Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Mijn Manta A ''Green Dream"
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juni 2013 om 12:21 #17659680
@GTS2.
Hij gaat er niet in voor de sier, maar voor zijn functionaliteit. (even voor de duidelijkheid)
Zo’n ding kan levens redden.En JVV ja ik heb foto’s uiteraard.
Nieuwsgierig? Het is een kooi voor type 1.Foto’s komen nog
18 juni 2013 om 12:36 #17659681AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Hulkie wrote:
Nieuwsgierig? Het is een kooi voor type 1.
Foto’s komen nog
Ik ben zeker nieuwsgierig! Ik wacht rustig op de foto’s! :)
18 juni 2013 om 16:49 #17659682Ga je ermee het circuit op dan?
29 juni 2013 om 06:51 #17659683heb je de foto,s al laten ontwikkelen :jerry ben ook wel nieuwsgierig
17 september 2013 om 08:09 #17659684Het is gelukkig niet zo dat ik niks meer heb gedaan/kunnen doen aan de Manta.
Inmiddels heb ik korte RVS korte imbus bouten kunnen kopen voor mijn rolkooi.
De rolkooi zelf zal pas volgend jaar worden gemonteerd. Ik wil hem namelijk nog enigszins aanpassen.
Zoals je kunt zien is hij echt specifiek voor een type A1 door de extra bochten naar buiten langs de B stijlen.
Hij past dan ook mooi langs de zijkanten. Perfect voor wat ik zocht.
Nu nog een kruis er achter in en misschien nog wat aanpassingen. (het is een volledig stalen kooi)
Hier wat foto’s van mijn kooi… eindelijk!
Daarnaast ook bezig geweest met mijn interieur. Ik heb mijn Sparco Evo3 stoel verkocht via Marktplaats aan
een andere autoliefhebber met een Subaru Impreza. De stoel is namelijk voor mijzelf veel te groot geworden. :D
Heb van dag geld na lang zoeken een mooie set Conolly full leather recaro interieur gekocht uit een Kadett Champion.
De stoelen zijn als nieuw. Deze staan inmiddels wel al in de Manta, maar ik vind ze nog te hoog in de auto staan.
Tegen de tijd dat ik de rolkooi zijn plek geef gaan de stoelen er weer uit en monteer ik ze meteen wat lager in de auto.Ook eindelijk mijn droom velgen gekocht. Wou ze altijd al hebben, maar nooit geld voor gehad. Veel gekeken naar Lenso BSX velgen, maar voor de maat die ik wilde was ik ook heel veel geld kwijt. Nu dan toch lang gespaard en heb de echte gekocht. Het betreft een setje BBS RM 012 velgen. 15 inch. Origineel ET33 6.5J. Echter is er een breedset van gemaakt
waardoor de achterste velg 8.5J is geworden. Hier ook meteen wat foto’s van.
Nu zitten er echter gouden boutjes in. Deze ga ik nog vervangen voor RVS boutjes. Daarnaast zitten er nu rondom 205-50 bridgestone potenza banden op. Dit zal sowieso aan de voorzijde 195-50 worden. Dat staat wat minder grof.
Hier wat foto’s van het passen. Staat hem wel vele malen beter als alle ander velgen die ik eronder heb gehad.
Deze gaan ook net met de volvo klauwen (die voorbij de naaf komen) Gelukkig dus geen spoorverbreders nodig. Misschien
dat ik naderhand nog eens ooit de harten zwart maak en aan de voorzijde 1j of 1.5J randen monteer i.p.v. de originele 0.5J randen.Kortom nog genoeg te doen.
Het volgende wat ik nu wil bekijken is het maken van een custom console rondom mijn pook. Vind het originele onpraktisch
en niet zo mooi. Iemand tips hoe ik dat het beste kan aanpakken?Kortom….. dit jaar flink geinvesteerd en veel geluk gehad (moet ook wel als je zoveel geduld hebt)
Ander dingen die op de verlanglijst staan:
– Load Adjuster schokdempers (die zoek ik nog steeds…. iemand toevallig in de aanbieding???) hoef niet van koni te zijn….
– Donkere knipperlicht glazen voor de voorzijde.
– Zwarte race gordels (monteren samen met de rolkooi) Dan weet ik niet of ik vaste neem of met rolmechanisme. (kan extra stang in kooi lassen waar de gordels aan gemonteerd kunnen worden) Dit weet ik nog niet.(en nog tal van andere dure bestedingen)
Ze komt steeds meer in de buurt van mijn Dream Machine.
17 september 2013 om 08:22 #17659685kijk dit zijn nou mooie wielen :thumb :thumb :thumb
17 september 2013 om 20:01 #17659686Dat zijn hele mooie velgen! Dat maakt de auto echt af, verlaging komt ook goed uit.
18 september 2013 om 18:57 #17659687Op de foto is hij voor nog ”uit zijn veren”. Nog niet ingezakt dus.
Ik zoek nog steeds Load-adjusters o.i.d. voor mijn manta. Niemand die iets heeft?
Mvg Gerry
20 september 2013 om 07:52 #17659690Meteen een paar vraagjes, want ik krijg er via het internet nergens fatsoenlijk antwoord op.
Ik wil voor mijn BBS RM 012 iets breder hebben. De mijne hebben nu nog de originele maat namelijk: 6.5J ET33.
De randen zijn hier 0.5J. Hoeveel breder kan ik gaan zonder aanlopen? 1.5J of is dat net te breed? Dan wordt
de velg 7.5J….. iemand ervaring mee? Foto’s van?Daarnaast vraag ik me af of er een kit/vloeibare pakking tussen de velgdelen moet. Sommige zeggen nee, andere ja.
Wat is nu de juiste manier…..
Lees ook dat ze moeten worden aangedraaid met 21-25NM (met momentsleutel uiteraad) (natrekken als de band erop ligt???)
Ook kit tussen de delen doen off…… delen koud aan elkaar schroeven (kruislinks) en dan een kit rand
rondom leggen in de naad?wie o wie kan mij wijze raad geven?
Mvg Gerry
20 september 2013 om 07:58 #17659691er is iemand in dokkum friesland die regelmatig bbs spullen op marktplaats verkoopt erik heet die moet je via marktplaats effe contact zoeken
20 september 2013 om 08:34 #17659688Volgens mij heb ik nog een nieuw setje Koni load adjusters voor Manta B liggen, moet ik van het weekend even kijken.
Er zijn op internet wel DIY’s te vinden, over de 3 delige velgen, bijvoorbeeld deze: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4173528″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Mijn 3 delige velgen ga ik wel kitten tussen de velg delen. Maar zover ben ik helaas nog niet. Vaak zit er in de ster een groef voor een O-ring, deze laat ik vervallen en gebruik kit.
20 september 2013 om 08:48 #17659689Even een tip..
Gebruik geen rvs bouten om de rolkooi vast te zetten. rvs bouten zijn veel zwakker als stalen bouten namelijk.
In de instructies van een nieuwe kooi staat dat de kooi met bouten van minimaal 8.8 kwaliteit vast gezet moet worden en rvs bouten voldoen niet aan die sterkte.
20 september 2013 om 11:05 #17659692Ik zie het nog voor me.
Ik was een jaar of 16 en helemaal gek op de A Manta van mijn pa.Op zondag ochtend heel veel herrie in de straat brandweer sirenes dag Manta.
Echt jammer ik had er best al veel uur in zitten.Als ik dan zoon project voorbij ziet komen dan krijg ik toch wel een beetje de kriebels hoor.
Wat is hij mooi zeg ! goed gedaan !
20 september 2013 om 14:18 #17659693@ kermit, bedankt voor de tip! Zal ik eens in de gaten houden (eerst weer sparen)
@ manta, ik heb misschien al een setje gevonden voor de A-manta. Schijnt wederom een ”nieuw” setje te zijn.
Hopelijk is het dat deze keer ook echt….@ Giuliettaevo, bedankt voor de tip. Ik ben meteen op pad geweest en heb nu M10 10.9 kwaliteit Inbus bouten gekocht.
dus dat is meteen geregeld.@ Antony…. ik hoop dat zoiets mij nooit overkomt. Dan zou ik echt over de rooie zijn. Ben zo trots en blij op mijn Manta
en al mijn centen die ik bij elkaar spaar door klusjes te doen gaan erin. Heb er enorm veel plezier van. Natuurlijk moeten er nog een hoop dingen gebeuren (vind ik zelf, maar dat mag ook, want het is hobby).
En bedankt voor het compliment!Als er iemand foto’s heeft/weet van een A-manta met BBS RM velgen eronder incl breedte hoor ik het graag!
25 september 2013 om 17:21 #17659694Zo heb voor mijn andere bandjes erop liggen (195/50) dat staat hem meteen een stuk beter.
En toch nog een nieuwe set koni load adjusters weten te vinden. uiteraard meteen gemonteerd.
Manta is 1.5 cm omhoog gekomen en een stuk stugger. IDEAAL!Helaas dat hij weer bijna de stalling in gaat.
26 september 2013 om 19:05 #1765969527 september 2013 om 09:43 #17659696Schitterende wagen! :thumb
En die stoelen, heb ze zelf ook gehad, ze zitten echt heerlijk! :D
27 september 2013 om 09:58 #17659697AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat een update! mooi hoor kerel!. Zelf ga ik ook voor de champion stoelen in de toekomst voor in mijn Kadett C. Laat ze niet
standaard maar laat ze opnieuw (in andere kleur) bekleden..27 september 2013 om 22:00 #17659698He Hulkie,ik herken een hoop van wat jij aan je manta vertimmert hebt.Gelijk aan mijn Manta.
Die Kadett champ sportstoelen heb ik er al jaren in zitten.
Dat je nog zo’n mooie set hebt kunnen scoren vandaag de dag.Deze manta wordt met de maand mooier/strakker en zeker specialer.
Met zorg en toewijding wordt het een uniek exemplaar.(centjes niet vergeten)
Al blijft er altijd wat te zeiken,niks is perfect.
En blijf je altijd kijken naar nog mooier beter,sneller strakker enz.Maar shappoo kerel,ere die ere toekomt.
Dikke :thumbup omhoog voor al het geen wat je al gedaan hebt.
Samen met jullie pa28 september 2013 om 05:26 #17659699x2 :thumb
29 september 2013 om 08:18 #17659700hele mooi manta :thumb
ik heb mijn bbs rm aan laten passen voor mijn gsi.
Deze heb ik uit elkaar gehad en met vloeibaar pakking in elkaar gezet
boutjes heb ik idd met 20nm aangetrokken en zoveel mogelijk kruislinks30 september 2013 om 19:00 #17659701@ Manta73,
Dat is een leuk en fijn berichtje om te lezen.
En hoe jij het schrijft is het ook. Beetje bij beetje word het echt de auto waar ik van droom.
Ze zal echter nooit ”klaar” zijn. Ik heb nu al weer een lijst hangen voor het aankomende jaar.
Nu eerste weer sparen uiteraard, want het is een duuuuuuuuur jaar geweest wat dat betreft.
Maar nu ook wel meteen de goede/juiste/nieuwe spullen gekocht. Dat heb ik inmiddels wel geleerd.
En met veel geduld en een beetje geluk kan iedereen de spullen kopen waar hij/zij van droomt.@ Imagine. Bedankt voor je reactie! Ga sowieso kijken voor rvs boutjes en 1.5J randen voor de voorzijde.
(nu eigenlijk eerst nog een Manta a zoeken waar al 7.5J bbs RM onderzitten (kan ik kijken hoe dat past)Affgelopen zondag met het mooie weer nog een rondrit gereden door het brabantse landschap
en daar heeft mijn vriendin nog wat mooie foto’s geschoten. Hieronder toch nog wat foto’s.
Wil ze toch even delen.En uiteraad ook wat foto’s samen met zijn baasje!
Nu kan ik er weer tegen deze winter. Zal nog veel terug kijken naar de foto’s van afgelopen week.
1 oktober 2013 om 21:45 #17659702:wtf :shock: ben je wat kilo’s afgevallen man :thumb
Ik herken je niet weer :angel
2 oktober 2013 om 06:39 #17659703ik zat ook al de foto’s te kijken met een kleine huh :shock: ..
ik denk dat ik ook maar eens een manta ga bouwen :jerry
2 oktober 2013 om 07:44 #17659704Knappe vent met knappe Manta :thumb
Ben je volgende week zondag de 13de erbij Gerry? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.