Misfire cilinder 1

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Misfire cilinder 1

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277693
    patjev5
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 May 2016

      Goedenavond allemaal,

      Afgelopen week heb ik 2 x stil gestaan met mijn veccie.
      Beide keren heb ik de wegenwacht erbij laten komen en beide keren is de volgende code eruit gekomen “misfire cilinder 1”.
      Na een reset is het probleem ook direct weg.
      De 2de keer dat de wegenwacht erbij kwam is wederom de code gewist uit het systeem.

      Vreemde is dat de op het moment dat het management lampje brand de auto kort in houd en vervolgens weer nergens last van heeft.
      Stationair loopt de auto als een zonnetje.

      Toen ik de auto net kocht heb ik een hoop preventief vervangen. Waaronder de Bobine, bougies, dis.ketting en een grote beurt.
      Nu heb ik op advies van de wegenwacht de oude bobine weer geplaatst en heb vandaag nergens geen last van gehad.
      Tevens gaf de anwb monteur het advies om eens keer euro 98 te tanken. Dit reinigt ook de injectoren gaf hij aan.
      Kan dit zo maar?

      Samen met de monteur hebben wij i.i.g. kunnen uitsluiten dat het geen mechanisch probleem is.
      Ik vindt het te kort dag om het probleem op de bobine te schuiven, tot zover geen last meer gehad.

      Heeft één van jullie wellicht een idee? En kan ik inderdaad zomaar euro 98 tanken?
      Heb wel eens gehoord dat motoren boven de 2ltr beter schijnen te lopen op euro 98.

      Ben benieuwd, en alvast bedankt voor jullie reacties.

      #18324846
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        98 kan je gewoon tanken ten alle tijden.

        Laat ze je hogedruk brandstof pomp en drukregelaar eens testen.

        Mijn auto had hetzelfde(bij de vorige eigenaar) inhouden etc wordt steeds erger Bobine en bougies vervangen.

        Totdat er een P1191 kwam foutcode op de hogedrukpomp of regelaar na deze beide vervangen te hebben geen problemen meer gehad.

        #18324847
        patjev5
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 May 2016

          Dan is het te hopen dat het in dit geval de bobine is.
          Die hogedrukpompen en regelaar is een duur geintje.

          Einde van de dag ga ik i.i.g even wat 98 tanken.

          #18324848
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Ik hoop het ook voor je, maar omdat de Bobine al vervangen is toen der tijd acht ik die kans kleiner.

            Mocht de klacht aan houden gaat hij waarschijnlijk steeds broeder lopen en dan krijg je de P1191 storing.

            #18324849
            patjev5
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 May 2016

              Voor het eerst deze week nu storings vrij gereden.
              Wil het nog niet te hard juigen, maar het lijkt toch de bobine te zijn.
              Tevens net euro98 getankt, nu maar eens avonturieren.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.