Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 december 2007 om 09:27 #17357190
Mooi Blauw is niet lelijk, hij word dus baby blauw deze kiemen. Zal hem zeker super staan:thumbup
Bodem ziet er inderdaad weer super uit kerel.
23 december 2007 om 13:12 #17357191origineel gepost door GTS2.2DTI
Mooi Blauw is niet lelijk, hij word dus baby blauw deze kiemen. Zal hem zeker super staan:thumbupBodem ziet er inderdaad weer super uit kerel.
nee helaas wordt de kiemen niet baby blauw, maar totaal anders van kleur waarbij de combinatie van bodem en de gehele auto een goede combinatie is. is wel gewaagd.:hmmz
23 december 2007 om 14:59 #17357192lol/:P
23 december 2007 om 18:26 #17357193ziet er errug netjes uit. jongens ga zo door :wors:wors
23 december 2007 om 20:58 #17357194origineel gepost door j.pons
ziet er errug netjes uit. jongens ga zo door :wors:worshelaas doe ik dit werk helemaal alleen :o, ze komen me wel af en toe helpen met het bier leegdrinken en voor de gezelligheid.
Chris
23 december 2007 om 23:53 #17357195wij doen mentale ondersteuning chris.:argue
ik drink geen bier….wel koffie..:Dmaar je doet het idd alleen,en verdomd goed.:thumbup
24 december 2007 om 14:57 #17357196origineel gepost door carlover
wij doen mentale ondersteuning chris.:argue
ik drink geen bier….wel koffie..:Dmaar je doet het idd alleen,en verdomd goed.:thumbup
sorry Alex dat ik het vergeten was dat jij alleen maar koffie drinkt:P
24 december 2007 om 16:40 #17357197Echt waar! Mijn complimenten! Dit is gewoon HEEL werk en geen half werk!:o
Succes verder!!:thumbup
24 december 2007 om 21:29 #17357198origineel gepost door johan1981
Echt waar! Mijn complimenten! Dit is gewoon HEEL werk en geen half werk!:oSucces verder!!:thumbup
je had al eerder gezegd op pagina 2:
super project, maar dat was al gezegd heHoe rot een auto ook is, er valt eigenlijk altijd wel iets van te maken zie ik nu wel weer!
Als mijn Kadett er ooit zo bij komt te staan, weet ik waar ik’m heen kan brengen
Succes met de restauratie!
dank je voor het compliment, ik probeer het beste ervan te maken.
Chris
24 december 2007 om 21:48 #17357199onvoorstelbaar :o
wat een super project is dit :wors
Die auto is straks 10x zo goed als toen ie nieuw uit de fabriek kwam ;)
25 december 2007 om 12:49 #17357200origineel gepost door kadett-b
origineel gepost door j.pons
ziet er errug netjes uit. jongens ga zo door :wors:worshelaas doe ik dit werk helemaal alleen :o, ze komen me wel af en toe helpen met het bier leegdrinken en voor de gezelligheid.
Chris
:D:D:D
Trouwens lekker fris kleurtje op de bodem.
25 december 2007 om 20:39 #17357201vandaag eens heerlijk kunnen uitleven aan de kiemen, hij staat weer naar een tijdje in de kantelbok te hebben gehangen nu op zijn wielen. de rechterachterzijkant moest flink uitgeklopt worden om zo de meer als halve cm dikke plamuur te kunnen verwijderen.
nu heeft hij de basis vorm weer terug gekregen.
met een lik alu plamuur is het nu weer een strakke zijkant.
Chris
26 december 2007 om 08:57 #17357202ziet er weer mooi uit:thumbup heb je de assen ook nog onder handen genomen?:)
26 december 2007 om 11:24 #17357203origineel gepost door veldhuizen
ziet er weer mooi uit:thumbup heb je de assen ook nog onder handen genomen?:)de assen die er nu nog onder zitten blijven eronder tot dat de kiemen gespoten is, daarna komen de dikke assen eronder die ik nog moet bewerken.:hmmz
26 december 2007 om 11:41 #17357204die olympia komt toch bijde jong weg in hardenberg
die werd mij ook aangeboden
ik heb daar 2 ambulance’s gekocht admiral en c rekord26 december 2007 om 16:26 #17357205origineel gepost door obelix
die olympia komt toch bijde jong weg in hardenberg
die werd mij ook aangeboden
ik heb daar 2 ambulance’s gekocht admiral en c rekordhelaas ben ik niet zover geweest of de tomtom moet zich vergist:hmmz hebben, heb hem gehaald in de omgeving van Nijmegen.
26 december 2007 om 17:24 #17357206weer tijd voor een staande :wors:wors:wors:wors:wors
mooi werk en blijven posten die mooie foto’s
26 december 2007 om 18:28 #17357207super mooi project !!!!! ga vooral zo door :wors
26 december 2007 om 19:41 #17357208de achterkant is nu ook zijn geheel klaar alle oneffe heden zijn weggewerkt.
het dak moest er ook aan geloven nu is ie weer vertoonbaar, door eerst het dak aan de achterzijde iets naar links en rechts ter hoogte van de C-zuilen naar buiten persen zodat de 2 golven in het dak er uit waren.
Chris
27 december 2007 om 15:21 #17357209Chris…Ik heb al vaker gezien dat jij alu plamuur gebruikt. Doe je dat puur voor de sterkte of heb je nog meer gedenen?
27 december 2007 om 17:19 #17357210Ik heb zo net nog eens het hele topic doorgelezen, en met 1 woord GEWELDIG!!!!!!
Wat jij allemaal gedaan hebt is onvoorstelbaar!
Mijn complimenten echt!:vertag:vertag:vertag
Hier kunnen de heren van Discovery Channel wat van leren!:jerry:jerry:jerry!
Vraagje,
Heb je de tunnel nu enkel vergoot omdat je de motor in zo’n recht mogelijke lijn wil hangen? of zijn hier nog andere redenen voor?
27 december 2007 om 21:54 #17357211origineel gepost door marcV
Chris…Ik heb al vaker gezien dat jij alu plamuur gebruikt. Doe je dat puur voor de sterkte of heb je nog meer gedenen?hallo marcV, ik gebruik alu plamuur al jaren omdat deze veel sterker is en als je een bocht moet maken bij bv. een wielkast rand is dit het ideale plamuur tegen over de soft plamuur die je dan te vlug te diep uitschuurt omdat deze veel zachter is. de soft plamuur gebruik ik soms voor als laatste laag over de alu plamuur heen zodat deze de kleine gaatjes vult die je moeilijk dichtkrijgt met alu plamuur. als afwerking doe ik altijd de streichplastic die dan over de gehele auto komt, waarna je geen schuur / plamuureilanden ziet. deze komt als het goed is over 2 weken erop als mijn werk het toelaat. daar volgt ook uitleg over.
Chris
27 december 2007 om 22:28 #17357212origineel gepost door peerke1987
Ik heb zo net nog eens het hele topic doorgelezen, en met 1 woord GEWELDIG!!!!!!Wat jij allemaal gedaan hebt is onvoorstelbaar!
Mijn complimenten echt!:vertag:vertag:vertag
Hier kunnen de heren van Discovery Channel wat van leren!:jerry:jerry:jerry!
Vraagje,
Heb je de tunnel nu enkel vergoot omdat je de motor in zo’n recht mogelijke lijn wil hangen? of zijn hier nog andere redenen voor?
dank je voor het compliment, ik blijf liever toch op de Nederlandse bodem. op jou vraag van de tunnelbak vergroting is als volgt. heb eens een motor blok gedemonteerd die behoorlijk scheef lag omdat er speling op de krukas was, dwz. ik kon het vliegwiel zo’n 3 a 4 mm naar voren en naar achteren bewegen. bij de demontage bleek toen mijn vermoedingen al vlug bevestigd waren dat de lagerschalen naar een kant afgeslepen waren en dat de oorzaak lag aan het gewicht naar achteren richting het vliegwiel. nu bouw ik de motoren zo rechtmogelijk in om dan de wrijving naar achteren teniet te doen en het grote voordeel hiervan is, dat de olie boven niet naar een kant uitloopt waarbij de eerste cilinders minder smering krijgen. het zelfde geldt ook voor de versnellingsbak, de lagers hoeven nu alleen maar voor de draaiende beweging te zorgen en niet naar achterwaartse krachten ook nog opvangen. kort gezegd “de lagers krijgen het veel minder te verduren” wat ook voordelen opleverd kwa vermogen.
Chris
27 december 2007 om 23:35 #17357213bedankt voor je uitgebreide reactie chris! Maar het heeft inderdaad dus wel zijn voordelen.
Maar geldt dit ook voor standaard motoren? of praten we over motoren die meer toeren maken dan het standaard?Ik ben ook van plan om een 2.4 samen met een getrag 5 te gebruiken. En nu vraag ik het me af of het nut heeft.. aangezien mijn manta nu nog helemaal kaal is is het voor mij nog makkelijk om de tunnelbak te vergroten.
wat ik ook las, hoe zit dit dan met de drijfstang richting het differentieel? past dit gewoon of moet je daar ook nog dingen aanpassen? je zou zeggen dat het hele zaakje achter omhoog komt? (sorry als ik over het antwoord heen praat)
Het gaat trouwens wel over een manta in dit geval:hmmz..28 december 2007 om 16:38 #17357214origineel gepost door peerke1987
bedankt voor je uitgebreide reactie chris! Maar het heeft inderdaad dus wel zijn voordelen.
Maar geldt dit ook voor standaard motoren? of praten we over motoren die meer toeren maken dan het standaard?Ik ben ook van plan om een 2.4 samen met een getrag 5 te gebruiken. En nu vraag ik het me af of het nut heeft.. aangezien mijn manta nu nog helemaal kaal is is het voor mij nog makkelijk om de tunnelbak te vergroten.
wat ik ook las, hoe zit dit dan met de drijfstang richting het differentieel? past dit gewoon of moet je daar ook nog dingen aanpassen? je zou zeggen dat het hele zaakje achter omhoog komt? (sorry als ik over het antwoord heen praat)
Het gaat trouwens wel over een manta in dit geval:hmmz..het maakt totaal niks uit om welke type auto het gaat. als ik het goed heb past de getrag zogoed als passend in een manta, kun de je bak achter al is het 1 cm omhoog krijgen, dan verdien je er al veel mee. je kan zo hoog mogelijk gaan maar je moet rekening houden met de kruiskoppeling van de cardanas dat die niet in de tunnelbak vast slaat er moet wel genoeg ruimte overblijven. elke motor heeft hier baat bij, hoe rechter die erin ligt hoe beter de smering ook is en hoe rustiger die loopt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.