Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Mijn Manta A ''Green Dream"
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2010 om 06:36 #17659255
Wel tijd voor de poste maar niet om mij te mailen ?
haha.a
Gerry moet ik de schoks naar OPN meenemen of niet.
Ik ga zondag, hopenlijk met coupe.Succes met de Manta, word schoon wagentje!
Greetz,
Bear7912 augustus 2010 om 17:32 #17659256ja schokkers graag mee nemen kerel,
En nou nou wat een post :p hahahahah.
paar woordjes.
ps. heb wel goed veel zin in OPN. Zie je dan.
En vergeet ze niet anders moeten we nog naar jou rijden :p hahaha
alsvast bedankt kerel.
mvg
12 augustus 2010 om 17:49 #17659257Nou even vlug wat foto’tjes dan.
(morgen ga ik hem weer ophalen op de kar
samen met de andere onderdelen).Hopelijk kan dan snel de frontera naar huis toe komen zodat we het blok eruit kunnen halen.
mocht er nog iemand interesse hebben in frontera onderdelen laat het me even weten
hij is uit 92 en nog in ZEER goede staat. (nog apk ongeveer 9 maanden)De schade repareren en de deuren en spatborden strak maken was nog een heel werk.
nu we hem hebben gespoten in paar verschillende lagen en paar lagen spuitplamuur kan ik de buitenkant
helemaal afwerken en afschuren. nog lekker veel werk, maaaaaaaar wel resulterend werk.nu wat pics van spuiten..
(kijkt wel wat geelsiger omdat de loods helemaal geel is zowat haha)Vind het een gruwelijk G31L kleurtje :wub
en meteen flink ML op zijn lekkere lijfje gespoten en in alle kokers, naden enz etc.
En paps, Terecht trots bij de manta.
mvg Gerry
12 augustus 2010 om 17:54 #17659258zeer goed bezig hulkie!! en een erg lekkere kleur ook:thumbup
groetjes
12 augustus 2010 om 20:46 #17659259kijk dat is een vette kleur groen
ben benieuwt hoe die uitpakt in het totaal plaatje
keep us postedgrtz
13 augustus 2010 om 05:23 #17659260Goeiesmorgens Gerry,
het word tijd dat je eens bij me aan komt @#$@#$ haha.a
Dammit ik kan hier geen foto’s kijken,
vanavond ff thuis kijken.Waarschijnlijk word het Zondag he!
Morgen ff aan de uitlaat werken van de coupe
en hopenlijk komt hij klaar voor OPN.Greetz,
Bear13 augustus 2010 om 13:17 #17659261Jeetje! gerry dat is me een (^#%# kleurtje, super!!
Hij wordt mooier als the beast dat weetik zeker:wub
13 augustus 2010 om 18:27 #17659262ongelofelijk wat is deze manta super mooi geworden * respect *!
de plaatjes zullen binnen kort wel komen denk ik als hij bijna klaar is!
sucsess met de opbouw!!:thumbup:thumbup
13 augustus 2010 om 19:45 #17659263Hey Gerry,
Wordt SUPER he die green dream van je!!!
En vooral een super gaaf kleurtje natuurlijk!!!Grtn Patrick
13 augustus 2010 om 19:59 #17659264dankjewel alemaal voor de geweldige reacties.
Kleurtje is geweldig inderdaad.
vandaag hebben we de manta plus onderdelen weer naar huis getransporteerd.
meteen nieuwe remschijven/remleidingen/kopere remleiding opgehaald.
Dus dat heb ik ook weer binnen.ook vandaag frontera naar huis gehaald en begonnen met demonteren.
wat een uitzoekwerk die kabelboom, maar bij mijn kadett is het ook gelukt
dus nu gaat het ook weer lukken.Lekker motronic inbouwen! :p hhaha.
YEAH.oke oke some pics>>>>
Manta weer thuis in schuur met frontera op achtergrodn :p hahaha
naar paar uurtjes friemelen en schroeven was het dash eruit en kabelboom vrij.
SPAGHETTI!!!!
en het uitzoeken is begonnen.
mvg Gerry.
13 augustus 2010 om 20:04 #17659265Zit er aan die Frontera nog een trekhaak en is het een 2 deurs of 4 deurs? In het laatste geval ben ik voor een kennis op zoek naar een electrische raammotor van de rechter achterdeur.
13 augustus 2010 om 20:13 #17659266Hallo ja er zit nog een trekhaak aan. (ook mechanisme voor reservewiel incl reservewiel met stalen kap)
en het is een 4 deurs. met electrische ramen volgens mij. dus ik kan wel kijken.stuur anders eff u2u ofzo met wa tje nodig hebt.
mvg Gerry
14 augustus 2010 om 06:39 #17659267:thumbup Donders, wat mooi!
Tempo zit er hier ook goed in :worsWat ga je met het dak doen? Aangezien deze niet gespoten is. Skai?
En net als iedereen zegt, wat een kleur he :wub:wub:wub
Netjes hoor ;)
14 augustus 2010 om 08:28 #17659268Mooi hoor. :thumbup
(spuitkabine van stadsbussen ofzo?)14 augustus 2010 om 16:38 #17659269@ Manta_dennis
Het is bij mijn vader op het werk. Daar doen ze altijd vrachtwagens en hokken spuiten waarin ze schaften enz. Dus lekekr groot
spuitkabine is 15 meter lang en ik geloof 6 meter breed. Plek zat dus. en je kunt er mooi werk afleveren is spuitcabine van ruim 2 ton!@ van de ende customs.
Ja vaart zit erin jah. (dat moet ook want er staat er nog een te wachten)
En nu ging het enkel om binnekanten spuiten van alles. Nu word eerst de moter enz ingebouwd zodat hij loopt
en dat het onderstel in orde is en dan gaat hij terug voor de buitenkant.
Dan is het kwestie van ramen erin, interieur enz en dan is hij klaar.
volgend seizoen is hij erbij!mvg Gerry
ps. update:
Vandaag heel de computerkabelboom nagelopen en alles achterhaalt. Op eentje na daarvoor meot nog wat meer
interieur eruit een zwart/groene die naar achtere loopt via grote steekstekker. nog even kijken waar die van is.
Ook staat de frontera al in de schuur. De motor gaat er morgen uit zodat ik deze kan opknappen en opentrekken
en waarnodig dingen vervangen, maar blok is als nieuw dus ik verwacht niks geks.nog iemand interesse in onderdelen van de Frontera? stuur even een U2U of een mail naar
gerry1304@hotmail.com.mvg
14 augustus 2010 om 22:35 #17659270ja mooi groen is niet lelijk,ziet er prima uit hulkie.
Manta zal zeker niet klaar zijn voor Budel.
Hoeft natuurlijk ook niet,mischien doe je daar nog wel wat leuke ideeen op voor je A
Met die 2,4 erin wordt het zeker geen straf om in te rijden15 augustus 2010 om 11:13 #17659271origineel gepost door Hulkie
Ik weet het daar had ik mijn V-maxx ook gehaald.
Voor een hele mooie prijs. en het kan een 1.2 zonder problemen dragen in een kadettje.Maar het kan geen 2.4 dragen en blijven dempen.
Daarom zoek ik nu gewoon iets wat meer geschikt is.
Daarom ga ik nu toch voor koni’s. Alleen moet ik ook goede veren hebben een geen rommel
dus als iemand goede -40 veren weet die lekker stug zijn. GRAAG wat laten horen…..mvg Gerry
mm wel gek mijn city heeft -80/85 ook v-maxx en ook v-maxx dempers en heeft geen mini 1,2 middel 2,4 maar een toch wel iets zwaardere 3,0e er in en ik heb er geen problemen mee:hmmzen ik rijd met 8j15 inc en in totaal is mijn city maar 5 tot 8mm meer gezakt met een 6 cil dan met een klein 1,2 motortje:P.
en ik moet zeggen dat ik daar verder ook van niemand geen problemen heb gehad:Dmaar word wel dik zomanta a met da groen kleurtje er op:agent
16 augustus 2010 om 09:43 #17659272(ik heb er voor ook 7j ET3 opliggen pipo met 185/60 dus ze steken iets uit en hoge banden)
dus vandaar dat ze het raken.En bedankt weer allemaal
ps. bij OPN volgend weekend ga ik al ideeen op doen!
mvg Gerry
16 augustus 2010 om 17:18 #17659273U heeft mail voor de gevraagde Frontera onderdelen :thumbup
18 augustus 2010 om 21:43 #17659274Mail recieved en beantwoord.
En een update.
Alles is uitgezocht qua bekabeling en we weten waar alles naar toe heeft gelopen.
En hele hoop hadden we gelukkig niet nodig, maar er zijn nog genoeg draden over die we wel nodig hebben.Daar eerst maar wat foto’s van.
Niet benodigt:
WEL NODIG :P HHAHA (is nog een uitleesstekker bijgekomen dus nogmeer ) haha.
Het 2.4 blokje toen het eruit was. Prachtig zo’n gereviseerd blok haha:p
Blok kaalgemaakt en vet/olievrijgemaakt.
Blok in de menie gezet
Voordat het blok zwart gemaakt kon worden moest het blok eerst omgedraaid worden
zodat ik er een ander carter en oliezeefje onder kon monteren.
Ook moest het blok een kleine operatie ondergaan. Namelijk een oliegat boren.
Tsja je komt wat dingen tegen als je hem zelf uitbouwt hahaBlok mooi zwart gemaakt. (Eigenlijk maak ik voor de rest alles zwart)
Verschil tussen vliegwielen. Het vliegwiel wat er is afgekomen en een 2.2 vliegwiel.
scheelt behoorlijk. Heb ook nog een afgedraaide liggen MAAR ik denk dat dat te licht zal gaan worden
wat natuurlijk ook niet goed is nu is het al meer dan de helft lichter!Blok voor de manta
En blok erin (komen duidelijkere fo’to’s van!!
Dat was het weer Zo staat hij er in ieder geval bij op 18 augustus.
mvg Gerry
19 augustus 2010 om 10:07 #17659275echt waar mesen zoals jullie heb ik respect voor!
om weer een mooie manta van te maken en in te rijden
ik heb zelf ook een manta a gt/e uitvoering enne die kleur
is echt geweldig mooi!!!:wub:wub:wub:wub:wub:wub19 augustus 2010 om 11:13 #17659276Dankjewel.
Alleen hebben we nu probleem met injectiebuis.
Kan een standaard 2.4 er echt niet op joh zonder dat hij de kap raakt?En wat kan er anders op? ja 2.2 en ingekorte 3.0 maar dan mis ik een aantal
kanalen die ik wel nodig heb met aansluiten.(zal toch eens moeten kijken hoe ze het hebben gedaan bij mijn 2.4 in c-kadettje)
mvg Gerry
(paps vind het niet zo leuk zo omdat wederom niks in een keer past)
19 augustus 2010 om 16:10 #17659277het moet wel gaan . heb het zelf nooit gedaan ben meer van de webers.:D
goed bezig met je manta en super kleur hoor.
19 augustus 2010 om 17:07 #17659278ik heb nog wel een 2,2 spruitstuk liggen dat kun je er zo op schroeven.
moet je bij je injectorrail een paar steuntjes maken ben je klaar19 augustus 2010 om 17:47 #17659279Heeee die gerry! Ziet er goed uit kerel!
Maar nee, 2.4 in een a manta dat past echt niet. Dan moet je of aan een bultje of een 2.2 of 3.0 ingekort.
Maar een 3.0 Ingekort hoeft helemaal niet veel werk te zijn? Of wat zie je ergens anders een nadeel in?Het word veel gedaan dat dan weer wel.
ps. Kon je iets met de schokbrekers doen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.