mijn opel omega + voorstellen

Forumindex Forums Modellen Omega mijn opel omega + voorstellen

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    manianyjay

hoi wil eerst mijn ff voorstellen.

mijn naam is hendrik
      ben getrouwd
      3 kids 2 meiden en een jongen
      gelukkig getrouwd

dit is mijn tweede OPEL OMEGA-B-CARAVAN; X2.0XEV bj 1998

omega de eerste was een
      OPEL OMEGA STATION WAGON X2.5XEAUTOMATIC E2 bj1995

foto komen nog van de opel

hoi allemaal ik heb aantal problemen
      1= de ecc
      2= slaat af
      3= lampje blijf branden
      4= happert met rijden
      zal eerst ff met 1 beginnen
      o ff vergeten mijn auto is een opel OMEGA-B-CARAVAN; X2.0XEV

probleem 1
      mijn ecc doet het niet bedoel ermee wil niet warm worden de koeler/radator die in de binnenkant van de auto zit doet wel maakt lawaai waar kant het aan liggen dat het niet warm word optie met ecc om te resten doe ik zo ;)

probleem 2
      als ik hem start of rij en ik heb hem in zijn eerste versnelling slaat hij af voorbeeld stoplicht, brug open of net thuis wat kan dat wezen

probleem 3
      lampje blijf branden van de gordels al mag ik de hele famie er in gordels hebben de lampje blijf branden

probleem 4
      als ik rij happert hij hij heeft net een reviesie gehad van de kop
      8 kleppen waren niet goed waterpomprol kapot distrie kapot getrokken
      nu happert hij met gas geven als ik rij heb een vermoeden dat de benzine filter vies is maar waar zit die ding

foto,s komen nog moet eerst ff maken

hopelijk kan iemand van de forum mij helpen

groetjes hendrik

roekenest
      Deelnemer

probleem 2 .. vast de krukas positie sensor .. blijft t klantebindingslampje ook branden ?
        (motorstoringslampje op t dash):)

4# staat de timing wel goed ?..
        grtz r

MetalRush

Hey Hendrik,

welkom hier :)

Idee’tjes voor jouw probleempjes:
          1) zit er wel genoeg vloeistof in jouw airco (en staat ie op druk)? Kun je laten controleren bij de VOD.
          2) zoals Roekenest als zegt: waarschijnlijk krukas sensor (even je boardcomputer bij de VOD uit laten lezen)
          3) waarschijnlijk kabelverbinding/-breuk van (zij-)airbag in bestuurderstoel (bekend probleemje); ff een tie-wrap om de stekkers (IN je rugleuning)
          4) als jouw benzine-filter niet goed zou zijn, zou je over het hele toerenbereik ‘last’ moeten hebben. Ook hier vraag ik mij hetzelfde als Roekenest af… wellicht zit zelfs één van je tandwielen niet goed (vast)…

Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer

Welkom Hendrik.

probleem
            1 driewegklep kapot.
            2krukas sensor als het mm lampje brand, als het lampje niet brand temp sensor.
            3zoals metalrush zegt
            4kunnen verschillende redenen zijn. Volgend mij heeft deze versie een dis module en geen roterende onstekking.

Gr Jack

Famempeters

Ik zou met het!! AIRCO probleem niet direct naar de VOD rennen.

eigen ervaring !!drukken kan elke airco boer testen.

contact gehad met de VOD over testen eventueel vullen€135 ex btw ,,Motorhuis,,

gewoon airco boer gebeld komplete naloop beurt en op nieuw vullen €115 inkl btw,,gar Klomp Hoofddorp,,

bij de vakgarage Nieuw-Venep verleden week APK en let op testen van het systeem(had er zelf een ruil airco pomp opgezet)onder stikstof druk /vacumeren en leeg maken eventueel rest olie /het volledig vacumeren en vulllen met olie ,freon en koelmiddel met stek raport , syteem op werking gecontroleerd met 3 maanden garrantie op de werking en lekkage.

nu de prijs € 90 inkl btw en met de verse Apk dus hier is bij opletten geld te verdiennen .

Bert

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.