Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2007 om 16:48 #17357215
ik vind het echt prachtig om dit toppic te volgen , als je zover bent zou ik graag uitleg lezen van dat streichplastic, ik heb er nog nooit van gehoort maar klinkt goed, ik ben erg benieuwt:), succes verder he:wors
28 december 2007 om 21:44 #17357216origineel gepost door kadett-b
origineel gepost door peerke1987
bedankt voor je uitgebreide reactie chris! Maar het heeft inderdaad dus wel zijn voordelen.
Maar geldt dit ook voor standaard motoren? of praten we over motoren die meer toeren maken dan het standaard?Ik ben ook van plan om een 2.4 samen met een getrag 5 te gebruiken. En nu vraag ik het me af of het nut heeft.. aangezien mijn manta nu nog helemaal kaal is is het voor mij nog makkelijk om de tunnelbak te vergroten.
wat ik ook las, hoe zit dit dan met de drijfstang richting het differentieel? past dit gewoon of moet je daar ook nog dingen aanpassen? je zou zeggen dat het hele zaakje achter omhoog komt? (sorry als ik over het antwoord heen praat)
Het gaat trouwens wel over een manta in dit geval:hmmz..het maakt totaal niks uit om welke type auto het gaat. als ik het goed heb past de getrag zogoed als passend in een manta, kun de je bak achter al is het 1 cm omhoog krijgen, dan verdien je er al veel mee. je kan zo hoog mogelijk gaan maar je moet rekening houden met de kruiskoppeling van de cardanas dat die niet in de tunnelbak vast slaat er moet wel genoeg ruimte overblijven. elke motor heeft hier baat bij, hoe rechter die erin ligt hoe beter de smering ook is en hoe rustiger die loopt.
Oke bedankt voor je informatie!! Succes met het project!! ik blijf dit op de voet volgen:wub
31 december 2007 om 18:27 #17357217de vorderingen gaan de goede kant uit, nu is de linkerzijde ook klaar.
de deur ook maar meteen op zijn plaats afgehangen om zo te kijken als alles op zijn plek komt.
en meteen bewerkt.
Chris
1 januari 2008 om 11:57 #17357218Ha chris
Ik volg dit project al een heel tijdje,mede omdat mijn broer nog een b kadett ls heeft uit 73 (jubileum uitvoering)die we nog een keer onder handen gaan nemen.
Maar wat doe jij alles perfect zeg, echt super,ook dat je de moeite neemt om alles op het forum te zetten zodat een ander er ook nog een hoop van kan leren,nogmaals super en veel succes:thumbupgroeten johan
1 januari 2008 om 15:08 #17357219origineel gepost door johani500driver
Ha chrisIk volg dit project al een heel tijdje,mede omdat mijn broer nog een b kadett ls heeft uit 73 (jubileum uitvoering)die we nog een keer onder handen gaan nemen.
Maar wat doe jij alles perfect zeg, echt super,ook dat je de moeite neemt om alles op het forum te zetten zodat een ander er ook nog een hoop van kan leren,nogmaals super en veel succes:thumbupgroeten johan
johan dank je voor het compliment. een andere werkwijze heb ik helaas niet. het was effe zweten, maar dank aan Ronaldo en Danny ben ik weer terug op het forum, had een klein probleem met de pc. zelf wil ik andere die ook aan auto’s beginnen te restaureren zoveel tekst en uitleg met foto’s erbij geven dan kunnen ze zo een idee of meerdere opdoen. je bent nooit oud genoeg om iets bij te leren en dat heb ik gisteren ook onder vonden. de volgende van wat ga restaureren zet ik ook op dit forum zoals de andere auto’s wat ik al heb gemaakt.
Chris
1 januari 2008 om 21:53 #17357220de andere kant is ook helemaal klaar met de deur erin
de naden van de deur zijn perfect op zijn plaats
de basis is nu ver klaar om dan de volgende stap te ondernemen, nl de streichplastic.
Chris
1 januari 2008 om 22:04 #17357221top dat je er weer bent ;) maaruh.welke “streichplastic” ga je gebruiken ?
1 januari 2008 om 22:09 #17357222origineel gepost door Ronaldo
top dat je er weer bent ;) maaruh.welke “streichplastic” ga je gebruiken ?ja Ronaldo, bedankt nog voor de snelle reactie. de streichplastic komt deze keer van Glasurit 839-80. deze moet ik morgen bestellen.
Chris
2 januari 2008 om 00:20 #17357223origineel gepost door kadett-b
origineel gepost door Ronaldo
top dat je er weer bent ;) maaruh.welke “streichplastic” ga je gebruiken ?ja Ronaldo, bedankt nog voor de snelle reactie. de streichplastic komt deze keer van Glasurit 839-80. deze moet ik morgen bestellen.
Chris
n.p. ;)Glasurit 839-20 is het fijne spulletje ..de “80”kom ik niet tegen ?
2 januari 2008 om 15:24 #17357224origineel gepost door Ronaldo
origineel gepost door kadett-b
origineel gepost door Ronaldo
top dat je er weer bent ;) maaruh.welke “streichplastic” ga je gebruiken ?ja Ronaldo, bedankt nog voor de snelle reactie. de streichplastic komt deze keer van Glasurit 839-80. deze moet ik morgen bestellen.
Chris
n.p. ;)Glasurit 839-20 is het fijne spulletje ..de “80”kom ik niet tegen ?
de 839-80 krijg je ook alleen via erkende schade en spuitbedrijven niet particulier, daarom is ie niet zomaar te verkrijgen.
2 januari 2008 om 15:26 #17357225Ah! :thumbup dan moe weer ff één van me vrienden aanschieten :D
2 januari 2008 om 16:20 #17357226origineel gepost door Ronaldo
Ah! :thumbup dan moe weer ff één van me vrienden aanschieten :Dje hebt een pn
2 januari 2008 om 19:09 #17357227is er dan een groot verschil tussen 20 & 80?
2 januari 2008 om 21:33 #17357228origineel gepost door Jinx
is er dan een groot verschil tussen 20 & 80?voor de 80 heb je een spuitkop/ naald nodig ca. 2,4 bij de 20 voldoet al de 1,5 mits bij juiste mengverhouding. de 80 heeft het voordeel dat deze sterker is en dikker opgezet kan worden tot zeker als het moet 2 mm dik indien nodig.
chris
2 januari 2008 om 21:42 #17357229Heb je nog nooit last van aftekeningen gehad ?
Omdat je over de oude laklaag heen plamuurt/spuit.2 januari 2008 om 22:28 #17357230origineel gepost door dennisthemenace
Heb je nog nooit last van aftekeningen gehad ?
Omdat je over de oude laklaag heen plamuurt/spuit.nee nog nooit last van gehad omdat ik de streichplastic gebruik, die zorgd dat alles hoe je in elke licht inval hoek kijkt niks te zien is, je moet het zien als een dikke fuller maar dan met iets meer. ik kan niet meer zonder en al die auto’s die ik gemaakt heb zien er nog altijd goed uit. bv deze kiemen gaat al 7 jaar mee en rijd toch heel veel treffens.
2 januari 2008 om 23:00 #17357231:wub:wub:wub:wub
dat blijft toch een hartenbreker.3 januari 2008 om 14:41 #17357232origineel gepost door kadett-b
origineel gepost door Jinx
is er dan een groot verschil tussen 20 & 80?voor de 80 heb je een spuitkop/ naald nodig ca. 2,4 bij de 20 voldoet al de 1,5 mits bij juiste mengverhouding. de 80 heeft het voordeel dat deze sterker is en dikker opgezet kan worden tot zeker als het moet 2 mm dik indien nodig.
chris
maar buiten het dikker opzetten en dus betere dekking is de werking volledig hetzelfde? (kwestie van geen eilanden te zien achteraf vooral dan)
4 januari 2008 om 11:46 #17357233origineel gepost door carlover
:wub:wub:wub:wub
dat blijft toch een hartenbreker.idd zo op foto al een heeele mooie auto!!:wub:wub:wub
4 januari 2008 om 11:51 #17357234origineel gepost door kadett-b
origineel gepost door Ronaldo
Ah! :thumbup dan moe weer ff één van me vrienden aanschieten :Dje hebt een pn
kan je die nog eens sturen …..:wub
4 januari 2008 om 22:58 #17357235origineel gepost door Ronaldo
origineel gepost door kadett-b
origineel gepost door Ronaldo
Ah! :thumbup dan moe weer ff één van me vrienden aanschieten :Dje hebt een pn
kan je die nog eens sturen …..:wub
is onderweg. succes ermee
4 januari 2008 om 23:02 #17357236origineel gepost door carlover
:wub:wub:wub:wub
dat blijft toch een hartenbreker.hij mag van eigenaar verwisselen in maart :o
5 januari 2008 om 11:35 #17357237is ie verkocht?:cry
een bekende?
7 januari 2008 om 22:12 #17357238origineel gepost door carlover
is ie verkocht?:cryeen bekende?
nee Alex, nog niet verkocht maar als deze kiemen klaar is dan zal ie nog vast roesten op zijn plek waar die nu staat en dat gun ik de auto niet omdat stilstaan, achteruitgang is.
Chris
8 januari 2008 om 05:31 #17357239hmmmm,misschien de corsa verkopen,en deze kopen.:hmmz
nee,laat maar,bianca schiet me af……:jerry
maar je weet,als de ouwe sok gevuld was geweest…….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.