Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Mijn Manta A ''Green Dream"
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 april 2011 om 19:01 #17659605
kwijl kwijl kwijl…….
Wat een super mooie auto…..
Kudo’s voor jou!21 juni 2011 om 17:03 #17659606da`s zeker een nette manta , mijn complimenten
21 juni 2011 om 17:18 #17659607Hoe is het met vuile Jetje eigenlijk, al lang niets meer van gehoord..
26 juni 2011 om 10:01 #17659608Hallo Hulky. heb je die automaat bak en andere onderdelen toevallig nog gr kevin
26 juni 2011 om 18:12 #17659609Tsja, met vuile jetje is het goed.
Schiet al heel erg op. Hij is al bijna klaar haha.maar goed.
@kevin, daar heb ik helaas niks meer van. Dat is toen binnen 1 week allemaal verkocht
aangezien wij geen automaten rijden en ik het geld nodig had.mvg
24 augustus 2011 om 08:09 #17659614Inmidels ben ik met mijn Groene droom al naar een meeting geweest zoals sommige weten
(eerste olde opels meeting in lent) Hier ben ik 2e geworden. Toch leuk!.Maar nu staat mijn manta binnen om het een en ander te veranderen.
Hopelijk is hij klaar voor de manta meeting in zennewijnen begin septemer.Allereerst zijn we bezig met de uitlaat. Deze ging voorheen onder de spoorstang door
waardoor deze te laag hing. Als ik er dan in ga zitten met bijvoorbeeld mijn vriendin of vader oid
en er ruim 200 kilo voorin zit raakte ik elke hobbel. Dat is geen rijden natuurlijk.Dus nu zijn we hem aan het aanpassen. Ik ga zometeen naar de besbo voor een nieuwe lambdasonde
en hopelijk voor een lambdamoer Draad is m18x1.5 (bij biesheuvel kosten ze 5 euro), maar ik hoop
dat ik er zo aan kan komen zodat we vandaag de uitlaat in orde kunnen maken.Het oude spul is er wel al onderuit. Nu zal het complete systeem rvs zijn dus ook de voorpijp en hoogglans poliert. Haha.
Alleen zoek ik nog een goede set 1.6 remklauwen. Mocht iemand die hebben hoor ik het graag, want mijn rechterklauw remt niet.
Dus hij trekt als een dolle naar links bij remmen. Levensgevaarlijk dus.En nog iets levensgevaarlijks tegengekomen!!.
het viel me op dat bij sturen en inveren mijn claxon afging.
Nu is het orgineel zo dat de naaf konisch vastzit op de stuurstang en met die karteltjes.
Bij mij was het zo dat hij maar 1 a 2 mm van de karteltjes pakte.
Met andere woorden als ik hem niet zo lomp had aangedraaid (wat ik gelukkig dus wel altijd doe)
had ik nu al geen manta meer gehad. De karteltjes zijn helemaal afgesleten van de naaf omdat deze niet vergenoeg
op de stuurstang ging!. Dus nu blijkt maar weer. als iemand adverteerd met daarin stuur met manta naaf CONTROLEREN!!!
maar goed ook dom van me eigen natuurlijk.
Dit is gelukkig nu wel opgelost!.Voor de rest heb ik aan de achterzijde de 8j velgen met 205/60 vervangen voor 7j met de 205 banden.
hierdoor heb ik bij inveren geen last meer van aanlopen.
De 7j velgen heb ik van mijn kadett gehaald. Heb nu zelfs een 7j ats als reservewiel.Ik heb dus wel een vervangende set voor mijn kadett moeten kopen. Nu heb ik daaronder
mooie velgjes zitten vind ik zelf. Wel veel aan moeten schuren, want ze waren helemaal goud!.
4 dagen aan gewerkt inclusief met de hand polijsten.(vind ze zelf mooier als ATSjes) Foto is van OPN.
Daarnaast (en ja let op) heb ik chroom gekocht voor mijn manta!!! Eng he!!.
Chrome wielmoeren! en chrome kleppendeksel schroeven!
Heb besloten hem door de jaren heen toch wat meer op te blingen laten we maar zeggen. (word wel poetsen ZUCHT)Alleen nu wil ik dus ook mijn GT kleppendeksel monteren, maaaaarrr nu wil ik aan jullie vragen hoe jullie
het grote gat hebben gedicht van deze deksel en wat voor nippel jullie hebben gepakt voor het kleine gat.Ook heb ik nu een toerenteller gemonteerd (orgineel natuurlijk) Toch wat mooier als een domme klok (die niet werkte :hmmz )
En ik heb mijn middenconsole schakelgat wat ovaal gemaakt omdat ik mijn manta niet fatsoenlijk in zijn 2 en 4 kon krijgen
omdat het console in de weg zat.Dus al met al een hoop werk, maarja ik heb het al vaker gezegd deze manta is nooit klaar.
:jerry25 augustus 2011 om 17:22 #17659615deze kadett heb ik nog gezien op opn ziet er goed uit :thumb
25 augustus 2011 om 19:10 #17659616deze velgjes staan de dett ook goed :thumbup
28 augustus 2011 om 12:11 #17659617@ bastiaan. Dankjewel.
@popke, ja ze staan zeker goed. En steken niet uit. dus rijden is ook zonder problemen.
De manta is nu ”klaar”.
Uitlaat is aangepast. Rijdt nu stukken beter, want nu raak ik nergens meer iets!
Heb een nieuwe lambdasonde gekocht en een passende moer (draad is M18 x1,5)
De moer op de RVS voorpijp gelast alles gemonteerd en hij liep.
Ik moet wel zeggen dat hij ook mooier loopt nu de ”orginele” voorpijp is gemonteerd.
Ging eigenlijk heel vlot.De remmen zijn ook nagekeken. Beide klauwen lossen heel goed na het remmen
en ze remmen beide, maaaaaarrrrr als ik gewoon rijdt over de weg en dan rem, trekt de
auto nog steeds naar links :( dus dat is balen, maar goed.Daarnaast hebben we de naaf van het stuurtje aangepast en gemodificeerd. Nu past en werkt wel
alles zoals het hoort en kan ik niet meer verongelukken omdat ik nu wel gewoon kan sturen.enige waar ik nu nog aandacht aan wil besteden is onder de kap. (GT kleppendeksel)
moet iemand hebben die aluminium kan lassen, dan laat ik het grote gat gewoon dichtlassen
en in het kleine gaatje een pijpje lassen. Dan is alles opgelost en netjes.Ook vind ik de achtervering veeeeeelste slap naar mijn zin. Ik heb destijds ”nieuwe” koni loadadjusters gekocht,
maar die zijn dus niet nieuw en enkel mooi overgespoten (zucht)
Dus nu moet ik opzoek naar iets stugs voor achter qua vering en dempers. (iemand iets liggen of een oplossing??)mvg Gerry
28 augustus 2011 om 21:00 #17659618dat naar links trekken kan nog twee oorzaken hebben of er zit nog een remslang verstopt of je je heb d,r verschillende zuigers in je remklauwen :wors
1 september 2011 om 15:45 #17659619Hey Popke,
De remslangen zijn allemaal nieuw en vervangen (en gecontroleerd op doorlopen) dit is dan ook allemaal goed.
De zuigers zijn ook allemaal hetzelfde (hebben we er al uit gehad en nagemeten en bekeken)(ben nu nog wel opzoek naar andere 1.6/gte klauwen zodat ik die kan monteren
en kan kijken of het probleem dan voorbij is) DUS ALS IEMAND IETS HEEFT LIGGEN! hoor ik het graag!!!!
Mocht dat niks worden en ht gaat me vervelen ga ik er voor alles onderuit halen en er 2.2 spul opbouwen
enkel zit ik dan met remslang, maar wij zijn vernuftig genoeg om daar ook wel wat op te verzinnen.Maar goed.
Update.
De kleppendeksel zit erop. Kijkt toch een stuk mooier dan de compleet zwarte 2.4 deksel.
How it was:Tsja wat zal ik zeggen? Je bent nooit klaar met zo’n auto hé!
Mvg
1 september 2011 om 20:24 #17659620ziet er mooi uit dat groene op het hartje :thumb
2 september 2011 om 11:26 #17659621:thumb
jammer dat ik hem niet in Sevenum zag zie ik hem zondag bij de Manta meeting?2 september 2011 om 16:27 #17659622Zoals het er nu uitziet kom ik zondag zeker met de manta.
Tenzij het vollebak onweert en knetterhard regent (zoals nu voorspelt word).4 maart 2012 om 18:04 #17659626UPDATE!!!!
Vandaag mijn Manta weer naar huis gehaald.
Gisteren avond na het werk de acculader eraan gelegd en hij startte meteen.Vandaag eigenlijk heel de dag bezig geweest met de Manta.
– stationair regellaar vervangen.
– schroeven grill zwart gemaakt.
– koplampen in blanke ML gespoten aan de achterzijde
– Oude stoel eruit gehaald en plaats gemaakt voor de Sparco Evo 3
– Stoelframe gemaakt voor de Sparco (ook meteen gespoten) die hangt nu te drogen.TO DO:
– bedrading bij radio fatsoenlijk maken (hangen nu onder het dashboard uit)
– stoel monteren.
– quick release monteren incl. Sparco stuur.
– (nieuw stuur voor de Kadett aanschaffen dus)
– vloermatten aanschaffen via de Mantaclub.Daar zal het dit jaar wel bij blijven denk ik zo.
1 April streetpower in Assen.
mvg Gerry
4 maart 2012 om 20:58 #17659627Mis nog een rolkooi Gerry en we want :kewlpics
5 maart 2012 om 09:03 #17659628Rolkooi gaat hem dit jaar niet worden helaas.
Te druk geweest en aangezien ik hem de aankomende maanden wil gaan gebruiken is dat doorgeschoven naar
het volgende jaar (oftewel de winter) Volgend seizoen waarschijnlijk beter en meer.(pics komen nog)
7 maart 2012 om 18:26 #17659623Zo beste mensen. Omdat ik de uitlaat te laag vond hangen ook meteen de uitlaat aangepast.
Nu de ”orginele” RVS groep A pijp passend gemaakt en daar de Lambdasonde ingemaakt.
Nu heb ik geen problemen meer bij drempels o.i.d.Zo was het eerste stuk van de uitlaat voorheen:
De oude lambdasonde kreeg ik in eerste instantie NIET maar dan ook echt NIET los uit het spruitstuk,
dus uit voorzorg maar een andere gekocht. Maar aangezien ik eigenwijs ben toch nog een keer geprobeerd hem
los te krijgen (uiteraard toen ik de andere net had gekocht) en jawel hoor hij kwam los. (nu een mooie reserve)
Old vs New:
uiteraard een passende moer voor de sonde:
Gat in de pijp (doet toch altijd pijn om te doen!)
Moer erop lassen:
De stoel heb ik er inmiddels ook instaan:
Zit LEKKUL!!!!! :wub
En vandaag een leuke verrassing toen ik van stage thuis kwam mijn stuurtje incl quick release was binnengekomen
dus maar meteen gemonteerd. Ik heb gekozen voor een Deep dish van 70 mm aangezien het Sparco stuur van 95 mm
incl de quick release te ver naar me toe zou komen.
Lekker dun zoals je kunt zien! Ideaaaaaal en met grove tanden!
En het deel wat op de naaf blijft zitten (word nog aangepast zodat hij niet zo gemakkelijk erafgeschroefd kan worden
En nu nog andere matten, want zo ziet mijn voormat er nu uit :( dat is het enige van de auto wat mij stoort!
Of een compleet andere voormat of vloermatten van de mantaclub incl logo uiteraard!
Nu hopen op mooi weer!!!!
8 maart 2012 om 14:39 #17659625Zit er echt top uit zeer mooie manta :thumbup
Schakelt hij soepel in de versnellingen? ik ben nu namelijk met mijn schakelstang bezig maar hij schakelt nu niet soepel omdat de schakelstang die ik heb ingekort scheef komt te staan ten opzichte van het schakelgewricht.
Hoe heb jij dit opgelost?
8 maart 2012 om 19:36 #17659613Ik heb hier geen enkele moeite mee.
We hebben het hier thuis nu al bij 5 auto’s verandert en alles schakelt zeer soepel moet ik zeggen (net zo goed of beter dan een originele 5-bak)
Heb je misschien een foto van het probleem? Ik kan mezelf namelijk niet herinneren dat wij dat probleem zijn tegengekomen.Wij hebben het mechanisme en de schakel stang beide evenveel ingekort zodat de verhoudingen blijven kloppen.
En bij ons zit dan ook niets schuin tegen over elkaar.(een foto om je verhaal te verduidelijken?)
ps. bedankt voor je reactie!
8 maart 2012 om 20:06 #17659610Zal dit weekend even opnieuw proberen anders plaats ik wel even een foto ik denk dat ik de stang genoeg heb ingekort maar waar de kunstofbus in komt te ver dus even omlassen.
11 maart 2012 om 19:19 #17659624Ik neem aan dat het is gelukt?
even een vraagje voor de mensen die er verstand van hebben.
Mijn huidige kenteken is 82 ZR 00 wat in principe niet overeenkomt met het jaartal van de auto (1973)
Nu wil ik dus eigenlijk mijn orginele kenteken achterhalen en die misschien weer gaan rijden als dat mogelijk isNu is mijn vraag waar kan ik dat achterhalen of hoe? Bij welke instantie/bedrijf kan ik hiervoor terecht?
mvg Gerry
12 maart 2012 om 11:10 #17659612Het gewricht zat scheef ten opzichte van de stang ik heb hem los geflext en zal hem zaterdag weer recht ervoor lassen ik heb geen gas meer dus dan word het moeilijk…
Over dat kenteken? zou de RDW eens bellen.
12 maart 2012 om 11:20 #17659611aha. dus nu eerst wachten tot je weer gas hebt :p
maar dat is inderdaad een optie ja, maar kan dat ook niet via de FEDAC of zoiets?
18 maart 2012 om 09:20 #17659629RDW is de enige oplossing gewoon er een keer naartoe rijden :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.