Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › mijn opel corsa project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 november 2009 om 20:40 #17214401
hoi allemaal
hierbij wou ik mij opel corsa project met jullie meedelen.
men neme een orginele corsa b type 1 plastic voorbumper
een orginele corsa b type 1 achterbumper en halen daar de bovenkant vanaf
maken alle gaten (trekhaak, bevestiginspunten en sleepoog) dicht dmv kunststoflassen met een soldeerbout
nu vragen jullie je zeker af:waarom dan niet een achterbumper van een type 2? die heeft een klepje voor het sleepoog en das makkelijker de bewerken.
en mijn antwoord daarop is heel simpel. type 1 bumper is mooier. de ronding bedoel ik hiermee. type 2 is iets meer hoekerig. wist ik ook nie maar heb ze alle 2 bij elkaar gelegt en de type is vond ik mooier.van de lasserij van de achter bumper op de voorbumper heb ik geen foto’s maar goed, dan maar in text uitleggen;
eerst de beide uiteinden van de achterbumper gezaagt omdat deze niet overeenkomen met de voorbumper.
toen heb ik met oude restjes bumper de lip ( laat ik het zo maar noemen want achterbumper is zo lang typen ) in de juiste schuinte op de voorbumper gelast. de boven kant van de lip op de onderkant van de kentekenplaat uitsparing gelast.lekker druk met pur bezig
eerst de grill
toen kentekenplaat uitsparing en de zijkanten
zoals je al een beetje kan zien op de laatste 2 foto’s hierboven zitten er ook nog 2 strepen pur over de lengte. dit is om het hoogte verschil op te vangen anders kost het heel wat plamuur. ondertussen ook maar het opel logo eraf gehaald en dicht gepurd.
ik kwam nog wat pur te kort. toen maar zonder bumper pur gaan halen een dorpje verder op omdat ze hier in het stinkgat waar ik woon geen 1 kluswinkel hebben.
in totaal zitten er nu 3 purbussen op.toen alles op maat geraspt. nee niet met z’n kaas geval,maar een vijl geval.
vervolgens ben ik druk met plamuur aan de gang geweest.
dit zijn de foto’s van gister
vandaag ook maar weer verder gegaan met plamuren
toen de bumper even op de auto zat gelijk maar gekeken of de beide zijkanten wel gelijk waren. de rechterkant was eerst nog wat te breed als ik voor de auto stond. de rasp er weer een paar keer overheen gehaald en klaar.
vanavond heb ik dan nog de zijkanten in de plamuur gezet tot die op was.
binnenkort meer. ook van mijn achterbumper die ik zelf weer gereconstrueerd heb
ik zou zeggen, laat u horen :agent
22 november 2009 om 20:42 #17554811Zo flinke klus zeg, ben benieuwd naar de look als het helemaal strak is voor.
22 november 2009 om 20:55 #17554812En de nodige koeling?:o
22 november 2009 om 21:02 #17554813Het blokje gaat het niet lang overleven op deze manier.
22 november 2009 om 21:05 #17554814idd. je moet echt wat gaan veranderen voor de koeling.
Je motor wordt op deze manier niet meer goed gekoeld wat resulteert in een oververhitte motor:thumbup22 november 2009 om 21:23 #17554815dit hoort in de verbouwingstopic zoals alle andere mensen doen :vertag
22 november 2009 om 21:24 #17554816de koeling komt wel goed. ik heb een aflevering van boyd coddinton gezien waarbij ze bij de aluma-dub-tub een speciale vloer hadden gemaakt voor de koeling in de auto.
de vloer loopt zo __/ __/ __/
en dmv zuiging gaat de rijlucht door de sleuven.
met de winter voor de boeg komt dit wel goed.
mocht dit toch niet goed zijn in de zomer heb ik al andere ideeen om toch de nodige koude lucht daar te krijgen waar het nodig is.22 november 2009 om 21:47 #17554817origineel gepost door Dennis-Corsa-B
dit hoort in de verbouwingstopic zoals alle andere mensen doen :vertagzegt de meneer die een sedan te koop heeft zien staan en dit hier ook meld onder corsa en niet onder complete auto’s met als titel bijv. gespot op mp :jerry
het is maar een klein projectje. dus zette ik hem hier neer. het gaat niet om een complete verbouwing. mocht dat het al worden kan ie altijd nog verplaatst worden toch?
maar ik zal er rekening mee houden hoor meneer de mod :jerry
22 november 2009 om 21:50 #17554818Die aluminium roadster is vast niet gemaakt,als kilometervreter:hmmz
22 november 2009 om 21:59 #17554819weet ik niet. als je van west naar oost amerika gaat dan maakt ie ook wel wat kilometers. maar dat zal wel in een trailer gaan. maar een gemiddeld tourtochtje duurt ook al snel meer dan 2 uur.
temperatuur is makkelijk na te gaan trouwens.
door de tid en koelvloeistoflampje zelf22 november 2009 om 22:28 #17554820origineel gepost door CleanedCB
origineel gepost door Dennis-Corsa-B
dit hoort in de verbouwingstopic zoals alle andere mensen doen :vertagzegt de meneer die een sedan te koop heeft zien staan en dit hier ook meld onder corsa en niet onder complete auto’s met als titel bijv. gespot op mp :jerry
het is maar een klein projectje. dus zette ik hem hier neer. het gaat niet om een complete verbouwing. mocht dat het al worden kan ie altijd nog verplaatst worden toch?
maar ik zal er rekening mee houden hoor meneer de mod :jerry
ja daar stond hij gwoon netjes dat ze hem hierheen verplaatst hebben kan ik nix aan doen en ik heb hem niet tekoop staan :thumbup
en je kan het beter van mij horen dan van een modje ;)23 november 2009 om 00:12 #17554821ik vind je verhaal heel mooi van je bodem idee , maar het gaat niet werken ;)
je blokje wordt gekoeld door koelvloeistof wat weer gekoeld wordt in je radiateur , wou je de radiateur dan onder je blok of auto gaan hangen ????
geef ik je nog geen 50 kilometer en dat ding ziet er uit alsof de maffia zich er op uitgeleefd heeft :hmmzals je oplet zie je dat die hotrod gewoon een radiateur heeft en die koeling is voor de bestuurder omdat er waarschijnlijk een erg groot blok in zit en weinig ruimte voor het hun altijd lastig te maken brandschot ;)
23 november 2009 om 00:14 #17554822oh ja en wat die achterbumper betrefd ,
beter goed gejat dan zelf slecht verzonnen :angel:angel
23 november 2009 om 11:14 #17554823origineel gepost door crossagek
oh ja en wat die achterbumper betrefd ,beter goed gejat dan zelf slecht verzonnen :angel:angel
hoezo goed gejat? gewoon gekocht van die gast king:
goed die foto’s komen binnenkort nog wel.23 november 2009 om 12:05 #17554824ik denk als je 1x een drempel raakt….
je hele bumper in stukken springt.
zoveel plamuur kan nooit goed zijn,
en pur gebruik ik alleen om bijv sideskirts op te vullen…..(aan de binnekant) voor wat meer stevigheid en tegen het vele vuil wat ertussen kan komen
23 november 2009 om 13:58 #17554825origineel gepost door CleanedCB
origineel gepost door crossagek
oh ja en wat die achterbumper betrefd ,beter goed gejat dan zelf slecht verzonnen :angel:angel
hoezo goed gejat? gewoon gekocht van die gast king:
goed die foto’s komen binnenkort nog wel.als die bumper eerst oranje was dan is het goed verzonnen , anders goed gejat :hmmz
23 november 2009 om 14:15 #175548262 puntjes…
-je koeling gaat niet werken.
-kunstoflassen doe je niet met de soldeerbout. veel te veel risico op vervuiling van je las en teveel temp…wat beide al gebeurd is aan de foto’s te zien.
tevens snap ik dat pur verhaal niet. je kan zo alles straklassen.
23 november 2009 om 14:15 #17554827Ik werk al een aantal jaar in de bouw met pur en ik weet wat het gaat doen na verloop van tijd :thumbdown
Het is te hopen dat jij dan al je bumper hebt aangepast want anders gaat dit geheid scheuren :thumbdown23 november 2009 om 14:26 #17554828en verplaatst naar verbouwingen :jerry
:thumbup
23 november 2009 om 15:19 #17554829eerlijk gezegd vindt ik dit super zonde de hele lijn van de bumper is weg.en je vern…… de vooraanzicht van je auto.ik heb nl een astra f gehad met ingekorte vectra a bumpers en ook de naadjes dicht laten maken.maar ik vondt het achteraf zonde de hele voorkant en de lijnen zijn weg.
23 november 2009 om 16:27 #17554830ik heb ooit is een zilver corsa b gezien met astra f gsi bumpers zag er niet uit
23 november 2009 om 19:18 #17554831@jerk: ik werk zelf ook in de bouw. pur en kit hadden ze nooit uit moeten vinden :jerry
pur vergaat ook in de loop van de tijd
@Dennis-Corsa-B: klik spaan :jerry
@kadettje-89: de bumper word niet recht naar beneden. wel met de “golf” van de orginele bumperik heb nu er al een paar km op zitten met de bumper erop. de temperatuur achter de bumper loopt wel op.
de gereden km’s zijn net wat te kort om een goed beeld te krijgen van de koelvloeistof.
mocht dit toch een probleem zijn zal ik weer aan de klus gaan. eerst nog wat ideeen op doen om de bumper zo te maken dat het geen probleem meer moet zijn dan.de bumper zoals hij nu gemaakt word is trouwens niet voor altijd. dit zal een mal worden voor een poly denk ik
23 november 2009 om 19:31 #17554832origineel gepost door CleanedCB
@jerk: ik werk zelf ook in de bouw. pur en kit hadden ze nooit uit moeten vinden :jerry
pur vergaat ook in de loop van de tijd
@Dennis-Corsa-B: klik spaan :jerry
@kadettje-89: de bumper word niet recht naar beneden. wel met de “golf” van de orginele bumperik heb nu er al een paar km op zitten met de bumper erop. de temperatuur achter de bumper loopt wel op.
de gereden km’s zijn net wat te kort om een goed beeld te krijgen van de koelvloeistof.
mocht dit toch een probleem zijn zal ik weer aan de klus gaan. eerst nog wat ideeen op doen om de bumper zo te maken dat het geen probleem meer moet zijn dan.de bumper zoals hij nu gemaakt word is trouwens niet voor altijd. dit zal een mal worden voor een poly denk ik
ik ben geen klikspaan ben ik te oud voor nergens voor nodig ook ik ken het hier wel zo beetje :thumbup
23 november 2009 om 19:37 #17554833heel verstandig, dit gaat geheid scheuren ( ik kan het weten) plamuur gaat eenmaal niet samen met abs net zoals poly, dus beter een mal maken en daar een nieuwe bumper uittrekken, als je met deze 1 x goed een drempel raakt springt ie in 3 stukken denk ik.
@ eric, deze is idd oranje geweest, daar zit nu een gecleande riegerachterbumper op…
23 november 2009 om 19:40 #17554834in deze tyd zal het ook wel mee valen met je temperatuur maar van het zomer ben bang dat je gouw je bumpert er voor scheurt:hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.