Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Mijn Opel Astra Cabrio 2.2 16v Bertone ^^
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2013 om 21:16 #17259352AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo allemaal,
Ik ben Erwin en het leek me leuk om hier net zoals anderen een klein blogje bij te houden over mijn Opel Astra.
Sinds kort ben ik in het bezit van een Opel Astra Cabrio 2.2 16v Bertone.
Hiervoor heb ik Volkswagen gereden, eerst een Golf 2 (heerlijk degelijke auto) en daarna een Golf 4 1.6 automaat, beetje tuttig en zoop meer als mijn huidige 2.2. Aangezien ik iets aparts wilde gaan rijden besloot ik voor een Golf 1 cabrio te gaan kijken, maar leek me later niet zo’n goed idee omdat ik hem ook nodig heb voor woon/werk. Een Golf 3 of een 3.5 vind ik niet mooi dus dat werd hem ook niet. Toen kwam ik een Opel Astra Cabrio tegen en “woow” wat een bak! Dit model auto moest ik wel een kans geven. Mijn vader rijd een “normale” Astra dus ik wist wat ik ongeveer kon verwachten.Dus ik op zoek naar een mooie Astra, maar dat viel nog niet mee. Voor we de eerste auto gingen bekijken heb ik veel contact gehad met de (particuliere) verkoper. Hij verzekerde mij ervan dat de auto geen beschadigingen had en dat de onderhoudshistorie volledig was ingevuld. Leek mij de ideale auto, alleen na 1,5 uur gereden te hebben bleek de auto van voor naar achteren onder de krassen en deuken te zitten en hij vertelde me verbaasd dat de onderhoudsboekjes toch helemaal leeg waren. Daarbij was de uitlaat lek, banden op enz. enz.. hierna heb ik nog een aantal (vaak slechte) Astra’s gezien, bij eentje bleek zelfs dat de kilometerstand 100.000 km was terug gedraaid. :swear
Net toen ik de hoop had opgegeven een mooie cabrio te vinden, kwam ik de “ware” tegen. Helaas wel bij een autodealer :hmmz slechte ervaringen mee. Toch maar serieus gaan kijken en zag er allemaal goed uit, minder dan een ton gelopen, geen noemenswaardige beschadigingen, motor zag er goed uit en klonk ook goed (geen getik of bijgeluiden). Enige wat mij tegenhield was een brandend airbag lampje, maar dit zouden ze oplossen als ik hem kocht. Zodoende de koop later telefonisch rond gemaakt, auto opgehaald en daar stond ze/hij/ie dan. :D
Helaas kwam ik een aantal dagen later tot mijn verbazing erachter dat alle controle lampjes branden bij het op contact zetten van de auto, behalve die van de airbag…. De garage heeft dus het lampje eruit gehaald of in ieder geval gedeactiveerd :swear. Dus ik naar de Opel dealer om hem uit te laten lezen en wat blijkt, de storing is nog gewoon aanwezig. Heb direct contact opgenomen met het desbetreffende autobedrijf en die kijken naar een oplossing, maar zo je auto’s afleveren kan natuurlijk absoluut niet! Dit gaat om veiligheid en als er een storing in zit, schijnt het hele airbag systeem buitenwerking te zijn.
De storing zit in een sensor in de bestuurdersportier. Bij het inbouwen van (nieuwe) speakers kwam ik er ook achter waar de storing vandaan komt, er zit namelijk helemaal geen sensor meer in de deur… zie:
En zo hoort het te zitten:
Hopelijk wordt dit snel opgelost door het autobedrijf.Zoals ik al eerder zij heb ik nieuwe speakers ingebouwd, nouja nieuwe… Er zat alleen voorin 1 bassbox en achterin de standaard speakers, deze zijn vervangen voor Pioneers TS-Q172C. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik graag alles origineel houd en deze speakers zijn pasklaar voor Opel Astra en klinkt wel stukken beter dan de originele. Ik dacht dat ik hier een foto van had, maar helaas..
Verder had ook deze Bertone een zeer beschadigd dashboard, maar vanaf vandaag niet meer king:!
Ik heb een spuitbus met plasti dip (verf wat eruit ziet en voelt als een rubberen coating) besteld en gewoon een poging gewaagd, veel lelijker kon het toch niet.Eerst alles beheerst eruit gesloopt en de boel gespoten:
Dit was het:
En zo is het geworden
De kleuren op de foto wijken nogal af van de werkelijkheid, de foto van de asbak komt het meest in de buurt. Heb ervoor gekozen om ook hier weer voor origineel te gaan, dus de kleur is Gun Metal grey. Lijkt in werkelijkheid wel aardig op het origineel en voelt ook weer een beetje als rubber.
To do list:
DONE! – Origineel windscherm
DONE! – Nieuwe automatten
DONE!- En natuurlijk de airbag storing oplossen19 juli 2013 om 05:39 #18160497Leuke introductie !
Schitterende wagen, hele mooie kleur en een heerlijke motor.
Het middenconsole heb je ook erg netjes opgelost, dikke :thumbupVeel (rij) plezier gewenst met je Cabrio.
Gr. Arjan
19 juli 2013 om 06:37 #18160498nice ride ..
19 juli 2013 om 07:01 #18160499jou aankoop is hetzelfde als die van mij gegaan :jerry vond t vooral even lastig om ze te laten staan soms.. je wil m zo graag haha :jerry
ziet er goed uit!
19 juli 2013 om 14:21 #18160500AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedankt allemaal
@ricksmits wrote:
jou aankoop is hetzelfde als die van mij gegaan :jerry vond t vooral even lastig om ze te laten staan soms.. je wil m zo graag haha :jerry
Ja inderdaad, heel herkenbaar. De import Astra waarvan de kilometer stand was terug gedraaid had ik bijna gekocht, terwijl eigenlijk alle alarmbellen gingen rinkelen; de verkoper deed zich voor als een particulier maar had wel groene platen op de auto hmmz, de auto stond tegelijkertijd ook te koop op een website van een failliet autobedrijf, er was geen onderhoudshistorie bekend, auto stond te koop in Apeldoorn (ook geen goed teken) enz enz.. En toch had ik hem bijna gekocht, totdat ik hoorde dat hij 1 ton meer had gereden dan op de teller stond. Liefde maakt blind, laten we maar zeggen ;). Nu heb ik een origineel Nederlandse Opel met NAP en onderhoudshistorie, dat is wel een fijn idee.
Update:
Morgen ga ik langs het autobedrijf waar ik de auto heb gekocht en dan word het airbag probleem hoogstwaarschijnlijk opgelost :).19 juli 2013 om 14:32 #18160501ben benieuwd !
21 juli 2013 om 07:01 #18160502Mooie bertone, en lullig van de airbagstoring, helaas zijn veel autobedrijven niet eerlijk en ook een bovag bordje zegt helemaal niks meer tegenwoordig.
ik hoop voor je dat het toch opgelost wordt of anders een sensor van de sloop misschien.21 juli 2013 om 07:26 #18160503Mooie cabriolet, veel veilige km ermee
22 juli 2013 om 00:10 #18160504AnoniemLid sinds:
1 January 1970Inderdaad lullig, maar zaterdag bij dat autobedrijf langs geweest. Daar hebben we er een nieuwe/tweedehands sensor ingezet, de storing opnieuw uitgelezen en gereset. De storing komt niet meer terug, dat is dus nu in orde :D.
Alleen het airbag verklikkerlampje wat zij toen eruit hebben gehaald :swear is nog steeds niet terug gezet, omdat de monteur geen tijd had :wtf Ik had nog wel duidelijk aangegeven dat ook dat gefixed moest worden. Dit kon over een aantal weken wel, maar heb niet zo’n zin om hiervoor weer bijna een uur heen en terug te moeten rijden.Dus weet iemand hier of dit zelf te doen is? Kan ik bij dat storingslampje als ik op deze manier de tellerunit uitbouw:
viewtopic.php?f=126&t=157899Ben bang dat de voor de verklikkerlampjes de tellerunit zelf uit elkaar moet en dus moet gaan klooien met de wijzers e.d..
Hier nog even een foto van het inbouwen van de nieuwe sensor :thumbup:
En meteen maar een foto gemaakt van één van de nieuwe speakers :agent:
22 juli 2013 om 03:21 #18160505Ziet er goed uit, vooral die plasticdip in zo’n kleur. :thumbup
26 september 2013 om 11:46 #18160506AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tijd voor een update.
Inmiddels is de Astra, tijdens mijn vakantie in Frankrijk, de 100.000 kilometer gepasseerd.
Na de vakantie kreeg ik problemen met één xenon lamp, deze deed het de ene keer wel en de andere keer weer niet. Na veel zoeken in de bedrading bleek het probleem simpelweg in de zekering te zitten:
:wtf :swear Dit lijkt me duidelijk niet de bedoeling van een zekering, dus heb deze direct vervangen en sindsdien geen storingen meer in de xenon verlichting.Bij de garage waar ik de auto heb gekocht hebben ze een klein onderhoudsbeurtje gegeven, maar aangezien ik hen niet helemaal meer vertrouw heb ik zelf nog maar eens gedaan en er meteen een grote beurt van gemaakt.
De koplampen die in de auto zaten waren verweerd en niet de originele xenon projector lampen die van fabriek af in de auto zaten, dus leek mij mooi hier nieuwe units in te zetten. Meteen motorkaplifters mee besteld, werkt een stuk fijner en hoef niet meer steeds die loodzware motorkap op te tillen.
Oude koplampen:
Motorkaplifters
Nieuwe Depo projektor lampen:
Viel erg tegen om deze units in te bouwen, enige lampen die ik zo over kon zetten waren de stadslichtlampjes. Voor het grootlicht heb ik gekozen voor blauw gecoate H7 lampjes, als ik nu het grootlicht aanzet heb ik komt er mooi helder wit licht uit, wel zo mooi naast xenon :-P. Knipperlicht lampjes zijn alleen te koop bij de Opel dealer, 2 stuks voor 35,- euo :shock:. Het grootste probleem was nog dat er een D2S fitting inzat en geen H7, hier had ik me helaas in vergist. Het verwarrende is dat er H7/D2S staat, ik dacht dat er D2S in paste maar ook H7 met een ringetje ertussen of iets dergelijks. Ik dit opgelost door een soort kneedbare kit, Black Tack genaamd, in de hals van de fitting te leggen en daar de lamp heel stevig op vast te drukken. Hierna heb ik de lamp nog gezekerd met een aantal tie-wraps. Zit nu geen beweging meer in! Hopelijk gaan de lampen nog wel een tijdje mee, want het monteren is hierdoor wel iets meer werk. Ook heb ik uit het plastic van de lamp een hoekje moeten vijlen om hem mooi recht in de fitting te krijgen. Ziet er nu zo uit:
Verder zijn er nieuwe Opel automatten in gekomen, heb ik een origineel windscherm kunnen bemachtigen en is het leer weer lekker in het vet gezet.
Op de foto is links wel ingevet en rechts nog niet, dan is het verschil goed te zien:
To Do list
“Onzichtbare” parkeersensoren inbouwen (zijn al besteld)
Het nieuwe sleepoog kapje in kleur spuiten (licht bij de spuiter)
Nieuw MID/TID display in middenconsole i.v.m. pixeluitval.26 september 2013 om 12:14 #18160507toch is een cabrio ook gewoon baas! :jerry
3 maart 2014 om 17:15 #18160508Hi Rwinio,
Mooie cabrio! Ik ben ook van plan om de plasti dip eens te proberen voor het dashboard. Nieuwe originele onderdelen zijn bijna onbetaalbaar, gaat nergens over. Ik denk dat ik voor de true metallic aluminium kleur ga, als ik jouw foto’s zie dan lijkt de gun metal grey verf meer blauw-grijs dan echt grijs. Of komt dat door de foto’s?
Ik ben benieuwd, naar hoeveel spuitflessen van die plasti dip benodigd zijn voor alle dashboard delen. Kan jij daar meer over vertellen?
Alvast bedankt!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.