Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Mijn Manta A ''Green Dream"
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 augustus 2010 om 08:32 #17659280
Kijk dat schiet al op! Ziet er goed uit. Als ik vragen mag; waarom heb je de remservo er niet uitgehaald tijdens het spuiten? Of komt er een nieuw voor in de plaats?
Vind het ook een beetje afbreuk doen dat je motor zo hebt gespoten.. Heb je dadelijk een gave Manta, alleen ziet het blok, aldus mijn mening, er niet uit.Maar ga door zo, want de Manta mag er straks zijn! Toch maar eens een keer langs komen..
20 augustus 2010 om 09:26 #17659281Dankjewel voor reacties allemaal.
Remservo halen wij er nooit uit. (zit verhaal achter wat best grappig is, maar wat tussen mij en me pa is ) :p haha
@ peter ja man de schokkers heb ik zeker veel aan!! blok hangt er nu in zoals je kunt zien haha.
Dus nogmaals thanks daarvoor.@ jozo. Wij spuiten al onze blokken zo. Alleen normaal komt er nog wat kleur op en nette kleppendeksel enz
dat wil ik nu niet. alles zwart onder de kap. Groen met zwart. lekker contrast. en het is geen showpikkie, maar een wagen
waar ik nog de rest van mijn leven plezeier mee ga hebben.mvg Gerry
nogmaals thanks voor reacties allemaal.
ps. UPDATE:
Begonnen met kabelbomen. manta kabelboom is al weer totaal aangesloten
en de computerkabelboom hangt al in de auto.
Het uitpluizen is begonnen.20 augustus 2010 om 14:20 #17659282goed bezig gerry, ge zet er inderdaad vaart achter, ik zie hem wel een keer als je langskomt.groetjes en succes adri
23 augustus 2010 om 15:06 #17659283nou nu maar snel weer verder na een enerverend opn weekend ben benieuwd hoe het er uit komt te zien als de kleur er helemaal op zit :thumbup:thumbup:thumbup
25 augustus 2010 om 17:19 #17659284Leuk project! Mooi kleurtje ook, lekker fris.:) Alleen ben ik het met JOZO eens, het blok ziet er niet uit. Is gewoon zo ff zwart geblaft, jammer voor zo’n mooie auto.
Verder ziet het er mooi uit hoor!
26 augustus 2010 om 07:59 #17659285Gerry!
Lukt het allemaal een beetje? Ik hoop het wel! Als je hulp nodig hebt moet je roepen he:D
Bij ons is het probleem gelukkig verholpen, zeg maar tegen je pa dat er niet genoeg benzine druk op de leiding stond ivm een kapotte drukregelaar. We hebben die vervangen en het was ineens verholpen.:agent
Ik wacht weer op de volgende update, kom binnenkort wel keer gereden met me eige manta :D
26 augustus 2010 om 11:40 #17659286Hej Gerry,
ik ben egt benieuwd hoe hij er uit komt te zien als die klaar is :P maar je maakt er iets heel moois van :P
Groetjes Fl0pke
26 augustus 2010 om 17:23 #17659287@ Peter.
Kijk dat is goed nieuws.
Toch nog zo’n klote iets haha.Update.
Blok loopt als een trein. Bedrading is netjes gewikkeld
en alles ligt er een heel eind in.
Alleen maakt hij nog behoorlijk herrie.
(geeen uitlaat daar kan ik nu eerst voor gaan sparen)uitlaat maken was een heel gekloot met die 2.4 flens.
Helemaal vanaf de flens zelf gemaakt alleen kon hij niet tussen carroserie
en spoorstang door nu gaat hij onder spoorstang door.
even kijken of dat gaat lukken tijdens rijden
anders meot ik iets anders verzinnen.Het injectiegedeelte bouwen was ook heel gedoe,
maar heb gewoon zelfde gemaakt als bij mijn kadett
alleen nu injector rails enz extra vastgezet.Foto’s komen nog.
mvg Gerry
26 augustus 2010 om 17:26 #17659288goed bezug maat :P kom volgende week wel koffie doen en in de weg lopen:P
26 augustus 2010 om 21:01 #17659289we zijn nieuwsgierig hoe het erin ligt :D
27 augustus 2010 om 16:41 #17659290Gerry! m’n manta is getaxeerd vandaag!:D
Ik kom snel aangereden, dan kun je het eind resultaat zien!
Ben heel benieuwd naar je 2.4 :kewlpics
28 augustus 2010 om 17:30 #17659291ja kom maar eens snel gereden inderdaad.
Even wat foto’s van hoe het blok erin ligt.
(eerst zonder bak)
En de bak (240) met ingekort schakelmechanisme.
Het aangepaste aanzuigbuisje. Flink wat aangepast,
maar nu is alles super en zelfs beter dan bij mijn kadett.
En hoe het blok er tot dusver inligt.
Aanpassen van kabelboom was ook heel gehoer. omdat de kabelboom bij frontera vanaf de andere kant
komt (computer hangt bij bestuurder). Maar het is gelukt, hij loopt als een zonnetje
Wel zoek ik nog aantal dingen.
– Wat voor kit kan ik het beste gebruiken voor kachel terug te plakken?
Moet kit zijn die orgineel ook word gebruikt. weet iemand zo iets?
– zoek nog de afdekplaat die boven op de kachel komt te liggen
bij mij zit er een gat ingebrand.komt nog wel meer :p haha
28 augustus 2010 om 18:31 #17659292Adri brouwers moet je zijn, die heeft nog een aantal van die afdekplaten liggen. iig 1 jaar terug.
Ben heel benieuwd naar de motor maat! Als de manta klaar is kom ik direct langs!!
Succes
29 augustus 2010 om 18:06 #17659293anders mag je mij ook gerust mailen hoor :cool:
30 augustus 2010 om 22:49 #17659294Kijk das mooi mooi,een ervaren rot die z’n kennis beschikbaar stelt.
Zonder dat je eerst naar Friesland hoeft te rijden.
Gewoon via de meel.
Weet nog wel dat popke nx van computters wilde weten.
tijden zijn wel veranderd.
Ten voordelen,voor die gene die info nodig hebben voor de A-Manta.
Sjappoo, of mede dankzij komen er weer Manta’s op de weg.
:wors:wors:wors31 augustus 2010 om 05:59 #17659295:afro:jerry:jerry:jerry ja giel we doen altijd ons uiterste best niet dat dat door iedereen altijd gewaardeerd word en ja computers je moet toch een keer met de tijd mee he :P
31 augustus 2010 om 06:10 #17659296ik schrok er ook al van.
Komt misschien omdat we elkaar nu gesproken hebben :p haha
mvg
31 augustus 2010 om 10:29 #17659297Ben trouwens hard opzoek naar een adres waar ik een GROEP A uitlaat kan vinden voor mijn Manta.
het liefste een RVS.Heeft iemand adresjes? kan ook via u2u even laten weten of via mail: gerry1304@hotmail.com.
had een adres daar zou het 450 euro kosten compleet systeem, maar nu blijkt dat 700 euro te zijn.
mvg Gerry
31 augustus 2010 om 10:34 #17659298Egbert de Boer al gemaild?
31 augustus 2010 om 10:35 #17659299origineel gepost door Hulkie
Ben trouwens hard opzoek naar een adres waar ik een GROEP A uitlaat kan vinden voor mijn Manta.
het liefste een RVS.Heeft iemand adresjes? kan ook via u2u even laten weten of via mail: gerry1304@hotmail.com.
had een adres daar zou het 450 euro kosten compleet systeem, maar nu blijkt dat 700 euro te zijn.
mvg Gerry
Oewj is wel een stuk duurder geworden gerry, ik blijf nog even met mijn pijp rond rijden denk. Hij loopt er nu prima mee!
31 augustus 2010 om 10:36 #17659300origineel gepost door babyblue
Egbert de Boer al gemaild?Egbert heeft meen ik geen RVS voor A
3 september 2010 om 19:34 #17659301Hey peter,
Heb jij niet nog een achterlicht liggen (knipperlicht?) gaat mij enkel om het huis eigenlijk
dus niet om de kapjes (heb namelijk een kapotte :( )En ik zoek nog een afdekplaat voor kachel voor type 1 Iemand???
mvg Gerry
3 september 2010 om 21:58 #17659302Ik heb nog een kist voor achterlichten U2U maar als je er een wil.
4 september 2010 om 15:52 #17659303Even een update.
Onder de moterkap is het voor 99% klaar. ben het over een kabeltje nog niet helemaal eens.
Die ga ik nog aanpassen. Voor de rest ben ik zelf super tevrede met het resultaat en dat telt.Binnen nu en twee weken deuren en spatborden weer terugplaatsen.
Enigste aan onderstel wat nog moet gebeuren is de uitlaat.
Zal aankomende week eens een aantal foto’s maken van onderkant enz.Ook heb ik nog een vraagje met betrekking tot achteruit rij sensor van de versnellingsbak.
Waar moet deze op worden aangesloten bij een manta’tje? Bij c-kadettje is het nogal wat anders
en ik heb geen electrisch schema van A-manta.
Dus de vraag is waar moeten de kabels vanaf de versnellingsbak (5-bak) naar toe?(help aub!)
mvg Gerry
@hanzz. (ben waarschijnlijk al geholpen door Peter), maaaaaar toch bedankt voor het aanbod Hans.
5 september 2010 om 08:55 #17659304origineel gepost door Hulkie
Dus de vraag is waar moeten de kabels vanaf de versnellingsbak (5-bak) naar toe?Stekkertje bij de ruitenwissermotor.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.