Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › mijne c20ne wilt niet starten hij krijgt naft en onsteking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2013 om 22:54 #17261251
hij ik heb een opel astra gsi met c20ne motor mer c20xe zuigers en 18e celinderkop en nokkenas
maar ik krijg hen niet aan de praat hij krijgt onsteking en naft en de injectoren spuiten een fijne straal van 1 meter ongeveer als ik er remreiniger in de inlaat spuit start die wel16 oktober 2013 om 10:26 #18179852dan krijgt ie toch geen benzine,
wanneer die op remmenreiniger wel loopt dan blijven je injectoren echt dicht staan of je brandstofpomp is niet geactiveerd.Werkt je brandstof/ontstekings relais wel naar behoren?
Heb je nog wat gewijzigd aan de kabelboom?
16 oktober 2013 om 14:39 #18179853ik heb de injectoren uit het spruistuk gehaalt en dan spuit die alle 4 benzine van 1 ne meter ongeveer en hij krijgt onsteking
16 oktober 2013 om 17:00 #18179854Spuiten ze continu in of wel pulserend?
16 oktober 2013 om 17:01 #18179855Maar hij loopt alleen op remmenreiniger zeg je.
Dus vonk is er.Een straal van 1 meter zegt me nix. Is er wel voldoende druk om ook het volume aan te kunnen. En heb je genoeg opbrengst van de injectoren.
Massa kabels allemaal gecontroleerd??
Heb je nog een andere ecu liggen?
16 oktober 2013 om 18:45 #18179856hoe weet je dat de injectoren genoeg op brengst heeft
16 oktober 2013 om 19:40 #18179857heb je die 16v zuigers ook nog bewerkt ?
16 oktober 2013 om 22:03 #18179858nee dat niet
17 oktober 2013 om 05:33 #18179859Tja als de motor loopt krijg je iig een uitdaging.
Althans als de 1.8 kop net als de 2.0 kop ook een deel van de verbrandingskamer dicht heeft zitten.Werkt namelijk niet een klepinkeping en die halve maan in de kop.
17 oktober 2013 om 11:49 #18179860het komt toch niet door die 16v zuigers dat hem niet start
17 oktober 2013 om 12:45 #18179861wil niet lullig doen maar die zuigers gaan stuk
ze gaan scheuren op de klep inkepingen voor de 16v.welke gasklep schakelaar heb je gebruikt
het is wel een beetje een frankenstein motor17 oktober 2013 om 13:20 #18179862Krijgt die dan niet gewoon veel te veel benzine? Want als die echt loopt op remreiniger heb je echt een brandstofprobleem.
Of op het verkeerde tijdstip benzine?
17 oktober 2013 om 14:03 #18179863de zuigers gaar niet schuren want ne 8 klepper raken nooit te piston ik heb de kabelboom moeten aan pasen want de komt van ne kadett cabrio
17 oktober 2013 om 15:06 #18179864Zuigers gaan wel degelijk scheuren. Niet omdat hij wat zou raken maar omdat de klepinkeping van een 16v zuiger precies in de halve maan terecht komt van de kop.
Waardoor je een erg vreemde ontbranding krijgt.
Dit is alleen op te lossen door de zuigers af te draaien of de verbrandingskamers aan te passen.
Ik heb ervaring met het scheuren vsn de zuigers.
Freek heeft de kop bewerkt en bij zijn motor gaat het goed.Wat heb je allemaal aangepast aan de kabelboom. Je hebt echt ergens wat raars. Welke spanning meet je op de aansluitingen van de injectoren. Heb ook laatst een raar probleem gehad hiermee.
Te weinig spanning en dus niet lopen.
Wel op remmenreiniger.17 oktober 2013 om 16:06 #18179865ik heb de astra zonder motor gekocht en had toen vele onderdelen van c2one en xe en 18e daarom heb ik alles verrander en nieuwe gestokken de kabelboom komt van 20ne moter met 3 rijen tonder landasonde en zonder klopsensor ik hab de kabelboom verbonden kleur aan kleur ik heb 2kabeltje over binnen de auto naast de computer en bij de ronde vies in de moterruimte
17 oktober 2013 om 16:46 #18179866ik heb binnen ne zwart bruine en ne blauwe en ne blauwe gele over voor wat diene deze kabels
18 oktober 2013 om 04:51 #18179867Blauw is watertemp voor je dashboard.
Blauw/geel geloof ik oliedruk uit mijn hoofd.Kijk ff op corsa-novatuning.nl bij de 2 liter ombouw in corsa b. staat ut bij
18 oktober 2013 om 17:31 #18179868hoeveel moet ik mijn zuiger laten vlakken en de hoeveel heid dat ge vlakt is moet ik dandat niet van de onderblok latenafdoen
18 oktober 2013 om 18:08 #18179869misschien dat je je voor kunt stellen wie je bent en wat je plannen met de motor zijn.
wat ik er van begrijp is dat je wat onderdelen bij elkaar hebt gezocht en daar een motor van hebt gebouwd
wij willen graag weten wat je bij elkaar hebt geknutseld18 oktober 2013 om 23:15 #18179870bij mij is voor straat gebruik de blok heeft een 18e kopem 16v zuigers en 18e nokkenas en alles is vernieuwt
19 oktober 2013 om 05:39 #18179871@werner dielkens wrote:
hoeveel moet ik mijn zuiger laten vlakken en de hoeveel heid dat ge vlakt is moet ik dandat niet van de onderblok latenafdoen
Om hogere compressie te behouden zou je dat kunnen doen, maar is niet noodzakelijk.
Zou ze mooi vlak laten afdraaien, gezien dat je met xe zuigers naar mijn weten al hogere compressie bereikt.
Zal na afdraaien je niet veel lager uitkomen dan een originele ne.19 oktober 2013 om 07:34 #18179872@werner dielkens wrote:
bij mij is voor straat gebruik de blok heeft een 18e kopem 16v zuigers en 18e nokkenas en alles is vernieuwt
a je bent echt van het informatie delen
welke inlaat heb je gebruikt
welke injectoren
galsklep schakelaar
luchtweger
computer en lettercodeheb je je brandstofdruk al eens gemeten
19 oktober 2013 om 09:04 #18179873Ik denk alles van een 20NE (injectoren, ecu inlaat enz, de Kop, van een 18E en de nokkenas van een 18E en zuigers van een C20XE.
Zuigers zijn in iedergeval niet het probleem waardoor die niet loopt. Dat heeft echt iets met benzine, tijdstip, verhouding vonk temaken.19 oktober 2013 om 09:08 #18179874@Haasje17 wrote:
Ik denk alles van een 20NE (injectoren, ecu inlaat enz, de Kop, van een 18E en de nokkenas van een 18E en zuigers van een C20XE.
Zuigers zijn in iedergeval niet het probleem waardoor die niet loopt. Dat heeft echt iets met benzine, tijdstip, verhouding vonk temaken.gissen is missen
19 oktober 2013 om 12:53 #18179875hij start all ik heb een andere benize pomp gestokken en die restreeks aan gesloten en andere drukregelaar maar hij blijft nog niet op rolentie draaien
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.