Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Mistlampen als DRL
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2011 om 06:10 #17236190
Is het mogelijk om de mistlampen als DRL te gebruiken?
Want nu moet ik eerst mijn parkeerlichten aan zetten voordat de mistlampen aankunnen, en volgens mij is dat weer verboden op die manier.Het gaat om een Vectra C2.
Heeft iemand dit al geprobeerd?
13 mei 2011 om 07:07 #17863319Volgens mij kan je dit met een happy lights module doen ;)
13 mei 2011 om 18:01 #17863320Hmmm, is er geen andere mogelijkheid om de mistlampen aan te krijgen zonder dat de verlichting aanmoet?
Ik zag inderdaad dat de HLS unit dit wel kan.14 mei 2011 om 02:32 #17863321is gewoon te programmeren met de tech2 of op-com
dagrijverlichting versie 3 moet er dan in de UEC en REC geprogrammeerd worden14 mei 2011 om 04:16 #17863322@D3nnis_ wrote:
Is het mogelijk om de mistlampen als DRL te gebruiken?
Want nu moet ik eerst mijn parkeerlichten aan zetten voordat de mistlampen aankunnen, en volgens mij is dat weer verboden op die manier.Het gaat om een Vectra C2.
Heeft iemand dit al geprobeerd?
Mogelijk is het zeker, maar toegestaan niet. Volgens de site van het Openbaar Ministerie: “Wanneer mag ik mistlampen voeren? Mistlampen aan de voorkant van de auto mogen alleen branden als het zicht ernstig wordt belemmerd door bij mist, sneeuwval of regen.” Dat is bepaald in artikel 34 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (feitcode R434 of R436).
Mistlampen hebben ook niet de goede lettercode die op dagrijlichten staat.
Waar moet dagrijverlichting aan voldoen?
– Moet voorzien zijn van E-keur
– Moet voorzien zijn van initialen “RL”
– Mag alleen branden bij ingeschakelde ontsteking, als er geen andere verlichting brandt
– Moet uitschakelen bij het inschakelen van stads- en/of dimlicht
– TENZIJ de dagrijverlichting de functie van stadslicht overneemt.
In dit geval dient de dagrijverlichting 30% te dimmen.Mogelijk ben je in de war met het feit dat er nu ook auto’s rondrijden met ronde dagrijlichten die er uit zien als mistlampen.
23 oktober 2011 om 07:41 #17863323Even een topic nieuw leven proberen inblazen :)
Ik heb een vec B2, en vroeg mij af of het mogelijk is om de mistlampen te vervangen door LED’s, en deze als DRL te gebruiken?
Want vind dat er in de bumper van de B niet echt een geschikte plaats is om de rechthoekige blokken van phillips ofzo in te bouwen…23 oktober 2011 om 08:34 #17863324Dan is er nog geen Code RL op de lampen te vinden, dus mogen doet het niet.
en ombouwen naar led, ligt er aan hoe handig je bent, je zal ze uit elkaar moeten halen, die gewone H3 led lampen geven voor de meter geen licht in deze units.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.