Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › mijn opel corsa project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2009 om 19:51 #17554835
as ge ut nie mir ziet zitten,
dan moette mar gaon kittenas ge nie wit warvur
dan makte ut met pur23 november 2009 om 20:06 #17554836@Dennis-Corsa-B: maak ook maar een geintje
@opelvssn: als het niet meer stukjes zijn. bij de wielkassen laat de plamuur al los door het monteren
@corsawubbe: van het zelfde :Dik zat er ook eerst nog over na te denken om over alles nog eens een laag gapol te smeren. dit omdat dit elastische plamuur is. een mm of 2 á 3.
voor de mensen van de achterbumper: deze was idd eerst oranje. de auto waarvan hij af kwam was wit/oranje.
rieger zou best kunnen.
was ook een lekker karweitje om die goed te krijgen. de onderkant was zo goed als weg.
daar heb ik hetzelfde gedaan als met deze bumper.
eerst pur gespoten op de plaatsen die dikker moesten worden en toen geplamuurt. dit is ongeveer 5 tot 8 mm dik23 november 2009 om 20:47 #17554837Het idee is leuk, al denk ik dat je met een open grill toch wat meer koeling hebt.
Ben benieuwd naar het eindresultaat, als het scheurt of iets doet is voor latere zorg :P23 november 2009 om 23:13 #17554838origineel gepost door CleanedCB
voor de mensen van de achterbumper: deze was idd eerst oranje. de auto waarvan hij af kwam was wit/oranje.
rieger zou best kunnen.
was ook een lekker karweitje om die goed te krijgen. de onderkant was zo goed als weg.
eerst pur gespoten op de plaatsen die dikker moesten worden en toen geplamuurt. dit is ongeveer 5 tot 8 mm dikjouw achterbumper lijkt me een home made op basis van orginele bumper en poly,
bedoelde de auto waar die vanaf komt dat daar nu een rieger opzit…
ik zouw toch als je ergens pur op spuit er een laag poly oid overheen trekken, alleem plamuur is nooit stevig genoeg, vooral niet als het om 5/8 mm dik gaat…
24 november 2009 om 08:19 #17554839origineel gepost door opelvssn
origineel gepost door CleanedCB
rieger zou best kunnen.
eerst pur gespoten op de plaatsen die dikker moesten worden en toen geplamuurt. dit is ongeveer 5 tot 8 mm dikjouw achterbumper lijkt me een home made op basis van orginele bumper en poly,
bedoelde de auto waar die vanaf komt dat daar nu een rieger opzit…
ik zouw toch als je ergens pur op spuit er een laag poly oid overheen trekken, alleem plamuur is nooit stevig genoeg, vooral niet als het om 5/8 mm dik gaat…
klopt, die rieger heeft hij ook alweer gecleaned.
nu er straks overal plamuur op zit kan ik de bumper ook niet dan met poly overtrekken en dan klaar? afgezien van het nabewerken dan.
24 november 2009 om 14:59 #17554840beter een mal trekken en dan nieuwe bumper maken, als je nou een laag poly eroverheen doet, heb je kans dat als het plamuur straks gaat werken op het abs dat je luchtbellen etc krijgt…en dat de abs van de poly begint los te laten..
gr
24 november 2009 om 17:28 #17554841:jerry dit is complete waanzin zo`n bumper in combinatie met gigantisch veel pur schuim en 10 potten plamuur.. als het plamuur nu al afbrokkelt, dan kun je die bumper beter gelijk weg gooien .. zonde van je geld om hier verder nog iets aan te doen
24 november 2009 om 19:10 #17554842vandaag toch wat langer gereden en de temperatuur vloog flink omhoog.
nu zat ik er aan te denken om het vauxhall logo uit de bumper de zagen. maar aangezien dit dan vrij klein word ( recht gemeten van kenteken tot oude grill ) 20,5 cm denk ik dat het niet genoeg koelt.
dus ben ik aan het denken voor wat anders.
misschien opel of vauxhall?
wat lijkt mooier?
opel of vauxhall? en dan niet geen van beide antwoorden want dat is je eigen mening geven ;)24 november 2009 om 19:25 #17554843Vauxhall zou meer koeiling geven:P
24 november 2009 om 19:31 #17554844vind het allebei niks.
valt onder de categorie halfords tuning.
maar het is jouw auto en jouw project
24 november 2009 om 19:59 #17554845snap ook niet wat je er mooi aan vind om hem helemaal dicht te willen hebben
koop gwoon een leuk bumpertje ofzo
24 november 2009 om 20:32 #17554846origineel gepost door Dennis-Corsa-B
snap ook niet wat je er mooi aan vind om hem helemaal dicht te willen hebbenkoop gwoon een leuk bumpertje ofzo
snap ook niet wat jij mooi vind aan een 5 gaats onderstel onder een B gsi :sleeping
die jongen vraagt normaal wat geef gewoon normaal antwoord.
een leuk bumpertje kopen is ook zo standaard, die jongen wil gewoon beetje uniek zijn laat m.
@ cleanedCB, persoonlijk zou ik grill open maken en embleemloze erin duwe…. maar als ik moest kiezen, opel eruit…
24 november 2009 om 22:31 #17554847Om even terug te komen op de koeling en de verwijzing naar de auto.
kijk eens naar het volgende plaatje:
http://image.streetrodderweb.com/f/8913612+w750+st0/0408sr_alumatub_04_z.jpgHet zwarte gedeelte is de radiateur, wel heel strak natuurlijk afgewerkt ;)
link naar meerdere foto’s:
http://www.streetrodderweb.com/features/0408sr_1929_ford_model_phaeton/photo_01.htmlVerder wel respect voor wat je probeert te creëren, al is het mijn style niet
26 november 2009 om 11:31 #17554848persoonlijk zou ik nu helemaal niet meer gaan zagen in het plamuur.. alles knapt er dan af :cry king:
doe het dan zoals ik bij m`n corsa C bumper,
26 november 2009 om 12:45 #17554849daar zit ook plamuur op man :jerry ben jij voor hobby bob dan :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
26 november 2009 om 21:38 #17554850dat schoot mij ook binnen toen ik de plamuur zag
ik ben dus niet betermaar zoals gezegt is maak ik van deze bumper een mal
het is toch de bumper geworden met opel
omdat bij vauxhall de letters nogal dicht op elkaar te kwamen staan en was bang dat ik dan nog meer kon gaan plamuren
hij krijgt nu genoeg koeling
de letters zijn net zo breed als de kentekenplaat + houder ( 53 cm x 20,5 cm hoog )
ik heb er alleen nog geen foto van
hopelijk volgende week de gapol bestellen en dan ook binnen
dan kan ik de bumper eerst nog voor zo ver afmaken met gaas
later dan maar een mal maken mocht ik echt grote problemen krijgen met de plamuurde lip heeft zijn eerste aanvaring met het wegdek al doorstaan. bij een winkelcentrum kon ik al schrapend mijn plekje vinden
geen plamuur eraf dus gaat nog goedals ik eenmaal klaar ben met de auto zal het een leuke buikschuiver zijn :D
26 november 2009 om 22:44 #17554851origineel gepost door opelvssn
daar zit ook plamuur op man :jerry ben jij voor hobby bob dan :jerry:jerry:jerry:jerry:jerrystefan jij moet weten dat ik goed om kan gaan met plamuur , kiek je ouwe voorbumper en motorkap, zag er ook strak uit met complimenten van de spuiter haha.
en op mijn bumper zit heel heel heel weinig plamuur .. het meeste wit wat je ziet is grondlak :thumbup :thumbup
3 december 2009 om 12:50 #17554852goed bezig succes
3 december 2009 om 15:26 #17554853origineel gepost door CleanedCB
als ik eenmaal klaar ben met de auto zal het een leuke buikschuiver zijn :D
een lipschuiver, je chassis staat nog op paris-dakar mode:P
4 december 2009 om 17:01 #17554854origineel gepost door wessaa
origineel gepost door opelvssn
daar zit ook plamuur op man :jerry ben jij voor hobby bob dan :jerry:jerry:jerry:jerry:jerrystefan jij moet weten dat ik goed om kan gaan met plamuur , kiek je ouwe voorbumper en motorkap, zag er ook strak uit met complimenten van de spuiter haha.
en op mijn bumper zit heel heel heel weinig plamuur .. het meeste wit wat je ziet is grondlak :thumbup :thumbup
lekker happen doe je altijd :jerry
weet ik toch ook wel, liep je gewoon te stangen,jouw bumper is tenminste eerst gelast :D,
wou je btw nog iemand te lijf gaan, diegene heeft de door jouw zo mooi strakgetrokken dumper in de kliko gegooid :fy1 :argue
jouw bump ondertussen al gespoten ?
5 december 2009 om 21:14 #17554855mijne is ook gelast ( a la mijzelf :P )
de laatste week er nog niet veel mee bezig geweest.
na allemaal verplichtingen en zo schiet het niet echt op.
maar de letters zijn er al uitgezaagt/gesneden.
de bijrijderskant zit bijna helemaal strak. die moet nog 1x hier en daar een smeer met plamuur hebben.
de bestuurderskant moet ik nog goed plamuren en schuren.
het midden gedeelte moet helemaal nog maar als eerst de zijkanten maar klaar zijn.de volgende keer als ik weer bezig ga zal ik weer wat foto’s schieten. ik denk dat dat dinsdag of woensdag word
voor zo ver eerst bedankt voor de reacties
ohw ja,… paris-dakar bestaat niet meer he. tenminste die route rijden ze dacht ik niet meer
6 december 2009 om 18:22 #17554856ach, je wint t toch wel ;)
ik blijf erby dat je laswerk niet goed is. je smelt t ipv te lassen en met de soldeerbout vervuil je je las gigantisch.
er zijn speciale setjes voor te koop , en een basis setje is helemaal niet zo duur.
31 juli 2010 om 19:53 #17554857echt alweer een tijdje stil geweest met het project maar omdat ik nu vakantie heb, is er al veel gedaan
nieuwe velgen
voorbumper eindelijk klaar
achterbumper beschadigingen bijgewerkt
voorste wielkasranden gespoten
acrylaat hoedenplank gemaakt met opel logo
motorkap booskijkers op gelast en luchtroosters in gemaaktzo staat ie er op dit moment bij
31 juli 2010 om 20:17 #17554858hee das wel een heel bekende achterbumper:P
31 juli 2010 om 20:22 #17554859origineel gepost door cleanedcorsa
hee das wel een heel bekende achterbumper:Pwas die van jou thomas? :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.