Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › mijn rekord 3.0 berlina
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2010 om 18:41 #17693278
vandaag de omega opgehaald.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
helaas een kapot koplampglaasje
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
de auto heeft enkele jaren in opslag gestaan maar toen duidelijk werd dat deze auto geen oldtimer meer werd is besloten dat hij wel weg kon.
wel hebben ze nog geprobeerd om hem aan de loop te krijgen maar toen ze een accu in de auto zette kwam er rook uit de zekeringkast en nu doet de auto niks meer.Uploaded with ImageShack.us
nu mijn vraag: als het goed is dan kan deze motor lopen op 3 a 4 draden, welke zijn dit???
moet ik de draden dan bij de cumputer doorverbinden of kan ik onder de motorkap een stekker loshalen en daar draden van doorverbinden??Uploaded with ImageShack.us
volgens de geleerden is dit het goede type 3.0E (C30NE op onderblok en kop) met echte 180 PK toch??
de uitlaat pijpen van deze motor zijn stuk kleiner dan mijn rekord 3.0E (rekord 52MM omega 42MM) ook is de inlaat buis van deze motor stuk kleiner in daimeter dan die van de rekord (rekord 82mm omega 74mm) is dit normaal of heb ik weer eens een speciaal geknepen versie ofzo??
kan ik de dikke uitlaat en dikke inlaat van mijn rekord op deze motor zetten of past dat niet en heeft het geen invloed, wel zal ik de labda over moeten lassen maar dat lijkt mij geen probleem.deze automaatbak zit onder de omega en deze wil ik in mijn rekord zetten.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
zijn er nog andere punten dan aandrijfas, baksteun en bedrading waar ik opletten moet wil ik deze bak inbouwen?
ik heb volgens mij geen sport en economie stand wel een winterstand is dit normaal??
wel zag ik dat deze bak een electroniche kilometerteller heeft maar volgensmij kan ik deze er zo uithalen en vervangen voor een normaal wormwiel toch??Uploaded with ImageShack.us
dan nog 1 vraag:
er zit nu stuurbekrachteging op de omega maar niet op de rekord maar wat ik zo kan zien heeft een omega het zelfde stuursysteem als de record heeft dus lijkt mij dat dit zo over te zetten is of heb ik dit mis??alvast bedankt voor de reacties.
groeten Theo.
12 juli 2010 om 16:49 #17693279Dat doorverbinden durf ik zo niet te zeggen,dan zou ik in de schema,s moeten kijken,als je zorgt dat je brandstofpomp relais + krijgt en de startmotor rond gaat moet ie aan te krijgen zijn,dus ff zoeken naar +30 op het brandstofpomp relais en hier ff een draaitje vanuit de accu + opzetten en dan starten,dan heb kans dat ie aanslaat,wat ik zo snel kan herrineren.
Kunt we de uitlaten van je eigen blok op dit blok zetten en dan bij 1 van de uitlaten een moer derop lassen en dan daar de lambda sonde inschroeven,je moet dan wel de uitlaatspruitstukken ook omwisselen je oude zijn nl 2 punts aansluiting de C30NE is 3 punts,maar of je der voordeel mee haalt of de loop cultuur verbeterd….
Inlaat moet je mooi dun houden zorgt voor koppel onderin,dikke buis geeft wel meer vermogen maar dan niet onderin,persoonlijk vind het meer koppel onderin mooier rijden voor dagelijks ipv zo,n ding wat je op toeren moet houden.Nope das de goede bak de 03/71LE tot 90 die heeft wel een winterstand en een sport econoom,is dezelfde bak als ik in mijn Monza A2 heb zitten.
KM teller word een probleempje aangezien die 8-impuls gever moet blijven omdat je bak computer anders niet weet wanneer ie moet schakelen,als je die impuls gever niet hebt schakelt je bak ook niet,je kunt niet zomaar een 6-impuls gever plaatsen omdat je bak dan te laat schakelt,en wil je een km kabel hebben moet je toch een 8-impuls sensor nemen met km teller aansluiting,maar voor zover ik weet zijn die der niet,wat een optie zou zijn is,een dashbord huis van een E2 Rekord nemen en daar een digitacho inzetten en dan 2 impuls-gevers op elkaar 1x voor daschbord en 1x voor bak,zo heb ik de zaak ook zitten bij mijn A2,die had gelukkig wel een digidaschbord.12 juli 2010 om 17:47 #17693280bij die 3000 ben ik ook gaan kijken 2 maanden geleden !!
stond ergens achterop een erf, bijna tegen een oude bruine stacaravan aan
was niet duur, ik meende rond de 300 euro??
12 juli 2010 om 19:52 #17693281de startmotor draaid wel rond maar heb geen vonk en de brandstofpomp hoor ik ook niet draaien dus denk dat de computer helemaal geen stroom krijgt.
ga ook voor koppel omdat ik toch op gas wil gaan rijden komt er bij hogere toeren toch niet veel pk meer uit, was maar een idee en misschien was het wel een goed idee maar niet dus helaas.
dat teller kabel gebeuren word dus nog een probleem.
komt inderdaad ergens uit een schuur weg en stond nu al paar maand buiten maar stond gewoon achter tussen de loodsen in op de beton, geen bruine stacaravan gezien en kon zelfs voor minder weg.
groeten.
12 juli 2010 om 20:03 #17693282dan hebben ze hem verplaatst
succes met verbouwen, ik had mijn twijfels over die motor
al heb ik er toch eentje gekocht die ik ook niet heb horen lopen….12 juli 2010 om 20:17 #17693283heb terplekke een compressietest gedaan en op alle cilinders 13 tot 14 bar dus prima lijkt mij.
de motor gaat toch wel uitelkaar ivm de staat van de keringen en pakkingen en vervang dan ook gelijk de kleprubber en slijp de kleppen opnieuw in zodat ik straks probleemloos op gas kan rijden.12 juli 2010 om 20:42 #17693284Der zijn wel oplossingen voor je km teller probleem:zelf een impulsgever maken met het huis van een 6-impuls gever en het binnenwerk van een 8-impuls gever..
Als het te krijgen is een T-stuk met aan 1 kant de 8-puls gever en aan de andere kant de kabel..
Digitacho verbouwen dmv het meterhuis van een E2 rekord te nemen en zodoende 2 impuls gevers op elkaar te zetten.
13 juli 2010 om 10:56 #17693285compressie zat, maar met een warme motor is natuurlijk wel beter, maar wel lastig als ie niet loopt.
13 juli 2010 om 16:00 #17693286Eigenlijk heb je geen flikker aan die test omdat je blok al een tijd niet gelopen heeft en omdat alles niet op bedrijftemp is,het enigste goede wat je aan die compressie test hebt is dat je weet dat alle cilinders ongeveer net zo goed zijn,maar 13/14 bar is erg veel voor een serie motor.
15 juli 2010 om 22:04 #17693287origineel gepost door GSE
Eigenlijk heb je geen flikker aan die test omdat je blok al een tijd niet gelopen heeft en omdat alles niet op bedrijftemp is,het enigste goede wat je aan die compressie test hebt is dat je weet dat alle cilinders ongeveer net zo goed zijn,maar 13/14 bar is erg veel voor een serie motor.volgensmij heb je juist wel veel aan zo’n compressietest want ook al is de motor koud en heeft tijd stil gestaan dan nog zie je per direct of er iets mis is met de motor of niet en dan bedoel ik voor namelijk de afdichtingen van zuigerveren en de afdichting van de kleppen en dit is nou juist dat gene wat je weten wilt als de motor een tijd stil gestaan heeft want er kan roest vorming zijn ontstaan op de cilinderwanden/ zuigerveren of door vocht in de in/uitlaat kunnen de kleppen verroest zijn en dus niet goed afdichten.
als je dus met een koude motor goede tot redelijk goede compressie meet dan kun je er wel vanuit gaan de motor nog goed is, wat is er anders dan bij een compressietest met warme motor???? dan meet je toch ook gewoon of alle cillinders zelfde druk hebben en aan de hand daarvan bepaal je of de motor nog goed is, alleen bij warme motor kun je dan nauwkeuriger meten.13 a 14 bar is volgens mij heel normaal hoor want meet deze waarde veel vaker bij standaard motoren, mijn c kadett 2.0E zelfs 14,5 bar.
als de motor in goede conditie is en nog goed loopt dan zitten de meeste auto’s rond deze waarde, de volvo van mijn vriendin heeft 550000km gereden op gas :o en heeft op alle cillinders 13 a 13,5 bar en dat is een normale standaard motor.groeten.
15 juli 2010 om 22:16 #17693288ben gister nog even met de omega bezig geweest.
heb even een zekering in nr 16 gedaan (na een tip op een ander forum) en hoor nu de brandstofpomp wel draaien, toen de dikke rode draad van de computer gevolgd en die zat los op de accuklem en er zat roest op, dus deze even schoon gemaakt en toen sleutel omdraaien en direct mooi lopen :jerry
even een beetje warm laten draaien en toen de het erf op en neer.
loopt mooi en is vergeleken bij de rekord erg stil, wel vind ik het vermogen erg tegen vallen, bij stilstand volgas wegrijden dan slippen de bandjes niet eens en je krijgt ook geen duw in de rug ofzo als iets hoger in de toeren komt en hij schakelt erg snel over naar de volgende versnelling waar hij ook weer vrij laag in toeren blijft, is dit normaal met een automaat of moet zo’n C30NE automaat echt wel vlot van de plek willen en bij optrekken de bandjes wel rond kunnen krijgen?heb nu wel even een ander probleempje :oops: had een paarkeer op en neer gereden en wilde de omega even onder de kap chekken of alles nog goed was en de motor liep mooi en ik deed de motorkap weer dicht maar niet in de tweede vergrendeling want de omega moest de brug weer op.
ik liep naar de voorste deur en pak de klink beet en TJIEP alles op slot en de motor liep nog maar ik kon niet meer de auto inkomen, gelukkig kon de motorkap nog wel weer los en heb ontsteking kabel er maar uitgetrokken en accu pool los gedaan want het begon natuurlijk net te regen en nu staat de omega nog mooi buiten en overmorgen maar weer eens kijken of ik hem weer los kan krijgen.groeten.
16 juli 2010 om 10:54 #17693289Wat ik bedoelde met je hebt er geen flikker aan:
Je weet alleen dat alle cilinders goed zijn,maar wil je werkelijk een goede meting doen moet dit met bedrijfswarm blok zijn zodat de ingewanden ook allemaal uitgezet zijn en de olie dun,zodat je de reele waarde hebt,en dan met vol geopende gasklep en voldoende start power.
Persoonlijk vind ik 13-14 bar erg veel ik heb normaal bij goede blokken een waarde van rond de 12 bar.
Maar goed misschien zit der verschil in de meter.
Maar ben maar blij dat je blok goed is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.