Mijn Tigra

Forumindex Forums Modellen Tigra Mijn Tigra

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    tallybally

Ik heb sinds kort een opel tigra uit 97. Hij doet het voor de rest gewoon goed, maar ik heb af en toe dat hij een beetje raar doet hij begint zomaar te schokken en als ik gas geef gebeurd er niets. Als ik dat me motor uit zet en weer opnieuw wil starten start hij niet. Kan iemand mij helpen door me te vertellen wat het kan zijn. Ik hoor hier en daar wat dingen zoals EGR-klep, Kurkassensor, luchtfilter en luchtmassameter, maar zou graag wille weten of iemand het zelfde heeft meegemaakt en me kan vertellen wat het is.:)

Groetjes Chantal.

Harjan

Brand er ook een mm lampje? Zo ja, even laten uitlezen..

tallybally

dat is het probleem juist ik heb dat lampje niet. we hebben al de boekjes door gekeken die bij de auto horen maar nergens staat ook dat ik dat lampje heb.

utregone

ik heb ook van die vage problemen gehad. De garage heeft van alles gedaan maar wisten niet wat het kon zijn.

Ben toen zelf maar eens wat gaan proberen. Heb alle stekkers die ik onder de motorkap kon vinden los gehaald, de contacten lichtjes opgeschuurd met een schuurpapiertje en ingespoten met teflon.
            Daarna, GEEN problemen meer…… :jerry

ik zeg niet dat het bij jou ook het geval is, maar je kan het altijd proberen en het kost je niks…

tallybally

ik hoorde dus vandaag dat de ANWB zei dat het motor management lampje er waarschijnlijk uit is gehaald. Van de week even op de sloop kijken voor het lampje en als hij dan brand laat ik hem wel even uitlezen dan weet ik het gelijk. Bedank allebij maar als mensen meer ideeën hebben zijn ze welkom, want weet natuurlijk nog niet of het lukt.

Groetjes Chantal:)

BlackVec
              Deelnemer

De egr zal waarschijnlijk vervangen of schoongemaakt moeten worden…
                Ben je weer iets van 200-250 euro lichter :P

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.