Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › mijn mond viel er van open
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2011 om 06:02 #17239284
afgelopen week was ik op vakantie in gran canaria en wij kenden iemand die daar woont en die persoon reed een redelijk gare opel calibra. Uitvoering, motor etc weet ik zo niet, maar toen ik die kilometer teller zach viel m’n mond ervan open;)
weet je wat daar stond…. 687000!!!! voor een benzinemotor gewoon hé
volgens hem was het de originele km teller, dat geloof je toch haast niet? ik meende altijd dat opels maar max tot 4 ton gingen.
iemand nog meer calibras gezien met zo’n hoge km stand?
5 augustus 2011 om 06:15 #17896199Das best hoog. Heb een paar jaar geleden een stukje gelezen in de autoweek de man had een Vectra A (toen nieuw gekocht) en had er bijna/ of 7 ton op staan. Dus tja het kan wel. Als je het beesie maar draaiende houd.
5 augustus 2011 om 06:56 #17896200Astra F 1.6 16v station van me pa 420000 km hield het op
Bij de 4 ton is door luiheid de snaar gesprongen en daarna pas kwamen de problemen.
Mijn astra G staat 397000 op de teller ;)
me pa zijn astra F sedan 415000Onderhoudt!! en gezond verstand. Althans gezond ik behandel mijn auto alsof het een jonkie is,,
5 augustus 2011 om 14:30 #17896201Die van mij gaat al richting de 5 ton………..
Rik ;)
5 augustus 2011 om 18:03 #17896202Geweldig, mijn overbuurvrouw haar astra van 96 1.6 16 v is nu weg maar had de laatste 4 jaar 4 ton mee gereden, wat de uiteindelijke km stand was zal ik eens vragen
5 augustus 2011 om 20:25 #17896203Omega gesloopt met dik 800.000km weg, C20NE…
WIllem
8 augustus 2011 om 19:14 #17896204Hmm de mijne staat op 230.000 nu, moet ik voorlopig nog wel ff vooruit kunnen, heb wel eens calibra’s gezien op de sloop met 4 ton maar die 6 en 8 ton heb ik nooit gezien. :shock:
8 augustus 2011 om 20:11 #17896205Zo, dat zijn behoorlijke kilometerstanden! Maar met genoeg onderhoud kom je er wel, dat blijkt maar weer.
8 augustus 2011 om 20:31 #17896206Ik heb veel vertrouwen in de Opelmotoren van begin jaren 90. Ik durf best een Opel te kopen met 200.000 of meer. En scheelt dan lekker ook in prijs…
ben wel benieuwd of ik mijn Astra F ooit kan verkopen met 471.xxx op de teller…..Rik ;)
8 augustus 2011 om 20:41 #17896207Ja, begin jaren ’90 wisten ze goede motoren te bouwen. Daarna ging het bergafwaarts naar mijn mening. Moest mijn blok al na 170.000 km reviseren. Nou moet ik wel zeggen dat de vorige eigenaar er niet zuinig mee om is gesprongen, maar ik vind dit wel weinig. Gaat nu echter prima richting de 2 ton.
9 augustus 2011 om 10:28 #17896208Genoeg onderhoud:
De Omega is bij ons in onderhoud geweest, onderhouds termijnen van deze:
> ieder jaar = +/- 100.000km:
– Olie 10w40 semi sythetisch
– Oliefilter
– Luchtfilter
– benzinefilter
– bougies
– Distriset compleet
– waterpomp
– koelvloeistof
– remvloeistofen verder regulier werk als een een lampje, stukkie uitlaat vervangen, bandjes, remmen etc etc.
Verder nooit schokbrekers, kogels en draagarmen hoeven vervangen
slechts 1x verdeelkap + Rotor + kabels ivm overslaan
nooit gasklep gereinigd, nooit carterventilatie verstopping gehad.
Deze auto reed 100.000+/- km per jaar snelweg kms.
een 3tal keer is deze binnengebracht door de ANWB ivm breken distri riem na 100.000+ km (binnen het jaar), dit is echter zonder schade aan de motor bij de C20NE
Dat is de kracht van de oer en oer sterke C20NE motor
olieverbruik bij 750.000km 1 liter op 15.000 km
topsnelheid bij 804.000km (was een keer met t apparaat in DLD denk ga toch eens kijken, gewoon nog 210km/uen dan beweren mensen dat een motor vermogen verliest in de jaren??? denk t niet, als je er zuinig op ben
Willem
9 augustus 2011 om 10:35 #17896209AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kijk aan!
Zo’n stand wil ik ook wel halen met mn C16SE zoals willem zegt :D
9 augustus 2011 om 10:40 #17896210Mijn kadett C16NZ heeft ook prima gereden tot 470.000km
Ikzelf heb er 2 jaar en 140.000km mee gereden (van 170.000 t/m 310.000km)
toen weggegeven aan mijn zus, deze heeft m op 365.000km gezet/
daarna is ie aan een Collega van mijn ouders weggegeven, en deze dame heeft de auto naar de 470.000km gereden (lange afstanden.
auto is gesloopt ivm slechte carroserie, de motor was still going strong.
dat was trouwens bij de omega ook het verhaal, de carroserie werd gewoon te slecht!! de C20NE is nog doorverkocht, en draait nog steeds..
Willem
9 augustus 2011 om 10:42 #17896211AnoniemLid sinds:
1 January 1970Draait hij nog steeds ja? :O
Wel gaaf :DZou een C16SE zulke oid ook halen?
9 augustus 2011 om 11:15 #17896212Ligt aan de bestuurder..
als je ziet dat de Omega ondanks deze iedere 100.000km pas een beurt kreeg zonder tikje of rammeltje in de motor de 800.000km haalt als je m netjes berijdt, kan die van jouw dat ook wel halen.
Mijn C16NZ heeft wel veel meer korte stukken voor de kiezen gehad, deze werd dan wel iedere 15.000km van verse olie en oliefilter voorzien.
Wel zorgen dat de Carterventilatie goed blijft funcioneren, dat kan je gewoon je motor kosten, het belang van een goed werkende carterventilatie word altijd onderschat.
Willem
9 augustus 2011 om 16:08 #17896213AnoniemLid sinds:
1 January 1970Rijdt korte stukjes, max 3.000 per jaar, dus dan heb ik nog even :P
Maar da’s mooi dan :DOlie vervang ik natuurlijk iedere 15dkm of 1 maal per jaar, ga dat binnekort weer ff doen :D
9 augustus 2011 om 22:06 #17896214ik doe +/- 8000km per jaar met de Vectra, ieder jaar komt er verse 5w40 Valvoline Synpower in, met Filter.
Willem
16 augustus 2011 om 21:47 #17896198mn vorige Astra G X16SZR had toen ik m wegdeed 322.000 gelopen en reed prima,De huidige G Coupé met Z18XE blok staat nu op 230.000 op LPG loopt nog top,elke 1500 km een half litertje olie erbij en lekker doorrijden,ding rijdt nog zalig!!
Enige reden dat ie weg zou gaan is als ik een mooie Zafira met dezelfde motor tegenkom en hier niet teveel bij moet leggen.
Mn C Ascona deed het helaas minder,bij 123.000 km was het olieverbruik 1 liter op 400 km,na demontage van de kop bleken de klepgeleiders teveel speling te hebben,nu met gereviseerde kop verbruikt ie nix meer,maar valt me toch tegen (is van 1984 en loopt wel op gas) maar ach,met een bijna 30 jaar oude wagen zo’n 35000 km per jaar rijden hakt er natuurlijk wel in………17 augustus 2011 om 19:36 #17896215@wim-v6 wrote:
Ligt aan de bestuurder..
als je ziet dat de Omega ondanks deze iedere 100.000km pas een beurt kreeg zonder tikje of rammeltje in de motor de 800.000km haalt als je m netjes berijdt, kan die van jouw dat ook wel halen.
Mijn C16NZ heeft wel veel meer korte stukken voor de kiezen gehad, deze werd dan wel iedere 15.000km van verse olie en oliefilter voorzien.
Wel zorgen dat de Carterventilatie goed blijft funcioneren, dat kan je gewoon je motor kosten, het belang van een goed werkende carterventilatie word altijd onderschat.
Willem
Willem, Wat gebeurt er nou eigenlijk als de carteventilatie niet goed is zoals jij omschrijft ??
Rik ;)
17 augustus 2011 om 19:48 #17896216of 6 keer het blok vervangen
17 augustus 2011 om 19:51 #17896217opel…
Ohne Probleme ewig Leistung :wub
17 augustus 2011 om 21:44 #17896218Dat is een behoorlijke afstand op dat eilandje.
Heb je niet een 0 teveel gezien?17 augustus 2011 om 21:50 #17896219Haha, ik snap je, 687.000 km rijden op Gran Canaria is zo’n 68.700 keer dat eiland rond.
Zal wel geïmporteerd zijn vanuit een Europees land.18 augustus 2011 om 11:30 #17896220@wim-v6 wrote:
dat was trouwens bij de omega ook het verhaal, de carroserie werd gewoon te slecht!! de C20NE is nog doorverkocht, en draait nog steeds..
Willem
Maar dat verkopen zal denk niet meer om ‘t lijf hebben gehad als in de vorm van ruilhandel voor een kratje bier ofzo denk,
bedoel op de sloop trek je een C20NE met 5x minder kilometers weg voor 150 euro, en minder.
Niet gezegd dat die motor beter is, maar het is en blijft voor mensen toch iets psychologisch dat een motor met een lagere stand meer
op de bezittingsdrang werkt dan dat je er 1 aanbied met bijna een miljoen kilometers gelopen, al zeg je nog zo vaak dat ‘ie motor
goed, en altijd betrouwbaar geweest etc.. Tuurlijk het is een feit dat het zo is, en jij weet dat, de eigenaar, en andere die ook zo’n motor
hebben in hun wagen met vergelijkbaar km. standen en ervaringen kunnen dat onderschrijven, maar verkoop-kundig gezien verkoopt een lagere stand
beter, en C20NE’tjes zijn er relatief veel van, en technisch relatief ongecompliceerd, én betrouwbaar. Maar ja, het is ook techniek die stamt uit…. begin/medio jaren 80 ?19 augustus 2011 om 22:25 #17896221dacht voor een 50 euro van de hand gegaan…
zonder om weg te smijten in ieder geval, en als ik zelf opzoek had geweest naar zo’n motor had ik toch liever deze motor zelf gebruikt dan menigeen die lekker weinig kms heeft (100.000km of minder moet je zowiezo niet aan beginnen, die zijn alleen maar koud bereden in de meeste gevallen).
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.