mm probleem

Forumindex Forums Modellen Calibra mm probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262656
    Robinus
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 August 2009

      Beste leden.

      Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik een mm lampje heb branden. hij blijft niet constant aan en gaat ook weer uit maar wel heel vervelend.
      Ik merk het volgende als het mm lampje gaat branden jaagt hij de volt meter voor bij de 16 volt terwijl een accu maar 12 volt levert. en een dynamo maar 14.5 volt laad geloof ik. Nu is mijn vraag heeft iemand dit toevallig mee gemaakt en zo ja wat is het probleem. Het gaat om een Opel Calibra 2.6. y26se.
      met een inlaat van gewoon een Calibra.

      #18200468
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Dynamo-spanningsregeling stuk?

        #18200469
        Robinus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 August 2009

          @2000 wrote:

          Dynamo-spanningsregeling stuk?

          Is dat de dynamo zelf of waar vind ik dat apperaat en hoe ziet het er uit.

          #18200470
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Eerst met een multi meter meten wat je dynamo er daadwerkelijk uit gooit. Spanningsregelaar zit in de dynamo. Goedkoopste is in dat geval een andere scoren op marktplaats.

            #18200471
            Robinus
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 August 2009

              Ik ga niet een gebruikte dynamo plaatsen dat wordt dan gewoon een nieuwe maar waar moet ik op letten als ik een nieuwe koop.
              want je hebt natuurlijk diverse types en merken. bedankt voor jullie input

              #18200472
              Robinus
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 August 2009

                Tevens had ik nog een vraagje de ANWB heeft ongeveer 2 jaar geleden de dynamo vervangen maar was vergeten een schild terug te plaatsen.
                Kan iemand mij vertellen waar die voor diende. Of heeft dit uit eindelijk tot dit probleem geleid.

                #18200473
                Maurice89
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 October 2009

                  Die zit daar voor je spruitstuk van de uitlaat.

                  v6 heeft 2 koppen dus 2 uitlaten wat na 1 uitlaat overloopt.

                  Dat schild is niet zo erg dat die weg is zolang die koelslang netjes ligt voor je dynamo koeling is er niks aan de hand.

                  #18200474
                  2slow
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 October 2006

                    Je hebt nog wel eens storing of defecten Richard.. hoeveel heb je nu met die Calibra gereden?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.