Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Mijn problemen topic ( Remmerij, Raam afstellen,Carberatuur)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2011 om 18:36 #17236369
Heb hier mijn probleemtopic van gemaakt, aangezien er nogal wat dingen kapot zijn / niet meer goed werken. :(
Ik heb op de Manta een andere rem setup gemaakt. Nu is de boel goed ontlucht, remt goed. Alleen ik moet mijn pedaal tot de bodem trappen om goed te remmen. Wil dus een ‘normale’ remdruk. Waar zou het probleem kunnen zitten?
Setup:
Klauwen Omega 2.4i
Schijven Omega 2.4i
Hoofremcilinder BMW E30
Bekrachtiger Rekord E22 mei 2011 om 18:42 #17865316misschien ligt het aan je hrc ??? m,n zoon had dit probleem ook. hij kon het padaal ook tot de bodem intrappen. eerst nieuwe remvloeistof er op, ontlucht. het hielp allemaal niks. de hrc vervangen en de auto remt weer als een grote.
nu kan hij het rempedaal niet meer tot de bodem instrappen. wij hebben een remtest gedaan en de banden gierden het uit, dit lukte voorheen ook niet.mischien heb je er wat aan
Grt Gert
2 mei 2011 om 18:47 #17865317hee joost , het is ook beter de HRC met daarbij behorende rembekrachtiger te gebruiken. vandaag met de mijne naar de RDW geweest
2 mei 2011 om 19:37 #17865318Danny (manta 24v) rijd ook met deze setup, het werkt dus wel! Hoe kan ik controleren of de bekrachtiger werkt?
En hoe was het bij de RDW Martien?3 mei 2011 om 10:05 #17865319oke, ja was goed bij de RDW ze hebben al mijn papieren ingenomen, moet wachten op niuwe en dan weer opniuw apk erop
5 mei 2011 om 18:47 #17865320Niemand een idee van de remmerij?
Probleem #2: Ben voor 4 maanden weggeweest naar het buitenland. Dus de Manta heeft die tijd ook stil gestaan. Starten doet hij goed en heeft twee weken goed gereden. Nu heb ik soms last van knallen uit de pot, erg stotteren etc. Op de snelweg ineens, is niet erg leuk. DIt is dus erg wisselvallig, soms doet de auto het perfect en soms een stuk ellende. Zou er vuil in carb. zitten dat na een tijdje losgeweekt is en nu dus ronddwarrelt in vlotterkamer of iets derglijks?
6 mei 2011 om 11:28 #17865321hmmm dat knallen uit de pot had ik ook bij was het de verdelerkap die geoxideert was en soms ook maar daardoor op 3 cilinders liep ineens en ik dacht eerst dat het aan men gasinstallatie lag die net was ingebouwd en uiteindelijk was het dus heel iets kleins
6 mei 2011 om 15:50 #17865322Verdelerkap is nog geen 5000 km oud.. Heb geen gasinstalatie. Denk zelf iets eerder aan een vuiltje of de accelratiepomp.. Pomp heeft halfjaar geleden nieuwe pakking gehad, dus was eerst goed. Heb er carb. cleaner in de tank gedaan, en we zullen zien. Zondag eens goed uit testen met de Lucky rit:)
6 mei 2011 om 17:00 #17865314Dat van je remmen: heb je trommels achter? Staan je remschoenen in rust bijna strak tegen de trommel? Staat je handrem strak afgesteld? Is de uithouder van je handrem niet versleten? Anders gaat er teveel remdruk naar achteren, rem je uiteindelijk wel goed, maar er moet te veel volume remvloeistof verplaatst worden.
Als dit in orde is, dan is het toch herkenbaar als een probleem met de hoofdremcilinder. Ik had dit ook: even te stevig ontlucht en de rubbertjes hielden het niet meer. Cilinder opengemaakt en een compleet setje nieuwe rubber cupjes erin (wel een priegelwerkje!) en nu remt mijn auto echt super!Groeten, MArk
6 mei 2011 om 19:04 #17865315Voordat de ombouw was remde het allemaal goed, heb toen wel de remdrukverdeler van achteren vervangen omdat de vorige lekte. Dus jah, ik denk dat dan de hrc is..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.