Mijn Manta A ''Green Dream"

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Mijn Manta A ''Green Dream"

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 582)
  • Auteur
    Berichten
  • #17659655
    JOZO
      Lid sinds:
      29 September 2006

      Schroefkooi.. Om zelf te maken maak je het je eigen een stuk moeilijker. Dan zou je een bestaande schroefkooi voor Manta A moeten bemachtigen.. Kost wat, maar daar bespaar je zelf een hoop ellende voor.

      #17659656
      Hulkie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2008

        ja daar ben ik dus ook naar opzoek, maar het lijkt alsof die niet op deze aardbodem aanwezig zijn…..

        #17659657
        Hulkie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 May 2008

          Omdat de lente er weer aan zit te komen waardoor ik ook weer zal gaan rijden met mijn Manta
          ben ik toch nog/weer opzoek naar een betere remmerij update.
          Waar ik het meeste mee zit is de hoofdremcilinder en de bekrachtiger.
          Ik vroeg mezelf af wat jullie allemaal inbouwen in een A-manta. Er komen namelijk grotere remmen onder
          mijn manta omdat ik niet tevreden ben over de manier waarop hij nu tot stilstand komt.

          Wie heeft er goede tips?

          mvg

          #17659658
          kevinvantrijp
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 October 2010

            honda schijven + Volvo klauwen is wel even puzzelen hoor

            #17659659
            Hulkie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 May 2008

              Ja daarvoor weet ik genoeg opties, maar niet qua hoofdremcilinder en bekrachtiger.

              #17659660
              Ghanz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2005

                qua schijven… denk ik aan een setje van een omega, met Calibra klauwen

                :jerry :jerry :jerry :jerry

                zit het zelf ook nog met mijn remmen update..
                bovenstaande staat, zoals je weet, te koop, ga nu zelf eerst voor een rembooster van senator b

                heb me er verder nog niet in verdiept, maar het schijnt bij de oude 6 cilinder opels,
                als heel wat beter te remmen, puur vanuit het oogpunt, remdruk.
                en laat ik dat nou ook net willen…

                maar hoe de ruimte is bij een A.. tja daar heb ik geen kaas van gegeten ;)

                #17659661
                JOZO
                  Lid sinds:
                  29 September 2006

                  De bekrachtiger origneel is wat aan de kleine kant en past. Vaak is bij een update de bekrachtiger groter dan voorheen, dus zal je ruimte moeten maken. Ook nog eens oplettend hoe je met je koppelingskabel uitkomt, anders zou je die ook nog moeten veranderen.

                  #17659662
                  kevinvantrijp
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 October 2010

                    @peerke1987 wrote:

                    goed bezig gerry!

                    Ik heb mijn blok klaar liggen voor 80%, en de groene manta is verkocht gisteren aan een nieuwe eigenaar die hem op gaat knappen! :D

                    Toch wel klote, best wel emotionele waarde… maar zo laten staan is ook eeuwige zonde

                    Hij is nog steeds in goede handen hoor Peter. we zijn al een aardig eindje op weg.
                    Je krijgt de groeten van hem

                    Kevin

                    #17659663
                    Hulkie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 May 2008

                      zo zo zo beste medeliefhebbers,

                      Omdat de lente weer voor de deur staat heb ik afgelopen week de Manta maar weer van stal gehaald.
                      Ook omdat ik hem 10 maart eigenlijk mee wil nemen naar de onderdelen beurs en omdat hij 17 maart mee gaat naar Assen voor Automaxx. Daarnaast dient hij voor 25 maart weer gekeurd te zijn. Dus kortom genoeg redenen, maar vooral ook omdat ik weer wil kunnen genieten van mijn Green Dream.

                      Uiteraard heb ik de kont netjes afgebouwd. En ik kan opgelucht melden dat de lampen werken! Staat zelfs gruwelijk vet. Mijn vader wil ze nu ook (kan blijkbaar toch wel iets) hahahaha

                      Inmiddels zit de originele GTE bumper er ook op. Kontje kijkt zo AF en sexy al zeg ik het zelf :wub

                      Dus daar nog maar even wat foto’s van:

                      Daarnaast had ik koni’s op de kop getikt met NR. 82 1739 Sport (kan zeggen dat deze HEEEL lekker rijden)
                      een foto van de oude (v-maxx passend gemaakt) en de koni’s.

                      Daarnaast had ik ook mijn nieuwe voormat liggen en kon ik het uiteraard niet laten om deze ook even om te wisselen met de oude (versleten mat) Nu koop ik nog automatten via de Manta club, zodat deze nieuwe mat niet weer meteen helemaal beschadigt. Wat een verschil al zeg ik het zelf!!

                      Verschil tussen oud en nieuw is goed te zien:

                      Daarnaast nog wat kleine dingetjes vervangen zoals deurgreep (oude was gescheurd). Dit was vervelend omdat dit zeer doet tegen je blote elleboog in de zomer.

                      Daarnaast eindelijk mijn radio fatsoenlijk ingebouwd. Het dashboard was zo lomp uitgezaagd
                      dat het geen gezicht was, Hier heb ik een net plaatje voor gemaakt dit dat afdekt en ervoor zorgt
                      dat het nu wel fatsoenlijk past en oogt. Hier komen nog foto’s van.

                      Daarnaast ben ik nu begonnen met het uitdokteren van een remmen update.
                      Het betreft hier de volvo klauwen en honda schijven.
                      Deze heb ik inmiddels al gekocht, maar ben nu nog bezig met het uitzoeken hoe het precies zit/gemonteerd moet worden en wat er allemaal bij komt kijken. Zo ga ik ook opzoek naar stalen remleidingen (weet iemand misschien een adres?)
                      En nog steeds opzoek naar een goede oplossing voor een betere hoofdremcilinder om meer remdruk te kunnen opbouwen.

                      Komen nog veel foto’s dit jaar denk ik zo. Nu nog opzoek naar enkele kleine onderdelen, maar ook grote onderdelen.

                      mvg Gerry

                      #17659664
                      kevinvantrijp
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 October 2010

                        mooi man.

                        #17659665
                        ICEQUEEN_Manta_Logan
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 February 2006

                          @Hulkie wrote:

                          zo zo zo beste medeliefhebbers,

                          Omdat de lente weer voor de deur staat heb ik afgelopen week de Manta maar weer van stal gehaald.
                          Ook omdat ik hem 10 maart eigenlijk mee wil nemen naar de onderdelen beurs en omdat hij 17 maart mee gaat naar Assen voor Automaxx. Daarnaast dient hij voor 25 maart weer gekeurd te zijn. Dus kortom genoeg redenen, maar vooral ook omdat ik weer wil kunnen genieten van mijn Green Dream.

                          Uiteraard heb ik de kont netjes afgebouwd. En ik kan opgelucht melden dat de lampen werken! Staat zelfs gruwelijk vet. Mijn vader wil ze nu ook (kan blijkbaar toch wel iets) hahahaha

                          Inmiddels zit de originele GTE bumper er ook op. Kontje kijkt zo AF en sexy al zeg ik het zelf :wub

                          Dus daar nog maar even wat foto’s van:

                          Daarnaast had ik koni’s op de kop getikt met NR. 82 1739 Sport (kan zeggen dat deze HEEEL lekker rijden)
                          een foto van de oude (v-maxx passend gemaakt) en de koni’s.

                          Daarnaast had ik ook mijn nieuwe voormat liggen en kon ik het uiteraard niet laten om deze ook even om te wisselen met de oude (versleten mat) Nu koop ik nog automatten via de Manta club, zodat deze nieuwe mat niet weer meteen helemaal beschadigt. Wat een verschil al zeg ik het zelf!!

                          Verschil tussen oud en nieuw is goed te zien:

                          Daarnaast nog wat kleine dingetjes vervangen zoals deurgreep (oude was gescheurd). Dit was vervelend omdat dit zeer doet tegen je blote elleboog in de zomer.

                          Daarnaast eindelijk mijn radio fatsoenlijk ingebouwd. Het dashboard was zo lomp uitgezaagd
                          dat het geen gezicht was, Hier heb ik een net plaatje voor gemaakt dit dat afdekt en ervoor zorgt
                          dat het nu wel fatsoenlijk past en oogt. Hier komen nog foto’s van.

                          Daarnaast ben ik nu begonnen met het uitdokteren van een remmen update.
                          Het betreft hier de volvo klauwen en honda schijven.
                          Deze heb ik inmiddels al gekocht, maar ben nu nog bezig met het uitzoeken hoe het precies zit/gemonteerd moet worden en wat er allemaal bij komt kijken. Zo ga ik ook opzoek naar stalen remleidingen (weet iemand misschien een adres?)
                          En nog steeds opzoek naar een goede oplossing voor een betere hoofdremcilinder om meer remdruk te kunnen opbouwen.

                          Komen nog veel foto’s dit jaar denk ik zo. Nu nog opzoek naar enkele kleine onderdelen, maar ook grote onderdelen.

                          mvg Gerry

                          Zo heb ik de remmerij ook voor mijn B Manta :thumb

                          #17659666
                          Hulkie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 May 2008

                            aha. En hoe zit jij dan met jouw naaf. De klauwen komen namelijk voorbij de naven!!!!
                            En dan zouden er spoorverbreders nodig zijn….. wat ik liever niet wil.
                            Zijn de naven onderling uitwisselbaar? Zodat ik een bredere kan monteren van bijvoorbeeld een B-manta?

                            is dit mogelijk weet iemand dit?

                            #17659667
                            kevinvantrijp
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 October 2010

                              wat je ook zou kunnen doen is een grotere velg pakken. maar dit zou je waarschijnlijk ook niet willen

                              #17659668
                              Hulkie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 May 2008

                                Zo beste mensen,

                                afgelopen week bezig geweest met de Manta qua remmerij aan de voorzijde. De volvo klauwen inclusief Honda schijven zijn gemonteerd.
                                Het was wel wat aanpassen hier en daar, maar het eindresultaat is dat de Manta nu al remt als een blok vergeleken met eerst.
                                Daarnaast zijn er geen trillingen op het stuur en trekt hij niet meer aan het stuur tijdens het remmen. Ik ben dan ook zeer tevreden
                                met het resultaat. Uiteraard is het wel wat passen en meten geweest, en helaas kan ik nu geen 13 inch ATS classic meer rijden
                                omdat de klauw voorbij de naaf komt en ik niet met spoorverbreders wil gaan rijden.

                                Nu rij ik met 15 inch Ronal velgen. 7J et 25 Staat opzich prima, maar niet zo mooi en netjes als de Classics bovendien zijn het niet meer de
                                mooiste velgen. (foto van de lelijkste velg, zodat de andere niet tegen vallen :D ) Ze zijn gelukkig inclusief naafkapjes.

                                Ook heb ik stahlflex leidingen laten maken. Ik was nu toch bezig. De prijs viel zelfs reuze mee voor alle drie de leidingen
                                (voor 2x en achter 1x) Zelf heb ik een setje aangeschaft waarmee je bolle remleiding nippels kunt draaien. Dit setje kostte me iets meer
                                als 20 euro. Je hebt deze nodig omdat de stukjes remleidingen in de volvo klauwen een bolle aansluiting vereisen.
                                Daarnaast zou je normale T stukjes kunnen gebruiken om de twee kanalen vanuit de klauwen samen te voegen tot 1. De meeste
                                gebruiken dezelfde T stukjes als op de achterassen, maar deze waren niet aan te komen of ze kostte rond de 14 euro of meer.
                                Na even rondneuzen op de sloop had ik een handje vol T stukjes gevonden echter moesten hiervoor ook bolle aansluitingen worden
                                gedraaid I.P.V de standaard ”holle” die op de oude Opels wordt gebruikt.
                                Na wat draaien en buigen van de koperen leidingen is ook dat helemaal goedgekomen.

                                Daarnaast meteen gebruik gemaakt van dot 5.1 om het geheel af te vullen. Meteen mijn eigen gemaakte remmenontluchter kunnen
                                testen. En dat werkte ook prima.

                                Nu weer sparen voor het volgende op mijn To Do List waaronder:
                                – schroefkooi
                                – schijven achter
                                – 15 inch velgen (heb hele mooie in gedachte, maar zijn behoorlijk prijzig)

                                Mvg Gerry

                                #17659669
                                kevinvantrijp
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 October 2010

                                  Sjiek hoor je bemt er uitgekomen zie ik. En ben je uitgekomen met een standaard remcilinder en rembekrachtiger.

                                  #17659670
                                  Hulkie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 May 2008

                                    Voor nu zit er inderdaad een standaard remcilinder en bekrachtiger onder.
                                    Dit omdat ik simpelweg geen echte goede vervangende optie heb gevonden.
                                    Hier wacht ik mee tot ik mijn achterremmen ga vervangen door schijven. Het remt zo ook prima, maar
                                    je moet best hard op het pedaal trappen voor je echt stil staat. Met een grotere bekrachtiger zal dit
                                    veel minder zijn.

                                    Ik zal een foto maken zodra hij weer buiten is met mooi weer zodat je kunt zien hoe hij staat op zijn 15 inch velgen.

                                    #17659671
                                    Hulkie
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 May 2008

                                      Gisteren naar de Manta meeting geweest in Soerendonk. Daarna samen met mijn vriendin wat foto’s gemaakt.
                                      Foto’s van de spiegel reflex komen nog. Hierbij even wat fotos die ik heb gemaakt met mijn Samsung Galaxy S2.
                                      Zitten best gave foto’s tussen al zeg ik het zelf. Gisteren ongeveer een 300 foto’s gemaakt in totaal op
                                      verschillende locaties.

                                      (zie ook meteen de tijdelijke velgen onder de auto)

                                      Nu de foto’s van de spiegel reflex even afwachten. Het beloofd een mooi jaar te worden!!!!

                                      MVG Gerry

                                      #17659672
                                      teungts
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 July 2004

                                        mooie hoor :thumb

                                        #17659673
                                        Kermitkiller
                                          Lid sinds:
                                          26 March 2005

                                          mooie foto,s maar die lelijke velgen breken je auto totaal af

                                          maar ja kwestie van smaak :hmmz

                                          #17659674
                                          Hulkie
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 May 2008

                                            nou als jij mij dan 1000 euro sponsort zijn we uitgepraat.

                                            Heb al aangegeven dat dit mijn tijdelijke velgen zijn omdat de andere niet meer passen ivm de grote remmen.
                                            Dus dat is een probleem. Geen geld voor andere velgen. Komt wel weer, maar tijdelijk is dit de oplossing.
                                            Eerst een rolkooi en volgend jaar de velgen.

                                            #17659675
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              Ach je kan dr lekker mee tuffen! Velgen kun je altijd nog verwisselen toch.. haha het is een fase..

                                              #17659676
                                              Kermitkiller
                                                Lid sinds:
                                                26 March 2005

                                                laten we het daar dan maar op houden :jerry

                                                #17659677
                                                Hulkie
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  2 May 2008

                                                  Hallo allemaal,

                                                  maar weer even een update. Uiteraard niet stilgezeten.
                                                  Inmiddels heb ik een schroefkooi weten te vinden voor in de Manta. Het betreft een volledige 6 punts
                                                  schroefkooi. Enigste aanpassing is dat ik er achter een kruis in wil maken.

                                                  Daarnaast is mijn Sparco stoel verkocht. Van dat geld heb ik een compleet lederen Kadett E champion
                                                  interieur gekocht. (mocht er nog iemand zijn die interesse heeft in de overige delen (naast de voorstoelen)
                                                  hoor ik het graag, mag bijna voor niks weg!)

                                                  Nu echter nog de tijd vinden om alles te monteren. Probleem is het feit dat het gruwelijk druk is momenteel.
                                                  Heb in de eerste week van juli pas tentamens voor mijn tweede bevoegdheid. Gelukkig wel klaar op stage
                                                  en afgerond met een 9. Na de tentamens ga ik vrijwel direct op vakantie…… nu nog tijd vinden
                                                  om de manta klaar te maken voor DE manta meeting van het jaar in september!

                                                  Ik zal binnenkort wat foto’s plaatsen van de nieuwe onderdelen.

                                                  Mvg

                                                  #17659678
                                                  GTS2.2DTI
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 October 2006

                                                    Zoooo zonde dat je een kooi in deze mooie A schroeft..

                                                    #17659679
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      Fotos van de rolkooi?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 582)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.