Mijn Senator 24v

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Sander86-1

Nee zeker niet!! Heb ontslag gekregen op mijn werk en heb niks aan een auto die niet rijdt….

dqp-sammy
      Deelnemer

Nog effe dit Ben, ik ben 100 % afgekeurd en heb en wao uitkering en als ik dan nog niet ens van en mooie auto kan genieten wat heb ik dan nog ?

Freestyler
        Deelnemer

@dqp-sammy wrote:

Nog effe dit Ben, ik ben 100 % afgekeurd en heb en wao uitkering en als ik dan nog niet ens van en mooie auto kan genieten wat heb ik dan nog ?

Peter, je weet toch dat autorijden in DL gunstiger is dan in NL?
          Hier kun je het echt niet redden op een WAO naast een senator B nog meerdere auto’s te betalen (helaas)

Een senator B 24V CD kost hier gewoon €77,10 per maand, enkel aan belasting. Nog geen verzekering, brandstof of onderhoud.
          Op LPG kost ie €152,30 per maand. Enkel belasting.

En volgend jaar wordt het nog duurder.

Waarom denk je dat ik er sterk over na aan het denken ben om de grens over te trekken??? ;)

GSE
          Deelnemer

Peter als jij netto 1500 hebt en een huis enz enz kun jij geen sennie B rijden die je 100 in de week opdrinkt en nog eens 100 kost aan vaste lasten per maand + onderhoud=ben je 600 kwijt….

Helaas het zal je niet lukken om zoiets te rijden..

GSE
            Deelnemer

Jammer dat je um weg doet…Voorheen kon je met dat chassie iemand blij maken met een 24V ombouw…Nu ook al niet meer….of veel moeilijker..Succes met de verkoop…Misschien naar DE exporteren daar is de regelgeving anders en zijn ze misschien nog iets gewilder als hier.

Sander86-1

Dankje GSE ja we zullen zien hoe die in de markt ligt, ik doe hem niet weg voor een habbekrats maar vind het ook vervelend om tegen een auto aan te kijken die weg staat te roesten op de oprit waar ik vervolgens niks mee kan.. Hij hoeft niet weg als ik het bedrag er niet voor kan krijgen wat ik er heb ingestoken gaat die ook niet weg dan wacht ik wel op betere tijden ik weet wat ik nu heb en kan er zo een nieuwe apk op zetten ;)

peter777
                Deelnemer

@Sander86-1 wrote:

Dankje GSE ja we zullen zien hoe die in de markt ligt, ik doe hem niet weg voor een habbekrats maar vind het ook vervelend om tegen een auto aan te kijken die weg staat te roesten op de oprit waar ik vervolgens niks mee kan.. Hij hoeft niet weg als ik het bedrag er niet voor kan krijgen wat ik er heb ingestoken gaat die ook niet weg dan wacht ik wel op betere tijden ik weet wat ik nu heb en kan er zo een nieuwe apk op zetten ;)

Zou er dan een keuring op zetten :) Verkoopt een heel stuk makkelijker ;)

Sander86-1

Heb voor volgende week woensdag een afspraak hij is al voor gekeurd dus ze moeten de punten nog even nalopen en dan zit er een nieuwe apk op :thumb

boomerang
                    Deelnemer

Eens met Peter,

Een goede B-senator 24V rijdt grandioos en haalt 1:10 wanneer je normaal rijdt.
                      Tip voor de zelfstandigen onder ons: Zakelijk rijden en bijtellen onder de 35% regeling (van de DAGWAARDE)
                      Zeer interessant.
                      Btw op brandstof/reparaties onderdelen enz. te verrekenen, kosten aftrekbaar, afschrijving NUL.
                      Daardoor fin ruimte voor serieus onderhoud.
                      Onze Sennie is een topper, man wat rij ik graag in dat ding!
                      En omdat ie roestvrij is en moet blijven, blijft hij bij slecht weer en winterse omstandigheden (zout) lekker binnen.
                      Dan mag de A5 zout happen.
                      Dat zal em leren!

Sander86-1

Voor mij persoonlijk was dit mijn eerste en laatste senator.. ja ze rijden lekker en qua model een mooie auto om te zien.. Helaas qua kwaliteit en onderhoudskosten gewoon zeer slecht. heb je het ene gemaakt gaat het andere kapot je blijft bezig omdat er ook zoveel dingen opzitten. Ik ben weer overgestapt naar saab, een 1986 90 B6 uniek en onverwoestbaar en lekker simpel in onderhoud.

toch heb ik geen spijt van mijn senator avontuur heb de auto wat beter leren kennen en weet hoe het rijdt maar helaas is zon auto niet voor mij weg gelegd..

boomerang
                        Deelnemer

Tja, een auto van meer dan 20 jaar is natuurlijk zelden foutloos.
                          Aan de andere kant heb ik behalve de accu nog geen enkel onverwacht defect gehad.
                          Wel veel preventief onderhoud/herstel gedaan, wellicht is dat een voordeel.
                          Het ligt er aan met welke insteek je aan zo’n auto begint.
                          Mijn insteek was simpel; In nieuwstaat brengen.
                          Grootste investering: airco ombouwen naar R34, met o.a. nieuwe compressor, droger.

Maar een lage km stand (87k km) helpt vast ook.

Sander86-1

Foutloos hoeft die ook niet te zijn, en dat verwacht ik ook zeker niet van een auto van 20jaar oud, Mijn insteek was hem goed rijbaar te krijgen en te houden maar ik stuitte op te veel dingen en dan moet je een overweging maken, ik had niet het idee en indruk dat er een eind aan zou komen wat betreft het opknappen, ja uiteindelijk wel als mijn rekening leeg is :hmmz Met zo’n lage km stand is het nog wel de moeite waard die van mij had dik 2 ton op de teller dus dan is het al snel niet meer de moeite waard

GSE
                            Deelnemer

En dan had je zon Sennie nog op benzine willen rijden volledig belast…………Niet te doen in NL..

Sander86-1

Als ik mijn baan nog had was het niet zon probleem geweest.. maar aangezien ik die niet meer heb was de keuze ook snel gemaakt

boomerang
                                Deelnemer

Nog even een commentaartje op GSE;

Mijn CD 24V automaat heeft bij import een kentekengewicht gekregen van 1440 kg………..
                                  Vraag niet hoe het kan, geniet er van ;)
                                  Da’s best gunstig, 65 euro/maand.
                                  Dat samen met een verbruik van zo’n 1:10 maakt dat ik helemaal niet zo duur rij eigenlijk.

GSE
                                  Deelnemer

Nee maar de meeste wegen boven de 1451kg dus 1 catogerie meer..

1 op 10 is lange aftstanden maar mijn broer zijn monza heeft ook een 24 en die zit rond de 1 op 7 met normaal rijden.
                                    En dan worden de getallen al snel anders en al zeker als je veel rijd…1 op 10 kan als je veel op de autobaan zit maar de binnendoor wegen=remmen op trekken remmen optrekken is 1 op 7 eerder normaal denk ik..

Mijn Monza GSE met C30NE met 4-gang automaat zit ook rond de 1 op 7 gemiddeld veel korte stukken.

Mijn A1 zit rond de 1 op 5,5 – 6 met 30E blok/C30NE kop met 3-gang automaat op benzine

wybe
                                    Deelnemer

dat bij je senator veel stuk ging.
                                      komt omdat hij zo’n 7 jaar stil heeft gestaan dan kun je er vanuit gaan dat er dingen stuk gaan.

Sander86-1

@wybe wrote:

dat bij je senator veel stuk ging.
                                        komt omdat hij zo’n 7 jaar stil heeft gestaan dan kun je er vanuit gaan dat er dingen stuk gaan.

Daar had ik rekening meer gehouden bij de aanschaf maar als jij 1600 euro verder bent en hij is dan nog niet goed of je hebt het een gemaakt en het ander gaat alweer kapot dan is je motivatie om hem op te knappen snel weg qua kosten.. Ik vind het hele mooie autu’s om te zien maar daar blijft het voor mij dan ook bij..

Sander86-1

Ik heb nu voor zekerheid en kwaliteit gekozen, ik heb een Saab 90 gekocht heb er al 1 een gehad in het verre verleden onverwoestbaar en niet kapot te krijgen en 10tje per maand aan wegenbelasting..

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.