Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › mijn kadett (e) sdn in de verkocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juli 2011 om 21:27 #17239508
Ondertussen ben ik bijna een jaar lid en heb ik eigenlijk nog weinig verteld over mijn autootje. (ik weet niet of jullie het interessant vinden maar goed )
Vorig jaar mei heb ik samen met een kameraad een kadett e sedan 1.6 gekocht om een soortement van carbagerun achtige rit te rijden naar Italië.
Het idee was dat een auto onder de 500 euro gekocht zou worden waarbij de rit werd gereden in tweetallen. In totaal waren we met z’n 4en dus 2 auto’sEr zijn toen meerdere auto’s bekeken en hebben uiteindelijk gekozen voor de kadett. Niet omdat het de luxete of mooiste was maar hij is natuurlijk wel betrouwbaar.
Voordat we op vakantie gingen is de auto voorzien van een motorkap met luchthapper en haaientanden en een (gsi) spoilertje.
Verder is de auto in zijn geheel opnieuw gespoten in het fris oranje en is de auto voorzien van de code 01 (Dukes of hazard).Omdat er veel bergpassen bij de vakantie zouden zitten, zijn tevens de remmen voorzien van nieuwe blokken/schoenen en nieuwe vloeistof.
Toen dit gereed was, was het tijd om op vakantie te gaan.
hieronder wat foto’s van de werkzaamheden (veel zijn helaas verloren gegaan)naast de tegenstanders auto (ford fiesta):
Na 2 weken van rijden, verkennen en ruim 5000km verder waren we weer terug in Nederland. Tot onze verbazing geen enkel probleem gehad met de det alleen een lekkende kering en toen we vastzaten met de det op het stand :jerry
Terug in Nederland is geprobeerd de det te verkopen, me maat had nog twee auto’s en ik had net een mazda 929 :wub gekocht en had dus niet zo veel behoefte aan nog een auto. Tevens waren me ouders niet in voor nog een auto op de oprit. De det raakte echter niet verkocht, het hoogste bod was 350 euro wat ik veel te weinig vond. Na twee maanden hebben me ouders de moed opgegeven en mocht hij blijven.Het was toen ook hoogtijd voor een nieuwe apk.
Dit viel echter tegen, de banden voor waren op, de schokdempers voor waren alle twee lek, van de dorpels was minder als de helft over, de uitlaat was lek en de ruitenwissers waren niet goed meer. Toen de apk man belde was ik wel een beetje verrast, al was ik op de hoogte van de slechte schokdempers en banden. Ik heb het wagentje toen maar weer meegenomen naar huis.Nu ik het voor elkaar had dat ik twee auto’s mocht hebben, wou ik het detje niet weg doen. Ik kende iemand die aan auto’s laste (was niet zo goed met plaatsmateriaal). Daar ben ik eerst naartoe gegaan om te vragen of dit nog repareerbaar was. Hij had nog nooit zo’n gat in een dorpel gezien en moest wel lachen ;) . Toevallig had hij nog een set overzet dorpels liggen voor de auto alleen miste aan een kant een stuk. De volgende dag is het lassen begonnen. Een groot gedeelte van de originele dorpels zijn eerst weggeslepen zodat al het rotte metaal weg was. Vervolgens zijn de overzet dorpels geplaatst en vast gelast. Hier heb ik voor het eerst van mijn leven gelast king:
En omdat we toch bezig waren is de uitlaat ook meteen maar meegepakt.
Toen de dorpels erop zaten is het heel met plamuur en smeerbaar metaal strak gemaakt. Toen dit gereed was is het geheel in de bodyshoot gezet. Vervolgens is de binnenkant geheel volgespoten met tectyl zodat het doorroesten niet snel meer zou gaan gebeuren.Vervolgens heb ik op marktplaats iemand gevonden in de buurt die nog een setje apexi schokdempers en veren had liggen. De lekke schokdempers heb ik toen vervangen door deze nieuwe schokdempers, en ik moet zeggen ze zijn geweldig wat een rijgedrag! In eerste instantie reed ik met de apexi veren welke de auto 4cm omlaag zette. Het nadeel is dat ik in drempeldorp woon en ik langzaam de onderkant van de auto aan het schoon krabben was. Dit vond ik niets dus heb de originele veren weer geplaatst.
Daarna ben ik op zoek gegaan naar nieuwe bandjes en uiteindelijk uitgekomen bij geheel andere velgen met bandjes. Deze heb ik zelf voorzien van een nieuw laagje verf want de vorige eigenaar had ermee door de pekel gereden en had dat lekker in laten trekken. De velgen die er nu onderliggen zijn 16 inch ABT velgen met et waarde 30 dus deze steken lekker uit naar buiten. De bandbreedte is 205 en hoogte 40. Dit verbeterde de weglegging weer met sprongen.
Op de originele velgen heb ik winterbanden gelegd.
Toen deze werkzaamheden erop zaten weer naar de apk gebracht waar de enige opmerking was: netjes gedaan dus ik was helemaal blij :)
Toen het autootje weer goed was wou ik eerst van het olielek probleem af. Het leek tussen de versnellingsbak en het motorblok uit te komen, dus het vermoeden was dat de achterste krukaskering lek was. Om hier enigszins bij te kunnen moest het blok eruit. zo gezegd zo gedaan.
het blok nog in de auto
aan de kraan
nog een keer
blok in de schuur
blok met versnellingsbak los
de automaat centrifugaalschakeltrommel (geen flauw idee hoe zo’n ding heet maar vind dat wel een vette naam)
voor de foto met mij
de aandrijfassen welke voorzien zijn van nieuwe hoezen en vet
vervolgens heb ik een zwarte gsi kap gekocht omdat de oranje toch en beetje te was.
Daarna ben ik de roestvorming onder de kap gaan bestrijden. Er was roestvorming rond de kokerbalken op het frame waar de gegeven van de auto staan vermeld bij de koplampen op het frame rond de radiator etc.
Ik heb toen alle onderdelen die recht ene het frame zaten losgemaakt en ben de zonder liefde gaan schuren totdat alle roestvorming weg was. Gelukkig geen gaten dus mooi glad maken en spuiten.tot slot ben ik een tijdje bezig geweest met het vervangen van de wielranden achter. De ene was dusdanig rot dat ik de randen kon afbreken met men hand. Ook hier heb ik alles weer weggeslepen wat maar enigszins roest bevatte en heb ik hier nieuwe randen ingelast.
de foto’s hiervan volgen nog.Een foto op de bokjes naast de Mazda
De Mazda waardoor de Opel in eerste instantie een no go was
30 juli 2011 om 21:28 #17898727AnoniemLid sinds:
1 January 1970De meeste foto’s doen het bij mij niet :(
30 juli 2011 om 21:38 #17898728is opgelost
30 juli 2011 om 21:43 #17898729AnoniemLid sinds:
1 January 1970Netjes hoor, ziet er goed uit.
10x beter met die nieuwe motorkap ook :P30 juli 2011 om 21:43 #17898730ziet er weer netjes uit. goed bezig..
30 juli 2011 om 21:49 #17898731ziet er goed uit,
Moet wel zeggen dat de kadett er nu op vooruit gegaan is met die velgen en motorkap :thumb
31 juli 2011 om 08:01 #17898732weer een gered van de sloop.
goed bezig.groeten.
31 juli 2011 om 10:23 #17898733Die Mazda :shock: :thumb :kewlpics :kewlpics :kewlpics
31 juli 2011 om 18:47 #17898734@GTS2.2DTI wrote:
Die Mazda :shock: :thumb :kewlpics :kewlpics :kewlpics
Inderdaad, das een stukje Japanse porno :thumb
Komt er een lijn motor in of een uber toffe dik blazende rotatie motor?
1 augustus 2011 om 17:45 #17898735haha ben ook heel blij met me mazda’tje ben er bij toeval tegenaan gelopen en het blijkt een bijzonder ding te zijn :P
Ik laat het op dit moment bij de lijn motor in verband met onderdelen en een project waarbij de kosten toch al uit de klauwen lopen.
Bij veel belangstelling wil ik eventueel hier op het forum wel een pagina voor aanmaken (al is dat wel een beetje dubieus een mazda op het opel forum :vertag )maar terug komend op de kadett ik zal hier binnenkort weer wat meer over posten ;)
6 augustus 2011 om 09:55 #17898736hierbij weer een korte update over de det.
de foto’s van het lassen zijn tevens terecht :DZoals op de foto’s te zien is was de wielrand rechts achter zeer zwak. Hier is al het rotte weggehaald en alles met de slijptol blank geslepen.
Toen dit kaal was is de overzet dorpel afgeslepen, zodat deze pas was. Vervolgens is deze netjes op zijn plaats gezet en vastgezet met een tang.
Vervolgens heb ik de wielrand op meerdere plaatsen vast getikt waarna ik hem heb afgelast.
ook aan de achterkant waren een aantal gaten gevallen in de auto, deze heb ik dus ook meteen meegepakt. De randen van de plaatjes die erop zijn gelast heb ik vervolgens met kit afgedicht zodat het geheel goed (water)dicht zat.
toen alles klaar was heb ik het geheel gespoten. onder de bumpers met bodyshoot en op de auto met high glossy glim glim zwart (omdat ik de kleur van de auto niet heb en ook niet zo gemakkelijk kan verkrijgen).
ook onder de kap heb ik bij de kokerbalken het roest verwijderd en ook deze heb ik zwart gespoten.
verder zijn er voor het idee nog een aantal dingen gebeurt (sportstuur, booskijkers, rood hitteschild)misschien dat ik hem van de zomer nog een keer helemaal netjes overspuit, maar dat is is nog niet echt zeker
maar iemand een idee voor een vette kleur?
zelf zat ik te denken aan Mazda carbon gray maar andere ideeën zijn altijd welkom21 augustus 2011 om 09:15 #17898737Beste jongens,
Ik ben bang dat ik de kadett binnenkort moet gaan verkopen in verband met aanschaf van een ford cougar ( :( )
Na veel twijfel besloten deze auto te kopen aangezien ik hem voor 500,- mee kon krijgen, kortom koopje.
Dit beestje heb ik gekocht om op te knappen De motor hiervan heeft waterschade en is helemaal kapot ook moet de radiator etc allemaal bekeken worden kortom aardig wat werk. Het belangrijkste probleem is de wegenbelasting van de auto deze auto weegt immers 1365kg en ik mag dus aardig aftikken elke maand. Tevens zal het onderhoud ook het een en ander gaan kosten en echt ruim heb ik het op dit moment niet ik ben immers nog student.
Aangezien ik met de renovatie van de cougar een leuk centje kan pakken (heb al een geïnteresseerde voor 1900) ben ik van plan het kadettje eruit te doen. :cry
na verkoop is het idee om een kadett (e) hachback te kopen en hier een circuit auto’tje van te maken.voor de mensen die de cougar niet kennen: (dit is niet de auto maar wel het model en kleur)
24 augustus 2011 om 17:44 #17898738Zonde.
Wat is waterschade?
Want als ie met zijn neus in het water heeft gelegen kun je best pech hebben en heel de kabelboom voor moeten vervangen :shock:24 augustus 2011 om 19:20 #17898739Gelukkig is een Cougar naast zwaar wel lekker zuinig :cry …
26 augustus 2011 om 12:21 #17898740Dat is jammer, maar je heb zoiezo een Kadett ouder laten worden :thumb
Is het een 1.3NB ??
Ik ben van plan om met mijn Kadett een keer naar Polen te gaan, 1000 km in een stuk, maar als jij naar Italie bent geweest moet dat wel een eitje zijn.
(kan natuurlijk altijd wat stuk gaan..)Gr Colin
10 september 2011 om 17:30 #17898741Cougar is uiteindelijk verkocht met kapot blok kwam toevallig een liefhebber/geintereseerd tegen welke hem voor een veel te hoog bedrag heeft meegenomen
btw met waterschade wordt bedoeld dat er koelvloeistof in de cilinders is gekomen en je een waterslot heb gehad kleppen kom zuiger krom etc blok moest gewoon vervangen worden.de kadett heeft veel geluk want deze wordt nu ffe vlink onder handen genomen.
wordt nu rustig sparen voor een 2.0 16v welke ik met enige tweeks ga proberen op de 200pk te krijgen en anders dichtbij.
@ColinH
Kadett naar polen moet kunnen motorisch kunnen ze niet kapot (bijna niet)
alleen ffe remmen checken ;)nog iemand ideeën voor kleuren?
zit nu te denken aan zijdeglans zwart met gouden belijning10 september 2011 om 19:05 #17898742Ziet er goed uit! Alleen beetje jammer dat je over je radiateur heen hebt gespoten! Had je beter een kartonnetje voor kunnen doen ofzo…
Het gele luchtfilter met rode kleppendak is ook nie echt mijn smaak :p
Verder ziet ie er wel keurig uit!Ben blij dat er weer een Kadettje word opgeknapt :p Jammer genoeg ook niet geheel in originele staat maar hij is er nog wel! ;)
Btw, ik zie dat je een GSI motorkap hebt op een geen-gsi E kadett? Dit past gewoon? Dan zou ik dit namelijk ook wel willen :D
11 september 2011 om 19:28 #17898743@Rottentweetie ja dat past zeer zeker. Vind t zelf ook erg mooie kapjes vandaar
t gele luchtfilter is ook niet mijn ding (zelfs afschuwelijk) wou eerste een k&n filter kopen (zon mooie chrome) maar vanwege plannen tot switchen blok niet gedaan.
inderdaad niet geheel in originele staat maar ik vind t knutselen zo leuk :)
25 september 2011 om 16:29 #17898744Afgelopen winter had ik het probleem dat ik geen warme lucht uit de blower van de kadett kreeg. Nu voor de zomer is dat niet zo erg maar aanstaande winter zit er er toch graag weer warmpjes bij. Na een korte blik was de oorzaak gevonden:
In eerste instantie heb ik geprobeerd om hem van achter weer aan te sluiten. Ik had echter geen flauw idee waar, vandaar dat ik besloten had om het verwarmingsbeheerpaneel los te halen. Daar had ik zo gevonden waar ik het metalen klemmetje op moest klikken.
aangezien ik toch bezig was heb ik meteen de verlichting van het dashboard kastje gerepareerd :)
Omdat ik plannen heb om de kadett van een 2.0 16v te voorzien en daarna helemaal netjs over te laten spuiten en ik een geheelte van het midden console toch al los had liggen ben ik vandaag ook bezig geweest met het controleren van de bodem van de kadett.
hiervoor moesten de stoelen, bank en instaprand verwijderd worden.
hierna zijn de matten verwijderd om te kijken hoe de bodem er aan de binnen kant uit ziet. Dit viel me enorm mee alleen wat oppervlakkig roest bij de randen achterin en op een plaats na wat steken met de schroevendraaier één gat.Hiervoor is aan de onderkant een nieuw plaatje gelast welke vervolgens om het geheel waterdicht te maken is afgesmeerd met vloeibaar metaal. De oppervlakkige roest is verwijderd en de gehele bakken zijn in de tectyl gezet.
Aangezien de matten er nu geheel uit waren, heb ik deze ook meteen schoon gemaakt. Eerst met azijn water (idee van me moeder) aangezien dit het vuil beter los zou maken en eventuele vieze geur dingen eruit zou halen. Vervolgens heb ik het geheel afgespoten met de hogedrukreiniger zodat het azijn en vuil eruit is.
24 december 2011 om 20:38 #17898745Ik ben de laatste tijd druk geweest dus weinig tijd gehad om weer wat te posten.
de zomer velgen zijn weer in de schuur opgeborgen en de winter velgen/banden liggen weer onder de auto.
in het begin van november moest de kadett weer naar de keuring.
Na al mij n werk aan de auto ging ik hier met goede moed naartoe maarja zoals altijd is er wat te zeuren
dit keer echter geen ruitenwisserbladen die versleten waren
de auto remde ongelijk achter en een van de wiellagers achter maakte geluid.na onderzoek bleek helaas dat de apk mensen gelijk hadden :(
een van de wielremcilinders achter was net begonnen met lekken.
het geluid dat van het wiellager af kwam was bijna niet te horen maar oké.
dus maar weer nieuwe wielremcilinders besteld en nieuwe wiellagersOok heb ik me auto nog online gespot. Een foto van het Duitse autosport festival deze zomer :)
25 december 2011 om 08:10 #17898746Leuke topic.Goed bezig.Zoals jij het met de binnenkant gedaan heb,deed ik het ook.Ik vond helemaal geen roest,zelfs bij de randen van de bitumen matten niet.
Mazda carbon gray? Is een mooie kleur voor deze Kadett.
doe je best.
groetjes Marcel.25 december 2011 om 12:43 #17898747nice.. maar die bitumen matten kun je beter wegsteken…. met een schroevendraaier/verkrabber of whatever en een verfbrander.
vaak zie je het niet maar zit er kroepoek onder….
bijna elke kadett heeft dat…. ik helaas had het zelf ook..
14 januari 2012 om 12:53 #17898748Hallo allen,
na maanden van tubben en denken heb ik besloten dat ik de Kadett weg ga doen. :(
Op dit moment staat hij alleen maar in de regen /wind en weer buiten te staan en dat is niks voor deze auto.
Ik heb er veel plezier aan gehad maar het is voor mij beter om voor dagelijks vervoer voor iets gegalvaniseerds te gaan.
de twijfel is tussen een Astra type g of een switch naar een ander merk namelijk de Audi 80.
Mijn vader heeft al een Astra en dit is een prima auto en nog goed te doen qua onderhoud.
de Audi kwam naar boven aangezien dit een van de eerste autoos was die gegalvaniseerd was en ik hoop dat de techniek van deze niet zo moeilijk zal zijn.
De Kadett was voor mij een leerproject waar ik veel van heb geleerd. Hierin heb ik mijn theoretische kennis kunnen toepassen in een simpele vorm.
ondanks dat ik heel veel plezier met de auto heb gedaan wil ik hem toch wegdoen (vooral vanwege het feit dat de auto blijft roesten dus).het plan om te switchen naar een 2.0 16v gaat dus helaas ook niet door net als de spuiterij.
deze keuzes laat ik lekker over aan een nieuwe eigenaar. ;)Ik hoop dat ik een leuke nieuwe eigenaar kan vinden voor deze auto. Het liefst een liefhebber die verdergaat waar ik ben begonnen, maar op zijn minst iemand die ervoor zorgt dat hij de komende jaren op de weg gaat blijven. :D
ik zou het niet heel leuk vinden als ie als onderdelen auto gaat dienen.ik zet hem deze week op marktplaats voor 750 (vanwege biedingen enzo) logischerwijs is er voor jullie een betere prijs te regelen.
28 januari 2012 om 18:28 #17898749Vandaag is de auto verkocht en rijdt nu rond in Wageningen.
waarschijnlijk zal ik (de eerst komende tijd) dus niet meer op het forum zijn. Ik wens alle kadet liefhebbers en bezitters veel plezier nog met hun auto’s en projecten en ik wil jullie bedanken voor de hulp die ik heb gekregen. :Dik hoop dat ik gedurende het jaar nog een paar mooie kadettjes van jullie kan spotten het blijven immers mooie auto’s king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.