Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Mistlampen laten branden met knipperlicht…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2010 om 16:31 #17221847
Peepz,
je ziet het tegenwoordig steeds meer bij auto’s (voornamelijk VW, Seat, Kia etc etc) waarvan het mistlicht aangaat bij het aanzetten van het knipperlicht.
Weet iemand of dit mogelijk is bij een Corsa C uit 2001?
Vind het zelf best wel goed staan, want het schijnt wel geprogrammeerd te kunnen worden bij de het laatste model Vectra (moet even zoeken naar referentie, heb het ergens gezien in ieder geval).30 mei 2010 om 16:36 #17680645word niet met het knipperlicht aangestuurd,
zit ergens een sensor ingebouwd die een signaal doorstuurt naar je mistlamp als je je stuur draait in een richting van meer dan 30 graden geloof ik :P
als het goed is werkt het op die manier.correct me if im wrong :vertag
corsageak
30 mei 2010 om 16:43 #17680646Ik heb AFL en daar gaat, als het goed is, met het draaien van het stuur met 40 graden of meer de bochtenverlichting branden.
Dit wordt inderdaad geregeld door een soort van sensor als het goed is.
Persoonlijk vind ik het niet zo mooi dat er een mistlamp gaat branden, maar smaken verschillen uiteraard.30 mei 2010 om 16:55 #17680647hmmmz:hmmz zat ik er niet ver vandaan :D in sommige gevallen vind ik het heel hinderlijk, met regen oid. :)
30 mei 2010 om 18:57 #17680648Ik zie ze ook bij het stoplicht en dan is het mistlicht ook aan.
Dus zal ook wel anders aangestuurd worden.30 mei 2010 om 19:33 #17680649Jupz dat kan allemaal met de moderne technieken via Can-Bus.
maar dat heb je niet.
Zou je een stuurmodule voor moeten laten maken..
werken alleen bij lage snelheden (ivm verkeers regelementen)
werken deels via richtng aanwijzer en deels via stuur positie sensorenWillem
30 mei 2010 om 19:34 #17680650origineel gepost door Mastah-GSi
Ik zie ze ook bij het stoplicht en dan is het mistlicht ook aan.
Dus zal ook wel anders aangestuurd worden.Inderdaad, dat doen ze inderdaad. Ik zit meestal te mopperen dat ze hun lampen moeten repareren (ja ik stoor mij aan defecte kop of mistlampen bij anderen..)
Dus je betaald extra voor een systeem wat er precies uit ziet alsof je nooit je auto onderhoud… never mind :thumbdown
30 mei 2010 om 19:36 #17680651origineel gepost door Black kiwi
origineel gepost door Mastah-GSi
Ik zie ze ook bij het stoplicht en dan is het mistlicht ook aan.
Dus zal ook wel anders aangestuurd worden.Inderdaad, dat doen ze inderdaad. Ik zit meestal te mopperen dat ze hun lampen moeten repareren (ja ik stoor mij aan defecte kop of mistlampen bij anderen..)
Dus je betaald extra voor een systeem wat er precies uit ziet alsof je nooit je auto onderhoud… never mind :thumbdown
Je bent van lieverlee toch wel gewend aan dit soort systemen..
merken als Mercedes-Benz Audi VW Ford Fiat Peugeot enzo gebruiken het allemaal
Zit zlefs al bij ons op een VITO
Mooier is het systeem wat opel gebruikt..
Meedraaiende koplampen (AFL)
Willem
30 mei 2010 om 20:35 #17680652Ah nahjah…
Helaas pindakaas.
Had gehoopt dat het erin zit/mogelijkheid voor was.In ieder geval bedankt voor alle reacties!
9 juni 2010 om 16:20 #17680653ik bouw het zelf vanavond in de c (aftermarketset)
11 juni 2010 om 15:18 #17680654… uuhh denk denk.. het gaat wel…
2 relais aanleggen.. bedrading van stuurschakelaar pakken..
bedrading naar mistlampen.. HOPPA.. maar ik denk dat als je er een ledlamp bij maakt in de mistlamp dat het beter is..:hmmzalleen brand de lamp op het moment dat je je knipperlicht gebruikt..:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.