Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › mm-lampje gaat geregeld aan bij corsa 1.2 16v..!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2010 om 19:32 #17222696
Een vraag:
Ik heb een corsa 1.2 16v uit 1998, met inmiddels 120.000 km.
nu gaat sinds kort af en toe het mm-lampje branden.
niet bij stationair lopen, maar vooral als ik boven de 3000 toeren kom.bijvoorbeeld: ik rijd in 3e versnelling, trek door tot 2900 toeren: lampje aan..
4e versnelling rond de 3900 toeren: lampje aan..
5e versnelling rond de 4900 toeren: lampje aan..als je rijdt met de auto merk je al wanneer het lampje aan zal gaan,
je voelt een schokje door de motor en vervolgens loopt ie het noodprogramma
(denk ik)
als je gas loslaat gaat na een tijdje het lampje weer uit.ben al 2x bij garage geweest (overigens een algemene garage, geen opel),
die heeft 2x motormanagement gereset, dan is het hooguit een weekje weg.
heb nogal het vermoeden dat ze niet weten waar het hem in zit, maar wil me ook niet scheel betalen aan een twijfelachtige reparatie en uren arbeidsloon voor het zoeken…Ik rijd verhoudingsgewijs veel kleine stukjes (rond 20km), maar rijd maandelijks zon 2x per maand naar belgie (250km), vooral op de snelweg zit ik dus met een slecht lopende auto en n brandend lampje..
Iemand enig idee waar de fout zit?
Of iemand tips voor een goede garage voor opel in omgeving Rotterdam?Verder tot op heden niks te klagen over de auto, hij heeft me nog nooit laten staan, maar dit is bijzonder irritant!!!
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
gr, Bas
20 juni 2010 om 20:04 #17690341Wat voor storing had je dan de vorge keer?
Vermoed zelf de egr klep…zal wel flink vervuild zijn.
21 juni 2010 om 15:50 #17690342Ik denk ook de EGR klep.
Omdat je veel korte stukjes rijd vervuilt deze veel sneller dan langere stukken rijden.
EGR is zowiezo een veel voorkomend (en gevoelig) probleem op nieuwere auto’s.Ik zou hem eens opnieuw laten uitlezen en dan vragen wat de foutcode is.
e.v.t de EGR klep laten reinigen.Wij hebben daar zelf super spul voor: Forte!!
21 juni 2010 om 22:01 #17690343ha GSI,
bedoel jij dit middel?
http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten/Brandstof/Air+Intake+Cleaner.htmlja stom genoeg heb ik niet gevraagd wat de foutmelding was..
Enig idee wat het kost als die EGR vervangen moet worden?alvast dank, groet!
21 juni 2010 om 22:08 #17690344Wacht maar even met die egr…
Ik heb ze wel eens moeten vervangen bij diesels…. Die waren dan ook echt kapot. 400 euro voor zon lullig ding.Wat je moet doen, met de tech 2 (dus bij een opeldealer of subdealer)…
De storing lezen….bij egr storing even de egr aansturen als de motor stationair draait.
Wat er dan moet gebeuren:…..de klep gaat open, en hierdoor zal de motor ff raar stationair draaien.
Wat betekend dat de klep werkt.
Storing wissen en rijden.Af en toe lekker de boel los rijden, doortrekken in toeren vinden ze dan wel lekker.
Ze vervuilen het meest als je zuinig probeert te rijden.Als je fatsoenlijk bij die klep kan komen zou je hem schoon kunnen maken, met carburateur reiniger bijv.
Die toevoegingen in de benzine enzo beloven allemaal veel….maar enig idee hoelang het duurt voordat het ook daadwerkelijk werkt?
22 juni 2010 om 06:01 #17690345http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten/Brandstof/Olefin+Residue+Cleaner.html
Deze kun je het beste pakken.
Is voor sterke aanslag.Zo’n flesje is wel snel leeg kan ik je vertellen.
Goed in laten werken, dat spul
22 juni 2010 om 09:33 #17690346Ik las ook de tip ergens om bv Shell Pura te gaan tanken…zou dit evt iets uitmaken?
stomme is dus dat je juist ontwijkend gaat rijdden, dus elke keer rond 3000 toeren al optrekt, daar zal het op termijn dus niet beter van worden..
dat Forte-middel (Olefin+Residue+Cleaner), hoe werkt zoiets??
Groet!
22 juni 2010 om 09:37 #17690347wat ik overigens vergeet te melden (Fearless, had het hier ook even over dacht ik)
sporadisch brandt het MM lampje ook bij starten, en dan draait ie niet goed stationair…
als je dan 1x een beetje harder gas geeft is het weg…
‘22 juni 2010 om 10:17 #17690348Dan blijft de egr klep ff hangen denk ik.
Als je hem nou even uitlaat lezen ben je er zo achter of het de egr klep is of niet.
wat ik altijd zie in de garage…
De oudere mensen, en de milleufreaks (lees zuinig rijden, nieuwerijden) die hebben altijd de egr verstopt/vast zitten..
De mensen die wel een beetje doorrijden hebben er nooit last van.
Met doorrijden bedoel ik dan het overschakelmoment……niet te laag in toeren!22 juni 2010 om 10:34 #17690349ja ik heb de auto gekocht bij 70.000 km, en hij is idd van een huisvrouw geweest, dus daar zou het hem wel eens in kunnen zitten….
ik ga er achteraan, laat weten wat de uitkomst is!22 juni 2010 om 16:12 #17690350origineel gepost door bvk
Ik las ook de tip ergens om bv Shell Pura te gaan tanken…zou dit evt iets uitmaken?stomme is dus dat je juist ontwijkend gaat rijdden, dus elke keer rond 3000 toeren al optrekt, daar zal het op termijn dus niet beter van worden..
dat Forte-middel (Olefin+Residue+Cleaner), hoe werkt zoiets??
Groet!
Gebruiksaanwijzing staat duidelijk op het busje.
Gewoon grondig inspuiten en in laten werken.Het meest ideale is als je de EGR klep ook nog kunt laten bewegen als je hem ingespoten hebt met dat spul.
Dus ff demonteren, Motor op toeren houden (stationair werkt die klep niet) en dan dat spul erin spuiten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.