Mijn vervelende opel astra

Forumindex Forums Modellen Astra Mijn vervelende opel astra

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261300
    Jerrob
      Lid sinds:
      19 June 2012

      Goedendag opel liefhebbers.

      Sinds enige tijd klampt mijn opel astra 2.2 l met een gigantisch onbekend probleem. Dit probleem bestaat uit dat mijn auto een service lampje toont tijdens het rijden en vervolgens vermogen verliest. Dit bestaat uit heel schokkend bewegen en pruttelen. Hij is hierop naar de garage geweest en hier kreeg ik te horen dat er te veel troep in de brandstof tank zat. Hierop is vervolgens de brandstof tank schoongemaakt en kreeg ik hem terug. Nog geen 4 dagen later hetzelfde probleem. Hierop is weer vuil zichtbaar in de tank en is vervolgens het hele inlaat systeem, leidingen aan toe schoongemaakt en leeggehaald. Hierbij kwam ook maar voren dat door het vuil mijn egr klep beschadigd was. Deze is vervangen en vervolgens weer mijn auto terug gekregen. Alleen helaas het mogen baten en is het probleem keihard terug.

      Ik ben mezelf echt ten einde raad tot zover aan toe dat ik mijn auto gewoon weg wil doen. Alleen is dit mijn eerste auto dus liever niet. Iemand nog enig idee was het ook maar kan zijn ?

      De problemen variëren nog wel eens. Kenmerken zijn toch wel dat op het moment het lampje gaat branden hij heel erg gaat stotteren. Ook zoiets, de storing die hij geeft dmv het lampje te tonen is NIET uit te lezen. Hij geeft geen foutcode. Het wil nog wel eens zijn dat egt lampje ook weer uit gaat tijdens het rijden en dan heeft hij nergens last van. Ga je weer goed gas erbij geven dan schiet het lampje je aan en zit je in 1 klap met je bek op het stuur. Op het moment dat het lampje brand loopt de auto ook niet mooi stationair. Doe je het contact uit en aan dan loopt hij weer mooi stationair. Oftewel heel raar.

      Iemand een idee ? Ik hoor het graag ..

      Groeten Jeremy.

      #18180494
      nova….
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Je kan het ook proberen op de site van problemcar of ze daar het antwoord weten..

        #18180495
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Wellicht ook nokkenassensor? Meerdere keren genoemd op het forum afgelopen dagen bij problemen..

          #18180496
          danny
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Foutcodes ?

            #18180497
            FKsport
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 February 2010

              ECU defect?

              #18180493
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                Hebben ze ook je injectoren gereinigd dat je weet ?
                Weet je toevallig ook de foutcodes die ze hebben uitgelezen (als ze dat al hebben gedaan ?)
                Ben je bij een Opel dealer of universele garage geweest ?

                Heb een soortgelijk probleem gehad met mijn 1.6. Daar is toen ook de EGR vervangen en het brandstoffilter maar het stotteren bleef. Pas nadat ook de injectoren gereinigd waren was het probleem helemaal weg.
                Gebeurd het stotteren spontaan of bij een warme motor, of als je vol gas rijdt of juist als je een poosje rustig rijdt ?

                Dat je auto vermogen verliest als het lampje gaat branden klopt omdat de auto dan in een noodloop gaat.

                #18180498
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Bij de 2.2 16V is vaak de Brandstofpomp of drukregelaar kapot.

                  Grootste probleem zal de Astra niet zijn, maar de Garagist die vrij onbekend is met deze motor.

                  Willem

                  #18180499
                  Jerrob
                    Lid sinds:
                    19 June 2012

                    Er zijn geen foutcodes gevonden dus hij is wel uitgelezen maar niks te zien. En de injectoren zijn ook inderdaad gereinigd. Het stotteren begint voornamelijk bij een warme motor. Normaal staat mijn temperatuur meter ook gewoon op de helft. Maar hij wijkt een beetje af .. Op het moment dat het lampje een uitgaat en ik geef weer vol gas dan schiet het lampje weer aan en begint hij weer met stotteren.

                    #18180500
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Denk toch de Brandstofdrukregelaar, of een pomp die te weinig opleverd..

                      Willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.