Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › mijn rijdend project ( is dood )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 november 2008 om 12:11 #17208084
na wat projecten te hebben gehad heb ik besloten om maar 1 rijdend project te nemen.
aangezien mijn knutselruimte er luchtig is.
die b kadett 18-09 is van mijn zwager.
maar wat daar staat is inmiddels verkocht of gesloopt.
en nu is deze er gekomen.
zag hem op mp staan en ben er heen gegaan.
hij had 5 jaar stil gestaan.
motor wou niet starten maar zat ook niet vast.
toen ze hem mij brachten was punt 1 hem door de apk krijgen.
daarna opknappen.
voor de apk moest er nogal wat aan gebeuren.
remmen voor vervangen.
achteras vervangen.
uitlaat spruitstuk vervangen.
en klein stukje ij balk lassen.
hij is door de apk gekomen en nu doe ik wat er nodig is.
heb de ats velgen opgeknapt en er onder gezet.
mometeel ben ik bezig met het verlagen van de manta.17 november 2008 om 16:33 #17449746weer een manta op de weg met apk goed bezig :):thumbup:wors
17 november 2008 om 18:52 #17449747Ziet er al een heel stuk beter uit met de ATS velgen eronder.
Zo te zien heb je deze gekocht bij J.W. de Jong, die monza staat er nog steeds.17 november 2008 om 19:14 #17449748origineel gepost door mkopel
Ziet er al een heel stuk beter uit met de ATS velgen eronder.
Zo te zien heb je deze gekocht bij J.W. de Jong, die monza staat er nog steeds.klopt de manta komt bij jw de jong weg.
had ik al eens vaker een auto van gekocht.
ben ook wel blij dat ik hem heb nu.
hij paste niet echt in het dorp daar.;)17 november 2008 om 19:54 #17449749staat op de foto een groene e2 rekord
toevallig kenteken pg…..rz?
heeft ons pa 22 jr mee gereden…keep up the good work met die A
:thumbup17 november 2008 om 20:03 #17449750Die monza staat er al een heeeeele tijd, word er ook niet beter op!
leuk project verder!
17 november 2008 om 20:35 #17449751is een 86 monza die groene.
staat er al een tijdje zo te lezen.
morgen ander voorschokbrekers halen van bilstein.
en dan is hij wat lager.
en hoop dat hij dan wat stabieler op de weg is.
want dan heb ik alle schokbrekers vervangen.
en kan ik door naar de volgende fase.
lpg er op zetten.19 november 2008 om 16:41 #17449752het verlagen is klaar.
gisteren de bilstein gehaald.
maar kon verder niets aan de manta.
dus heb ik wat anders gedaan.
en het vrouwtje heeft mij geholpen met een pakking maken.
gelijk de kleppendeksel opgeknapt die was bruin van de roest.
vandaag ben ik dus verder gegaan met het verlagen.
zo was hij.
zo is hij nu.
morgen weer verder met de kleppendeksel.
hij lekt nogal olie.
had er een nieuwe pakking tussen maar was nog niet goed.
vraag me af wat het is.
is nu de 2e pakking al.
heb het al geprobeerd met vloeibare en kurk er tussen.
maar helpt niet.19 november 2008 om 16:47 #17449753misschien draai je de deksel te ver aan.:hmmz
ik doe het ook wel is om op de deksel een beetje siliconenkit te doen dan de pakking dan weer een laagje siliconenkit dan op het blok leggen en net iets aandraaien dan na een uurtje wat vaster draaien.lekte bij mij dan nooit meer.maar verlagen heb je manta veren gepakt voor een a of b of c kadett veren.
je zult natuurlijk de hoogte van de veren nie weten of de diameter19 november 2008 om 16:49 #17449754Ziet er goed uit
en ja heb de manta gezien in real life
onder de kap is ie nog netjes19 november 2008 om 16:58 #17449755origineel gepost door pipo
misschien draai je de deksel te ver aan.:hmmz
ik doe het ook wel is om op de deksel een beetje siliconenkit te doen dan de pakking dan weer een laagje siliconenkit dan op het blok leggen en net iets aandraaien dan na een uurtje wat vaster draaien.lekte bij mij dan nooit meer.maar verlagen heb je manta veren gepakt voor een a of b of c kadett veren.
je zult natuurlijk de hoogte van de veren nie weten of de diametermorgen ook maar eens proberen.
het verlagen heb ik op de oudewetse manier gedaan.
achter 1 ring er af
en voor 2
en dan goed opletten of je bij alle 2 het zelfde er af haalt.19 november 2008 om 17:29 #17449756origineel gepost door brobbel1
origineel gepost door pipo
misschien draai je de deksel te ver aan.:hmmz
ik doe het ook wel is om op de deksel een beetje siliconenkit te doen dan de pakking dan weer een laagje siliconenkit dan op het blok leggen en net iets aandraaien dan na een uurtje wat vaster draaien.lekte bij mij dan nooit meer.maar verlagen heb je manta veren gepakt voor een a of b of c kadett veren.
je zult natuurlijk de hoogte van de veren nie weten of de diametermorgen ook maar eens proberen.
het verlagen heb ik op de oudewetse manier gedaan.
achter 1 ring er af
en voor 2
en dan goed opletten of je bij alle 2 het zelfde er af haalt.mm das nie de manier :hmmz en soms zelfs gevaarlijk
ik verkoop nieuwe veren en word soms gevraagt voor manta a veren maar die heb ik niet en de ene zegt dat er c kadett veren onder gaan en de ander zegt manta b.
darom moet ik de maten weten.ik ga niet iets verkopen als ik niet weet of het past
:angel19 november 2008 om 17:49 #17449757of het gevaarlijk is valt wel mee.
heb het ook zo gedaan bij mijn rekord.
maar ik zou ook niet weten welke veren passen.7 maart 2009 om 19:17 #17449758zo het was vandaag mooi weer dus sleutel tijd.
heb het skayleer er af gehaald.
vol angst aan begonnen.
de hele familie heeft geholpen.
was bang om veel roest tegen te komen.
het begin.
het eerste plekje maar die wist ik.
het 2e plekje
in totaal 8 gaten gevonden.
dat verklaard het vocht in de auto.
toen kwam het volgende probleem.
het lijm er af te krijgen.
en ik heb zo’n vermoeden dat tweety eerst oranje was :D
en die zwarte plekje’s op het dak zijn kleine deukje’s
nu proberen het lijm er af te halen.
en bedenken wat ik dan ga doen.
het dak weer zwart maken of geel.7 maart 2009 om 19:50 #17449759leuk project..:thumbup
zou het dak helemaal geel maken.
vind alleen die einddemper wat minder voor een A7 maart 2009 om 20:07 #17449760origineel gepost door SCORPION
vind alleen die einddemper wat minder voor een Aik vind het ook niet echt mooi.
zoek ook iets anders maar dan niet orgineel.7 maart 2009 om 20:53 #17449761Leuk project..
Zit nog wel een beetje werk aan dat dak zeg.. :thumbdownMaar zal vast goed komen..
Ben benieuwd naar het resultaat king:8 maart 2009 om 15:13 #17449762Aan dat dak heb je nog wel even werk, strakmaken van een dak is niet echt leuk werk.
De lijmresten heb ik toen bij mijn manta met benzine eraf gehaald.8 maart 2009 om 15:30 #17449763mmm tja benzine.
dat gooi ik liever in de tank.
probeer het wel met thinner.
en dan maak ik het dak ook geel.11 mei 2009 om 10:12 #17449764zo na veel ergernis gaat de japanse theepot er af.
ik ga vandaag een complete uitlaat halen.
en een revesie zetje voor mijn carberateur.
dus we hebben weer wat te doen.11 mei 2009 om 19:24 #17449765ahaas vandaar dat je bij bccp was :P
tjee kerel, wat haal jij je een werk op je nek :D
maar wel leuk om zo`n bolide zo te zien veranderen.
suck-6 er verder mee
16 mei 2009 om 21:06 #17449766vandaag is de chineese theepot van de manta verwijderd.
hangt nu een orginele uitlaat onder.
heb gelijk alles vervangen.
hangt er nu mooi onder.
ook nog even de carter los gehad.
ivm met carter druk.
het zeefje zat vol met vloeibare pakking.
morgen de gereviseerde carb er weer op.
en dan wachten op de nieuwe oliefilter.
en dan nieuwe olie er in en hopen dat hij het weer doet.21 mei 2009 om 17:54 #17449767zo weer goed gebruik gemaakt van mijn vrije dag.
carb zit er weer op.
veel onderdelen in zo’n carb.
denk dat deze uitlaat veeeel beter staat.
pookhoes vervangen de oude was totaal kapot.
voor de oplettende oog nee het is geen orginele.
deze hoes komt van een omega.
vind 53 euro wat te veel voor een stukje onbelangrijk rubber.
op de braband meeting heb ik van jozo een een rugleuning van a manta gekocht.
alleen had de zitting niet.
maar kreeg bij de man waar ik de uitlaat vandaan haalde.
de zitting aaleen zonder vulling.
dat heb ik van de orginele gehaald.
en om gezet.
eind resultaat
ook het vrouwtje heeft vandaag een mooi stukje werk geleverd.
alweer een mooi stukje lijm weg.
morgen hopelijk de rest van de lijm weg.
dan ga ik het weekend verder met het dak af te maken.
en de chineese pot heeft nu ook een mooi plekje gekregen.
21 mei 2009 om 18:21 #17449768nog heel wat werk aan zie ik wel,
alleen als je de carb er toch af had waarom dan niet even je spruitstuk schoon gemaakt?
tuer kan je heel mooi schoonmaken met remreiniger en tandenborstel,zover dat hij weer als nieuw lijkt.
suc6
24 mei 2009 om 13:15 #17449769nog niet zo snel aangedacht.
was ook van plan om er een ander spruitstuk er op te zetten.
en ik wou het olie probleem verhelpen.
dat heb ik inmiddels zo ver klaar.
maar hij wil nog niet lekker lopen.
denk dat ik nog een keer alles er uit haal.
met een donor carb er bij.
heb nu eindelijk het dak lijm vrij.
zo lang het mooi weer is doe ik van dat soort klussen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.