Forumindex › Forums › Modellen › Astra › mistlampen Astra G voorbereid??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2016 om 15:20 #18182510
Beter zo eerst kijken kabelboom moet je geluk mee hebben dat je geen kabelbreuk hebt
8 mei 2016 om 15:23 #18182511Nouja dat zal wel meevallen… 90% van de kabel beweegt nooit omdat die vast zitten ( 10% van de kabel beweegt bij het wisselen van de lampen)
8 mei 2016 om 16:47 #18182512moet een weten van welke type er nog meer past
10 mei 2016 om 16:51 #18182513nou ben vandaag bij de opel dealer het enige wat ze me kunnen zeggen dat het een gl is en verderdat het een astra g
en verder hadden ze het druk en geen tijd om het uit te zoeken dus als er iemand is die het me kan vertellen graag10 mei 2016 om 23:27 #18182514Van Astra g n joy past zeker
12 mei 2016 om 17:02 #18182516na verschilende sloop geweest en geen een die er een joy heeft staan
of wat er op lijkt zeg maar
dus zoek nu naar een schemas om zelf maar een kabel te leggen die ik uit een kabelboom van een andere astra g r
en leg die er bij in naar de zekering kast
iemand die me een beetje op weg kan helpen waar ik het moet sluiten
zal ik op prijs stellen met foto s12 mei 2016 om 22:00 #18182517Beter Bouw je ze dan in en pak je ergens stroom van af en zet je aan de binnen kant schakelaar tussen zodat je hem aan en uit kan zetten is stuk makkelijker
12 mei 2016 om 23:01 #18182518Accu ==> zekering ==> schakelaar ==> lampen ==> massa
En dan netjes aan de kabelboom voor je lampen vastmaken
Is idd ook een optie
13 mei 2016 om 10:11 #18182519ga de draad achter de schakelaar zoeken die vandaar verder meten kijken hoe ver ik kom
13 mei 2016 om 10:59 #18182520@bart-gsi wrote:
Accu ==> zekering ==> schakelaar ==> lampen ==> massa
En dan netjes aan de kabelboom voor je lampen vastmaken
Is idd ook een optie
Dan loopt er zat amperage over je schakelaar! Kan beter met een relais werken. Je wil liever geen 10A over een schakelaar heen waar je met je handen aan zit. zekering met juiste waarde gebruiken en amp stekkertjes om aan relais te maken. Kun je zelfs dunnere draadjes gebruiken naar binnen naar de schakelaar.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
13 mei 2016 om 12:16 #18182521@littlebird wrote:
@bart-gsi wrote:
Accu ==> zekering ==> schakelaar ==> lampen ==> massa
En dan netjes aan de kabelboom voor je lampen vastmaken
Is idd ook een optie
Dan loopt er zat amperage over je schakelaar! Kan beter met een relais werken. Je wil liever geen 10A over een schakelaar heen waar je met je handen aan zit. zekering met juiste waarde gebruiken en amp stekkertjes om aan relais te maken. Kun je zelfs dunnere draadjes gebruiken naar binnen naar de schakelaar.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
dan zat ik in de goede richting voor iemand die niet vele van electronica weet :P
relais is dan idd beter. eentje waar je een geschakelde spanning op kan zetten zodat het relais geactiveert wordt net als met een grootlicht relais13 mei 2016 om 12:36 #18182522Geschakelde van de radio afpakken. Of sig aansteker.
Die naar schakelaar. Schakelaar naar relais. Relais aan massa.
Zo schakelt het relais alvast aan en uit op moment dat contact aan is.
Dan een dikkere draad van je accu naar zekering naar relais. En dan je relais naar mistlampen. (Gebruik 2.5mm² draad minimaal!)
Mistlampen aan de massa en klaar is het feestje. Mooi led lampje erin. Pilsje pakken. En genieten van je resultaat.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
13 mei 2016 om 12:42 #18182523nouja.. 1 ding niet vergeten.. voor de keuring heb je dan ook een controlle lichtje nodig zodat je kan zien of je mistlampen aan staan of niet.. ( bij mij was het lampje kapot en werd er dus op afgekeurd)
13 mei 2016 om 13:20 #18182524keuring haal ik de lampen er wel uit vind gewoon jammer dar ik de orginele knop niet kan gebruiken heb veel spul gekocht ook de hendel voor cruise control en heb nog een lampknop met mistlampen knop er in ook op resereve
13 mei 2016 om 13:40 #18182515de lichtschakelaar kun je wel gebruiken.. je moet er alleen zelf een aparte kabel heen trekken… en op de pennetjes achter op de schakelaar aansluiten
moet je alleen wel achter de schakelaar in de houder een paar gaatjes boren zodat de connectors aan de schakelaar kunnendan tussen de spanning uitgaand ( naar het relais) een kabeltje trekken naar je dashboard en op het spoor/kabeltje aansluiten voor het controlle lampje en dan weer naar de massa
13 mei 2016 om 15:28 #18182525weet je toevalig ook welke kleur hij zijn
13 mei 2016 om 15:29 #18182526Welke kleur wat is??
13 mei 2016 om 15:50 #18182527die van de mistlampen zijn van voor zeg maar
13 mei 2016 om 16:17 #18182528Is gewoon in wit T5 lampje… Er zit een kleurlensje bij je tellers.. Dus die zal al de juiste kleur hebben
Volgens mij was het geel achter en groen/blauw voor als controlle lampje13 mei 2016 om 19:47 #18182529iemand een schema van de licht knop van een astra g
13 mei 2016 om 20:41 #18182530Controle lampje maakt niet veel uit. Is idnerdasd geel groen achtig. Maar gewoon zekering eruit of amp stekketje ertussen zetten en die losmaken. Als niet werkt maakt ook niet uit.
Tenzij je graag moeilijk wil maken en je controle lampje in het dashboard ook aan wil sluiten. Dan mort je een extra draadje van je schakelaar naar de tellerbak leggen en daar een t5 lampje insteken als die er nog niet zit. Alles kan gemaakt worden. Kan het ook allemaal nameten als je wil. Ik woon in Brabant. Alleen schema heb ik niet voor je. Succes!Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
13 mei 2016 om 20:43 #18182531gaan we gewoon meten want het lampje brand als ik hem aam zet dus wil het aleen er op aan sluiten
14 mei 2016 om 08:05 #18182532Dan zul je inderdaad moeten meten in het grijze blok. Ene kant van de meter op de massa(min) houden. Andere ga je zoeken welk draadje spanning krijgt als je schakelaar indrukt.
Die tak je af naar een relais onder de motor kap ergens. En dan vanaf je accu naar zekering naar relais toe. Aftakken gewoon stukje kabel blootleggen. Daar een nieuwe draad omheen draaien en goed solderen en tapen. Dan hoef je niet te knippen. En met een dun kabeltje naar buiten naar je relais.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
14 mei 2016 om 11:29 #18182533zo mistlampen branden nu ook draad gevolgd tot onder de motor kan en van daar uit de rest er in gelegd en aan gesloten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.