Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › mm lampje corsa x14xe.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2010 om 21:57 #17229483
Hoi, vanaf vandaag ging mijn mm lampje branden. Voorheen deed ie dat ook wel, maar ging na een tijdje weer uit.
Had m toen uitgelezen met de paperclip methode, was toen de egr-klep. Ik ga m morgen weer uitlezen (moet wel ff opzoeken hoe dat ook al weer moest), en zal de code wel hier neer zetten.Het gebeurde toen ik op trok van een stoplicht tot ongeveer 4500 toeren. Vanaf dat moment liep de auto ook een beetje onrustig had ik het gevoel. Stationair draait hij gewoon 900 toeren, maar maakt bijna een plof geluid uit de uitlaat.
Is het uitlaatsysteem ook aangesloten op het motor manegement, en dan bedoel ik, kan het lampje branden als er een rammelend geluid uit de uitlaat komt.
Ik heb begin deze week op t forum gelezen dat je de twee knopjes op het scherm van tij, datum en temperatuur kan drukken (dit wist ik niet, dus heb het geprobeerd tijdens het rijden en bij stilstand), ik kan het betreffende forum ff niet vinden.
Maar om een lang verhaal kort te houden ik ga de auto morgen ff uitlezen met de paperclip methode.
Heeft iemand ook zoiest mee gemaakt?
Wat zou het kunnen zijn?9 december 2010 om 22:08 #17774224heb ff nog een keer gezocht op het forum.
het ging om topichttp://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=137866&page=1#pid1809992
Ik krijg, in tegenstelling tot het filmpje van youtube, alleen maar de snelheid die op dat moment werd gereden op het scherm.
10 december 2010 om 10:00 #17774225Heb vandaag de paperclip methode toegepast.
Het verbaasde mij dat enkel en alleen de code 1405 uit kwam rollen. Een jaar geleden deed ik ook de paperclip methode en toen kwam ook de egr uit de fout code naar voren. Tussentijds heb ik de auto niet gereset ofzo.Ik weet het dus ff niet.
Wie kan mij advies geven???10 december 2010 om 10:04 #17774226Ik kwam er achter dat mijn rechts achter remlicht het niet doet. Ga dit binnekort ff vervangen. Kan dit ook de oorzaak zijn van een mm lampje???
10 december 2010 om 13:15 #17774227Misschien handig dat je langs garage rijd waar ze de auto uitlezen. Of naar iemand toe gaan die zn kastje heeft om uit telezen.
Weet niet waar je precies vandaan komt?
10 december 2010 om 16:01 #17774228Probleem is in mijn oren bekend. Is bij mij net opgelost door de garage…
Is bij jou ook het geval dat wanneer je hard hebt opgetrokken met de auto en het lampje gaat branden, de auto ook gaat inhouden? En eveneens bij stationair wisselend / schommelend draait?
In dit geval zit de EGR-klep vast…
Draait hij verder normaal stationair, dan kan het goed zijn dat de sensor niet meer werkt of dat de EGR-klep weer snel los is geschoten.
Als je nu de auto start en stationair laat lopen, vertoont hij dan ook kuren?
En dat van je achterlicht kan niets te maken hebben met je MM-lampje :) Lampje vervangen en klaar…
11 december 2010 om 17:08 #17774229origineel gepost door Robske
Misschien handig dat je langs garage rijd waar ze de auto uitlezen. Of naar iemand toe gaan die zn kastje heeft om uit telezen.Weet niet waar je precies vandaan komt?
Utrecht
11 december 2010 om 17:10 #17774230origineel gepost door Klopper
Probleem is in mijn oren bekend. Is bij mij net opgelost door de garage…Is bij jou ook het geval dat wanneer je hard hebt opgetrokken met de auto en het lampje gaat branden, de auto ook gaat inhouden? En eveneens bij stationair wisselend / schommelend draait?
In dit geval zit de EGR-klep vast…
Draait hij verder normaal stationair, dan kan het goed zijn dat de sensor niet meer werkt of dat de EGR-klep weer snel los is geschoten.
Als je nu de auto start en stationair laat lopen, vertoont hij dan ook kuren?
En dat van je achterlicht kan niets te maken hebben met je MM-lampje :) Lampje vervangen en klaar…
Kuren heeft ie niet, de lampje gaat nu direct na het starten branden (5sec na het starten).
11 december 2010 om 20:36 #17774231Dan zou ik gaan denken in de richting van een kapotte sensor van je EGR-klep. Het prijsje wat mijn garage rekende voor een nieuwe EGR is 161,55 excl. Maar dit kan natuurlijk per garage verschillend zijn.
Weet niet of je maandagochtend / middag tijd hebt. Ik kan dan eventueel wel even langs rijden (zit in Utrecht op school).
11 december 2010 om 22:00 #17774232maandag ben ik vrij,
op welke school zit je???
12 december 2010 om 18:04 #17774233ROC ASA Scutos op kAnaleneiland…
12 december 2010 om 18:47 #17774234ik woon daar om de hoek,
ik u2u mijn tel wel.
bel me maar als je tijd hebt.
of geef me jouw nummer, maakt mij niet uit. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.