mijn onderhoudslampje brand en heb geen turbo meer met astra

Forumindex Forums Modellen Astra mijn onderhoudslampje brand en heb geen turbo meer met astra

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17942061
    aadegel
      Lid sinds:
      16 July 2011

      Hallo OA-H

      ik reinig 2 x in het jaar mijn egr klep en gasklep huis en de storingen blijven daardoor weg.
      er komt vanaf de turbo wat olie mee het gasklephuis in wat vervolgens naar de onderzijde loopt waar een printplaatje zit wat droog moet zijn.
      echter elke keer als ik em schoonmaak staat hier een laagje olie in.(vandaar de storing denk ik)
      de egr klep bij een 1.9 cdti zit als je boven het motorblok staat aan de rechterbovenzijde.
      meteen te zien als beschermplaat van de motor af is. kan niet missen.
      weet niet waar hij bij een 1.7 zit. lijkt me gewoon hetzelfde

      #17942062
      BlueAngel_NL
        Lid sinds:
        23 June 2011

        Hoi aadegel,

        Ik heb het zelfde als jou meegemaakt..en gisteren uiteindelijk de egr en gasklephuis schoongemaakt…storingen weg eindelijk!
        Van het gasklephuis in dat plastic bakje heb ook ik de (zwarte)olie uit laten lopen per ongeluk….
        Weet je zeker dat er geen olie in hoort? er zit een rubber ring om die een oliedichte afdichting doet vermoeden.ik heb er namelijk wd40 ingespoten tot ie weer vol zat en heb geen storing, misschien dat het ter koeling dient van het printplaatje?

        #17942063
        aadegel
          Lid sinds:
          16 July 2011

          Hallo, voor zover ik weet hoort er geen olie of andere vloeistof in te zitten. In het bakje onder het gasklephuis.
          Ik reinig vanaf 2011 tot heden 2 x per jaar de egr en gasklephuis.

          #17942064
          aadegel
            Lid sinds:
            16 July 2011

            Maar nu heb ik het volgende probleem, ik heb tot 2500/3000 toeren geen vermogen en gaat erg schokkend naar die toeren daarna gaat hij gewoon als de brandweer. Dus rijd nu hoge toeren. Egr en gasklephuis en voeler die in het blok zit schoongemaakt maar storing lampje gaat hele tijd aan en uit.
            Iemand ideeen?

            Denk mischien een x mn inlaat eraf te halen en schoon te maken. En hopen dat het dan weg is. Of een nieuwe egr. Of roetfilter leegmaken en uitlezen.kunnen wederom weer een hoop dingen zijn.
            Heb tevens ook gekeken voor valse lucht maar dan moet hij altijd haperwn tot welke toeren dan ook lijkt mij
            Ben er wel mee klaar onderhand nu.
            Dus als er ideeen zijn. Ze zijn meer dan welkom

            #17942065
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              waarschijnlijk toch valse lucht of slang lek ergens.

              #17942066
              miral astra
                Lid sinds:
                9 June 2010

                als het goed is moet dit hem zijn , kan je niet missen.

                #17942067
                aadegel
                  Lid sinds:
                  16 July 2011

                  Dit is hem zeker niet , maar wat bedoel je met de slang? Dat daar een scheur in zou zitten? Ik weet goed waar de egr en gasklephuis zitten bij mijn astra h station 1.9 cdti.
                  De egr bij mijn blok zit aan de achterzijde van het motorblok. Ga zaterdag toch nog eens controleren op valse lucht en of intake schoonmaken

                  #17942068
                  OA-H
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 May 2012

                    Ik heb de turbodruk sensor en inlaatbuis en gasklephuis schoongemaakt waarna de storing verdwenen is.

                    #17942069
                    aadegel
                      Lid sinds:
                      16 July 2011

                      ik heb de druk op de slang en buis van de drukomvormer/turbolader getest en daar lekt hij op, hopen dat dat het probleem is.
                      weet iemand waar ik het het beste kan bestellen want op internet kan ik er genoeg vinden maar allemaal met 1 cijfer niet kloppend.en wat zou zon ding kosten.

                      maar goed als ik er een nieuwe op heb laat ik hier zeker weten hoe het is gegaan.

                      #17942070
                      OA-H
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 May 2012

                        De buizen bedoel je ? Gewoon bij de dealer.

                        #17942071
                        aadegel
                          Lid sinds:
                          16 July 2011

                          het is een drukomvormer/turbolader van pierburg die kapot is denken we. vandaag besteld maandaggeleverd.

                          laar weten als ie gemaakt is

                          #17942072
                          aadegel
                            Lid sinds:
                            16 July 2011

                            turbolader vervangen vandaag maar helaas, ik denk toch dat het de egr moet zijn.
                            op een ritje op de snelweg vandaag ging ik van 110 naar 30 km per uur!!!! en een hoop getik vanonder de motorkap. denk de egr.
                            denk dat ie nu constant open staat en dat ie zo niet meer kan lopen. weet iemand waar ik mn egr kan laten uitlezen/schrijven?
                            en of ie dan moet werken?

                            mvg arjan

                            #17942073
                            aadegel
                              Lid sinds:
                              16 July 2011

                              goedenavond allen,

                              even een update over mijn problemen met egr en dpf filter.

                              ik ben uiteindelijk terecht gekomen via het forum bij KCPerformance in oisterwijk. ik belde maandagavond op (rond half 7, 7 uur in de avond)en kreeg meteen iemand aan de lijn. en dat na sluitingstijd. na het uitleggen van al mijn problemen, wat al best lang duurde vertelde ze me dat ik de auto nog diezelfde avond kon komen brengen!!!!!! aangekomen werd er meteen een computer aangehangen en het 1 en ander gesleuteld en werd al snel duidelijk dat mijn egr klep helemaal niets meer deed. nu kun je daar een nieuwe opzetten natuurlijk maar als je een auto hebt met 2 ton hebt komt de roetfilter eraan zeiden ze. dus koos ik meteen voor DPF verwijdering in combinatie met het uitschrijven van egr en vlinder uit gasklephuis te halen. dit kon de volgende dag al meteen gerealiseerd worden. waar maak je dat tegenwoordig nog mee!!!.er werd tevens in een 1,5 uur durend gesprek allemaal duidelijk wat dit bedrijf allemaal kan en hoe de passie voor auto`s bij hun voorop staat. dinsdag belde ik of ik de auto kon komen halen maar helaas, ze hadden wat tegenslagen die ze niet hadden verwacht. kan altijd gebeuren natuurlijk maar omdat ik al onderweg was toch even wezen kijken bij dit fijne bedrijf waar je je meteen op je gemak voelt. vandaag( woensdag ) belde ze me op dat het allemaal gelukt was en dat ie klaar stond, er bleek een hittesensor kapot te zijn in het achterste deel van de uitlaat waar hij storing op bleef geven, maar omdat ze niet voor 1 gat te vangen zijn hadden ze dus ook dit probleem gevonden en opgelost. omdat ze een paar variaties hadden geprobeerd van de software ben ik ook nog goed gematst met vele betere en snellere software!! beter als dit kan gewoon niet!!!!

                              Kortom een topbedrijf wat een hele dikke pluim verdiend, en dit is niet overdreven!!!! Ze denken gewoon echt heel goed mee en willen gewoonweg het beste voor je. dit maak je echt niet vaak meer mee!! KLANTENSERVICE ZOALS HET HOORT!!!!

                              ik kan dan ook iedereen aanraden naar dit bedrijf te gaan, al is het nu voor onderhoud ,tuning of iets anders. ze hebben alles in huis.

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.