mistlicht geel/blauw geeft groen licht

Forumindex Forums Modellen Astra mistlicht geel/blauw geeft groen licht

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    astrablok

Pas in mn astra g mistlichten voor( de vierkante versie) van die H3 gp thunder 7500 k 100watt lampen ingezet .
      Deze lampen zouden een fel wit licht moeten geven met een tikkeltje blauw, net als xenon 6000 k wat ik in mn dimlichten heb zitten.
      Er blijft echter een gele gloed inzitten zodat er een groenachtig schijnsel vanaf komt en als je het van de voorkant bekijkt zit er nog best veel geel in de lamp.
      Bij een maatje van mij in zn alfa 156 zit precies dezelfde combinatie, 6000 k xenon in dimlicht en gp thunder 7500k in mistlicht en bij hem is zn mistlicht echt precies dezelfde kleur als zn dimlicht en komen de gp thunder lampen goed tot z’n recht ze doen bijna niet onder voor echte xenon.

Weet iemand hoe dit komt, is de spiegelkap van mn mistlicht bijvoorbeeld geel of zit er stiekem nog een klein lampje in ofzo?

alvast bedankt.

krasy
      Deelnemer

hmmmmz 100W in je mislichten :o.
        succes aangezien ik aardig wat verhalen heb gehoord over smeltende kabels door de hoge watage.

beter zetje echte xenon aanschafe ik kan ze al krijgen voor 45 euro .
        dus liever een tientje meer dan kabels die stuk gaan,

astrablok

[rquote=1890039&tid=144424&author=krasy]hmmmmz 100W in je mislichten :o.
          succes aangezien ik aardig wat verhalen heb gehoord over smeltende kabels door de hoge watage.

beter zetje echte xenon aanschafe ik kan ze al krijgen voor 45 euro .
          dus liever een tientje meer dan kabels die stuk gaan,

[/rquote]

Heb je wel gelijk in maar dan zit ik nog steeds met die gele rommel, wat valt daar tegen te doen ?

Weet iemand trouwens ( uit z’n hoofd) of de hella koplampunits voor astra g opc (2 met zwart binnenwerk) dezelfde units zijn als de hella koplampunits voor de njoy ( met zwart binnenwerk) of zit hier ook weer verschil in ??

mvg

krasy
          Deelnemer

zit geen extra lampje in .
            en neej de glazen zijn niet geel

mischien zijn je lampen beetje groenig maar denk niet dat het de mistlampenhouders zijn.

astrablok

[rquote=1890074&tid=144424&author=krasy]zit geen extra lampje in .
              en neej de glazen zijn niet geel

mischien zijn je lampen beetje groenig maar denk niet dat het de mistlampenhouders zijn.[/rquote]

ok bedankt.

Je had het over xenon erin zetten, dat lijkt me dan wel beter.
              Heb je ervaring met xenon in deze mistlichten qua inbouwruimte enzo?
              Wat voor xenonkit H3 6000K kun je dan aan komen voor € 45,- ?

robert_corsa

je zou je mistlamp kapjes eens in de vaatwassen kunnen gooien, ze kunnen wel aangeslagen zijn, hierdoor krijg je wel gelig licht. zie je ook vaak bij koplampen, die zijn tegenwoordig ook snel aangeslagen, worden heel vlekkerig enzo, meestal zijn ze schoongemaakt ooit met een schuursponsje, en krijg je dat soort onzin.

je kan het altijd proberen.

krasy
                Deelnemer

maak anders even een foto voor de duidelijkheid .

teven je hebt u2u

astrablok

[rquote=1890091&tid=144424&author=robert_corsa]je zou je mistlamp kapjes eens in de vaatwassen kunnen gooien, ze kunnen wel aangeslagen zijn, hierdoor krijg je wel gelig licht. zie je ook vaak bij koplampen, die zijn tegenwoordig ook snel aangeslagen, worden heel vlekkerig enzo, meestal zijn ze schoongemaakt ooit met een schuursponsje, en krijg je dat soort onzin.

je kan het altijd proberen. [/rquote]

Ik dacht dat de kapjes van glas waren, die niet dof kunnen worden ?!

robert_corsa

dat durf ik niet te zeggen, zou je kunnen bekijken, ik heb ze niet namelijk.
                      maar het lijkt mij plastic, aangezien alles tegenwoordig van plastic is

krasy
                      Deelnemer

is van glas :D altans die van mij

martijnenyvonne
                        Deelnemer

misschien last gehad van vocht in je mistlampen, waardoor er een waas/aanslag aan de binnenkant van je glas zit.

wim-v6
                          Deelnemer

Kleur ligt echt aan de GP HP thunder lampen, de mistlampen zijn even wit als die van de Alfa.

Enig verschil zou kunnen zijn dat de alfa lenzen in het mistlicht heeft, Door lenzen word licht vaak witter.

Willem

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.