Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Mijn Veccie nog maar een keer!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2010 om 13:26 #17223576
Ik kon mijn originele post niet meer terug vinden dus hier maar even opnieuw mijn vectra waar ik nu een paar maandjes mee rond rij.
Het is een B1 2,5 V6 uit 1998 en een geweldige auto.
excuus voor de grote afbeeldingen17 juli 2010 om 13:29 #17700319oeps, ging iets fout. moet natuurlijk in het show hier… gedeelte staan
17 juli 2010 om 14:41 #17700320oh maar dit vinden we niet erg hoor ;)
hij staat prima zo!!mooie diamond ed.!!!
nog uitbreidingsplannen?
17 juli 2010 om 15:08 #17700321ja weet nog niet, wil de velgen opnieuw laten coaten want die zien er echt niet meer uit. Een trekhaak moet er nog onder. en de ramen achter nog tinten. verder wil ik hem wel een beetje origineel houden.
Is dit een diamond? ik dacht een Pearl..
17 juli 2010 om 15:18 #17700322Ik herkende de wielen meteen..
Hier is eerder een Forumer mee aan de gang geweest…
heeft m HEEL kort gehad. en gauw gerolen voor een andere Vectra-B V6
Willem
17 juli 2010 om 15:26 #17700323Ik heb hem uit Zwijndrecht gehaald. Hij heeft nu alleen een rotte achterdemper en loopt iets warm… bekend probleem geloof ik? Volgende week ga ik in ieder geval de koelvloeistof vervangen want dat is net slootwater en volgende maand nieuwe achterdemper eronder. Verder met deze geen problemen gevonden. Hij heeft vorige week een grote beurt gehad. Vorige eigenaar is er wel netjes op geweest want alle boekjes zitten er ook nog bij. onderhoud is ook volgens schema uitgevoerd.
17 juli 2010 om 15:28 #17700324origineel gepost door RSViper
ja weet nog niet, wil de velgen opnieuw laten coaten want die zien er echt niet meer uit. Een trekhaak moet er nog onder. en de ramen achter nog tinten. verder wil ik hem wel een beetje origineel houden.Is dit een diamond? ik dacht een Pearl..
een pearl heeft volgens mij oranje rode plaatjes op de deuren. De diamond blauwe.
17 juli 2010 om 15:31 #17700325origineel gepost door RSViper
Ik heb hem uit Zwijndrecht gehaald. Hij heeft nu alleen een rotte achterdemper en loopt iets warm… bekend probleem geloof ik? Volgende week ga ik in ieder geval de koelvloeistof vervangen want dat is net slootwater en volgende maand nieuwe achterdemper eronder. Verder met deze geen problemen gevonden. Hij heeft vorige week een grote beurt gehad. Vorige eigenaar is er wel netjes op geweest want alle boekjes zitten er ook nog bij. onderhoud is ook volgens schema uitgevoerd.Dat warmlopen, is de REDE geweest van die persoon deze auto weg te doen..
omdat het niet zomaar op te lossen was.
heb er nog een dag of 2 a 3 mij kwaad om gemaakt om dit proberen op te lossen, niet gelukt.
De garage waar deze toen gekocht is wou ook niet veel medewerking verlenen om dit op te lossen.
Willem
17 juli 2010 om 15:34 #17700326Oke.. hmm. was jou opgevallen dat het binnenwerk van de achterdemper los ligt? en kan dat er iets mee te maken hebben? de fans springen wel op tijd aan dus het lijkt me niet een probleem aan de thermostaat. of wel? de temperatuur schommelt ook niet maar loopt gewoon op boven de 92 geloof ik.
17 juli 2010 om 15:35 #17700327ik verdenk zelf de radiateur ervan vertopt te zitten.
Eigenlijk moet gewoon heel het koelsysteem onder handen genomen worden.
Liggen er al EXTRA massakabels van de accu – naar carroserie, en motor??
willem
17 juli 2010 om 15:37 #17700328nog niet op gelet eerlijk gezegd. de radiator wordt volgende week doorgespoeld. Maken die extra massa kabels zo’n verschil dan?
**heb even gekeken en die extra kabels zitten er niet**
17 juli 2010 om 15:47 #17700329Mijn V6 heeft ook zijn nukken.
Ik heb ook koelproblemen gehad DACHT-IK ik had namelijk regelmatieg de meter in het rood.
Niets bleek echter minder waar, toen ik een keer thuis aankwam met de meter weer tegen het rood.
ik met draaiende motor mijn Licht uit deed, en plotsklaps de meter zakte naar efe boven de 90 graden.
ik extra massa kabels aangelegd, en probleem was verholpen..
ik heb intussen wel alles vervangen behalve de radiateur, dwz.
– thermosstaat vervangen
– Waterpomp vervangen
– paar slangen vervangenvoordat ik m kocht in 2004 met toen 78.800km op de klok
– Warmtewisselaar is bij 30.000km al vervangen in de garantie door een dealer
– radiateur is bij 30.000km al vervangen in de garantie door een dealer doordat de warmte wisselaar kapot is geweest en de radiateur daardoor verstopt kan raken, spoelen heeft dan geen zin, alleen vervangen helpt (preventief vervangen dus
– kachelradiateur, zelfe verhaal als de gewone radiateur======================================================================
Tipje:
ik weet niet of je morgen tijd en zin hebt om op de Tigrateam-corsateam vs Vectrateam meeting te komen in De Meern (bij AC restaurant), ander kunnen we daar zo eens babbelen namelijk.
Willem
17 juli 2010 om 15:51 #17700330Morgen een meeting bij mij in de buurt? ja, daar kom ik wel even langs.
Vanaf hoe laat is dat?17 juli 2010 om 15:59 #17700331Mensen, ik kreeg laatst weer de uitdaging van die dames van TT/CT om de 3e editie van deze meeting te doen.
Nou hebben wij de 1e keer DIK gewonnen, de 2e keer wonnen de dames NET, dus er MOET gewoon een 3e editie komen!
Mijn doel is gewoon om het basic en simpel te houden, dus GEEN bekers of shit, deze keer staat gewoon de gezelligheid voorop, dus gewoon gratis inkom enz. enz.
Plaats: AC De Meern
Datum: 11 JULI OF 18 JULI
Tijd: 12.00 tot 17.00 uurLet’s kick some girly ass!!! :mrgreen:
17 juli 2010 om 16:02 #17700332haha, mooi zo. ik zie je morgen wel. je herkent mijn veccie dus dan komt het wel goed.
17 juli 2010 om 16:09 #17700333mooi zo . . . bis morgen :)
d’r zijn mensen met opcom sets (ik denk dat ik um ook maar ff in de auto gooi)
Is het bij een V6 ook zo dat er 2 temp sensoren op de thermostaat zitten?
zo ja, kun je kijken wat het verschil is tussen de 2.Bij de 1.6 en 1.8 zitten er wel 2 op, 1 voor de motor en 1 voor je klokkenspel.
Krijgt de motor andere waardes, weet je dat je het in een massa probleem moet zoeken.17 juli 2010 om 16:13 #17700334oh god, komt een domme vraag… Opcom set?
17 juli 2010 om 16:15 #17700335@ SWD40 excl Bouwlamp :P :
Zitten er wel 2 op, maar niet op de thermosstaat haha…
deze zitten bij de v6 op de koelwaterbrug
@ RSVipert:
Op-com is een apparaat om mee uit te lezen.
Willem
17 juli 2010 om 16:17 #17700336opcom is gewoon een USB kabel / OBDII kabel voor op de laptop.
Met het programma Opcom kun je dan storingen uitlezen en wat simpele dingen programmeren.@ wim
wacht maar . . . heb net een koplamp gehaald voor links deze keer ;)
zal um er zo in zetten, dus wellicht MET bouwlamp morgen :jerry
komt Carlo ook weer of is die aan’t beunen ;)17 juli 2010 om 16:21 #17700337ah, weer wat geleerd. zal dat programmatje dan ook eens opspeuren en op de mijne zetten. kabeltje neem ik aan bij de automaterialen boer te halen?
17 juli 2010 om 16:23 #17700338ga je nie lukke nie ;)
een officiele opcom is nl rond de 1000 euro.echter op ebay in de UK of China worden nepperts aangeboden voor 25 euro . . . stukker schappelijkere prijs ;)
17 juli 2010 om 16:28 #17700339Zo Duur?!!! dan mag je er wel een computer bij verwachten. maar als die nepperts ook werken ga ik eens speuren. Ik koop toch al veel via e-bay
17 juli 2010 om 16:47 #17700340ach vergeleken met een echte Tech2 is het nog maar een schijntje . . . weet je wat die krengen kosten ;)
17 juli 2010 om 17:08 #17700341ik ken de tech2 wel maar wil de kosten denk ik niet weten. Ik gok rond de 3000 euro?
trouwens ik kom net deze site tegen..
http://www.pagershop.nl/index.php?cPath=104_140 jullie zullen hem wel kennen denk ik maar toch. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.