Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › mijn volgende ,GOING FOR GOLD,WITH A BITE!!!!!! hij is kla
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2008 om 22:17 #17357240
eindelijk weer eens vooruitgang, de streichplastic is gearriveerd en meteen was het prijs. heb meteen de auto met onderdelen hiermee ingespoten.
en meteen met zwarte lak overspoten om zo de controlle met schuren te vermakkelijken.
Chris
11 januari 2008 om 17:19 #17357241ziet er weer netjes uit maar waarom doe je de binnenkant van je deuren ook niet mee nemen met de streichplatic??
11 januari 2008 om 17:55 #17357242mooie paint job :D
zo zie je ze niet veel rijden
kan niet wachten tot ie klaar is
succes
grtzz eddie
11 januari 2008 om 21:43 #17357243origineel gepost door josje mobiel
ziet er weer netjes uit maar waarom doe je de binnenkant van je deuren ook niet mee nemen met de streichplatic??de binnenkant van de deuren doe ik bewust niet met streichplastic omdat deze al egaal van vlakte zijn en er komt nog 2 lagen primer/fuller in basis kleur voor de lak:hmmz erop. zelfs onder de motorkap en kofferbakklep zit ook geen streichplastic. daar gebeurt het zelfde als met de deuren.
chris
12 januari 2008 om 18:43 #17357244Ziet er al weer netjes uit zo, nu kan het schuren beginnen:)
Streichplastic en/of Aluspritz kun je inderdaad beter niet in de binnenkanten gebruiken. Je schuurt je later er het apenzuur op in al die hoekje en rondingen die daar inzitten.
12 januari 2008 om 22:30 #17357245origineel gepost door GTS2.2DTI
Ziet er al weer netjes uit zo, nu kan het schuren beginnen:)Streichplastic en/of Aluspritz kun je inderdaad beter niet in de binnenkanten gebruiken. Je schuurt je later er het apenzuur op in al die hoekje en rondingen die daar inzitten.
volgens mij heb je die ervaring ook al eens meegemaakt, binnenkant krijgt 2 lagen fuller / primer in kleur dat is veel gemakkelijker werken achteraf.
13 januari 2008 om 22:16 #17357246zo het schuren is begonnen, eerst de lijn contour bepalen en die dan afplakken met tape en zo krijg je een strakke naad over de hele auto
en het dak is ook al klaar
Chris
13 januari 2008 om 23:23 #17357247ziet er netjes uit, zeer interessant om te bekijken :kewlpics
14 januari 2008 om 15:03 #17357248Hoi,
Het ziet er erg netjes uit,maar als ik jou was zou ik niet zoveel zwart erover spuiten.
Een dun nevel laagje is voldoende dan gaat je schuurpapier ook niet zo snel dicht zitten.
En leg eens uit waarom je streichplastic gebruikt je kunt dan beter wat meer tijd aan het strakmaken besteden.
Maar het resultaat zal er vast weer top uitzien net als voorgaande projecten.Mvg Patrick
14 januari 2008 om 19:44 #17357249volgens mij heb je die ervaring ook al eens meegemaakt, binnenkant krijgt 2 lagen fuller / primer in kleur dat is veel gemakkelijker werken achteraf.
Ik heb die ervaring inderdaad al eens meegemaakt, meer dan me lief is eigenlijk. Ik ben tot voor 6 jaar terug bijna 20 jaar lang autospuiter/schadehersteller geweest bij meerder bedrijfen, weet dus wel aardig wat af van zoiets. Ben nu zelf met een Golfje 2 bezig voor mijn neefje..
14 januari 2008 om 21:00 #17357250origineel gepost door City
Hoi,Het ziet er erg netjes uit,maar als ik jou was zou ik niet zoveel zwart erover spuiten.
Een dun nevel laagje is voldoende dan gaat je schuurpapier ook niet zo snel dicht zitten.
En leg eens uit waarom je streichplastic gebruikt je kunt dan beter wat meer tijd aan het strakmaken besteden.
Maar het resultaat zal er vast weer top uitzien net als voorgaande projecten.Mvg Patrick
hallo patrick, als je het juiste schuurpapier gebruikt (3M) dan zit deze niet zo vlug dicht, hoezo meer tijd besteden met strakmaken. dat doe ik nu toch met die streichplastic, kenners weten wat dit voor een wonderen doet en deze is voornamelijk om de schuur/plamuureilanden totaal weg te werken waarbij je dan aan alle kanten in het licht de auto egaal strak is.
chris
15 januari 2008 om 17:47 #17357251Dat klopt wat je daar zegt over 3M daar was ik idd niet van uitgegaan dat je dat gebruikte de meeste gebruiken dat niet namelijk.
Dat klopt wel wat je zegt, ik heb altijd geleerd/gehoord dat alle soorten spuitplamuur zeg maar troep is en dat je dat nooit moet
gebruiken.
Ik ben zelf al 9 jaar 1e autoschadehersteller en 1e autospuiter en ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gebruikt.
Zijn er nog meer voordelen van die streichplastic?Mvg Patrick
15 januari 2008 om 19:25 #17357252Aluspritz is de troep, Streichplastic is eigenlijk niets meer en minder dan plamuur die je met de kwast of de spuit op kunt brengen. Aluspritz staat erom bekend dat het nogal vocht gevoelig is en dus blistering kan veroorzaken. Dit is mij bij Streichplastic nog niet voorgekomen. Al moet je altijd oppassen met vocht maar dat spreekt voor zich.
Het spul geeft inderdaad een super mooi glad en egaal resultaat als je het goed schuurt. En zo te zien doe Kadett-b dat absoluut, ff een plakbandje langs de lijnen voor een mooie rechte lijn doet al wonderen. Ook proberen om ze weinig mogelijk plekken door te schuren.
Vroegahhh, en dat praat ik over ruim 20 jaar terug werden alle plamuur plekken in de alu gezet, geschuurd en nadien in de fuller gespoten en met water afgeschuurd. De plamuur liet zich toen nog niet zo fijn verwerken als tegenwoordig, maar ook de fullers hadden nog niet de viscositeit om schuurkrasjes en micro gaatjes te vullen. Nu wel gelukkig met de HS grond materialen.
15 januari 2008 om 21:20 #17357253kort gezegd; ik ben liever iets duurder uit met de aan besteding van goed materiaal zoals 3M schuurpapier, dat weer uitwijst naar een oud gezegde”goedkoop is achteraf duurkoop” ik werk al jaren met streichplastic en dit spul is gewoon onmisbaar. wil je een naad iets verleggen, bij bv. het plaatsen van een nieuw spatbord waar de lijnen niet recht overeen komen tegen over de deur, dan kun je deze zodanig aanpassen dat deze lijn wel op zijn plaats komt.
Chris
15 januari 2008 om 21:37 #17357254Beiden bedankt voor de uitgebreide uitleg.
Zo te horen is het echt een aanrader en ik denk dat ik het bij me coupe ook ga gebruiken.Mvg Patrick
16 januari 2008 om 18:12 #17357255Interessant om te lezen, de ervarings uitwisselingen van zelf aangeleerde en
beroeps schadeherstellers. fijn topic dit.17 januari 2008 om 20:43 #17357256ja Guido, als het goed is wordt nu zaterdag de hele auto met een primer overgespoten zodat de streichplastic geen vocht kan aantrekken. dag erna gaat de kiemen de garage uit naar een andere garage om zo zo’n 2 maanden te kunnen uitwerken en ademen. dan komt zondag de kiemen van Linda terug waar ik dan aan verder kan gaan werken, op/ naschuren en streichplastic overspuiten en afwerken met fuller. de foto die kwijt geraakt zijn op dit forum kan ik zo terug zetten, heb een back up van die topic.
Chris
19 januari 2008 om 21:13 #17357257het schuren van de streichplastic is klaar en nu kan deze met een fuller verzegeld worden omdat deze anders vocht aantrekt.
de binnenkant van de deuren en de gehele auto zijn daarmee ingespoten.dit was het voorlopig voor de eerste 2 maanden nu ga ik weer aan de slag aan de kiemen van een goede vriendin, deze heeft al die tijd in een garage gestaan voor uit te werken. kijk maar naar “weer een kiemen in de restauratie” deze topic was verloren gegaan, maar ik kan hem zo terug zetten. veel kijk plezier.
Chris
20 januari 2008 om 18:51 #17357258geef deze man een sinasappelkratje en hij maakt er een B-kadett van……..
onbeschrijflijk: in jouw woordenboek zijn woorden zoals
totall loss
onherstelbaar
de moeite niet waardallemaal samengevoegd in:
Je moet maar een uitdaging hebben….. FANTASTISCH!21 januari 2008 om 20:45 #17357259origineel gepost door kadett-c-coupe
geef deze man een sinasappelkratje en hij maakt er een B-kadett van……..onbeschrijflijk: in jouw woordenboek zijn woorden zoals
totall loss
onherstelbaar
de moeite niet waardallemaal samengevoegd in:
Je moet maar een uitdaging hebben….. FANTASTISCH!dank je wel voor het compliment, ben nu al volop voorbereidingen aan het treffen voor mijn volgende namelijk de olympia van 1948
dit wordt ook een uitdaging omdat er vrijwel niks origineel blijft zoals andere motor, andere assen, uitbouw en verlagen en nog veel meer. was het maar zover, heb met de spuiter al een afspraak gemaakt over de kleur, kort gezegd als het zover is dan komt het ook op deze forum te staan.
Chris
22 januari 2008 om 17:38 #17357260Kijk, dat zijn de projecten :thumbup:thumbup
22 januari 2008 om 18:48 #17357261EEN OLYMPIA…:wors:wors:wors das een oer opel..
en de kadett… :thumbup:wors:wors
vakwerk.. zo tezien..:thumbup22 januari 2008 om 19:13 #17357262:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
jij blijft goed bezig
22 februari 2008 om 22:58 #17357263nog effe volhouden, na 4 maart is de blauwe kiemen (weer een kiemen in de restauratie nu is ie klaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, alleen nog RDW keuring. (Paginas: 1 2 .. 5) ) de deur uit zodat ik weer aan de mijne kan beginnen.
11 maart 2008 om 22:04 #17357264Ik wil natuurlijk in juni wel lucht horen instromen via een viertal glimmende kelken………..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.