Mijn Zafira 120pk CDTI; Noodloop?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Mijn Zafira 120pk CDTI; Noodloop?

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269041
    Katuut
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 November 2014

      Hoi mensen

      Vorige week mn eerste tank leeg gereden.
      qua comfort zeer te spreken, echter het verbruik is 1 op 14,5. Ik kan er opzich wel mee leven, maar ik lees toch ervaringen van 1 op 16 / 17

      En sinds kort brand het servicelampje continu. (noodloop?) er zal ongetwijfeld een verband zijn.

      Ik zal hem proberen uit te lezen, dat wordt voor mij de eerste keer, (in het opcom topic al een vraag gesteld voor de software)

      NU ben ik sowieso van plan de egr, en roetfilter weg te halen, maar tot die tijd zal ik het wel prettig vinden als de boel heel blijft.

      Ik merk niks aan de motor, trekt prima en gelijkmatig. Mijn vermoeden is dat er erg rustig mee gereden is. Komende week maak ik 2000 km waardoor de boel lekker los kan komen. Ik rij ca 20 kmpu boven max

      #18260477
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Als je altijd 20 km/u boven de maximale snelheid rijdt op de snelweg dan gaat ie nooit 1 op 16 halen!
        De Zafira heeft namelijk een frontaal oppervlak van een zeecontainer (bijna dan ;) ) Als je naar je continu verbruik kijkt dan zie je dat deze op hogere snelheden hard oploopt!
        (Mijne is dan wel een benzine maar bij 190 km/u op tomtom gaf ie verbruik van 34l op 100 aan! :shock: )

        #18260478
        Katuut
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 November 2014

          Hahaha

          Het verbruik vind ik ook niet zo heel erg spannend, na de tuning wordt dit ook wel beter

          De ‘noodloop’ kan ook het service lampje zijn begrijp ik? Dat hij roept om een nu noodzakelijke beurt?

          #18260479
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            Wat zie je voor lampje? Een sleuteltje of een motorblokje?

            #18260480
            Katuut
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 November 2014

              Sleuteltje, gaat aan als ik wat steviger gas geef. Dus zal geen relatie hebben met het onderhoud

              #18260481
              ZakhooiTM
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 November 2013

                Als alleen het sleuteltje brand dan is er gelukkig geen kritiek probleem, maar wel iets om zo snel mogelijk te laten nakijken / uitlezen.

                #18260482
                Katuut
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 November 2014

                  Hieveel haast moet ik er mee maken?

                  Ik vermoed namelijk iets in egr/ roetfilter

                  Ik denk dat het wel beter wordt na een paar lange ritten en regenereren…

                  Of is dit een illusie?

                  #18260483
                  Katuut
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 November 2014

                    vandaag OPCOM er aan gehangen en alle foutcodes gewist,

                    sindsdien is het lampje uit, en krijg ik hem ook niet weer aan.

                    vanmiddag plakken we er 500 km op, dus we gaan kijken of hij uit blijft.

                    Nu viel me op dat ik in opcom wel een telefoonfunctie zag, maar dat deze een error geeft, betekent dit dat hij er gewoon niet in zit?

                    #18260484
                    Katuut
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 November 2014

                      Foutcode storing is: p1901
                      Slang druksensor- deeltjesfilter

                      Volgende week vrijdag even een nieuwe thermostaat halen bij de garage (100 eur incl montage :thumb ) gelijk het slangetje proberen. Dan eens kijken wat hij kan op de autobahn naar Essen

                      #18260485
                      Katuut
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 November 2014

                        Zo,

                        Niet veel te melden, op koppeling en vliegwiel na, en 40.000 km.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.