Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Mijn Opel Astra G ”project”
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 augustus 2014 om 20:09 #17267644
Hey!
Ik had me al voorgesteld, maar hier doe ik het gewoon nog een keer :agent
Ik ben Marco, ben 21 jaar en kom uit Arnhem. Ik ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een zilveren Opel Astra G 2.0 16V Sport uit 1999 met 190k op de teller. Foto’s komen morgen! :jerry
Hij is nagenoeg in originele staat, zij het niet dat ik graag wat dingen zou willen herstellen/veranderen:
Motorisch
– Storingslampje brandt met starten, 1 minuut later is hij uit. In deze periode dat hij aan is slaat de auto soms af bij intrappen koppeling. Uitgelezen door garage, gaskleppenhuis wordt morgen schoongemaakt! CHECK- Nieuwe Tempsensor!
– 4 nieuwe banden ( :???: )
– APK, Grote beurt en distributieriem in Maart 2015
Optisch
– Wil een nieuwe pookhoes. Oude is afgesleten (Iets wat ik bij veel Opel Astra G zie).
– Nieuwe bestuurdersmat (Oude staat naam van een garagebedrijf op).
– Nieuwe antenne (Oude is de pakking helemaal gescheurd).
– Motorkap rubbertje (Eentje is verdwenen :wtf )
– Achterruitsticker naar eigen ontwerp! (Waar kan ik deze laten maken?)Audio
– Nieuwe Autoradio – CHECK
– Versterker – CHECK
– Subwoofer – CHECK
– Hardere claxon :DMorgen pics! Ohja, weet iemand een goede autosloop in de buurt van Arnhem? Ik ken alleen een paar louche….
Grtzz
19 augustus 2014 om 20:46 #18249317Welkom! Links en rechts wat bekende probleempjes die makkelijk te verhelpen zijn.
Distributie zou ik ook laten vervangen, ik durf het zo niet te zeggen van dat blok maar 4 jaar / 60000km was destijds bij meerdere Ecotec blokken gebruikelijk.
Wat betreft de claxon, vaak zit er maar 1 claxon zonder hoorntje achter de bumper (bijrijderskant) Hier kan ook een originele dubbele claxon op 1 steun met hoorntjes gemonteerd worden, de bedrading is voorbereid en deze claxons hebben ook in Vectra’s en zo gezeten.20 augustus 2014 om 09:52 #18249318Welkom op het forum. Graag foto’s van jouw Astra G. :thumb
20 augustus 2014 om 15:18 #18249319Welkom en ben benieuwd naar de foto’s :D
20 augustus 2014 om 15:53 #18249320Welkom mede Arnhemmer. Foto’s zijn altijd leuk.
Autoslopen waar ik altijd naartoe ga zijn Doetinchem (zijn 2 slopen), de Moestuin in Duiven en soms nog langs slopen in Nijmegen.
Die autoslopen in Arnhem Zuid zijn inderdaad nogal louche met rare praktijken en onredelijke prijzen voor spullen :thumbdownKun je misschien nog gratis originele Astra G sideskirts (3 drs) gebruiken?
20 augustus 2014 om 19:44 #18249321Nieuwe antenne is niet nodig als alleen je rubber afgebrokkeld is.
Gewoon op ebay kijken. Tip bij monteren, gooi het rubber voordat je het plaatst 5 minuten in kokend water, dan is het zachter
en gaat het er makkelijker op (ik had het zelfde probleem) en voor 10 euro heb je geen nieuwe antenne.
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_trksid=p2047675.m570.l1313&_nkw=astra+Roof+Aerial+Rubber+Gasket+Seal&_sacat=0&_from=R40
21 augustus 2014 om 18:12 #18249322Foto’s komen er zo snel mogelijk aan! Heb het druk met werk en wil hem nog even snel wassen voor ik m op t forum gooi :D
Verder: Auto is terug van de garage! MML brandt niet meer de auto loopt perfect, de temperatuursensor was kapot. Die vervangen, evenals de linker stuurkogel. Gaskleppenhuis ook schoongemaakt. Met het wiellager was niks mis!
@midnight_black: De auto is tot Maart 2015 gekeurd, dan laat ik hem meteen keuren, grote beurt geven en een nieuwe riem erop!
@Astrid_fahrer: De Moestuin lijkt me wel wat! Mag je daar zelf ook rondstruinen? En die in Doetinchem ook? Bedankt voor de tip!
Geen interesse in de sideskirts, wil hem qua uiterlijk zo goed als origineel en strak houden. Bedankt voor het aanbod! :thumbup
@OlafK: Dat is ook een leuke tip! Hoe haal ik het oude rubbertje eraf?Bedankt voor de reacties allemaal! :thumb
22 augustus 2014 om 07:56 #18249323Goed om te horen dat mml niet meer brand en is opgelost. :thumb
22 augustus 2014 om 09:31 #18249324Zowel bij de moestuin in Duiven als de slopen in Doetinchem mag je gewoon rondstruinen inderdaad.
Je moet je natuurlijk wel even melden en dan vragen ze wat je zoekt maar als je wat simpele dingen noemt dan kun je zo doorlopen.Met de sideskirts bedoel ik ook de originele sideskirts van de Astra G dus gewoon de zwarte kunststof versie.
Deze heb ik nog over van mijn vorige Astra G namelijk en nu liggen ze een beetje in de weg. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.