Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Mijn Manta A ''Green Dream"
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2013 om 12:44 #17659705
Hallo,
Leuk dat jullie dat ook zien.
En ja ik ben flink afgevallen. Om precies te zijn…. 47.2 kilo momenteel. Dus dat is wel te zien. ;)
Op eigen houtje en zonder begeleiding. Ben vorig jaar 1 september begonnen. Zit bijna op mijn streef gewicht.
En dan zo zien te houden natuurlijk.Ik denk van niet. Dat weekend is mijn vader jarig en daarnaast ook nog eens de tante van mijn vriendin.
(baal ik eigenlijk wel van). Reken maar niet op mij dus. (maaaaar misschien dat ik nog iets kan regelen).3 oktober 2013 om 19:49 #17659706dat vind ik zeer knap zoveel gewicht kwijt :thumb je voelt je dan ook een stuk beter in je vel in ieder geval staat je een stuk beter :wors
8 oktober 2013 om 20:08 #17659707Die koni s aan de voorkant hebben die geen bescherming om de zuigerstang of heb je die van je oude over gezet?? Verder super mooie manta! :thumb
9 oktober 2013 om 07:06 #17659708Hallo AsconaRocker,
Die hebben geen bescherming om de zuigerstang. Dit vanwege de geringe ruimte.
En bedankt.m.v.g. Gerry
10 oktober 2013 om 14:48 #17659709Ook geen rubberen begrenzer ertussen? Gaat dat goed?
10 oktober 2013 om 19:21 #17659710Ik heb geen enkel probleem.
Loopt nergens aan en geen problemen met inveren. Slaat niet op zijn eind of wat dan ook6 november 2013 om 09:20 #176597116 november 2013 om 09:29 #17659712phoe daar is het op gekapt dat is toch bij rené, maar ideaal.
6 november 2013 om 20:39 #17659713Wow Gerry, wat een verandering! respect hoor!
Manta ziet er nog altijd prachtig uit, wordt alleen maar beter!
6 november 2013 om 23:08 #17659714zie je manta word maar weer verwent :thumb
14 januari 2014 om 12:03 #17659715Een vraagje,
Ik ben opzoek naar donkere knipperlichtglazen voor op mijn manta.
Weet iemand een adres waar ik deze kan kopen/bestellen?14 januari 2014 om 16:32 #17659716Wat voor showroom mag dat zijn (kan ook via pm)?
14 januari 2014 om 17:39 #17659717Poow wat een pracht manta is dit zeg ! :thumb
Zo vind ik een a manta wel weer mooier dan een b1 of b2 :hmmz
14 januari 2014 om 17:46 #17659718@ noordpoolgsi. Bedankt voor het compliment.
Echter is dit het product van verschillende jaren aan ideeen en dromen, veel sparen, veel arbeid en veel geluk met geduld.
Ik ben zelf ook zeer blij met de Manta tot zo ver……. echter is hij nog lang niet ”af”.Ieder jaar wordt er weer het een en ander aangepast.
Ook dit jaar staat er weer een hoop op de planning.– rolkooi
– zelf midden console maken
– uitlaat aanpassen
– bbs randen voor vervangen voor breder (incl rvs boutjes) weet iemand een goed adres?????
– Stoelen laten zakken (staan nu nog te hoog in de auto)
– Andere gordels (waarschijnlijk zwarte die vast zitten aan de kooi)
– Zwarte knipperlichten voor (hopelijk….. als ik ze vind voor 50 euro of minder)
– enz enz enz.tegen de tijd dat er niet meer mee gereden mag worden is hij ”klaar” :jerry
14 januari 2014 om 19:10 #17659719Echt een hele mooie auto geworden, en vooral goed zo te zien.
veel aandacht voor mooie details!
Zijn die laatste pics in Oisterwijk genomen?
Idd. die voorstoelen mogen wel omlaag, die achterbank hoorde die bij het orginele interieur of heb je een achterbank bekleed met het leer van de champion gsi?.als ik deze Manta tegenkom ga ik ‘m ieder geval meteen herkennen! (en zal even claxoneren :thumb )
14 januari 2014 om 22:06 #17659720@ Family man,
Nu komt er steeds meer aandacht voor het detail gebeuren.
Eerst de basis en de rest komt later zegt mijn vader altijd. Dit heb ik van hem overgenomen.
En inderdaad. De laatste foto’s zijn in Oisterwijk genomen toen ik daar een keer
langs kwam gereden vanaf een toer tocht.De voorstoelen gaan ook nog zakken, maar wilde ze er perse inhebben…… en de stoel
die erin stond had ik verkocht. Zit zo lastig op de vloer :p.
En nee het is de originele achterbank. Past zeer goed bij elkaar zo.16 januari 2014 om 08:57 #17659721@Hulkie, ik dacht het al te herkennen, dikke 6 jaar geleden ook ooit foto’s laten maken daar met onze b gt.
Wat betreft dat interieur staat echt perfect (stoelen mooi bijhouden met goede spullen), ik dacht in je topic gelezen te hebben dat het orginele interieur (die erg mooi was) in een andere auto/van je vader gezet ging worden.
Daarom vroeg ik het, zonde om zo’n set zeg maar op te delen, maar het past zeer goed bij elkaar of evt. een oude achterbank herbekleden met dat champion leer als dat past (ronde hoeken dacht ik).
Wat betreft die verzekering..ik zou zeggen hoe hoger hoe beter, je betaalt toch maar x procent premie over het taxatiebedrag dus een paar duizend hogere taxatie kost kost je dan misschien maar 5 euro per maand meer.
Als er iets gebeurd ben je er goed mee, zeker omdat je zeer veel zelf kunt!
Een middenconsole is daar iets mee te maken met gte klokjes (kadett)? zelf alles aan elkaar maken en dan bv laten bekleden met (kunst)leer wat mooi gestikt is.
In vught zit een klein bedrijfje dat voor zeer nette prijzen werkt! bekleedbedrijfbrabant heet het dacht ik.
Ik blijf het topic volgen in ieder geval!25 februari 2014 om 11:00 #17659722Hallo Family man,
Bedankt voor je tips!
Nu even een vraag aan de mensen die wat kennis van zaken hebben omtrent het juist monteren van een
4-punts gordel. Nu ga ik dit jaar eindelijk een rolkooi maken voor in mijn manta.
Als ik hier mee bezig ben wil ik direct 2 4-punts 3 inch racegordels monteren. Nu is mijn vraag:
kan dit aan de rolkooi (dwarstang over de hoedenplank?) Of wat is anders de beste manier
om ze te monteren?Nu mag mijn topic vervuild worden met goede uitleg (het liefste met foto’s)
alvast bedankt
13 maart 2014 om 12:21 #17659723Zo beste mensen,
afgelopen weekend was het dan eindelijk weer zover! De manta kon weer naar huis toe komen.
De GT is zover klaar en staat te wachten voor volgend jaar. Mijn kadett is weer wat aangepast dus de schuur is even leeg
voordat we beginnen aan het volgende project ( c-kadett station ).Zo trof ik mijn Green Dream aan.
Ook dit jaar liep hij gelukkig weer direct.
Helaas wel een puntje wat direct opviel, namelijk een defecte temperatuurmeter. Dit kon ik dus direct op het ”to do” lijstje zetten.Dit jaar staan er namelijk toch weer behoorlijk wat dingen op mijn to do lijst o.a.:
– Champion Conolly stoelen laten zakken
– Rolkooi aanpassen en plaatsen. Er komt achter een kruis in incl een gordel buis. Ook gaan we hem nabuigen voor in mijn vaders manta.
– 4-punts gordels. (weet iemand hoe ik die het beste kan monteren?) Las meteen een extra dwarspijp in de kooi die over de hoedenplank loopt. Hier moeten ze aan komen zitten.
– Temperatuur meter maken.
– Hopelijk vind ik een goed adres (of goede 2e handse) BBS randen van 1j of 1.5 j. Daarnaast ook opzoek naar RVS boutjes voor de velgen. Zodat hij voor ook wat breder komt te staan.
– Mijn uitlaat rammelt ergens tegenaan dus daar moet naar gekeken worden.
– Zelf een hoedenplank maken (misschien incl boxen) Ik wil dit eigenlijk gaan maken van MDF o.i.d. en bekleden met leer.
– Zelf een aangepaste middenconsole maken. (zoek tips en how to’s)
– Zoek betaalbare knipperlicht glazen (donkere) mogen niet meer dan 50 euro kosten.
– Opzoek naar zwarte brede 4-punts gordels.
– Versnellingsbak mechanisme bouten aandraaien. (zitten los. Dit verklaard meteen waarom het schakelen af en toe niet 100% ging)
– En nog tal van andere kleine dingetjes. Kortom ik zoek voor sommige dingen wel wat uitleg en tips!Nou…. dan maar eens foto’s.
Allereerst de manta naar huis gereden uiteraard en begonnen met het demonteren van het interieur.En langs mijn dagelijkse c-kadett (Berta)
Hoe de stoelen momenteel in de auto staan:
En de motorruimte zoals deze nu is. Dit jaar waarschijnlijk ook een aantal slangen vervangen door silicone.
Het interieur verwijdert. Bodem is top! Deze ga ik nu ook meteen zwart maken in zijn geheel. Zit wel onder het tapijt, maar dan toch.
En dan toch maar meteen de rolkooi even gepast voordat ik hem helemaal ga aanpassen.
Hij past mooi. Overal ong 0.5 tot 1 cm ruimte langs de stijlen en daklijnen.Let op!: De kooi staat nu nog niet op definitieve plaats. Deze schuift nog iets op. Wel in de knoei met brandstofleidingen.
Dus deze even verleggen.Conclusie:
Kooi past perfect. Genoeg ruimte en kan mijn aanpassingen doorvoeren.Ook meteen even boven de put gezet en gekeken naar de bodem en remmen of deze nergens lekken.
Dit was ook allemaal goed.En gelukkig meteen het rammelen gevonden van de uitlaat.
Probleem: Uitlaat beugel tegen het boutje van bakophangen.
Oplossing: beugel omdraaien.Het gesleutel kan dus weer beginnen!
13 maart 2014 om 16:03 #17659724Erg mooie Manta!
Die kleur ook, prachtig om te zien. :thumbup
14 maart 2014 om 17:47 #17659725En we hebben de afgelopen dagen ook weer niet stilgezeten.
Inmiddels pijp gehaald voor de kooi om uit te kunnen breiden. Hier gaan we dit weekend aan werken.
Hij staat nu opgebouwd in de schuur. Pijp is gehaald en staat te wachten op wat uurtjes vrije tijd over.Met alle onderdelen bij elkaar:
Opgebouwd:
En even heeeeeel simpel een schetje gemaakt van hoe het moet worden
Daarnaast dan toch nieuwe gordels aangeschaft.
Zat te twijfelen tussen de groene of zwarte. Het zijn toch de zwarte geworden.Mijn stoelen zijn inmiddels al aangepast. Alleen nog geef foto gemaakt van de nieuwe situatie.
Nu zit de rails gewoon onder op de stoel gelast. Hierdoor zijn ze ongeveer 3 cm gezakt. Nu kom ik dus automatisch
een stuk lager in de auto te zitten. (wat ik toch wel fijner vind)Tevens nog opzoek naar een ”nieuwe” draaidop voor mijn stoelen. Iemand nog iets liggen?
Dat was hem weer. Ik hou jullie up to date
27 maart 2014 om 18:45 #17659726De laatste paar dagen toch nog tot laat bezig geweest.
Allereerst buiten omdat we binnen in de schuur de kooi van mij aan het nabuigen waren voor in de manta van mijn vader.
Ook meteen een kooi gebogen voor in de kadett van mijn vader.Allereerst heb ik nu de stoelen laten zakken. Deze staan nu 3.5 cm lager in de auto.
Ik heb de originele bevesting eraf geslepen en de sledes van ”normale” recaro’s erop gelast. Normaal zitten deze met
6 inbus boutjes vast aan de stoel, maar nu is dat bij mij dus gelast.Ze moesten natuurlijk gepassen worden samen met de kooi…
Daarna begonnen met de positie te bepalen van de kooi en het aanpassen van het achterstuk
Nu zit er een kruis in en een dwarspijp waar de gordels aan gemonteerd zitten.
Dat is op de onderstaande foto goed te zien.Omdat de kooi net gespoten was en in positie stond kon ik beginnen met mijn hoedenplank.
Eerst van karton een mal gemaakt die mooi strak paste, daarna de mal op een mdf plaat gelegd en overgetrokken.
Ik heb ervoor gekozen om 4 mm te gebruiken. De kosten hiervan zijn slechts 3.99!
Daarna eerst een ”vulling” erop gelijmt zodat de hoedenplank wat meer volume krijgt en het er net wat strakker uitziet
Daarna pas de skai eromheen getrokken en vastgelijmt. Ik heb het gelijmt met Bison lijm. (super spul)Toen alles er aan de achterzijde ingebouwd.
Toen dat eenmaal achter de rug was konden de stoelen er definitief in samen met de gordels.
Aan de achterzijde de gordels om de kooi heen gemaakt. (heel simpel achteraf)
De overige lengte opgerold en onder de buis gelegd zodat deze ligt opgeklemt en uit het zicht ligt.
En voor het extra stukje veiligheid rolkooi foam/padding gemonteerd in het zitgedeelte zodat ik met mijn hoofd
niet tegen de pijp aan buts.
Het voordeel van deze foam is dat hij a-symmetrisch is. Dus daardoor zit het gat niet in het midden en zit er meer foam
tussen je hoofd en de kooi.En als laatste de details…… oude gordelgaten dicht gemaakt met doppen
Daarnaast was mijn temperatuur sensor in het thermostaat huis ook kapot.
Deze heb ik ook meteen vervangen.Nu ga ik a.s. week kijk naar het versnellingsbak mechanisme. De twee boutjes aan de bovenzijde zitten namelijk los.
Hierdoor zit er gigantisch veel speling op het mechanisme en mis je versnellingen. Dus even aandraaien.Daarna ga ik eerst het interieur afmaken door zelf een middenconsole te maken en te bekleden en daarnaast
schotten te maken voor bij de voeten. Als dat is gebeurd is het interieur klaar en eindelijk precies naar mijn zin.Ik hou jullie weer up to date
31 maart 2014 om 07:27 #17659727je hebt weer goed je best gedaan :thumb
11 augustus 2014 om 18:24 #17659728Inmiddels niet veel meer gedaan aan de Manta.
Dit vanwege mijn drukte rondom school (afgestudeerd van eerste opleiding en inmiddels officieel docent Biologie)
Daarnaast waren we bezig met een ander project.Inmiddels wel 4 1j randen gekocht die ik tussendoor aan het klaarmaken ben en 2 BBS RM velgen.
Ik ga als deze klaar zijn verwisselen met de 2 voorste die er momenteel opzitten zodat hij voor ook
wat breder op zijn voetjes komt en ze wat agressiever oogt in de binnenspiegel ;)Tussendoor nog wel een oldtimer rit gereden. Was super! Was de eerste rit sinds lange tijd. De hele tijd
met/bij een GT gereden en stond naast een C-kadett.Helaas net voor de rit echt KLOTE weer, maar naderhand scheen de zon volop!
Uiteraard ook nog een paar keer wezen toeren.
Of met mijn vriendin langs de Waal en Maas of met mijn beste maat.Inmiddels heb ik ook mijn eerste Gala gereden met de Manta. Een super gave ervaring.
Zeker omdat er zo gigantisch veel mensen naast de kant staan die complimenten geven over de auto.
Moest heel lang ”file” rijden. Nu werd hij dus echt warm, maar er kwamen geen problemen tevoorschijn.
Dus zeer tevreden mee! Hopelijk volgen er nog meer gala’s.En dan eindelijk mijn beker binnengekregen van de foto wedstrijd van de Manta club. Heel mooi bekertje!
Kreeg hem binnen toen ik op vakantie was. Op de foto staat de beker op de project auto (C-kadett station)En de winnende foto (eerlijk gezegd vond ik dit niet de mooiste van de door mij ingezonden foto’s)
Als laatste foto’s van haar tevreden baasje in de Manta:
m.v.g.
Gerry
11 augustus 2014 om 19:14 #17659729Mooie manta kerel! Mooi dat interieur zo :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.