Moe van first posters meteen in een topic

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Moe van first posters meteen in een topic

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 51 tot 64 (van in totaal 64)
  • Auteur
    Berichten
  • #17709774
    Stender
    Moderator
      Lid sinds:
      5 April 2009

      Maar wat is het probleem nu precies? Het feit dat ze zich (kennelijk) niet voorstellen, of het feit dat ze 1 post doen en daarna nooit meer terugkomen?

      #17709775
      8v all the way
        Lid sinds:
        7 June 2010

        origineel gepost door Fearless
        het gaat meer om de personen die van hun auto of spullen afwillen, die hebben aan marktplaats en dergelijke niet genoeg.

        Of denken, dit is echt iets voor die opel freaks ???
        Het zou natuurlijk zonde zijn als bv een mooie en goeie manta op marktplaats bij een petje terecht komt, flink word afgetrap, en een liefhebber hier dat ding na een paar maanden op de sloop tegen komt.

        #17709776
        Njoy_Corsa
          Lid sinds:
          30 June 2004

          origineel gepost door tijgetje57
          Worden jullie ook niet verschrikkelijk moe van mensen die hier voor het eerst komen.

          En meteen een topic aanmaken met daarin jawel; hun probleem.

          Heb al een admin een U2U gestuurd of dit niet anders kan.

          Even voorstellen is wel zo beleefd.

          Beste tijgetje57,

          wie ben je? ik kan je voorsteltopic niet vinden? :hmmz

          altijd die topicverneukerij met “stel je eerst eens voor” rommel er tussen…

          origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
          ik zou eigenlijk een tegenhanger van dit topic moeten maken,

          Moe van gezeik op first posters :wors

          :thumbup

          #17709777
          astrafstationgsi16v
            Lid sinds:
            12 August 2010

            Ik lees net jullie topic en neem aan dat dit over mensen zoals mij gaat?

            Als ik eerlijk moet zijn is dit de eerste keer in mijn bestaan dat ik uberhaupt op zo,n topic zit.
            Mezelf voorstelen wil ik wel maar moet ik dan een topic aanmaken om mezelf voor te stellen voor de toevaligere lezer dat vervuilt toch veel meer?

            #17709778
            ICE-iceberg
              Lid sinds:
              9 February 2009

              En als je gaat kijken in dat voorstel gebeuren,

              het zijn altijd dezelfde die welkom heten..

              volgens mij leest geen hond die voorstelmeuk :hmmz

              #17709779
              teungts
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 July 2004

                heb geen problemen met first posters. maar aan die koekwousen die willen kopen maar dan niet meer reageren:argue. als je het niet wil prima maar laat dan wel iets weten dat het niet meer door gaat

                #17709780
                eddepet007
                  Lid sinds:
                  11 February 2005

                  origineel gepost door Fearless
                  het gaat meer om de personen die van hun auto of spullen afwillen, die hebben aan marktplaats en dergelijke niet genoeg.

                  volgens mij starte topic tocht echt ergens anders over

                  #17709781
                  Hawke
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Ik heb wel een probleem met eendagsvliegen…

                    Niet met mensen die een wat onbeholpen eerste post doen. Maar helaas is meer dan de helft van de personen die meteen met een probleem beginnen ook een eendagsvlieg :). Dus even snel een probleem laten oplossen, en ook niet even melden dat het is opgelost, of hoe het is opgelost. Dan zal het me worst wezen of je hier al 8 jaar loopt mee te lezen, even wat meer info, of een zo uitgebreid mogelijk uitleg is toch niet teveel moeite? Dat is het zelfde als een onbekende garage binnenlopen en verwachten dat iedereen zijn gereedschap/koffie laat vallen om in volle draf op je af te komen om je meteen te helpen (gratis natuurlijk).

                    Als een sub forum als bijvoorbeeld het Vectra forum voor meer dan 50% ‘problemcar.nl’ wordt, verlies ik langzaam mijn interesse.
                    Maar manieren om dat te voorkomen (regels/mods) zijn bewerkelijk of kunnen wellicht ook een foute sfeer kweken. Dus al met al zal ik maar niet zoveel moeten zeuren? :)

                    En het ‘even voorstellen’ kan ook het best gewoon in je eerste post (al is het maar een probleempost).

                    Oplossingen zijn volgens mij wel uitgebreide FAQ topics als sticky’s. Maar die moeten wel worden onderhouden. En dan moet je mensen nog die kant op weten te sturen :).

                    #17709782
                    Astraman
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 July 2004

                      Mja het gaat er niet om of het wel of niet normaal is dat je je voorstelt, ik vind van wel maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat iedereen dat gaat doen dus daar ga ik me echt niet druk om maken….

                      Het hele eendagsvliegenverhaal los je daar niet mee op, voor zover dat al een probleem is….iemand die een keer een probleem post en daar komen replies op met oplossingen is dat verrijking van het forum. Een andere die datzelfde probleem heeft kan met de zoekfunctie ook die oplossing vinden, dan werkt de site toch??

                      Als ik hier kom om mensen op te lichten, dan kan ik me wel voorstellen, maar dan heet ik in het voorstel topic pietje uit leeuwarden van 33, en ondertussen ben ik klaasje uit vlissingen van 24, maw het zegt niks. Dat is het nadeel van de anonimiteit van een forum.

                      Wij willen van het forum vaak meer maken dan dat het is omdat heel veel mensen elkaar (vaak ook persoonlijk) kennen, dat geeft ook sfeer, maar het is in beginsel nog steeds een site waar informatie uitgewisseld word over het rijden en sleutelen aan een Opel. En er zijn nou eenmaal mensen die dat sociale gebeuren eromheen niet zoeken, die zitten achter hun pc te zoeken naar een oplossing van een probleem en daarna zie je ze niet meer.

                      Om even te nuanceren, ik vind het ook keileuk hier, en heel veel mensen zie je gewoon terugkeren, en ik kan ook genieten van de restauratie-topics als je een bolide helemaal hersteld ziet worden, maar mensen zijn verschillend en op een openbare site krijg je van alles dat zich aanmeld en we leven nou eenmaal niet in een wereld waar niet iedereen even lief en aardig is. Wie weet ben ik daar makkelijker in omdat ik in de winkel werk waar ik soms in een uur tijd variërend mensen krijg die ‘de tent wel even komen verbouwen’ tot bejaarden die je na 5 minuten foto’s van de kleinkinderen laten zien, maar zo zit het nou eenmaal in elkaar…

                      #17709783
                      Mijncorsa.nl
                        Lid sinds:
                        24 July 2005

                        Ook ik vind het onzin.
                        Maar wel goed dat er een balletje opgegooid wordt, is weer goed voor verbeteringen..

                        – Voorstel-topics worden nauwelijks gelezen
                        – Een verplicht voorstel-topic houdt geen oplichters tegen
                        – Het houdt echter wel mensen tegen die simpelweg een probleem met een auto willen oplossen

                        We zijn toch geen knikkerclubje waar alleen mensen mee mogen doen als ze tijgerbonken hebben?:)

                        Wat vinden jullie van het volgende idee?

                        Bij je profielinformatie kun je allerlei nutteloze informatie invullen (tijdzone, geboortedatum, etc.)
                        Als die zaken nou weggelaten worden, en je gegevens over je auto kunt invullen?
                        Merk, type, bouwjaar, motor, etc

                        #17709784
                        Stender
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          5 April 2009

                          Da’s ook niet handig, kan me voorstellen dat niet iedereen dat wilt of kan.
                          Plus dat je dan constant alles veranderen moet als je een andere koopt.

                          #17709785
                          Roelof
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Als mod wordt ik moe van al die sukkels die voor een gewone reply verkeerd klikken en onbedoeld de report button gebruiken :jerry

                            Maar het is waar, veel troep komt hier langs, pluggen hun verkoop met de melding het liefst te reageren per email en zijn weer vertrokken, dit wil je niet. Probleem is dat je met een groeiende user database zit van mensen die niet meer terug komen als ook reacties en U2U’s die vaak niet meer door de verkoper gelezen wordt. Op veel forums is het ook gebruikelijk dat je minimaal een aantal serieuze posts moet hebben voordat je toegang krijgt tot de verkoop en leuke (cafe) gedeeltes van een forum.

                            Persoonlijk heb ik er ook niets op tegen dat een 1e post gewoon een gezonder en goed inhoudelijke reactie is. Het niet gebruiken van de zoekfunctie van een forum of daarbuiten via Google lijkt inderdaad een veel voorkomend iets, zeker als 3 topics eronder nog een dezelfde vraag staat, ik vind ook dat zo’n persoon daarop gewezen moet worden om niet te veel dubbele topics en vragen te krijgen.

                            #17709786
                            Mijncorsa.nl
                              Lid sinds:
                              24 July 2005

                              origineel gepost door Stender
                              Da’s ook niet handig, kan me voorstellen dat niet iedereen dat wilt of kan.

                              Niet verplicht, gewoon als je het zelf wil en kan

                              Plus dat je dan constant alles veranderen moet als je een andere koopt.

                              Heb mijn auto nu 4 jaar :)

                              #17709787
                              Astraman
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 July 2004

                                origineel gepost door Roelof
                                Probleem is dat je met een groeiende user database zit van mensen die niet meer terug komen.

                                Ik ben admin geweest van een forum en daar naaide ik altijd iedereen die 0,1 of 2 posts hadden en een half jaar niet online waren geweest eruit. Deed ik eerst wel allemaal een mailtje met een verzoek als ze member wilde blijven ze even in moesten loggen binnen 3 dagen, daarna wast delete.

                              14 berichten aan het bekijken - 51 tot 64 (van in totaal 64)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.