Misfire in obd app en stationair toeren

Forumindex Forums Modellen Astra Misfire in obd app en stationair toeren

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    dennis2016v
    Deelnemer

Hoi,

Ik rij sinds een paar maanden een Astra 1.4 turbo. Nu vind ik dat de auto bij het starten heel hoog in toeren draait. Is 1500 normaal? Weet iemand dit?

Verder heb ik onder het rijden de Torque app openstaan zodat ik kan kijken naar misfires. Dit omdat ik hem een beetje vond stotteren en rauw vond lopen. Volgens garage is bobine  in orde. Nu zie ik heel af en toe een misfire tijdens het continue rijden. Maar tijdens het schakelen of gas loslaten en terugschakelen altijd. Telkens dezelfde cyl. 1 en 2 en af en toe doen 3 en 4 mee. Ik rij al op de dure benzine om te kijken of het niet daar aan ligt en bobine geeft geen foutcode. Heeft iemand dit ook of gehad? Is normaal?

Mvg Dennis

Anoniem

Welke Astra precies? Jaar en motorcode?

the-duke
        Deelnemer

Zal neem ik aan een A14NET of B14NET o.i.d. zijn, maar laat maar even weten.
          1500 rpm lijkt me niet normaal, deed ie dat al sinds je hem hebt ?

Er is een bekend zwak punt bij o.a. bovengenoemde motoren: PCV klepje in het inlaatspruitstuk dat eruit gezogen wordt (gevolgd door membraan in het kleppendeskel wat kapot gaat als het eerste probleem niet snel wordt opgelost). Ben niet 100% zeker of dat ook stationairproblemen geeft, maar zou me niet verbazen.
          Hier is een mooi begin om te leren hoe dat allemaal werkt en hoe je kan checken of het in orde is: https://www.youtube.com/watch?time_continue=195&v=Jm2YW7U7570&feature=emb_logo
          Gr,
          The duke

dennis2016v
          Deelnemer

Het is een 2012 140pk versie. Ja dat doet die vanaf dat ik hem heb die hoge toeren.

Haasje17
            Moderator

Controleer je vacuüm slangen en luchttraject. Verwacht ergens een lek waardoor die zo hoog stationair loopt. Hij hoort rond de 750 rpm te maken stationair.

dennis2016v
              Deelnemer

Ja dat doet hij later. Hij begint op 1400, en na +- 30 sec gaat hij lager lopen. Ik weet dat een auto bij het starten wat hoger in toeren loopt vooral bij koude start maar dit doet hij elke keer.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.