Misschien probleem met automaat vectra c

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Misschien probleem met automaat vectra c

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260426
    cova
      Lid sinds:
      31 August 2013

      Hallo allemaal,

      Wie o wie kan mij helpen?

      Ik zal het zo duidelijk mogenlijk uit proberen te leggen.. Ik heb in het verleden een audi A3 1.8T automaat gehad en deze ging na verloop van tijd problemen geven met de automaat, met optrekken had je in de auto het gevoel van heen een weer slingeren, dit was in het begin niet zo heftig maar na een tijdje begon dit echt flink te schudden en stoten.. Nu heb ik het gevoel dat dit met onze pas aangeschafte vectra c 1.8 automaat ook het geval is.. Zijn hier mede automaat rijders die hier ook ervaring mee hebben of hebben gehad of is er een monteur hier die misschien wel weet wat dit is?

      Moet er wel bij vertellen dat ik de audi toen heb ingerolen en dat ik nooit heb geweten welke euvel dit is geweest.. Wel heb ik nog van het desbetreffende garage bedrijf te horen gekregen dat de schokdemper toen vast was gezet met een schoevendraaier..

      Zelf heb ik er ook al over nagedacht dat het misschien wel iets kleins is en dat de auto misschien wel uitgelijnd en/of uitgeballanceerd moet worden..

      #18171787
      tuinmeubel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 April 2010

        @cova wrote:

        Hallo allemaal,

        Wie o wie kan mij helpen?

        Ik zal het zo duidelijk mogenlijk uit proberen te leggen.. Ik heb in het verleden een audi A3 1.8T automaat gehad en deze ging na verloop van tijd problemen geven met de automaat, met optrekken had je in de auto het gevoel van heen een weer slingeren, dit was in het begin niet zo heftig maar na een tijdje begon dit echt flink te schudden en stoten.. Nu heb ik het gevoel dat dit met onze pas aangeschafte vectra c 1.8 automaat ook het geval is.. Zijn hier mede automaat rijders die hier ook ervaring mee hebben of hebben gehad of is er een monteur hier die misschien wel weet wat dit is?

        Moet er wel bij vertellen dat ik de audi toen heb ingerolen en dat ik nooit heb geweten welke euvel dit is geweest.. Wel heb ik nog van het desbetreffende garage bedrijf te horen gekregen dat de schokdemper toen vast was gezet met een schoevendraaier..

        Zelf heb ik er ook al over nagedacht dat het misschien wel iets kleins is en dat de auto misschien wel uitgelijnd en/of uitgeballanceerd moet worden..

        Voel je het slingeren ook in je stuur ? Ik heb het af en toe als de auto bij stevig optrekken zoekt naar het goede spoor. Of denk je dat het slingeren echt door het blok wordt veroorzaakt ?

        #18171788
        cova
          Lid sinds:
          31 August 2013

          Nee ik voel het niet in mijn stuur, lijkt echt of het het blok of de bak is.. Het zoeken naar spoor voelt heel anders..<–(was gisteren)

          Effe een updeedje:

          Ben gisteren met een kleine omweg naar huis gereden om even goed te voelen wat er nou precies is..

          Ik voel dus wel degenlijk wat trillingen in het stuur en ben er tevens achter gekomen dat het trillen begint nadat ik een keertje stevig heb opgetrokken..

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.