Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › mijn v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2012 om 11:03 #17244771
helaas nu met een tikkie neus schade :???:
2 januari 2012 om 11:28 #17966931leuk bakkie.
wat zou je graag willen? (omdat je een topic start)
2 januari 2012 om 11:33 #17966932@xanquezer wrote:
leuk bakkie.
wat zou je graag willen? (omdat je een topic start)
sorry zie nu ook dat die verkeerd is geplaatsts
zal het ff goed zetten2 januari 2012 om 11:36 #17966933hoeft niet :)
ik zie dat je uit de buurt komt ;)
keertje komen buurten?
gr
2 januari 2012 om 11:41 #17966934ja altijd leuk opel rijders onder elkaar :D
2 januari 2012 om 11:43 #17966935ik had een opel tigra (opgevoerde) daarnaast voor de hobby ook een callibra 2.5 turbo.
nu rij ik daily in een renault megane coupe.
dus ben een beetje een veteraan :Pwe hebben ook een tuning club regio nijmegen/beuningen/wijchen.
eventueel mocht je leuk vinden om te gaan tunen dan ben je welkom :)2 januari 2012 om 11:50 #17966936dus, kom maar n keertje buurten. b.v. aankomend weekend ! :)
2 januari 2012 om 15:04 #17966937ik had een opel tigra (opgevoerde) daarnaast voor de hobby ook een callibra 2.5 turbo.
sorry dat ik er zomaar tussen kom hoor,maar hoe heb je dat voor elkaar gekregen? een 2.5 v6 turbo? :wub :D
2 januari 2012 om 15:14 #17966938Was voor de cross :P
we hadden een 20LET motor te pakken gekregen met een geknapte distru en turbo e.d. eruit gesloopt.
Daarna met wat laswerk in de calibra gezet.
Niet echt werkend gekregen want binnen de kortse keren ging het helemaal mis.lagers kapot…
weer een callibra v6 erbij gehaalt en weer wat heen gehobbyd..
Maar uiteindelijk werkte het met veel gekloot en moeite.
De boordcomputer was ook hergechiped.ruim n maandje geleden is hij weer overleden door kromme kleppen of iets… hij bouwd i.i.g. geen compressie op :P
nu staattie beetje stof te happen en wachtend op de reparatie of de sloop :P
geen zin en geld voor hem weer eens rijdend te maken :P
het moet niet te duur worden :vertag2 januari 2012 om 15:20 #17966939geen succes geworden dus?
de reden dat ik het vraag,is omdat drakos(van het forum)en ik (als het lukt bij drakos teminste:P ) ook ziets willen doen.
alleen dan met een x30xe blok,met een low pres turbo…als ik het goed begreep :Ddus was wel benieuwd haha
maa mocht je de v6 naar de sloop brengen,ik zoek nog het 1 en ander voor de v6:D
2 januari 2012 om 15:35 #17966940we hebben een X26XE erin liggen.
hij heeft 3 weekjes met 1.3 bar gereden :)
tot een maandje geleden.
naja, kennis uitwissellen kan altijd :)
gr
2 januari 2012 om 18:27 #17966941alleen jij had een twin turbo?als ik het goed begreep van drakos word dit gewoon 1 turbo..en dan alleen voor de lage toeren..,als ik het goed heb he kan me vergissen :jerry
2 januari 2012 om 18:31 #179669421.3 bar? :shock: wel met laag compressiezuigers of dubbelle koppakking neem ik aan?
zo niet mag je nog blij zijn dat ie niet bij de eerste keer gasgeven zichzelf al had vernietigd :-Pmaar ik ga met een t26 uit een toyota supra rijden, deze spint erg snel op maar zal nooit boven de 0,5 uitkomen
(en zelfs dit is al te veel bij x30 dus wordt omlaag gehaald tot (ongeveer) 0,3 door een automatische boostcontroller)maar foto’s van die creatie? :angel :kewlpics
2 januari 2012 om 18:34 #17966943idd ben ook wel benieuwd naar een foto:D
6 januari 2012 om 09:54 #17966944Die twin turbo is van mn skyline! :P
De callibra is alleen voor de hobby geweest (nu te koop)
De schade is toevallig op nieuwjaarsdag opgemeten.
Het motor blok is ontwricht.. :P
6 januari 2012 om 09:59 #17966945M’n neef had ook een Calibra V6 met turbo gebouwd…helaas is er van dat blok niets overgebleven toen het klapte.
Compressie niet genoeg verlaagd…hij reed met 2,4 bar rond :shock:
Wel een erg mooi geluid bij het afblazen…M’n baas heeft een Alfa Romeo 159 en rijdt zelfs met 3,5 bar rond! Is wel een diesel, maar dan nog is dat echt bizar veel. Het ding is ook bloedsnel…
6 januari 2012 om 10:01 #179669463,5 bar???
WHATTAAAAF***KKK
je breekt een recoor!!!!
ECHT???
geloof het niet!
wat voor blok heeft hij erin liggen.
ik race al jaren en heb nog nooit motoren gezien boven de 3 bar :vertag :vertag :vertag :vertag
6 januari 2012 om 10:13 #17966930Ik weet niet wat voor blok precies, volgens mij de 2-liter turbodiesel van Alfa Romeo, maar ik ben verder niet bekend met die blokken. Hij heeft ‘m laten chippen, de turbo laten veranderen en het hele in- en uitlaatsysteem laten aanpassen. Ook dingen als klepveren, drijfstangen zijn versterkt.
Ik dacht eerst ook dat hij een grap maakte (aangezien hij niets zelf gedaan heeft en alles heeft laten doen, dacht ik dat hij er geen verstand van had, maar daar zat ik fout), maar hij liet toen een papier met allerlei metingen zien en er stond 3,52 bar.
Overigens, motoren boven de 3 bar zie je regelmatig als je eens gaat kijken bij tractor pulling (een maat van mij rijdt met 8 bar) en drag racing enzo. Is inderdaad niet te vergelijken met het racen op circuits ofzo.
M’n andere baas rijdt met een Range Rover Sport, ook gechipt, ook leuk om te zien, maar niet half zo snel als die Alfa.
6 januari 2012 om 10:33 #179669472 liter 3,5 bar turbo
Dat is een groffe 750 PK.
onmogelijk.
Tractor pulling hebben ze idd grote zware turbo`s.
maar ook grote zware motorblokken van 5 liter e.d. (athans niet normaal voor op de openbare weg)nu komt ff de aap helemaal uit de mouw.
8 bar.:shock:
Sorrry, maar ik kan 3,5 bar moeilijk geloven.
Stel , 2 liter motor met 8 bar diesel enof benzineDAT IS VERDORIE (ongeveer) 3500 PK!!!!!!!!!!!!!!!!
nee, die geloof ik helemaal niet.Als je echt op 8 bar rijd, kom je geen eens is vooruit
en dat niet alleen.
je hebt ook geen lagers en cylinders meer over.6 januari 2012 om 10:37 #17966948Hmm, 750 pk heeft die Alfa niet, ik weet niet hoe je dat dan net berekent hebt? Maar ik denk wel ruim 500 pk, het is echt een bloedsnel ding. Ben eens meegereden en het ging echt veel sneller dan een BMW E92 M3 waar ik eens in mee mocht rijden. En ik kan m’n eigen ogen toch wel geloven, mag ik hopen.
En 8 bar, dat komt natuurlijk niet op een 2-liter, ik had het over tractorpulling. En reken maar dat dingen ruim 3500 pk of meer hebben. Ik denk dat je me daar niet helemaal begrepen hebt. Een maat van me rijdt daarin mee, met z’n pa als geldschieter. Hij rijdt met ongeveer 8 bar. Hij schroeft ‘m wel eens wat terug afhankelijk van de ondergrond van de baan, geloof ik.
Waar ik trouwens ook wel benieuwd naar ben, die foto in je avatar, is dat van jouw Skyline? Ziet er wel heel netjes uit! :)
Edit: nu ik toch in discussie zit met een stel turbo-kenners, wat zouden jullie aanraden op een x25xe of x30xe die in mijn Astra Coupé circuitwagen zou komen? Ik wil uitkomen op minimaal 300 pk, kunnen jullie me uitleggen hoe je dat berekent? Of is het gewoon simpel, druk x oppervlakte = kracht (zoals in de werktuigbouw?)
Ben wel benieuwd of jullie me verder kunnen helpen :)6 januari 2012 om 10:44 #17966949drag racing.
Maar dan alsnog.
3,5 bar!!! hoe the fack kom je daar bij.
Niet te geloven dat je met zoveel bar kan rijden.
Mn rally cross auto rijd met 2.6 bar en kom na 5 minuten rijden met temp problemen enzo.
na 2 rally`s moet ik lagers vervangen en nog veel meer onderhoud plegen.
En dat voor een motorblok van 50.000 euro. (kaal) (onderblok + bovenblok + 4 cylinders + kleppen e.d.)
daarnaast nog eens 25.000 euro erin moeten stoppen om hem alleen draaient te krijgen.uiteindelijke alleen motorblok met turbo van 2.8 bar bijna 125.000 euri kwijt.
Ik geloof er helemaal niks van, van jou verhaal, pics, or did`t happen :kewlpics
6 januari 2012 om 10:53 #17966950Tja, hoe kom ik er bij, dat heb ik hier boven al gezegd, het staat op een blad met een hele hoop metingen bij de Alfa van m’n baas. Maar goed, ik kan moeilijk gaan vragen of ik daar foto’s van gaan mag maken omdat iemand van het opelforum me niet geloofd. Dus laat dat maar zitten, ik zit er niet mee of je me nu wel of niet geloofd. Ik heb zelf ook nooit onder de kap gekeken van die Alfa, die blijft altijd geheimzinnig dicht. En niemand mag de Alfa ooit lenen, dus kan ook niet eens de kap zelf open doen.
Als jij zegt dat dat niet kan, dan wil ik jou ook best geloven, ik heb (nog) niet zo heel veel verstand van turbo’s en je komt op mij wel als een kenner over. Ik zal het eens bij m’n baas voorleggen en dan laat ik het je later nog weten, goed?
Maar zou je alsjeblieft ook op de rest van mijn post willen reageren (A), ik vroeg me af hoe je met alleen de motorinhoud en turbodruk het vermogen berekent? Voor zover ik weet heb je daarvoor veel meer gegevens nodig.
En kun je me op ideeën brengen voor mijn toekomstige blok? Ik wil een x25xe of x30xe in mijn Astra Coupé hangen om op het circuit wat beter mee te komen met de rest. Wil op minimaal 300 pk uitkomen.
6 januari 2012 om 11:09 #17966951@RISL wrote:
Als jij zegt dat dat niet kan, dan wil ik jou ook best geloven, ik heb (nog) niet zo heel veel verstand van turbo’s en je komt op mij wel als een kenner over. Ik zal het eens bij m’n baas voorleggen en dan laat ik het je later nog weten, goed? 1
Maar zou je alsjeblieft ook op de rest van mijn post willen reageren (A), ik vroeg me af hoe je met alleen de motorinhoud en turbodruk het vermogen berekent? Voor zover ik weet heb je daarvoor veel meer gegevens nodig. 2
En kun je me op ideeën brengen voor mijn toekomstige blok? Ik wil een x25xe of x30xe in mijn Astra Coupé hangen om op het circuit wat beter mee te komen met de rest. Wil op minimaal 300 pk uitkomen.3
1 ik ben heel benieuwd! heb namelijk veel ervaring vandaar.
ik rij nu namelijk ook met een skyline met 2 turbo`s die beide op maar 1 bar staan afgestelt.
hoger wil ik ze niet hebben omdat mn pks te hoog worden en mn banden dan alleen maar gaan spinnen en ik niet vooruit kom :P2 oke, je kan op internet diversen reken programmatjes vinden :) b.v. van garret e.d.
daarvan pak ik ook een doorsnee motor zonder al te veel bizonders.
een berekening is ook anders als een daadwerkelijke praktijk uitslag.
ik heb ook het zwaarste motorblok even gepakt van de 159 serie (google)3.tips :) altijd leuk :) wat voor blok heb je er nu in hangen???
6 januari 2012 om 11:25 #17966952Ik heb nu een x18xe1, die ik al een gereviseerd heb, maar dat blok is gewoon op. Het is compleet om zeep geholpen door de vorige eigenaar. Mijn auto heb ik gekocht met de nodige schades en troep erin, met als doel deze een tijd te gebruiken als daily en uiteindelijk te gaan gebruiken als circuitauto. Ik wil m’n Coupé eigenlijk zou bouwen zoals ie (volgens mij) gebouwd had moeten worden, met een x25xe of x30xe en achterwielaandrijving.
Dit is het topic waarin ik informatie aan het verzamelen ben voor de ombouw: viewtopic.php?f=5&t=158575
Ik ben inmiddels bezig om alles in SolidWorks te tekenen om zo zoveel mogelijk problemen te voorzien. En dat van die rekenprogramma’s, dat wist ik niet, zal eens wat gaan zoeken :) en dan gaan rekenen met een x25xe en x30xeBedankt voor de informatie tot nu toe :)
Ow, en ik zal mijn baas eens ff vragen hoe het nou zit, want ben ook wel benieuwd.
Alweer een hoop geleerd vandaag, vanavond m’n documentje voor de ombouw maar eens updaten…
6 januari 2012 om 11:34 #17966953Hoi :)
praten op jou topic verder :)
Wacht ook even moet doen en laten enzo :P
ik wil even kijken hoe het er nu bij staat. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.