Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Mijn Insignia-Showroom-Ervaringen-Bezigheden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2015 om 20:40 #17274288
Van een ander forum was ik gewend aan het hebben van een eigen showroompagina, waar je kon vertellen wat je ervaringen zijn met je wagen en zo af en toe na het wassen of na wat veranderingen foto’s kon plaatsen. Ik mis dat een beetje en dacht, laat ik dat hier ook eens doen. Voel je vrij om kritiek te geven, positieve feedback mag natuurlijk ook.
Wat ik als eerste wilde doen is het aanschaffen van winterwielen. De standaard Opel setjes konden me niet bekoren en vond ik ook stevig aan de prijs.
Dus na wat zoeken en passen en meten is vandaag eindelijk alles afgeleverd:
Het verschil in prijs tussen 18 en 19 inch velgen is 50 euries. De 19 inch banden waren 48 euro duurder per stuk en hadden een lange levertijd.
Was vergeten dat ik bandenspannings-sensoren nodig had, dus dat kwam op 400 euries meer. Ach ja, geld moet rollen …
Heb gekozen voor Nokian winterbanden omdat ik van reviews en collegas goede verhalen hoor, en het zijn een van de weinige banden die redelijk rekening houden met het brandstofverbruik.
Het is nu nog een kwestie van monteren en balanceren en dan kunnen ze er hopenlijk volgende week nog onder :thumb
Omdat ik nergens kan vinden hoe verschillende velgen nou precies gaan staan onder een Insignia heb ik vele velgen in een plaatje gefotoshopt en zo mijn keus gemaakt.
Als het goed is zal dit het resultaat zijn::thumb
20 november 2015 om 21:38 #18302340Mooie velgen. :wub
Maar moet toe geven je durft wel met gepolijste velgen in de winter.
Ben bang dat je na 2 a 3 seizoenen op nieuw gepolijst moeten worden.Ben benieuwd hoe het staat.
20 november 2015 om 23:24 #18302341@arjontje wrote:
Mooie velgen. :wub
Maar moet toe geven je durft wel met gepolijste velgen in de winter.
Ben bang dat je na 2 a 3 seizoenen op nieuw gepolijst moeten worden.Dat dacht ik ook meteen, net als lage bandjes voor in de winter.
Maar goed, het is wel sjiek en als je ze netjes elke week afwast zal het misschien wel meevallen.21 november 2015 om 06:57 #18302342Netjes en luxe, 19inch winterwielen.
Nokianbanden heb ik ook gehad voorheen. Zijn erg goed (wel duur). :thumbup
21 november 2015 om 11:20 #18302343Ziet er superstrak uit, goeie keuze wat mij betreft. Ik vind het wel mooi om ook in de winter een mooie set onder de auto te hebben. Je ziet af en toe mooie auto’s rijden met van die lelijke stalen, zwarte velgen eronder. Ik vind dat niks. Dus veel plezier ermee.
21 november 2015 om 16:17 #18302344@hpp wrote:
Je ziet af en toe mooie auto’s rijden met van die lelijke stalen, zwarte velgen eronder. Ik vind dat niks.
Inderdaad. Dat vind ik ook niks.
21 november 2015 om 16:18 #18302345Iedereen bedankt :D En het blijkt maar weer, iedereen weet wel iets of komt met zinnige opmerkingen :thumb
Totaal niet bij nagedacht dat gepolijste velgen niet zo handig zijn voor een wintersetup …
Ik kan natuurlijk ook nog de zomerbanden op de platins doen en dan de winterbanden op de standaard set die er nu onder zit :hmmz allebei 19 inch :hmmzZijn de standaard LM-velgen dan beter bestand tegen de winter ?
22 november 2015 om 20:55 #18302346Als de originele velgen niet gepolijst zijn. Dan kunnen die veel beter tegen pekel en andere rotzooi.
En die platin velgen vind ik erg gaaf voor een zomer set. :thumbup29 november 2015 om 22:07 #18302347Jep deze wieltjes in de zomer gaan gebruiken, ver van alle pekel en ijstroep en glijpartijen verwijderd. Standaard velgen gebruiken voor naderend r*tweer.
5 juni 2016 om 19:37 #18302349Het is alweer ff geleden, maar dan eindelijk de platins eronder :D
Wegens tijdsgebrek heb ik tot dit weekend op de winterbanden gereden.
Het zat natuurlijk weer tegen, 1 van de goodyears had een flinke hoogte-slag. dus dat werden nog 2 nieuwe bandjes.Ik vind het prima zo, met een ET waarde van 35 komen ze verder naar buiten dan de standaard ET 44.
Had weer niet goed opgelet en dacht dat het TPMS-systeem van Opel zelflerend was. Niet dus.
Auto 20 min stil laten staan, 10 min op contact en dan minstends 10 min rijden boven de 50 km/u staat er in het instructie boekje.
Dit werkt niet, symbool knippert 60 sec op dashboard en dan brand ie continue.Heeft iemand ervaring met het verwisselen/inleren van TPMS-sensors?
5 juni 2016 om 20:03 #18302348Ja, is bij mij (2014-07) zelf lerend. Ik heb er 20″ onder geplaatst, met tpms die er nog nooit ingezeten hadden, en ik ben gaan rijden, 10min en toen op m’n werk geparkeerd, eind Vd dag startte ik hem en toen had ik weer waardes in m’n scherm :)
6 juni 2016 om 08:52 #18302350Hele mooi velgen. :thumb
Hebben deze banden maar category C bij nat wegdek? Dat vind ik persoonlijk erg matig. Ik heb Hankook Ventus Evo 2 en die hebben category A bij nat wegdek namelijk.
En hebben inderdaad bij nat weer mega goed grip.6 juni 2016 om 17:25 #18302351@alphox wrote:
Ja, is bij mij (2014-07) zelf lerend. Ik heb er 20″ onder geplaatst, met tpms die er nog nooit ingezeten hadden, en ik ben gaan rijden, 10min en toen op m’n werk geparkeerd, eind Vd dag startte ik hem en toen had ik weer waardes in m’n scherm :)
Klopt als een bus. Kom net van de dealer, die weet ook niet anders dan dat dit de procedure is. Je hoeft eigenlijk niets te doen het is zelf-lerend. Hij heeft hem nog even uitgelezen, met name de sensors. Sensors zijn zichtbaar voor de auto maar de typenummers matchen niet met wat de Insignia accepteert. Ook willen de sensors waarden leveren in psi en niet bar.
Ik weet genoeg, maar eens met de leverancier babbelen.Het is weer fantastisch :thumbdown
6 juni 2016 om 17:33 #18302352@Dolby wrote:
Hebben deze banden maar category C bij nat wegdek?
Op mijn vorige Opel (Omega) had ik Michelins pilot Alpins, daarbij steeg het brandstofverbruik aanzienlijk, daar heb ik nu de nadruk wat meer op gelegd. Op mijn BMW had ik Dunlop Run-on-Flat banden die het al wat beter deden. Het was een keuze, maar op zich bevallen de nokians goed, zuinig met brandstof (6,3l/100km) hele aardige rijeigenschappen en ze slijten niet overmatig. En met nat weer doe ik het wat rustiger aan :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.