Mijn nieuwe Astra G met een paar kleine probleempjes

Forumindex Forums Modellen Astra Mijn nieuwe Astra G met een paar kleine probleempjes

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Hylke90

Goedemorgen,

Na een aantal jaren naar tevredenheid in een Astra F sedan gereden te hebben heb ik nu ook een Astra G Hatchback 5drs gekocht. Hij lijkt (motorisch)technisch nog erg goed te zijn en heeft zo’n 110xxx gereden. In het interieur zit ik nog wel met een paar kleine probleempjes die ik graag zou herstellen en ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Punt 1.1; Vergrendeling
      De auto opent wel met de afstandbediening maar niet middels de sleutel. Wat zou het probleem kunnen zijn? In het contactslot is er geen probleem maar zeker wanneer het batterijtje van de afstandbediening leeg is zou het toch wel makkelijk zijn als ik de auto nog open krijg. Voor de volledigheid; aan de bijrijderskant is geen slot en kan ik het niet testen, beide sleutels werken niet dus het zal in het mechanisme van het slot zitten lijkt me.

Punt 1.2; Vergrendeling
      De deuren gaan via de afstandbediening alleen open aan de voorkant (bestuurder en passagierstoel) en kofferbak. De twee achterdeuren gaan dus niet mee open. Is dat normaal, m.a.w. werkt de CV alleen op de twee voordeuren of zal ik ergens een kabelbreuk hebben?

Punt 2; Sigarettenaansteker
      Vermoedelijk is mijn 12V aansluiting kaduuk. Het opladen van mijn telefoon werkte namelijk niet. Vervolgens wilde ik dit testen met de sigarettenansteker, die heb ik nu ingedrukt maar deze blijft vast zitten, hij klikt normaal waarschijnlijk alleen weer terug als hij warm is en dat wordt hij nu natuurlijk niet. Wat is het handigst in deze, eerst de 12v aansluiting maar vervangen en kijken of het dan werkt of zal ik het toch eerder in de bekabeling moeten zoeken? Verder is het mechaniekje van de asbak wat lam, als ik over een drempel rijd klapt hij open. Is dat een vaker voorkomend probleem en kan ik dat nog oplossen of zal ik dan de gehele asbak unit moeten vervangen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. De Astra rijdt verder perfect en in deze periode is de Airco echt een verademing :)!

Met vriendelijke groet,

Hylke Zijlstra

Nick-GSI
      Deelnemer

Er wil bij de achterdeuren nog wel eens een kabel breken tussen de b stijl en de deur

Controleer eerst de zekeringen eerst van je sigaretten aansteker

shaktibiharie
        Deelnemer

1.1 haal je deurpaneel eens eraf en kijk even of het “haakje” nog vast zit.

1.2 vermoedelijk een kabelbreuk of een andere probleempje. Het hoort allemaal tegelijkertijd open te gaan.

2. Meet of er nog stroom komt op de bedrading van de sigarettenaansteker, zoja vervang dan door een exemplaar van de sloop de gehele asbak ben je dan ook gelijk van dat “openspringen” af.

Hylke90

Bedankt voor de snelle reactie!

Punt 2 is inmiddels opgelost v.w.b. de sigarettenaansteker. Het was inderdaad een zekering. Aangezien de verlichting het nog wel deed had ik daar niet meteen aangedacht maar dat zit natuurlijk apart op een zekering bij het interieur.

Punt 1.1 en 1.2 zal ik eens naar kijken als ik wat tijd kan vrij maken. Shaktibiharie, zou je kunnen aangeven wat voor soort haakje ik moet zoeken? Of is het net zoiets als het systeem in de achterklep? Is het bij een kabelbreuk bij de centrale vergrendeling niet wat vreemd dat beide achterdeuren niet meer werken of zou je dat juist verwachten?

P. Rutser

Wat denk je van een kinderslot?

shaktibiharie
              Deelnemer

@P. Rutser wrote:

Wat denk je van een kinderslot?

Bij een kinderslot moeten de deuren open kunnen vanaf de buitenkant.

shaktibiharie
                Deelnemer

@Hylke90 wrote:

Bedankt voor de snelle reactie!

Punt 2 is inmiddels opgelost v.w.b. de sigarettenaansteker. Het was inderdaad een zekering. Aangezien de verlichting het nog wel deed had ik daar niet meteen aangedacht maar dat zit natuurlijk apart op een zekering bij het interieur.

Punt 1.1 en 1.2 zal ik eens naar kijken als ik wat tijd kan vrij maken. Shaktibiharie, zou je kunnen aangeven wat voor soort haakje ik moet zoeken? Of is het net zoiets als het systeem in de achterklep? Is het bij een kabelbreuk bij de centrale vergrendeling niet wat vreemd dat beide achterdeuren niet meer werken of zou je dat juist verwachten?

Het is ongeveer het zelfde systeem. Zelfs wat makkelijker. Maak eens je deurpaneel los. Derest spreekt voor zich.

Hylke90

Oké bedankt. Over een paar weken vakantie en dan zal ik er eens goed naar kijken. Het is trouwens wel zo dat ik de sleutel ook niet van links naar rechts kan bewegen, ik krijg hem wel in het slot maar krijg de sleutel dus niet heen en weer om te openen.

jericho
                    Deelnemer

Misschien dat het contactslot ooit vervangen is, en de sleutels niet op de sloten in de deuren passen…

TedMechanic
                      Deelnemer

@jericho wrote:

Misschien dat het contactslot ooit vervangen is, en de sleutels niet op de sloten in de deuren passen…

Als je ‘m niet kunt draaien, dan is dat inderdaad een mogelijkheid. Handig van ze dat ze niet ook even het slot van het portier hebben vervangen. Als je met een lege accu staat of de batterij van je sleutel is leeg, dan krijg je je auto niet meer open…

Doet de sleutel het ook niet op het slot van de achterklep?

Hylke90

Wederom bedankt voor de reacties. De sleutel doet het inderdaad wel op de achterklep, het probleem zou dan denk ik toch in het slot aan bestuurszijde moeten zitten. Aangezien het een hatchback is en de sleutel het op de achterklep wel doet kan ik altijd nog wel in de auto komen. Maar goed, ik wil natuurlijk toch graag dat alles naar behoren werkt ;). Is het pennetje dat Shaktibiharie noemde nog wel een mogelijke oorzaak of zal de sleutel dan nog wel ‘heen en weer’ moeten kunnen?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.