Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2007 om 17:38 #17357140
Is natuurlijk een kwestie van smaak. De getrag pook doet het prima. Ik vind de halflange pook uit een CIH kadett veel mooier staan. (Ongeveer vorm van de pook van een Manta A en dan verchroomd).
31 oktober 2007 om 19:04 #17357141O voor de klassieke looks! Ik snap het nu ;)
Maar dat is niet zo heel moeilijk om te bouwen (zie CIH gedeelte) maar dat was ongetwijfeld al bekend.
2 november 2007 om 21:34 #17357142gisteravond bij Kobelko geweest en eens lekker bijgepraat. ben zelf een paar foto’s vergeten te plaatsen. de tankbodem en het reserve wiel bak zijn ook aangepakt. de eerste foto’s geven de indruk hoe het eerst was en de 2 laatste foto’s geven de verandering aan
nu zijn er 2 bijna gelijke bodems voor ???????
Chris
2 november 2007 om 22:54 #17357143Twee tanken, je vond de standaard wel wat klein, de beugel kan zo vast.
Henk
3 november 2007 om 08:38 #17357144wel lagge, aan elke kant van de auto een tankdop:P
3 november 2007 om 12:00 #17357145Origineel gepost door veldhuizen
wel lagge, aan elke kant van de auto een tankdop:Pde tankopening blijft aan de rechterkant zitten :hmmz, het wordt wel :P als ik moet gaan tanken, deze is nu vergroot naar ruim 75 liter en daar kom je wel iets verder mee als de huidige 38 / 39 liter.
Chris
3 november 2007 om 22:48 #17357146vandaag effe tijd gehad om het reservewiel bevestigings steun te maken, deze komt op een andere plaats omdat op de eigenlijke plek nu een benzinetank komt.
4 november 2007 om 11:35 #17357147mooi werk :thumbup
6 november 2007 om 22:21 #17357148vannavond was het zover, de kiemen in de kantelbok. eerst een paar inpressie foto’s voordat het echte werk kan beginnen.
zelfs de chassis balken aan weers zijde bij de veerhouders boven zijn totaal krokant.
nu kan de onderkant in zijn geheel afgelast en aangepakt worden, was het maar alvast weekend.
Chris
11 november 2007 om 17:19 #17357149het echte werk kan nu gemakkelijker aangepakt worden, de chassis balk achter open geflext en deze vernieuwd.
de kriksteun is ook dan maar verbeterd,
de beugel waar de handremkabel aanvast gemaakt wordt is ook vernieuwd.
tevens is het opname punt waar de staart van de achteras opgemonteerd wordt ook versterkt.
Chris
11 november 2007 om 20:24 #17357150:wors:wors:wors:wors:wors:wors:wors
12 november 2007 om 20:32 #17357151Bij het zien van de foto’s kan ik alleen maar respect uitspreken voor deze knutsellaar. Man wat was/is dat ding krokant van alle kanten. Maar lassen kun je en secuur ben je ook:thumbup ben benieuwd naar het uiteindelijke eind resultaat:wors
12 november 2007 om 22:09 #17357152Origineel gepost door GTS2.2DTI
Bij het zien van de foto’s kan ik alleen maar respect uitspreken voor deze knutsellaar. Man wat was/is dat ding krokant van alle kanten. Maar lassen kun je en secuur ben je ook:thumbup ben benieuwd naar het uiteindelijke eind resultaat:worsdank je voor het compliment, ben vannavond begonnen met de chassisbalk en bovenste veerschotel, bij dat zien valt je niks meer in :o. de foto’s volgen als ik meer tijd heb als deze weer op zijn plaats gelast is.
Chris
12 november 2007 om 22:25 #17357153Had je geen hardere kiemen meer Chris? Scheelt een hoop werk.
Henk.
12 november 2007 om 22:30 #17357154Origineel gepost door Oly
Had je geen hardere kiemen meer Chris? Scheelt een hoop werk.Henk.
Henk ik maak ze gewoon voor de voet, ga ze niet uitzoeken vooral als weet wat je er mee gaat doen :hmmz daarbij heb ik altijd gezegd “is het dak nog goed, dan bouw ik er een auto omheen” dit komt bij deze kiemen letterlijk en figuurlijk van pas
Chris
13 november 2007 om 12:33 #17357155Origineel gepost door kadett-b
Origineel gepost door Oly
Had je geen hardere kiemen meer Chris? Scheelt een hoop werk.Henk.
Henk ik maak ze gewoon voor de voet, ga ze niet uitzoeken vooral als weet wat je er mee gaat doen :hmmz daarbij heb ik altijd gezegd “is het dak nog goed, dan bouw ik er een auto omheen” dit komt bij deze kiemen letterlijk en figuurlijk van pas
Chris
Wauw! :wors
17 november 2007 om 23:32 #17357156de panhart bevestigingspunt was verre van ………dus ook doorgeroest. nu begint het leuk te worden?:hmmz
de chassis balk bij de bovenste veerschotel was kort gezegd een beetje rot
dan maar alles ineens weg slijpen zodat je niet te lang hoeft na te denken.
een geluk dat ik de bovenste veerschotels heb liggen, de chassisbalk is nu gemaakt van 1,5 mm plaatwerk en kan dus weer jaren meegaan.
Chris
18 november 2007 om 16:40 #17357157toppie man.:wors
21 november 2007 om 21:53 #17357158de panhardstang bevestigings punt is weer op zijn plaats terug gezet, nu klinkt het naar ijzer :hmmz
Chris
22 november 2007 om 16:13 #17357159good oan de geng Chris. wat een werk is dat zeg
22 november 2007 om 17:15 #17357160Supernetjes!
Wat doe je nu met het restant roest dat binnenin de balken zit? Wordt of is dat ook behandeld?
Dit project gaat in ieder geval wel goed komen denk ik!:thumbup
22 november 2007 om 22:28 #17357161Origineel gepost door johan1981
Supernetjes!Wat doe je nu met het restant roest dat binnenin de balken zit? Wordt of is dat ook behandeld?
Dit project gaat in ieder geval wel goed komen denk ik!:thumbup
de binnen kant van de chassisbalken zijn schoongemaakt en daarna na het lassen worden ze in gespoten, het grote voordeel dat de kiemen in de kantelbok hangt is dat men de auto kan ronddraaien zodat de antiroest behandeling overal komt.
23 november 2007 om 09:55 #17357162complimenten!!
wat een werk!!
24 november 2007 om 22:37 #17357163nadat de panharstang bevestiging op zijn plaats is geplaatst is het nu tijd voor de binnenwielkastrand aan te passen op de nieuwe wielkastranden
Chris
29 november 2007 om 21:49 #17357164vandaag eens vroeg thuis;
aan de andere zijde is het opname punt waar de staart van de achteras opgemonteerd wordt nu ook versterkt.de kriksteun met de reactiearm bevestiging is ook vernieuwd met iets meer als normaal plaatje ijzer??
de vloer is nu ook in zijn geheel afgelast
Chris
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.