Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Mijn Manta A ''Green Dream"
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2013 om 07:14 #17659655
Schroefkooi.. Om zelf te maken maak je het je eigen een stuk moeilijker. Dan zou je een bestaande schroefkooi voor Manta A moeten bemachtigen.. Kost wat, maar daar bespaar je zelf een hoop ellende voor.
15 januari 2013 om 12:10 #17659656ja daar ben ik dus ook naar opzoek, maar het lijkt alsof die niet op deze aardbodem aanwezig zijn…..
28 januari 2013 om 09:37 #17659657Omdat de lente er weer aan zit te komen waardoor ik ook weer zal gaan rijden met mijn Manta
ben ik toch nog/weer opzoek naar een betere remmerij update.
Waar ik het meeste mee zit is de hoofdremcilinder en de bekrachtiger.
Ik vroeg mezelf af wat jullie allemaal inbouwen in een A-manta. Er komen namelijk grotere remmen onder
mijn manta omdat ik niet tevreden ben over de manier waarop hij nu tot stilstand komt.Wie heeft er goede tips?
mvg
29 januari 2013 om 10:54 #17659658honda schijven + Volvo klauwen is wel even puzzelen hoor
29 januari 2013 om 19:37 #17659659Ja daarvoor weet ik genoeg opties, maar niet qua hoofdremcilinder en bekrachtiger.
29 januari 2013 om 20:30 #17659660qua schijven… denk ik aan een setje van een omega, met Calibra klauwen
:jerry :jerry :jerry :jerry
zit het zelf ook nog met mijn remmen update..
bovenstaande staat, zoals je weet, te koop, ga nu zelf eerst voor een rembooster van senator bheb me er verder nog niet in verdiept, maar het schijnt bij de oude 6 cilinder opels,
als heel wat beter te remmen, puur vanuit het oogpunt, remdruk.
en laat ik dat nou ook net willen…maar hoe de ruimte is bij een A.. tja daar heb ik geen kaas van gegeten ;)
30 januari 2013 om 09:29 #17659661De bekrachtiger origneel is wat aan de kleine kant en past. Vaak is bij een update de bekrachtiger groter dan voorheen, dus zal je ruimte moeten maken. Ook nog eens oplettend hoe je met je koppelingskabel uitkomt, anders zou je die ook nog moeten veranderen.
2 februari 2013 om 13:25 #17659662@peerke1987 wrote:
goed bezig gerry!
Ik heb mijn blok klaar liggen voor 80%, en de groene manta is verkocht gisteren aan een nieuwe eigenaar die hem op gaat knappen! :D
Toch wel klote, best wel emotionele waarde… maar zo laten staan is ook eeuwige zonde
Hij is nog steeds in goede handen hoor Peter. we zijn al een aardig eindje op weg.
Je krijgt de groeten van hemKevin
5 maart 2013 om 12:52 #17659663zo zo zo beste medeliefhebbers,
Omdat de lente weer voor de deur staat heb ik afgelopen week de Manta maar weer van stal gehaald.
Ook omdat ik hem 10 maart eigenlijk mee wil nemen naar de onderdelen beurs en omdat hij 17 maart mee gaat naar Assen voor Automaxx. Daarnaast dient hij voor 25 maart weer gekeurd te zijn. Dus kortom genoeg redenen, maar vooral ook omdat ik weer wil kunnen genieten van mijn Green Dream.Uiteraard heb ik de kont netjes afgebouwd. En ik kan opgelucht melden dat de lampen werken! Staat zelfs gruwelijk vet. Mijn vader wil ze nu ook (kan blijkbaar toch wel iets) hahahaha
Inmiddels zit de originele GTE bumper er ook op. Kontje kijkt zo AF en sexy al zeg ik het zelf :wub
Dus daar nog maar even wat foto’s van:
Daarnaast had ik koni’s op de kop getikt met NR. 82 1739 Sport (kan zeggen dat deze HEEEL lekker rijden)
een foto van de oude (v-maxx passend gemaakt) en de koni’s.Daarnaast had ik ook mijn nieuwe voormat liggen en kon ik het uiteraard niet laten om deze ook even om te wisselen met de oude (versleten mat) Nu koop ik nog automatten via de Manta club, zodat deze nieuwe mat niet weer meteen helemaal beschadigt. Wat een verschil al zeg ik het zelf!!
Verschil tussen oud en nieuw is goed te zien:
Daarnaast nog wat kleine dingetjes vervangen zoals deurgreep (oude was gescheurd). Dit was vervelend omdat dit zeer doet tegen je blote elleboog in de zomer.
Daarnaast eindelijk mijn radio fatsoenlijk ingebouwd. Het dashboard was zo lomp uitgezaagd
dat het geen gezicht was, Hier heb ik een net plaatje voor gemaakt dit dat afdekt en ervoor zorgt
dat het nu wel fatsoenlijk past en oogt. Hier komen nog foto’s van.Daarnaast ben ik nu begonnen met het uitdokteren van een remmen update.
Het betreft hier de volvo klauwen en honda schijven.
Deze heb ik inmiddels al gekocht, maar ben nu nog bezig met het uitzoeken hoe het precies zit/gemonteerd moet worden en wat er allemaal bij komt kijken. Zo ga ik ook opzoek naar stalen remleidingen (weet iemand misschien een adres?)
En nog steeds opzoek naar een goede oplossing voor een betere hoofdremcilinder om meer remdruk te kunnen opbouwen.Komen nog veel foto’s dit jaar denk ik zo. Nu nog opzoek naar enkele kleine onderdelen, maar ook grote onderdelen.
mvg Gerry
5 maart 2013 om 14:07 #17659664mooi man.
28 maart 2013 om 10:10 #17659665@Hulkie wrote:
zo zo zo beste medeliefhebbers,
Omdat de lente weer voor de deur staat heb ik afgelopen week de Manta maar weer van stal gehaald.
Ook omdat ik hem 10 maart eigenlijk mee wil nemen naar de onderdelen beurs en omdat hij 17 maart mee gaat naar Assen voor Automaxx. Daarnaast dient hij voor 25 maart weer gekeurd te zijn. Dus kortom genoeg redenen, maar vooral ook omdat ik weer wil kunnen genieten van mijn Green Dream.Uiteraard heb ik de kont netjes afgebouwd. En ik kan opgelucht melden dat de lampen werken! Staat zelfs gruwelijk vet. Mijn vader wil ze nu ook (kan blijkbaar toch wel iets) hahahaha
Inmiddels zit de originele GTE bumper er ook op. Kontje kijkt zo AF en sexy al zeg ik het zelf :wub
Dus daar nog maar even wat foto’s van:
Daarnaast had ik koni’s op de kop getikt met NR. 82 1739 Sport (kan zeggen dat deze HEEEL lekker rijden)
een foto van de oude (v-maxx passend gemaakt) en de koni’s.Daarnaast had ik ook mijn nieuwe voormat liggen en kon ik het uiteraard niet laten om deze ook even om te wisselen met de oude (versleten mat) Nu koop ik nog automatten via de Manta club, zodat deze nieuwe mat niet weer meteen helemaal beschadigt. Wat een verschil al zeg ik het zelf!!
Verschil tussen oud en nieuw is goed te zien:
Daarnaast nog wat kleine dingetjes vervangen zoals deurgreep (oude was gescheurd). Dit was vervelend omdat dit zeer doet tegen je blote elleboog in de zomer.
Daarnaast eindelijk mijn radio fatsoenlijk ingebouwd. Het dashboard was zo lomp uitgezaagd
dat het geen gezicht was, Hier heb ik een net plaatje voor gemaakt dit dat afdekt en ervoor zorgt
dat het nu wel fatsoenlijk past en oogt. Hier komen nog foto’s van.Daarnaast ben ik nu begonnen met het uitdokteren van een remmen update.
Het betreft hier de volvo klauwen en honda schijven.
Deze heb ik inmiddels al gekocht, maar ben nu nog bezig met het uitzoeken hoe het precies zit/gemonteerd moet worden en wat er allemaal bij komt kijken. Zo ga ik ook opzoek naar stalen remleidingen (weet iemand misschien een adres?)
En nog steeds opzoek naar een goede oplossing voor een betere hoofdremcilinder om meer remdruk te kunnen opbouwen.Komen nog veel foto’s dit jaar denk ik zo. Nu nog opzoek naar enkele kleine onderdelen, maar ook grote onderdelen.
mvg Gerry
Zo heb ik de remmerij ook voor mijn B Manta :thumb
4 april 2013 om 08:24 #17659666aha. En hoe zit jij dan met jouw naaf. De klauwen komen namelijk voorbij de naven!!!!
En dan zouden er spoorverbreders nodig zijn….. wat ik liever niet wil.
Zijn de naven onderling uitwisselbaar? Zodat ik een bredere kan monteren van bijvoorbeeld een B-manta?is dit mogelijk weet iemand dit?
4 april 2013 om 16:06 #17659667wat je ook zou kunnen doen is een grotere velg pakken. maar dit zou je waarschijnlijk ook niet willen
8 april 2013 om 16:38 #17659668Zo beste mensen,
afgelopen week bezig geweest met de Manta qua remmerij aan de voorzijde. De volvo klauwen inclusief Honda schijven zijn gemonteerd.
Het was wel wat aanpassen hier en daar, maar het eindresultaat is dat de Manta nu al remt als een blok vergeleken met eerst.
Daarnaast zijn er geen trillingen op het stuur en trekt hij niet meer aan het stuur tijdens het remmen. Ik ben dan ook zeer tevreden
met het resultaat. Uiteraard is het wel wat passen en meten geweest, en helaas kan ik nu geen 13 inch ATS classic meer rijden
omdat de klauw voorbij de naaf komt en ik niet met spoorverbreders wil gaan rijden.Nu rij ik met 15 inch Ronal velgen. 7J et 25 Staat opzich prima, maar niet zo mooi en netjes als de Classics bovendien zijn het niet meer de
mooiste velgen. (foto van de lelijkste velg, zodat de andere niet tegen vallen :D ) Ze zijn gelukkig inclusief naafkapjes.Ook heb ik stahlflex leidingen laten maken. Ik was nu toch bezig. De prijs viel zelfs reuze mee voor alle drie de leidingen
(voor 2x en achter 1x) Zelf heb ik een setje aangeschaft waarmee je bolle remleiding nippels kunt draaien. Dit setje kostte me iets meer
als 20 euro. Je hebt deze nodig omdat de stukjes remleidingen in de volvo klauwen een bolle aansluiting vereisen.
Daarnaast zou je normale T stukjes kunnen gebruiken om de twee kanalen vanuit de klauwen samen te voegen tot 1. De meeste
gebruiken dezelfde T stukjes als op de achterassen, maar deze waren niet aan te komen of ze kostte rond de 14 euro of meer.
Na even rondneuzen op de sloop had ik een handje vol T stukjes gevonden echter moesten hiervoor ook bolle aansluitingen worden
gedraaid I.P.V de standaard ”holle” die op de oude Opels wordt gebruikt.
Na wat draaien en buigen van de koperen leidingen is ook dat helemaal goedgekomen.Daarnaast meteen gebruik gemaakt van dot 5.1 om het geheel af te vullen. Meteen mijn eigen gemaakte remmenontluchter kunnen
testen. En dat werkte ook prima.Nu weer sparen voor het volgende op mijn To Do List waaronder:
– schroefkooi
– schijven achter
– 15 inch velgen (heb hele mooie in gedachte, maar zijn behoorlijk prijzig)Mvg Gerry
13 april 2013 om 18:11 #17659669Sjiek hoor je bemt er uitgekomen zie ik. En ben je uitgekomen met een standaard remcilinder en rembekrachtiger.
15 april 2013 om 19:08 #17659670Voor nu zit er inderdaad een standaard remcilinder en bekrachtiger onder.
Dit omdat ik simpelweg geen echte goede vervangende optie heb gevonden.
Hier wacht ik mee tot ik mijn achterremmen ga vervangen door schijven. Het remt zo ook prima, maar
je moet best hard op het pedaal trappen voor je echt stil staat. Met een grotere bekrachtiger zal dit
veel minder zijn.Ik zal een foto maken zodra hij weer buiten is met mooi weer zodat je kunt zien hoe hij staat op zijn 15 inch velgen.
22 april 2013 om 07:25 #17659671Gisteren naar de Manta meeting geweest in Soerendonk. Daarna samen met mijn vriendin wat foto’s gemaakt.
Foto’s van de spiegel reflex komen nog. Hierbij even wat fotos die ik heb gemaakt met mijn Samsung Galaxy S2.
Zitten best gave foto’s tussen al zeg ik het zelf. Gisteren ongeveer een 300 foto’s gemaakt in totaal op
verschillende locaties.(zie ook meteen de tijdelijke velgen onder de auto)
Nu de foto’s van de spiegel reflex even afwachten. Het beloofd een mooi jaar te worden!!!!
MVG Gerry
22 april 2013 om 15:40 #17659672mooie hoor :thumb
22 april 2013 om 22:26 #17659673mooie foto,s maar die lelijke velgen breken je auto totaal af
maar ja kwestie van smaak :hmmz
23 april 2013 om 07:40 #17659674nou als jij mij dan 1000 euro sponsort zijn we uitgepraat.
Heb al aangegeven dat dit mijn tijdelijke velgen zijn omdat de andere niet meer passen ivm de grote remmen.
Dus dat is een probleem. Geen geld voor andere velgen. Komt wel weer, maar tijdelijk is dit de oplossing.
Eerst een rolkooi en volgend jaar de velgen.23 april 2013 om 11:34 #17659675AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ach je kan dr lekker mee tuffen! Velgen kun je altijd nog verwisselen toch.. haha het is een fase..
23 april 2013 om 22:56 #17659676laten we het daar dan maar op houden :jerry
17 juni 2013 om 07:03 #17659677Hallo allemaal,
maar weer even een update. Uiteraard niet stilgezeten.
Inmiddels heb ik een schroefkooi weten te vinden voor in de Manta. Het betreft een volledige 6 punts
schroefkooi. Enigste aanpassing is dat ik er achter een kruis in wil maken.Daarnaast is mijn Sparco stoel verkocht. Van dat geld heb ik een compleet lederen Kadett E champion
interieur gekocht. (mocht er nog iemand zijn die interesse heeft in de overige delen (naast de voorstoelen)
hoor ik het graag, mag bijna voor niks weg!)Nu echter nog de tijd vinden om alles te monteren. Probleem is het feit dat het gruwelijk druk is momenteel.
Heb in de eerste week van juli pas tentamens voor mijn tweede bevoegdheid. Gelukkig wel klaar op stage
en afgerond met een 9. Na de tentamens ga ik vrijwel direct op vakantie…… nu nog tijd vinden
om de manta klaar te maken voor DE manta meeting van het jaar in september!Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen van de nieuwe onderdelen.
Mvg
17 juni 2013 om 17:22 #17659678Zoooo zonde dat je een kooi in deze mooie A schroeft..
17 juni 2013 om 17:56 #17659679AnoniemLid sinds:
1 January 1970Fotos van de rolkooi?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.