Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Mijn "nieuwe" Fje: 19/11/2014 ~> wintermodus
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2014 om 15:11 #18183935
Hmmmm, lekker is dat.
Mevrouw was “blond” zeker ?Rik :swear
17 mei 2014 om 15:16 #18183936Hahahaha rood uit een potje. Ach kan ons allemaal wel gebeuren, maar ik had iig de hand op de claxon gelegd…
11 juni 2014 om 14:58 #18183937De zilveren maar eens verwend. Na vorige week de broodnodige dis vervanging te hebben gedaan, vandaag was en poets dag. Oh jah en de verdeelkap + rotor vervangen na stotterend optrek gedrag king:
Maar aangezien foto’s meer zeggen dan woorden, zie hier de :kewlpics
Bij aankoop maakte de dis behoorlijke herrie. Denkende aan een spanrol (en toch aankomend onderhoud qua leeftijd van de dis) een setje aangeschaft met waterpomp. Niet onterecht zo bleek…
Beetje rot dus… Blij dat ik niet gewacht heb er mee :angel
Vandaagna de tips op t forum ook aan de slag gegaan met lijnzaadolie. Mooi verschil zo, nu ook kijken hoe lang het er op blijft zitten.
Tja en aangezien ik dan toch te trots ben (en gewoon een mierene*ker ben) gelijk maar een nieuw, fresh, zonder kentekenbolletjes en roestige schroefjes, kentekenplaat setje gehaald :afro
Gewoon omdat het kan foto shootje:
king:
11 juni 2014 om 17:45 #18183938Keurig voor elkaar :thumb
Mooie fotolokatie ook zo langs dat slootje :jerryRik :D
11 juni 2014 om 18:24 #18183939:jerry
Tja dat soort plekjes in overvloed in Amsterdam Noord maar dit is wel 1 van mn favo’s
11 juni 2014 om 18:48 #18183940Ik weet trouwens niet hoe die lijnolie het houdt op rubber. Daarover heb ik nog niks gelezen :(
Rik :D
11 juni 2014 om 19:06 #18183941Daarom getest… Vooral achterraam rubbers zien er weer mooi uit. Laat het weten :thumb
30 juni 2014 om 16:06 #18183942Vandaag olie + filter vervangen. Ff flush gedaan bij de oude olie, nu waaibomen olie (action) en na 1000 km weer goede Shell Helix er in.
Verder wat kleine oppervlakte roest plekjes behandeld en met de lakstift bij getipt. Is altijd beter dan het Opel Goud (valt zo op bij zilver :sleeping)
Greetz Emiel
8 juli 2014 om 21:38 #18183943Bumpers in kleur zouden de wagen wel een totaal andere sportieve look geven! Niet dat het nu lelijk is hoor haha ;)
8 juli 2014 om 22:30 #18183944Die is super strak :wub
zwarte bumpert’s zijn niet lelijk zolang ze maar zwart zijn
“wat zwart is moet zwart blijven” Jules Deelder :jerry
8 juli 2014 om 22:36 #18183945@soepkiepe wrote:
ik las in het begin iets over een in hoogte verstelbaar stoel frame.
als ik het goed las wou je die aan de bijrijders kant doen, maar hou je er dan ff rekening mee dat je dan je gordel klikker aan de verkeerde kant hebt? ik heb dit namelijk ook al eens zitten te bedenken, maar bedacht me toen ook ineens dat het niet gaat passen helaas.stoelframe uit een Engelse Astra teminste dat is mijn plan
9 juli 2014 om 06:53 #18183946@Astra 1.4 NZ wrote:
Bumpers in kleur zouden de wagen wel een totaal andere sportieve look geven! Niet dat het nu lelijk is hoor haha ;)
Weet je: ik vind dit zo mooier als kleurstelling . Die meegespoten bumpers hebben nl ook nog die zwarte rand en dat vind ik dus niet mooi. Zo past de kleurstelling bij de zwarte spiegels, banden, rubbers en strips.
Maar thanx 4 the compliment king: :thumb
9 juli 2014 om 06:54 #18183947@GOGOGO_1555 wrote:
Die is super strak :wub
zwarte bumpert’s zijn niet lelijk zolang ze maar zwart zijn
“wat zwart is moet zwart blijven” Jules Deelder :jerry
Thanx G :wors
19 augustus 2014 om 20:45 #18183948Sinds vanmiddag in de familie… :
Een Vectra B2 CC (hatchback) Sport Diamond edition. Nog geen foto’s bij goed daglicht, dus die houden we in spanning. Morgen waarschijnlijk meer :kewlpics
Graag nog even geduld :angel
19 augustus 2014 om 21:23 #18183949Kon het niet laten :angel
Bad kwali, maar toch 1 gemaakt voor de deur
19 augustus 2014 om 21:30 #18183950Once you go vec :jerry
Nu nog foto’s int licht Emiel :thumb19 augustus 2014 om 21:46 #18183951Hahahahaha jaman en weet je… Je hebt nog gelijk ook :shock:
T voelt weer vertrouwd, t reageert weer vertrouwd, t ruikt weer vertrouwd en geloof me deze week ga ik zeker al die vieze punt van de deur op mn borstkast krijgen :jerry :jerry
19 augustus 2014 om 21:50 #18183952I know :jerry :jerry :jerry
Veel plezier met je veccie …Snap alleen die vieze punt en borstkas niet …
Been hagenees he :jerry
Dus snap t Amsterdams niet helemaal king: king:19 augustus 2014 om 22:08 #18183953:jerry :jerry
Al Chinees besteld? :lol:
Nee zonder gekheid… Nooit gehad dat je de voordeur opent, die punt (voor de deur staande en rechts boven ik kijkende) net je borst (ben 1.85) raakt? Ikke wel meerdere malen. Andere modellen / merken nooit gehad behalve met de Vec
20 augustus 2014 om 07:04 #18183835en nu?
1 van de astra’s weg?20 augustus 2014 om 07:07 #18183954Sambalbij :hmmz
Op die fiets …
Geen last van gehad met me 1.81 …
Denk dat jij te lomp bent met je lengte :jerry :jerry20 augustus 2014 om 08:06 #18183955@soepkiepe wrote:
en nu?
1 van de astra’s weg?Waarschijnlijk wel. De rode staat op 270.*** maar rijd wel als een zonnetje. Maar groot onderhoud komt daar aan en de vrouw er in laten rijden heeft niet echt geholpen t uiterlijk en innerlijk zo te houden. De zilveren heeft gewoon bijna de helft minder gelopen en daar heb ik recentelijk de grote beurt op uitgevoerd. Die heeft dus nog wel een leven voor zich.
20 augustus 2014 om 08:08 #18183956@-BlendjuH- wrote:
Sambalbij :hmmz
Op die fiets …
Geen last van gehad met me 1.81 …
Denk dat jij te lomp bent met je lengte :jerry :jerryFoei :ass :D
Nha ben niet de enige gek genoeg, denk dus eerder dat jij de uitzondering bent. Zo hebben ook veel mensen last van mn slot op de achterklep. Die koppen ze ook nog wel eens terug. Zelf ken ik em dus die houd ik in de gaten :jerry
20 augustus 2014 om 08:22 #18183957Hahaha met achterklep ook geen last :jerry
Weleens met de haak onder de kap king:
Al meerdere keren een zwarte veeg over me kop heen door de smeer :jerry
Me maat heeft hem wel flink gekopt :jerry :jerry :jerry
Die stond daarna ook flink te wrijven over ze bolletje :lol:20 augustus 2014 om 17:12 #18183958Op uwers verzoek: iets meer foto’s en het verhaal er bij.
Vectra stond bij handelaar, misschien dat sommige deze wel gespot hebben. Vec stond voor een schijt bedrag van €450 te koop “met wat werk er aan” :hmmz
Was wel een Sport edition, B2 en compleet met de originele velgjes en stoelen. 1.6 kwam ook mooi uit, snelweg monsters zijn leuk, maar niet meer nodig met alleen in Amsterdam rijden en af en toe de snelweg.
Dan maar in de telefoon kruipen en eens nabellen wat dat werk dan wel niet is. Handelaar was eerlijk: is zo binnen gekomen (inruiler) en heeft er niets aan gedaan. Vermoedelijk kapotte koppakking. Telefonisch een bod gedaan dan van €250 daar er dus geen zekerheid was. Dit was ok :shock:
Dus…road trip 2 Lettele (of all places). Daar aangekomen was wel duidelijk dat deze auto geen prio had. Op zachte banden, onder spinnenrage en modderspetters stond de Vec op een groenstrookje. Maar eerste looks best ok. Dan maar starten en eens kijken of het beestje nog wel wilt. Accu was dood dus starthulp er aan. Startmotor is stervende en dikke rookpluimen uit de uitlaat, maar lopen als een zonnetje. Eerst maar even laten draaien…
Koelvloeistof zat vol met sludge dus eerste tekenen waren, zeker icm de witte rook, toch wel koppakking problemen. Dus wat gaan we doen? Staan laten? Of toch proberen…we gaan weer eens onderhandelen :angel
Ondertussen was de motor op bedrijfstemperatuur en bleef daar op hangen! De temp liep niet verder op en de auto koelt zoals het hoort. Zou het dan toch meevallen? Oliepijl was wel veel te hoog, misschien toch een prutser als vorige eigenaar… :vertag
Terug naar de onderhandeltafel…weer een bod, wat heen en weer lullen, handje klappen, mopperen over geen APK er op en *PATS* verkocht voor €225 :wtf :jerry
Auto over geschreven, goed stuk mee gereden en de rookpluimen verdwenen samen met de regenbuien voor de zon. Wel goed voorbereid op pad terug naar Amsterdam gegaan, want je weet het maar nooit, dus koelvloeistof en olie mee, maar niet nodig gehad en de eerste 150 km stond alweer op de teller :wors
Vandaag dan maar aan de slag met de APK, voordat onze Leeuwarder vrienden onze brievenbus weten te vinden :swear
Wat is er allemaal nodig voor de APK? Nouw…bandjes waren nog net ok, maar gewoon geen gelul er moet wat meer profiel op. Daarnaast zwaar trillen om en nabij de 110 km/h dus of krom of balanseren. Remmen waren nog ok, genoeg vlees op blokken en schijven dus die waren niet nodig. Aangezien mn paarse Vec project gestrand was, had ik genoeg onderdelen ter beschikking, inclusief wielen en banden. Die er dan maar even onder knallen.Motor zelf was viesch! Door de olie en EGR ook het gasklephuis en inlaat smerig, dus deze ook maar onder handen genomen. Ook de motor zelf mocht wel eens wat TLC krijgen.
Voor:
Na (note: mn schoonmaakmiddel was op en geen hoge druk ter beschikking, dus 2e ronde volgt nog :angel )
Op naar de APK…! Toch wel spannend gezien de APK per 28 december 2013 verlopen was en de “dame” aardig lang stil heeft gestaan. Op het eerste gezicht wat ik zag geen gescheurde aandrijfhoezen of bussen die rot zijn, ook geen gebonk en gekraak. Keep our fingers crossed …maar jawel! APK goedgekeurd. Wel lekje einddemper en kapot stadslichtje (sukkel, niet op gelet), maar voor dit geld weer een jaartje hobbelen :jerry
To do:
* koppakking, maar ook dis. Is gedaan in 2010 op 140.*** en is dus zowel op kmters als op leeftijd belangrijk.
* roest…deuren onderop is het Opel Goud zijn slag aan het slaan, net als de achterkle. Voor nu nog geen prio voor mij, maar ik wil het wel aanpakken
* interieur opknappen. Stuur is versleten en gat bij de toeterknop, zonneklep hangt op half 11 en handgrepen zijn gebroken
* barst in voorraam, niet in gezichtsveld, maar mooier wordt ie er niet op.heb nog een aardig aantal dingen liggen van mn vorige Vectra’s dus genoeg leuk spul om op mn gemak in te bouwen.
Thanx ya all 4 readin’ this bullsh*t story maar ik heb me vermaakt :jerry
Houd t topic in de gaten voor meer details en updates.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.