mijne c20ne wilt niet starten hij krijgt naft en onsteking

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) mijne c20ne wilt niet starten hij krijgt naft en onsteking

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261251
    werner dielkens
      Lid sinds:
      14 October 2013

      hij ik heb een opel astra gsi met c20ne motor mer c20xe zuigers en 18e celinderkop en nokkenas
      maar ik krijg hen niet aan de praat hij krijgt onsteking en naft en de injectoren spuiten een fijne straal van 1 meter ongeveer als ik er remreiniger in de inlaat spuit start die wel

      #18179852
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        dan krijgt ie toch geen benzine,
        wanneer die op remmenreiniger wel loopt dan blijven je injectoren echt dicht staan of je brandstofpomp is niet geactiveerd.

        Werkt je brandstof/ontstekings relais wel naar behoren?

        Heb je nog wat gewijzigd aan de kabelboom?

        #18179853
        werner dielkens
          Lid sinds:
          14 October 2013

          ik heb de injectoren uit het spruistuk gehaalt en dan spuit die alle 4 benzine van 1 ne meter ongeveer en hij krijgt onsteking

          #18179854
          TRPower
            Lid sinds:
            13 October 2008

            Spuiten ze continu in of wel pulserend?

            #18179855
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Maar hij loopt alleen op remmenreiniger zeg je.
              Dus vonk is er.

              Een straal van 1 meter zegt me nix. Is er wel voldoende druk om ook het volume aan te kunnen. En heb je genoeg opbrengst van de injectoren.

              Massa kabels allemaal gecontroleerd??

              Heb je nog een andere ecu liggen?

              #18179856
              werner dielkens
                Lid sinds:
                14 October 2013

                hoe weet je dat de injectoren genoeg op brengst heeft

                #18179857
                theunm
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  heb je die 16v zuigers ook nog bewerkt ?

                  #18179858
                  werner dielkens
                    Lid sinds:
                    14 October 2013

                    nee dat niet

                    #18179859
                    corsaboy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Tja als de motor loopt krijg je iig een uitdaging.
                      Althans als de 1.8 kop net als de 2.0 kop ook een deel van de verbrandingskamer dicht heeft zitten.

                      Werkt namelijk niet een klepinkeping en die halve maan in de kop.

                      #18179860
                      werner dielkens
                        Lid sinds:
                        14 October 2013

                        het komt toch niet door die 16v zuigers dat hem niet start

                        #18179861
                        theunm
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          wil niet lullig doen maar die zuigers gaan stuk
                          ze gaan scheuren op de klep inkepingen voor de 16v.

                          welke gasklep schakelaar heb je gebruikt
                          het is wel een beetje een frankenstein motor

                          #18179862
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Krijgt die dan niet gewoon veel te veel benzine? Want als die echt loopt op remreiniger heb je echt een brandstofprobleem.

                            Of op het verkeerde tijdstip benzine?

                            #18179863
                            werner dielkens
                              Lid sinds:
                              14 October 2013

                              de zuigers gaar niet schuren want ne 8 klepper raken nooit te piston ik heb de kabelboom moeten aan pasen want de komt van ne kadett cabrio

                              #18179864
                              corsaboy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Zuigers gaan wel degelijk scheuren. Niet omdat hij wat zou raken maar omdat de klepinkeping van een 16v zuiger precies in de halve maan terecht komt van de kop.

                                Waardoor je een erg vreemde ontbranding krijgt.

                                Dit is alleen op te lossen door de zuigers af te draaien of de verbrandingskamers aan te passen.

                                Ik heb ervaring met het scheuren vsn de zuigers.
                                Freek heeft de kop bewerkt en bij zijn motor gaat het goed.

                                Wat heb je allemaal aangepast aan de kabelboom. Je hebt echt ergens wat raars. Welke spanning meet je op de aansluitingen van de injectoren. Heb ook laatst een raar probleem gehad hiermee.

                                Te weinig spanning en dus niet lopen.
                                Wel op remmenreiniger.

                                #18179865
                                werner dielkens
                                  Lid sinds:
                                  14 October 2013

                                  ik heb de astra zonder motor gekocht en had toen vele onderdelen van c2one en xe en 18e daarom heb ik alles verrander en nieuwe gestokken de kabelboom komt van 20ne moter met 3 rijen tonder landasonde en zonder klopsensor ik hab de kabelboom verbonden kleur aan kleur ik heb 2kabeltje over binnen de auto naast de computer en bij de ronde vies in de moterruimte

                                  #18179866
                                  werner dielkens
                                    Lid sinds:
                                    14 October 2013

                                    ik heb binnen ne zwart bruine en ne blauwe en ne blauwe gele over voor wat diene deze kabels

                                    #18179867
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Blauw is watertemp voor je dashboard.
                                      Blauw/geel geloof ik oliedruk uit mijn hoofd.

                                      Kijk ff op corsa-novatuning.nl bij de 2 liter ombouw in corsa b. staat ut bij

                                      #18179868
                                      werner dielkens
                                        Lid sinds:
                                        14 October 2013

                                        hoeveel moet ik mijn zuiger laten vlakken en de hoeveel heid dat ge vlakt is moet ik dandat niet van de onderblok latenafdoen

                                        #18179869
                                        theunm
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          misschien dat je je voor kunt stellen wie je bent en wat je plannen met de motor zijn.

                                          wat ik er van begrijp is dat je wat onderdelen bij elkaar hebt gezocht en daar een motor van hebt gebouwd
                                          wij willen graag weten wat je bij elkaar hebt geknutseld

                                          #18179870
                                          werner dielkens
                                            Lid sinds:
                                            14 October 2013

                                            bij mij is voor straat gebruik de blok heeft een 18e kopem 16v zuigers en 18e nokkenas en alles is vernieuwt

                                            #18179871
                                            Haasje17
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              8 September 2009

                                              @werner dielkens wrote:

                                              hoeveel moet ik mijn zuiger laten vlakken en de hoeveel heid dat ge vlakt is moet ik dandat niet van de onderblok latenafdoen

                                              Om hogere compressie te behouden zou je dat kunnen doen, maar is niet noodzakelijk.
                                              Zou ze mooi vlak laten afdraaien, gezien dat je met xe zuigers naar mijn weten al hogere compressie bereikt.
                                              Zal na afdraaien je niet veel lager uitkomen dan een originele ne.

                                              #18179872
                                              theunm
                                                Lid sinds:
                                                29 June 2004

                                                @werner dielkens wrote:

                                                bij mij is voor straat gebruik de blok heeft een 18e kopem 16v zuigers en 18e nokkenas en alles is vernieuwt

                                                a je bent echt van het informatie delen

                                                welke inlaat heb je gebruikt
                                                welke injectoren
                                                galsklep schakelaar
                                                luchtweger
                                                computer en lettercode

                                                heb je je brandstofdruk al eens gemeten

                                                #18179873
                                                Haasje17
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  8 September 2009

                                                  Ik denk alles van een 20NE (injectoren, ecu inlaat enz, de Kop, van een 18E en de nokkenas van een 18E en zuigers van een C20XE.
                                                  Zuigers zijn in iedergeval niet het probleem waardoor die niet loopt. Dat heeft echt iets met benzine, tijdstip, verhouding vonk temaken.

                                                  #18179874
                                                  theunm
                                                    Lid sinds:
                                                    29 June 2004

                                                    @Haasje17 wrote:

                                                    Ik denk alles van een 20NE (injectoren, ecu inlaat enz, de Kop, van een 18E en de nokkenas van een 18E en zuigers van een C20XE.
                                                    Zuigers zijn in iedergeval niet het probleem waardoor die niet loopt. Dat heeft echt iets met benzine, tijdstip, verhouding vonk temaken.

                                                    gissen is missen

                                                    #18179875
                                                    werner dielkens
                                                      Lid sinds:
                                                      14 October 2013

                                                      hij start all ik heb een andere benize pomp gestokken en die restreeks aan gesloten en andere drukregelaar maar hij blijft nog niet op rolentie draaien

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.