Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › minder vermogen 100 km/h of 3000 t in de 5e versnelling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 augustus 2014 om 13:41 #17267373
Onze Combo C 1.3 CDTI uit 2005 met 145.000 km heeft de laatste tijd steeds vaker last van als ik in de 5e versnelling rij tussen de 110 en de 120 km/h dat ie plotseling minder vermogen heeft.
Gaat met een schokje.
gebeurd bij het rustig van de 100 naar de 120 km gaan als bij 120 km vol gas geven.Dan brand er even een lampje (autootje met steeksleutel) en reageert niet erg meer op het indrukken van het gaspedaal.
Toeren komen dan ook niet meer boven de 3000 uit en snelheid op vlakke weg niet boven de 100 km / h (heb wel en imperiaal met dikke ladder erop)
Door even het contact uit te zetten en weer aan is het weer weg.
af en toe gaat ook het lampje met het motorblokje branden.Hoop dat het iemand bekend voor komt, en een oplossing heeft.
Ik heb er al eens eerder last van gehad, toen zo’n blikje voor in de brandstof tank er in gegooid, leek wat te helpen, maar nu is het bijna elke keer raak, voorheen heel af en toe.
Tank nu ook shell Vpower, leek toen ook te helpen, maar nu ook niet meer.7 augustus 2014 om 15:12 #18246795uitlezen, kan vanalles zijn.
Storingen in de Motorrregeling (zal haast wel richting EGR klep gaan).
7 augustus 2014 om 15:55 #18246796Heb ik laten doen, geeft ie aan: algemene storing in brandstof systeem / verbranding systeem (weet t niet meer goed, was i.i.g zeer algemeen) oid. in ieder geval zo vaag dat het bijna alles kan zijn.
Toe hebben ze aangegeven dat het de gloeipluggen zouden kunnen zijn, (was toen winter) die waren het niet, maar daarvan hebben ze er wel eentje afgebroken, en dat was dan mijn probleem.
heel fijn…..
Terwijl het makkelijk te testen is begreep ik later, even een draadje tussen de + van de accu en de gloeiplug en als ie vonkt is ie goed.
Hij geeft nu ook blauwe rook als ik start, en loopt de eerste km wat onregelmatig, vooral in stationair als ik net weg ben.ik had ook al even gekeken op de site en kwam ook richting ERG klep, maar ik ben niet erg thuis in automotoren, vandaar.
Kan ik zelf iets zien aan die ERG klep? en is die redelijk bereikbaar zonder brug oid?
Ben wel redelijk handig en heb een hoop gereedschap maar mis de kennis en ervaring dus.http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=180321&p=2454368#p2454368
zie net iemand met hetzelfde / vergelijkbaar probleem, deze had ik nog niet gevonden, ik zie ook nog niet staan dat t is opgelost.
Ik zal mijn garage vragen om naar die ERG klep te kijken, moet binnenkort daar naar toe voor de APK.Dank voor de reactie !
17 augustus 2014 om 11:53 #18246797Vrijdag bij mijn garage geweest voor APK, hij heeft er meteen ook naar gekeken, en er zat een stangetje (waarschijnlijk wastegate) vast, deze heeft ie weer gangbaar gemaakt, en nu is het probleem weg!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.