Mijn Manta A ''Green Dream"

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Mijn Manta A ''Green Dream"

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 582)
  • Auteur
    Van het Ende Customs

:thumbup

gewoon naar eigen smaak moet altijd natuurlijk.

en een replica is cker ook vet!

Hulkie
      Deelnemer

De koffer schade is ook weer gerepareerd alleen vergeten om foto’s te maken (STOMMMMM)
        Maarja. kunt ook niet alles hebben als je zo fanatiek bezig bent.

Wat zat daar toch een hoop van die klote strijkkit in. Alles eruit gebikt WTF wat een klote werk is dat zeg.
        Maar toen maar meteen een klein plaatje vervangen bij de reservewielbak omdat hij daar wat aan de dunne kant was
        en better be safe, then sorry.

Die is dus ook weer netjes heel en schade vrij en vooral HARD.

Daarna verder gegaan onder de motorkap met alles ML vrijmaken/poetsen
        en daarna ook daar de kit verwijderen ook dit was weer een pijnlijk werkje.
        En natuurlijk meteen begonnen met strakmaken en schuren.

ook zat linksvoor bij de koplampen een klein gaatje dus ook meteen eruit geslepen en plaatje erin

owja natuurlijk bij de linkerkriksteun ook even gekeken wat eronder zat (en maar goed ook)
        en meteen nieuw plaatje erin.
        Meteen gaten geboord zodat er overal goed tectiel inkan.

Links de hoek meteen in de menie gezet. daarna kon de vooras eronderuit en kon hij met de neus omhoog getakeld worden zodat we de chassisbalken kunnen controleren en de bodem overal (totaan achteras) goed kunnen schoonmaken
        en behandelen.
        (toch wel een cool gezicht zo’n manta tegen het plafond.

Heel simpel. De manta eerst omhoog krikken voor de vooras (natuurlijk alle bouten eruit halen en los maken.

vervolgens pak je een hoekstrip waar je op maat de gaten van de vooras inboord. daar de motortakel aan en
        omhoog met die hap. (hier kun je ook meteen zien dat de linker hoek al in de menie staat.)

de vooras eronderuit

en het resultaat. inderdaad dan zie je nog meer wat helemaal schoon gekrabt moet worden.

Momenteel is alles schoon tot aan de achteras.
        Dus dat kan ik aankomende week schoon poetsen en vet vrij maken dan opschuren en in de menie zetten.

Aan het werk. je word er alleen zo zwart van :p maaaaar het resultaat mag er wezen. En mooie schone bodem
        (gelukkig roestvrij en niks te zien aan de chassisbalken. Dus het lassen zit er op. (enkel nog de achterwielbakken
        en dan de gaten voor gordels die slijpen we er altijd uit. Dus dat doen we nog en dan is al het lassen klaar
        en kan ik verder gaan met schoonmaken, schuren enz.

(de balken staan eronder zodat hij niet zo op en neer wiebelt tijdens het schoonkrabben.

Dat was de stand van zaken en de manta staat/hangt er nu dus zo bij.

mvg Gerry.

Hulkie
        Deelnemer

En hij word inderdaad toch weer zoals ik hem wil.

En dat word waarschijnlijk een soort van replica.

ik ben nu alvast opzoek naar een verlaging van -40 (absoluut niet meer)
          en een RVS groep A uitlaat (misschien dat ik nieuwe bestel in duitsland)
          tevens moet ik nog remschijven halen en een recaro interieur.

maar dat heeft gelukkig allemaal nog niet echt haast dus kan ik eerst weer als een gek gaan sparen/werken enz.

Ik hou jullie op de hoogte.

mvg Gerry

Joepp

goei bezig gerry,

en die parkietjes hebben teminste wat tezien daar haha.

Kadett al klaar voor 7num?!

Kermitkiller

ziet er zeer goed uit:thumbup heb het wel minder gezien trouwens geen menie weer op je vingers smeren he:D

Hulkie
              Deelnemer

Hey Joep, ja natuurlijk is hij klaar.
                nog een weekje en dan ben ik er al op vrijdag middag.
                Dus dat gaat wel goed komen.

@ Kermit, thanks. en was het maar menie :p haha.
                doet goed zeer zon metaal splinter half in je vinger.

MAAARRR ook dat is weer goedgekomen.

peerke1987

Komt allemaal goed Gerry!!

Ziet er goed uit, mooie vorderingen. Enig idee wat voor koni’s je gaat gebruiken?
                  Ik heb Koni Geel + 40mm Verlaging, maar die van mij zijn achter maar NET lang genoeg:hmmz

En voor de Groep A, pak je dan een uitlaat van een B manta?

Hier heb je goede keuze, let niet op de prijzen:
                  http://91.192.36.156/~gkbimport/zoeksimons/

Hier heb je een verkooppunt, hanteren betere prijzen:
                  http://www.simons-uitlaten.nl/

henry.kummeling
                  Deelnemer

zier er zeker goed uit :thumbup:thumbup

Hulkie
                    Deelnemer

Heya Peerke,

Nou als een goed adres weet voor -40 verlaging hoor ik het graag van je kerel.
                      Ik wil namelijk toch wel -40 gaan rijden maar dan ook zeker niet meer.

(mocht iemand een adres weten waar je redelijk goedkoop verlaging kunt bestellen
                      laat het me even weten aub.)

En ik ben aan het kijken voor een RVS groep A van friedrich motorsport (duitsland)
                      voor 450 a 550 euro zeg maar. en dan kun je kiezen uit 63 eindstukken.
                      voor de rest ben ik nog overal goed aan het kijken. het liefste zou ik weer een RVS groep A rally
                      uitlaat hebben welke ook onder mijn sedan zit. Dat klinkt super en zeker niet hard.

En dan de verlaging. ik hoop dat dat niet zon gekloot word zoals bij mijn kadett het geval was.
                      eerst begon ik met mijn 1.2S met V-max.

Maar met het grote papa blok lag hij op zijn velgen (ats 7j ET3 deze komen nu onder de manta.)
                      en achter moest ik wel met steunveren rijden anders lag de carroserie ook daar op de velgen (ATS 8j ET01 komen nu ook onder de manta)

Dus -40 en absoluut niet meer verlaging ivm dikke pijp en redelijk zwaar blok onder de kap van de manta
                      en zelf weeg ik ook niet zoveel als een veertje :p haha.

Mocht je nog meer linkjes/adresjes hebben hoor ik het graag. Je hebt me ook aan Adri geholpen (en bedankt nog daarvoor).

@ Henry. Thanks.

Hulkie
                      Deelnemer

ps. bij je link zijn het geen RVS groep A pijpen.
                        En dat is toch eigenlijk wel een must.

mvg Gerry

wessaa
                        Deelnemer

auto verlagen, pipo vragen!
                          dus ff de zoekfunctie gebruiken en de naam pipo zoeken

Hulkie
                          Deelnemer

Ik weet het daar had ik mijn V-maxx ook gehaald.
                            Voor een hele mooie prijs. en het kan een 1.2 zonder problemen dragen in een kadettje.

Maar het kan geen 2.4 dragen en blijven dempen.

Daarom zoek ik nu gewoon iets wat meer geschikt is.
                            Daarom ga ik nu toch voor koni’s. Alleen moet ik ook goede veren hebben een geen rommel
                            dus als iemand goede -40 veren weet die lekker stug zijn. GRAAG wat laten horen…..

mvg Gerry

Kermitkiller

wat nu ligt het project stil :hmmz

peerke1987

Idd….

Ik hoor wel gerry dat ik je weer op je donder moet geven!!:o

Weer bij adri geweest en niet even biertje komen halen hiero?, zijn gratis hoor!:jerry

Hulkie
                                Deelnemer

Nee geen zorgen project ligt zeker niet stil (gaat heel goed zelfs)

maar geen tijd voor updates te plaatsen.

En JONGE DAT WAS ruim een maand geleden. :P

ik kom ZSM (als ik klaar ben met mijn school nog 2 weken ) :P
                                  haha
                                  en dan kom ik met auto dus geen bier nog geen druppel

GR

peerke1987

Kopje koffie dan:jerry

of een cola natuurlijk.

:kewlpics:kewlpics:kewlpics

Hulkie
                                    Deelnemer

Ik heb weer een keer wat tijd over (tijdens het leren)
                                      Ik heb de auto nu precies 10 weken in mijn bezit ( jaja het is alweer 10 weken geleden dat ik de vorige
                                      tentamenweek had) En nu 10 weken later is de manta er al weer flink op vooruit gegaan.

Ik heb al een helehoop onderdelen. (waaronder mijn verf :thumbup:thumbup HEEEEEL mooi kleurtje
                                      al zeg ik het zelf, maar het was wel weer even schrikken toen ik moest afrekenen

Ik zal verder gaan waar ik de vorige keer ben gebleven. Toen hing de Manta met zijn neus nog in de takel
                                      En was ik bezig om de bodem helemaal schoon te krabben. (tenminste de voorkant zodat alles totaan de achteras
                                      helemaal klaar was. En dit is natuurlijk gelukt.

Daarna de bodem totaan de achteras 2x in de menie gezet en daarna 2 lagen bodyshutz en daarna nog 1 laag bituum
                                      (kost ook wel weer wat, maaaar dan kan het er weer lang tegen.)
                                      Ik heb hiervan niet zo heel veel foto’s omdat ik die ben vergeten te maken king: Yep i know not so smart.

En ja inderdaad de tunnel is helemaal spierwit. Dit hebben al onze auto’s is lekker makkelijk bij het sleutelen vanuit de put
                                      en dan zie je meteen als er een lekkage o.i.d. is.

Hierbij een foto’tje van tussendoor (veel meer heb ik er niet van jammergenoeg)

Ook nog even de vooras helemaal uit elkaar gehaald en helemaal blank geborsteld en geschuurd. Daarna in de menie
                                      en weer mooi zwart gemaakt. En weer in elkaar gezet natuurlijk :P

En voorasje er weer onder zoals het hoort.

Daarna moest het kontje omhoog zodat de achteras eronderuit kon. Deze heb ik samen met mijn vader helemaal
                                      chemisch gereinigt met NOLAX (wat een werk) en daarna helemaal opgeschuurd/in de menie gezet en natuurlijk weer zwart gemaakt. natuurlijk ook meteen gekeken hoe het er van binnen uitzag. En nergens geen veizel of andere gekke dingen, nog mooi alles vast in elkaar. Lekker gunstig dus. Tegen het rotten heb ik in de veerschotels nog wat bodyshutz gedaan en heb ik de kommen lekker laten vollopen met ML.

Eeerst zag het er ECHT niet uit :p haha

Op de inspectie tafel :p
                                      haha

Nadat de kont ook helemaal was schoongekrabt (minst leuke zijn de wielkuipen omdat je er dan zelf onder zit en je jezelf helemaal vol gooit met afgekrabte troep), maar ook dat is weer gelukt. En netzoals bij de voorkant ook de achterkant
                                      2x in de menie. Daarna 2x in bodyshutz en dan als finishing touch alles nog een keer in de bituum.

We hebben ook wat ”herkenbare” punten meteen aangepakt om ervoor te zorgen dat hij over een jaar of 2 niet weer
                                      binne hoeft voor te lassen. Dus meteen gaten voor gordels bij achterwielkuipen eruit geslepen en gewoon plaatwerk erin.
                                      en rechts bij de kont ook nog even eruit gesneden (omdat het daar dubbel is) maar daar zat niks onder dus kon het weer
                                      netjes dichtgemaakt worden. (beter be safe then sorry)

Achterasje er weer onder en hoppalakee.

Daarna al heel de auto een keer goed gehad met de ML spuit. (wat stinkt die troep toch, had nog ouderwetse gekregen van mijn opa zo’n 30 liter :afro:afro:afro.) Dus alle kokers en balken al een paar keer lekker gehad en de bodem rondom naden en
                                      kwetsbare stukken nog een keer goed ingespoten met ML. (dit gebeurd nog enkele keren zodat ik er zeker van ben dat alles lekker volzit en niet meer gaat rotten.)

Wel een nadeel is dat heel de schuur onder komt te zitten omdat het er overal uit drupt :p

Nu zijn we inmiddels begonnen met het plamuren en strakzetten. Nu staat de auto achter nog omhoog zodat we daar goed bijkonden met het schuren. Inmiddels hebben we de achterkant (tot onder bumper) al een keer in bodyshutz (antisteenslag) gezet. Nu kan hij zakken en kunnen we verder gaan met strakzetten. De schade op de rechterkont is ook al gerepareerd en helemaal uitgedeukt (was toch nog een heel karwei, maar ook dat is weer gelukt.)

En natuurlijk de gaten van de daksierstrips dicht gelast.

(inmiddels is er al flink geschuurt en is er al voor de tweede keer geplamuurd)

Dan ga ik (als ik klaar ben met school wat hopelijk binnen 2 weken is) eerst aan de gang met de moterruimte. Hier moet nog een koker op gelast worden voor de koppelingskabel aangezien het een automaat was. Daarna maak ik eerst de motorruimte helemaal af zodat die in de menie staat. Daarna de kofferbak en de binnenruimte zelf zodat dat allemaal alvast in de menie staat.

Ik hou jullie op de hoogte.

mvg Gerry

weer een kleine update volgt snel (hopelijk) en zal nu wat meer tijd maken voor foto’s te maken tussendoor.

(mocht iemand nog een foto van een specifiek iets willen kun je het even vragen)

InjectTheVenom
                                      Deelnemer

Goed werk weer hoor :thumbup

Kermitkiller

dat schiet lekker op zo :thumbup

Hulkie
                                          Deelnemer

Dankjewel voor compliment.

En inderdaad het schiet lekker op. (dat moet ook, want volgende manta staat te wachten) :p haha
                                            nee, dat is klets ik wil wel dat het goed gebeurd.

Emiel-Manta
                                            Deelnemer

goed bezig daar! :thumbup

peerke1987

Gerry!

Pas je wel op je super nette achter- en vooras?
                                                Wanneer je gaat spuiten komt alles onder het nevel te zitten en dat is zonde!
                                                Of je moet vragen dat de spuiter daar op let, maar je houd het niet tegen.

Ik had bij mij ook alles super netjes maar bij mij was het grauw van het schuur/plamuur/spuit stof.

Verder natuurlijk weer netjes bezig:thumbup

Hulkie
                                                Deelnemer

Hey allemaal,

Bedankt voor complimenten. Leuk als mensen zo reageren (gaat op andere fora wel eens anders)

@ peerke.

Wij restaureren een complete auto zelf (waaronder spuiten) dus dat zit wel snor.
                                                  (plakken naderhand alles af en wikkelen alles in folie)

dit moet wel omdat we hem spuiten in spuitcabine bij mijn vader op het werk dus hij moet rijklaar zijn
                                                  als hij gespoten moet worden.
                                                  (thuis doen we wel de binnenzijdes enz) maar alles word afgeplakt.

En beter goed in de verf met wat mist erop als een paar schrale plekken :p hahaha.

mvg G

Christian-tsx
                                                  Deelnemer

is je vader autospuiter? zon vader zoek ik ook nog:jerry zou heel veel schelen.

goed bezig verder, er zit in die holle ruimte coating geen siliconen hoop ik? anders krijg je daar straks problemen mee:o

ga zo door

Hulkie
                                                    Deelnemer

hahah. Nou mijn vader is jarenlang spuiter geweest. dus daar heb ik inderdaad ook weer heel
                                                      veel geluk mee. Voor de rest kan hij ook alles (waar ik natuurlijk ook geluk mee heb)

en ik leer veel van mijn paps dus daar heb ik ook weer baat bij.

En nee daar zit geen sileconen in (don’t worry) ik zit niet te wachten op van die Siliconen ogen in mijn
                                                      net gespoten manta :p hahaha.
                                                      (en vaak doen we er anti siliconen bij dus zit altijd goed)

Alles komt goed.

Zodra ik dadelijk klaar ben met school komt er nog meer schot in. Dan gaat het als het allemaal meezit
                                                      behoorlijk snel.

G
                                                      (ps. ik hou jullie op de hoogte)

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 582)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.