Mijn GSE doet het !!!

• Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)
  • Auteur
    GSE
    Deelnemer

Die pulsatie demper haalt geen klote uit,het is een leeg ijzeren blikje wat de een beetje moet uitzetten en krimpen als ik het zo kan zeggen,het moet de pulsen die de pomp brengt uitvlakken tot een constante druk,maar als je dat ding weg laat,loopt ie net zo goed.

De latere Calibra,s enz met dezelfde brandstof pomp hebben dat ding al niet meer..

Als ie niet wil aanslaan,en je hebt een vonk…Probeer dan eens startpiloot…Dan weet je zeker dat ie een goede vonk heeft..

steef63

@rinus de boer wrote:

Yep, dat is je hoofdbenzinefilter. Dit zit vlak bi de benzinepomp gesitueerd. Eigenlijk is dat bij injectiemotoren je enige filter.

Okee, die zou dus ook problemen kunnen geven, kan je hem schoonmaken of zo, of gewoon leegschudden??

@GSE wrote:

Die pulsatie demper haalt geen klote uit,het is een leeg ijzeren blikje wat de een beetje moet uitzetten en krimpen als ik het zo kan zeggen,het moet de pulsen die de pomp brengt uitvlakken tot een constante druk,maar als je dat ding weg laat,loopt ie net zo goed.

De latere Calibra,s enz met dezelfde brandstof pomp hebben dat ding al niet meer..

Als ie niet wil aanslaan,en je hebt een vonk…Probeer dan eens startpiloot…Dan weet je zeker dat ie een goede vonk heeft.

Ik heb inmiddels voor de zekerheid een nieuw en origineel :wors contactblokje voor mijn contactslot ( bij de Opel-dealer..ja..ja..) besteld, die heb ik as. maandag.
        Ook ga ik morgenochtend een andere, bijna nieuwe, bobine met de bijbehorende alu-plaat halen bij Kees in Tholen (een adresje via Rinus).
        Dan nog ff het brandstof gedeelte checken, mijn stappenmotor schoonmaken, dan heb ik alles wel zo’n beetje gehad :hmmz

Jullie gaan het lezen,,, :thumbup

rinus de boer

Nee. een benzinefilter kuin je niet leegschudden of reinigen. Gewoon een andere kopen. Ik gooi er ook om de zoveel tijd een andere tussen. Kost plm. 25 Euries zo’n ding.

GSE
          Deelnemer

Die stappen motor en benzine filter kun je beide van je lijst afvinken die hebben der niks mee te maken:
            Benzine filter dicht,geeft alleen problemen bij veel brandstof vordering,dwz als ie normaal wel doortrekt en dan weer niet,dat het niet door je filter komt,omdat deze niet af en toe erg dicht zit en dan weer open is…Logisch

Die stappenmotor is een onderdeel dat je stationair loop moet regelen,al zou deze 100% vast zitten moet je de motor prima met je gaspedaal in leven kunnen houden…..

Ik kan je met 90% procent zeggen:
            Bobine/met alu plaat en dat zwarte blokje
            Brandstof pomp relais
            Of kabel verbinding niet goed..

Als ik die Monza hier had gehad had ik het allang gevonden:
            Als ie uitvalt:
            Zou ik kijken wat of ie een vonk heeft,heeft ie dat niet zou ik de bobine met plaat omwisselen
            Als geen brandstof krijgt zou ik het relais ff overbruggen,je moet logisch te werk gaan,ipv de fout bij onozele dingen als een temp sensor or stappenmotor gaan zoeken,dan kun je net zo goed je einddemper of achterbank als verdachte houden,die 30E zijn simpele blokken met primitieve electronica..Daar kom je snel genoeg achter wat het kan zijn..
            Vonk of benzine 1 van die 2 zorgt voor jou euvel..

Ik heb hier nu een Golf 1 staan met een AUQ 20V 1.8L turbo uit een Audi TT,en daar is de bedrading een ellende van,de persoon die die motor heeft ingebouwd heeft het maar hatsie flatsie gemaakt:geen motor controle lamp,geen toerenteller,enz enz enz,en nu stottert dat ding hoog in toeren..en krijg ik het verzoek zou jij der ff na willen kijken…Had ik maar nee gezegd zo iets is echt een graadje moeilijker als een oude 30E vooral omdat die kabelboom een puinhoop is,en ik geen ervaring heb met die knommel.
            (het proefrijden is het leukste van alles)

steef63

Nee Ben, dat snap ik, dat m’n filter en stappenmotor niets met mijn storing te maken hebben.
              Het schoonmaken ervan doe ik alleen voor het onderhoud en om hem beter te laten lopen.

Inmiddels bobine, alu plaat en zwarte blokje vervangen (wat doet dat zwarte blokje eigenlijk??
              Maar ja.. hij loopt prima nu… deed ie al voordat ik de bobine uitwisselde… :???:

Brandstofgedeelte is morgen aan de beurt..
              Trouwens: wanneer de storing optreedt, werkt tijdens het starten het brandstofpomp relais goed, evenals de pomp zelf :thumbup

Blijft over: opbrengst van de pomp en het contactblokje achter het contactslot, want daar heb ik natuurlijk voorheen al flinke problemen mee gehad… :(

Trouwens: ik heb hier ook een TT Quattro 20 V 1.8 Turbo staan met 265 PK.. je kan komen kijken hoe alles aangesloten behoort te zijn..
              Kan je gelijk ff naar m’n Monza kijken :D :D :D

steef63

@rinus de boer wrote:

Nee. een benzinefilter kuin je niet leegschudden of reinigen. Gewoon een andere kopen. Ik gooi er ook om de zoveel tijd een andere tussen. Kost plm. 25 Euries zo’n ding.

Okidoki :thumb

Trouwens, vandaag bij Kees geweest… wat heeft die man een spullen zeg… aardig wat dingen van hem meegenomen.

GSE
                Deelnemer

Kijk das materiaal zo,n 20V met fluit :).

Ik had echt iets van…..bla bla bla zal wel allemaal toen mijn maat het over een zijn Golf 1 had en over een 20V turbo begon te praten ik dacht…Mmm zo,n 1.8 pff klein kut blokje zit toch geen koppel in,een 24V of V8 speelt zo,n golfje makkelijk van de kaart..

Mijn broer zijn 24V loopt geweldig,geen storingen of niks met handbak,tegen zo,n golf 1 met plus minus zelfde vermogen alleen Monza dubbel zo zwaar…Dat golfje heeft een storing en stottert rond de 4000/5000 toeren en dan is het schakeltijd..

Niet overdreven…Zo,n 24V in een Monza..lijkt wel Kadett C 1.2 automaat vs een 20E handbak kadett C…Die Monza had 0.0 geen schijn kans tegen zo golfje…in geen 100 jaar,als dat golfje klaar is zal ik een filmpje maken..

steef63

Ja Ben, klopt…dat is inderdaad materiaal… in de TT word je letterlijk “afgeschoten” wanneer je hem vanuit stilstand de sporen geeft… komt natuurlijk ook door de 4WD, wielspin heb je dan niet.
                    De onze is ook nog eens gechipt vanuit de standaard 225 PK naar 265… dus nee, nix 1.8 kutblokkie.

Zo’n golfje 1 is ook nog eens een stukkie lichter dan de TT, dus dat helpt ook flink mee.
                    Wat voor bak en diff. zit er dan onder die golf… de bak van de Audi en ook de 4WD???? :wtf

Stuur es ff een foto hoe dat blok ingebouwd is in die golf… ben wel ff benieuwd

steef63

Trouwens: Het nieuwe contactblokje en de bobinewissel halen nix uit… verder concentreren op de brandstoftoevoer dan maar…. :hmmz

GSE
                      Deelnemer

Het is een AUQ motor die in dat golfje ligt met de bedrading van een AJQ de motor had 180pk maar is gechipt naar 225k omdat der vanalles uit de computer moet geschreven worden,was chippen maar een kleine moeite extra..

De inbouw zelf is gewoon weg klote gedaan..
                        Niks werkt der fatsoenlijk mijn maat heeft 5000€ betaal voor puur de inbouw door 1 of andere lul in friesland,dit klote der niet:

Versnellings bak kwam tegen de motorsteun houder bij flink gas geven.
                        uitlaat lekte
                        handrem kabels waren te kort (zou ook de remmen op orde maken)
                        geen motor controle lampje
                        toerenteller doet het niet
                        oliedruk lampje deed het niet
                        brandstofpomp loopt als de motor op contact staat (niks over een relais geschakelt)
                        km teller deed het niet (die lul had een kapotte kabel gemonteerd)
                        En nog 100 andere dingen meer….

Mijn maat is gewoon beript door die lul,maar goed,nu kan ik zo,n beetjes alles maken:
                        uitlaat is nu dicht
                        km teller en oliedruk doen het weer
                        Kachel doet het weer
                        handremkabels heb ik verlengt en dit werkt nu
                        enz enz

steef63

Okee, the story continues

Inmiddels heb ik alle componenten van het brandstofsysteem uit elkaar gehaald en gereinigd, nieuw alu. benzinefilter (MANN) – kostte trouwens maar € 13,50 Rinus – en het bleek dat de aanvoerslang naar de pomp voor 3/4 deel ingescheurd was, uiteraard heb ik die vervangen.
                          De pomp doet het prima, spuit de benzine erdoor.
                          Alles gereinigd, gesmeerd, weer in elkaar gebouwd en de pomp maakt ineens een heel ander geluid :thumbup , hij zoemt nu netjes en niet meer dat wat “schurende, rochelende” geluid :???:
                          Ik denk dat hij gewoon valse lucht heeft staan zuigen en de motor dus geen benzine kreeg.

Heb vanavond een uur hier in de omgeving gereden (niet verder dan 5 km. van huis :D ) maar geen problemen.
                          De duurproef moet uiteraard uitwijzen of mijn probleempje echt verholpen is…. maar vooralsnog ziet het er goed uit :thumb

Anoniem

hopenlijk gaat het goed blijven zo, steef :thumbup

nu tijd om meer van je Monza te kunnen genieten, en wel vanaf je bestuurders-stoel ;) king:

steef63

Nou Ron, dat hoop ik ook…. wordt wel een keer tijd hè…

Zaterdag een linker voorscherm halen… voor heel weinig, deuk en roestvrij
                              Die gozer heeft ook nog de rechter liggen, as die ook netjes is neem ik hem ook gelijk maar mee.
                              Hij schijnt nog veel meer onderdelen te hebben liggen… iemand nog wat nodig???? kijk ik ff of neem het gelijk mee :thumb

rinus de boer

Kijk, kijk, we gaan de goede kant op. Als de witte nou maar blijft rollen, dan komt de rest vanzelf. :D :D :D

Altijd handig om wat reservezaken op de plank te hebben liggen, Steef. Vooral slijtagedelen, die incourant of moeilijk te verkrijgen zijn (uitlaten, enz.) Je kunt er beter mee verlegen zitten dan om verlegen, want dan komt het altijd slecht uit. Dus als je plek hebt, altijd doen.

Trouwens a.s. zondag staat er weer een grote rit voor de Monza op stapel. Gaan we naar een grote Opel meeting in Oudenburg, Belgie (tussen Brugge en Oostende in). Lekker binnendoor door Zeeuws-Vlaanderen heen en dan Belgie in. En daarna laat ik hem APK keuren (hoeft eigenlijk pas 1 september), maar dan is tie weer klaar voor Duitsland straks. We gaan weer naar de Moezel in augustus.

steef63

Inderdaad Rinus, wat je zegt… ;) Als hij maar blijft rollen.

Ik kijk morgen even wat hij “allemaal” heeft liggen en neem mee wat ik wil en kan…. mocht het interessant zijn, laat ik het jullie weten.

Zozo, das inderdaad een lekker stukkie toeren.. veel plezier daar.. en meld later even of- en hoeveel Monza’s je daar tegen de motorkap gelopen bent. :wors
                                  Ach, APK is bij de jouwe volgens mij maar een formaliteit… en leuk, de Moezel, daar zijn wij vorig jaar geweest (omgeving Treis-Karden).
                                  Dit jaar naar Italië, we vertrekken de 1e juli…. en nee… niet met de Monza ;)

steef63

Mazzeltje gehad vandaag, het voorscherm blijkt nog mooier te zijn, dan ik dacht :thumb
                                    Uiteraard gebruikt, origineel rood en overgespoten in donkerblauw, maar wel volledig roestvrij :wors … en dat voor 2 tientjes… eigenlijk voor niets dus !!!
                                    Ik heb nog 2 knipperlichten, 2 complete mistlampunits en een voorruitrubber meegenomen, dan weten jullie dat ik dat heb.

Voor de liefhebber heeft hij nog liggen: een stuurhuis, een pitmanarm, eenzelfde voorscherm rechts, een motorkap, 2 koplampen (zonder verstralers) wat zijstrippen, een stabistang met rubbers en een stuurbekrachtigingspomp met bijbehorende leidingen. Hij moet zijn schuur leegruimen, dus dat kost allemaal echt niet teveel.

Laat me maar weten of jullie interesse hebben, dan geef ik je z’n nummer (ophalen in Veenendaal – hij staat ook op marktplaats) http://link.marktplaats.nl/459608445″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Anoniem

Ha, naar Italie, daar is mijn Monza A1 3jaren geleden geweest [vorige eigenaar], en weet je waar, jawel, naar Monza :mrgreen:

Jij mazzelt zekers met het bij elkaar sprokkelen van je delen :D :thumb
                                      met goed kijken of snuffelen op het net kan je soms flink wat euries goedkoper uit zijn :wors
                                      vooral die voorruit-rubber, die zijn zeldzaam, en vaak kostbaar bij handelaren in opel-delen,
                                      vaak worden ze stuk gesneden bij demontage voorruit :(

al met al was het een zeer vruchtbare dag voor je steef :jerry

rinus de boer

Mistlamp units zijn ook handig, zie je ook niet veel. Zitten de voozetglasjes er ook bij? Want die zijn van dat geharde veiligheidsglas gemaakt, wat in kleine blokjes uit elkaar valt, zodra het goed geraakt wordt door een bijvoorbeeld steentje (pas geleden nog gehad). Glaasjes zijn ook moeilijk apart te verkrijgen, of je moet vaak een gehele bumper nemen.

steef63

Inderdaad Ron, veel mazzel gehad… en ook het rubber is in prima staat….maar het meest blij ben ik toch met m’n bijna nieuwe en spotgoedkope voorscherm :thumb
                                          Leuk en terecht… wanneer je met een Monza naar Italië gaat,,, moet je daar wel even langs king:

Ja Rinus, ook de voorzetglaasjes zitten erop, die mistlampunits kreeg ik trouwens gratis van hem mee :thumbup .
                                          Al met al kostte alles me € 35,-

Maarre… hoe was de meeting in België..???

Mijn Monza doet het trouwens nog steeds prima, gisteren weer zo’n 50 km ermee gereden…

Maar… nu eerst met vakantie :agent , dus vanaf donderdagavond horen jullie een tijdje niets meer van me

Anoniem

@steef63 wrote:

Mijn Monza doet het trouwens nog steeds prima, gisteren weer zo’n 50 km ermee gereden…

Maar… nu eerst met vakantie :agent , dus vanaf donderdagavond horen jullie een tijdje niets meer van me

Dan schijnt het eerste probleem opgelost te zijn :thumb

we zullen je gaan missen, steef, :cry ennuh….. fijne vakantie alvast gewenst

rinus de boer

@MonzaRon wrote:

@steef63 wrote:

Dan schijnt het eerste probleem opgelost te zijn :thumb

we zullen je gaan missen, steef, :cry ennuh….. fijne vakantie alvast gewenst

Hartstikke mooi, Steef. Dan is de techniek nu “onder controle” en dan kun je de ogen gaan richten op het meer visuele aspect.

Belgie was okido. Niet zo’n grote meet, zo’n 40 a 50 auto’s, maar wel erg leuke mensen. En ik had een belangstelling met de Monza. Veel complimentjes gehad. Er was nog 1 andere Nederlander, met een Commo C Berlina. Voor de rest veel GT’s, Coupe Kadettjes C en wat Ascona’s en een enkele verdwaalde Rekord D (waarvan eentje echt een beauty). Lekker binnendoor gereden, heen en terug.

Have a nice holiday !!!

steef63

Ik ben inmiddels weer terug van vakantie en ben weer zachtjes aan met de Monza begonnen.
                                                De (grotere) roestplekken/kruipertjes aanpakken met de dremel met staalborsteltjes, dat gaat prima trouwens, heel mooi om kleine(re) plaatselijke roestplekken aan te pakken.
                                                Daarna in de grondverf en een aantal keren aflakken, schuren en polijsten met cleaner.. (bijna) niet meer zichtbaar…. daarmee heb ik wel geluk met mijn witte lak. :wors
                                                Aanstaand weekend wil ik de tank er onderuit halen en behandelen, dan de eindstukken van de achterschermen erin laten lassen. Die zijn te koop bij Opel4Ever heb ik gezien.
                                                Trouwens…weet iemand hoe het nu gaat met het toesturen van de onderdelen??… ik heb een tijdje geleden een topic gelezen dat dat stagneerde de laatste tijd. :hmmz
                                                Daarna mijn voorscherm(en) aanpakken en dan is het tijd om de hele onderkant te laten spuiten, maar dat wil ik het einde van het jaar bij de spuiter als stopwerk laten doen, staat ie meteen gestald voor de winter hahaha :thumb ….

Had vorige week trouwens weer een storingkje, m’n benzinepomp begon ineens flink herrie te maken en soms viel de motor weer uit :cry .. maar…wat bleek: het aanzuigslangetje van tank naar pomp had ik iets te lang gelaten waardoor hij in een bocht lag tegen de stabilisatorstang aan en daardoor werd hij haaks dichtgedrukt… hij kreeg dus weer (bijna) geen benzine… :D Gelukkig maar… ik dacht eerst dat de pomp het ging begeven.
                                                Verders loopt ie gelukkig nog steeds prima :thumb
                                                Wordt uiteraard weer vervolgd

rinus de boer

:thumb Toppie, Steef. Langzaam maar zeker straks weer een mooie Monza !!

steef63

‘T is een MONZA Rinus…. dus mooi is ie al… :jerry :jerry

24 berichten aan het bekijken - 51 tot 74 (van in totaal 74)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.