Mijn Zafira topic: Hoera een dochter!

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Mijn Zafira topic: Hoera een dochter!

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 68)
  • Auteur
    udo
    Deelnemer

Ik gebruik zelf autoshampoo van ***** (ben leverancier hiervan). Moet zeggen dat je hiervoor weinig nodig hebt (10 ml in 5 liter water).
      Hij glimt als een gek, en maakt korte metten met vliegen e.d.

midnight black
      Deelnemer

Vandaag eens flink bezig geweest met de Zafira: de winterbanden liggen er weer op (16″ Zafira B lichtmetaal met Vredesteijn Snowtrack 3) De auto gewassen met Poorboys en daarna in de wax gezet, Natty’s wax van Poorboys.
        Voordeel van zelf je wielen wisselen: ik maak altijd de wielkasten goed schoon en controleer meteen de wielophanging en dergelijke op gebreken en of er ergens iets gaat roesten of zo. Helaas viel mijn oog bij het demonteren van het eerste wiel al meteen op een defectje: Binnenste ashoes aan de bak ligt compleet in tweeen….Aangezien ik komende week te weinig tijd heb en hier zo kort mogelijk mee wil verder rijden (als er vuil in komt dan sloop je je homokineet!) breng ik de Zafira naar de garage om het te laten fixen.

De gescheurde hoes, de binnenste hoes op de andere as ziet er nog goed uit maar omdat die aandrijfas langer is heeft deze ook minder te lijden.

Gepoetst.

Winterbanden erop.

Zelfs een klein zonnetje, prima weer voor December!

Silver

blijft een leuke auto, mis de mijne nog steeds…
          wintervelgen staan haast beter als de zomervelgen haha, ziet er goed uit.
          koplampsproeiers vindt ik ook wel wat hebben, zie je niet zo vaak :thumb

midnight black
          Deelnemer

Vind de wintervelgen echt beter staan als de zomervelgen, ook andere ET waarde waardoor hij wat breder op de banden staat, deze banden zijn trouwens sowieso breder dan de Michelin Energy’s die er anders opliggen. Misschien eens een keer een leuk ander zomersetje zoeken als deze zijn versleten.
            Silver zie trouwens in je onderschrift staan Xenon projectors, heb je die kant en klaar gekocht of zelf gemaakt? En hoe bevalt het licht?

Silver

de xenon projectors heb ik compleet gekocht, zijn van het merk Depo, op ebay.de gehaald voor 124euro.
              heb ze voor de Zafira nog niet gezien.
              of je moet van die dayline audi lookalike lampen willen…maar dat denk ik niet.
              of originele Hella’s maar die zijn niet te betalen.

midnight black
              Deelnemer

@Silver wrote:

de xenon projectors heb ik compleet gekocht, zijn van het merk Depo, op ebay.de gehaald voor 124euro.
                heb ze voor de Zafira nog niet gezien.
                of je moet van die dayline audi lookalike lampen willen…maar dat denk ik niet.
                of originele Hella’s maar die zijn niet te betalen.

Inderdaad, die kermisverlichting wil ik niet :thumbdown Depo’s heb ik ook helaas niet voor de Zafira gezien en wel de originele (Valeo of Bosch volgens mij) maar die zijn bijna duurder als de dagwaarde van mijn auto :jerry

midnight black
                Deelnemer

Zo vandaag is er een nieuwe aandrijfashoes op gekomen, durf ik tenminste weer met een gerust hart door prut heen te rijden :D

midnight black
                  Deelnemer

Vandaag na de agenda te hebben geraadpleegd maar eens begonnen een optie te verwijderen waar ik al bijna een jaar last van heb: een zwembad in de auto!
                    Begin dit jaar was de kachelkraan lek met als gevolg koelvloeistof verlies wat onder de vloerbedekking belandt. Nou was de kachelkraan zo vervangen (onder garantie door de garage, met dank aan een winterplan :thumbup ) Maar goed de vloer droogmaken is een behoorlijk karwei waarvoor ik 2 dagen de auto niet kan gebruiken.

Vandaag begonnen, kleine how-to:
                    -stoelen loshalen en naar achteren schuiven
                    -dorpelbekleding en bekleding A-stijlen verwijderen
                    -tunnelconsole eruit
                    -Schakelcoulisse loshalen (F23 bak met kabelbediening, dus hoef het mechanisme niet los te maken)
                    -min pool accu loshalen
                    -crashsensor van de airbags losnemen, (zit bij Zafira onder de schakelcoulisse in tegenstelling tot Astra, daar zit ie verder naar achteren)
                    -paneeltje met stekker voor OBD losnemen
                    -onderste aansluiting op kachelhuis losnemen
                    -vervolgens kun je (eindelijk) de vloermat er uit trekken.

Wat plaatjes erbij:

Nu is het een kwestie van die enorme spons (isolatie onder mat is plaatselijk meer als 5cm dik) uitwringen en laten drogen en dan morgen alles weer monteren.

Silver

wat een klus joh..
                      maar wel nodig, ziet er goed nat uit daar.

midnight black
                      Deelnemer

Jep, denk dat er alles bij elkaar wel 2 liter uit is gekomen, mat ligt nu voor de kachel te drogen. Lastig is nog wel dat de schutbordisolatie ook zeiknat was en die krijg je er niet uit zonder heel het dashboard te verwijderen…. die isolatie heb ik eerst flink uitgewrongen en nu pak kranten onder gelegd, al een keer ververst ook, eerste pak was al flink nat.

midnight black
                        Deelnemer

Vandaag met een infrarood kacheltje van het kamperen de schutboard isolatie drooggestookt (je zag het verdampen :thumbup ) Nu vloerbedekking er weer terug in gelegd en stoelen gemonteerd. Verder wilde ik het inlaatspruitstuk er af halen ivm het klepje voor de carterontluchting maar er is te weinig ruimte onder de kap om het spruitstuk te verwijderen :cry

midnight black
                          Deelnemer

Oja de EGR er ook maar eens afgehad, blijkt dat deze al afgedopt is :shock:
                            Kun je in ieder geval bij een Z22se dan uitprogrammeren! Anyway, ding toch maar schoongemaakt en weer teruggeplaatst.

nova….
                            Deelnemer

waar zit die EGR ? Kan ik er hier ook is nakijken en schoonmaken.

midnight black
                              Deelnemer

Bij de Z22se zit ie aan de rechtse kant van het motorblok en zo ziet ie er uit:

Bij het losnemen 2 tips: de 2 boutjes een half uurtje van tevoren flink inspuiten met WD40 of IMAL (ik maak alles los) of iets dergelijks ivm de stalen boutjes vreten nogal in op het aluminium.
                                En om het stekkertje los te krijgen moet je eerst het lichtgrijze clipje uit de stekker halen, hieronder zit een borglipje dat je in moet drukken om de stekker te verwijderen. (wijst eigenlijk zichzelf maar er zijn mensen die proberen met lomp geweld die stekker er af te trekken)

nova….
                                Deelnemer

Ok bedankt voor de foto en tips!

midnight black
                                  Deelnemer

Vandaag mijn eigen Opcom binnen gekregen, zal eens kijken wat we daar mee kunnen.

0Rudy0
                                    Deelnemer

even een schopje…is het gelukt met je zafira z22se uit 2001 om softwarematig de erg te verwijderen?
                                      bij mij is het oortje waar de erg opgeschroefd zit gescheurd..dus nu wil ik hem wel uitprogrammeren maar bij mijn 2001 gaat het niet..moet ik
                                      hem proberen te programmeren als 2004model zijnde??
                                      gr.

midnight black
                                      Deelnemer

Durf ik niet te zeggen, heb deze niet zelf uitgeprogrameerd, geeft wel een melding aan met de Opcom maar heb daar verder nog niet mee gespeeld.

0Rudy0
                                        Deelnemer

hoi,ik heb vanmiddag even gespeeld met een tech2 en het is gelukt de auto denkt nu dat hij van 2004 is haha maar de egr is uitgeprogrammeerd!!

midnight black
                                          Deelnemer

Wegens de komst van nummer 3 binnen nu en enkele weken ben ik eens aan het kijken hoe we de maxi cosi op de achterbank moeten knutselen met 2 recaro’s erbij.

Het is nog niet echt optimaal, iemand nog suggesties? (een andere auto is niet echt een optie…)

OpelJeff
                                            Deelnemer

uhm je hebt niet nog een 3e zit rij ? dat zou een optie kunnen zijn ?
                                              alleen wel lastig je kindje in de stoel zetten en je bent wat ruimte kwijt.

Family man
                                              Deelnemer

Ik heb er 3 in de zafira B, maar met het uitproberen had ik ook de maxi cosi in het midden, echter dit is gewoon niet handig om het ding elke keer over het andere kinderzitje te tillen, dus aan de zijkant geplaatst.

Nu met 2 grote stoeltjes (tot 36 kg) en 1 kleine stoel staat die nu wel in het midden.
                                                Over een paar maandjes is ook de jongste aan een grote stoel (3puntsgordel) toe. (heb ik al staan)
                                                Het past allemaal goed, ik heb allemaal Britax Römer zitjes in de zelfde kleur (6xKid & 2xKing) (die laatste gaan dan in de verkoop)
                                                Wel gebruik ik (Opel/Autoliv) gordelverlengers om er makkelijk bij te kunnen.

In de 3de zitrij is voor mij geen optie, dit gebruik ik alleen voor kinderfeestjes of bij voetbal uitwedstrijden, maar vind het niet optimaal.
                                                (Ruimte is goed, maar heb toch het idee dat je dan zelf de kreukelzone bent)

midnight black
                                                Deelnemer

Dat wordt dus een 3 puntsgordel en een gordelverlenger scoren.

Family man
                                                  Deelnemer

dan heb je dus een achterbank nodig waarin in het midden/rugleuning een driepuntgordel (rol) zit (weet niet of die er zijn bij zaf a??)
                                                    zo ja, wellicht de stof overzetten (eerst aanpassen).

In ieder geval veel geluk met de nieuwe kleine! en met de aanpassingen..

midnight black
                                                    Deelnemer

Dank je, de Zafira A2 heeft standaard 3 3-puntsgordels op de achterbank. Alleen helaas deze bekledingsstof niet meer….
                                                      Ik weet er wel 1 te staan op de sloop bij ons dus ik denk dat ik er eerdaags eens ga shoppen.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 68)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.