Forumindex › Forums › Modellen › Manta › modern blok
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2010 om 22:43 #17227907
Deze beginneling vraagt zich af welke moderne motorblokken (relatief) eenvoudig in te bouwen zijn in een A manta, voor wat meer pit.
Niet alle blokken zijn geschikt m.b.t. achterwielaandrijving lijkt me.groet
frans1 november 2010 om 22:45 #17753001welkom :P
20. 16v
die dingen hingen altijd in de calibra`s.
enkel de juiste schakelbak erachter, dat schijnt nog wel lastig
aan te komen wezen.
maar voor de rest, is het volgens mij prima te doen1 november 2010 om 22:47 #17753002Welkom Frans!
relatief jonge blokken die enigsinds makkelijk in te bouwen zijn in een A manta zijn de 2.0 16V motoren oftewel C20XE van opel, bij deze motor kan gebruikt worden gemaakt van de meeste aanbouwedelen van een manta B 1.8s zodat het gemakkelijk in een manta past. met dit zelfde principe kunnen ook de nieuwere 1.8 of 2.0 16v motoren ingebouwd worden(X18XE, X20XEV)
verder zijn iets nieuwere motoren zoals een 2.4 uit omega A of frontera A ook te monteren en kan het meeste van het oude CIH blok wel ggebruikt worden.
2 november 2010 om 18:19 #17753003met nog iets meer werk of meschien net zoveel leg je er een 3.0 12v van een senator of omega a in mooi geluid en prachtig rijden
2 november 2010 om 19:18 #17753004origineel gepost door Redmen
met nog iets meer werk of meschien net zoveel leg je er een 3.0 12v van een senator of omega a in mooi geluid en prachtig rijdenIk denk dat ie niet alleen meer pit wil, maar ook een iets economischer verbruik :P
3 november 2010 om 19:54 #17753005Gewoon zo`n Ford blok van de Escort Cosworth met bak monteren.
Je weet wel………die met een grote blazer, oftewel TURBO.:wors
Plak er een sticker van Opel 16V erop en geen hond die blaft.
:wors3 november 2010 om 21:12 #17753006origineel gepost door The_Undertaker
origineel gepost door Redmen
met nog iets meer werk of meschien net zoveel leg je er een 3.0 12v van een senator of omega a in mooi geluid en prachtig rijdenIk denk dat ie niet alleen meer pit wil, maar ook een iets economischer verbruik :P
3.0 24v:wors iets econimischer
3 november 2010 om 21:39 #17753007origineel gepost door Kale gek
origineel gepost door The_Undertaker
origineel gepost door Redmen
met nog iets meer werk of meschien net zoveel leg je er een 3.0 12v van een senator of omega a in mooi geluid en prachtig rijdenIk denk dat ie niet alleen meer pit wil, maar ook een iets economischer verbruik :P
3.0 24v:wors iets econimischer
Waarom zo`n zware 6 cil. inbouwen?
Er gaat niets boven een snelle 4 cil. al dan niet met TURBO.
Met zo`n 6 cil. word de neus zwaar en krijg je onderstuur, op een B weg kun je een ford KA niet losrijden…………………….:hmmz:hmmz:o
Ok…………laat maar horen:D:jerry:jerry:jerry
4 november 2010 om 12:59 #17753008stap een x in zou ik zeggen, als jij meer overstuur voelt dan normaal krijg je 50 euro van mij…
4 november 2010 om 15:08 #17753009AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Kale gek
stap een x in zou ik zeggen, als jij meer overstuur voelt dan normaal krijg je 50 euro van mij…dat gaat geld kostten;)
4 november 2010 om 17:35 #17753010en als t geen geld gaat kosten heb je iig een mooi ritje :jerry
4 november 2010 om 17:35 #17753011Lekker een C30NE er in sleutelen, lekker koppel en goed vermogen, verbruik zat bij mij met een C30NE zo rond de 1 op 10 gemiddeld genomen, lange afstanden 1 op 13 zelfs :wors
Het stuurverhaal gaat wel iets op met een zespitter, maar met een stel flinke stugge voorveren en gele Koni’s gaat het heel fatsoenlijk, een slalomwinnaar wordt het niet, maar op straat levert het geen problemen op.
Eventueel de accu verplaatsen naar de koffer voor wat meer druk op de achterwielen en minder gewicht voorin, want zo’n gietijzeren geweldenaar weegt nogal wat :angel4 november 2010 om 18:46 #17753012t stuurt wel zwaarder maar onderstuur heb ik niet zo snel last van. toen ik net de 6 pitter erin had ipv de 2.0 vroeg ik me af waar iedereen t over had, nu ik de voorophanging heb aangepast is t helemaal geweldig:afro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.