Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik een mm lampje heb branden. hij blijft niet constant aan en gaat ook weer uit maar wel heel vervelend.
Ik merk het volgende als het mm lampje gaat branden jaagt hij de volt meter voor bij de 16 volt terwijl een accu maar 12 volt levert. en een dynamo maar 14.5 volt laad geloof ik. Nu is mijn vraag heeft iemand dit toevallig mee gemaakt en zo ja wat is het probleem. Het gaat om een Opel Calibra 2.6. y26se.
met een inlaat van gewoon een Calibra.
Eerst met een multi meter meten wat je dynamo er daadwerkelijk uit gooit. Spanningsregelaar zit in de dynamo. Goedkoopste is in dat geval een andere scoren op marktplaats.
Ik ga niet een gebruikte dynamo plaatsen dat wordt dan gewoon een nieuwe maar waar moet ik op letten als ik een nieuwe koop.
want je hebt natuurlijk diverse types en merken. bedankt voor jullie input
Tevens had ik nog een vraagje de ANWB heeft ongeveer 2 jaar geleden de dynamo vervangen maar was vergeten een schild terug te plaatsen.
Kan iemand mij vertellen waar die voor diende. Of heeft dit uit eindelijk tot dit probleem geleid.