Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Mijn GSE doet het !!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2011 om 22:49 #17238167
Hè..hè.. afgelopen dinsdag was het D-day voor mij en mijn Monza :jerry
Ter lering en vermaak hier even het vervolgverhaal:
Nadat ik vorige week er een “mannetje” bij gehaald heb (oude automonteur met veel verstand van electronica) en e.e.a. met hem besproken heb, was hij er van overtuigd dat de vervroegingsprintplaat van de ontsteking niet de boosdoener van mijn storing was… terwijl ik er van overtuigd was, dat die print het wel was.
Maar goed, na wat tegenstribbelen van mijn kant, heeft hij me er toch half van kunnen overtuigen dat mijn probleem echt onder/achter het dashboard gezocht moest worden. Dus weer het gehele dashboard uitgebouwd, een busje contactspray gehaald en echt alle stekerverbindingen losgehaald en met de contactspray behandeld.
Alles weet teruggebouwd en weer mocht het niet baten :swearNog even telefonisch contact met hem gezocht en uiteraard de printplaat weer ff aangehaald, maar hij bleef bij z’n standpunt en zei probeer contactspray in je contactblokje van het contactslot te spuiten… ik heb het idee dat je het daarin moet zoeken
Nou had ik dat blokje eerder al eens uit elkaar getrokken, een beetje schoongemaakt en in de WD-40 gespoten en toen was er niet echt iets slechts aan te zien, ‘t is ook een heel simpel ding.
Toch maar gedaan al kon ik me het niet voorstellen, dus blokje uit elkaar, contactspray erop, beetje schoongemaakt en weer contactspray op de contacten, in elkaar gezet en auto starten.
Uiteraard sloeg ie meteen aan (maar dat deed hij steeds na 24 uur met de spanning eraf) na zo’n 20 seconden zou ie af moeten slaan en beginnen met pulsen en klikken… maar… hij bleef lopen… 30 seconden… 1 minuut…. 2 minuten… ik begreep even niet goed wat er gebeurde.. :hmmz toen ik hem na zo’n 5 minuten afzette en weer wilde starten, begon hij weer te pulsen.
Contact er weer af en weer proberen… sloeg weer aan… heb er zelfs weer even een stukkie mee gereden.
Onderweg sloeg ie wel weer ff af, maar contact uit en weer aan en hij deed het weer.
Probleem dus gevonden !!!!
Woensdag uit de schorsing gehaald, verzekerd, nieuwe ruitenwissers, olie, oliefilter en kentekenplaten (europlaten.. want die had ik nog niet) gehaald alles gemonteerd en het contactblokje nog eens goed schoongemaakt/contactpunten licht opgeschuurd en weer in de contactspray gespoten en ik ben vanochtend wezen keuren.
Vanaf vanmiddag rijd ik dus geheel legaal in mijn GSE… wat een heerlijkheid :worsIk kan nu eindelijk beginnen met de leuke dingen ;) , te beginnen met de voorschermen eraf en de linker vervangen.
Ik houd jullie op de hoogte wat ik allemaal tegenkom13 mei 2011 om 23:04 #17884243Hier nog ff een paar fotootjes:
13 mei 2011 om 23:06 #17884244Mooi werk.
Zoon auto behoord op de weg.
Sterkte met de werkzaamheden.Veel plezier er mee. :jerry
13 mei 2011 om 23:27 #17884245Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Leest heerlijk weg, weer een Monza op de weg :jerry
hoopjes hoofbrekens gehad, maar hij doet het weer, gefeliciteerd ;)
bedank voor de ruime uitleg van je verhaal :thumbup
grtz
14 mei 2011 om 16:26 #17884242Nou Steef, petje af, hoor. :wors :wors :wors
Ik vind persoonlijk dashboardwerk al helemaal niks, en als ik dat zo zie, dan snap ik weer waarom.Maar wat ga je nu doen? Een nieuw contactslotblokje ergens scoren, voor in het geval dat?
14 mei 2011 om 22:36 #17884247@steef63 wrote:
Nou had ik dat blokje eerder al eens uit elkaar getrokken, een beetje schoongemaakt en in de WD-40 gespoten en toen was er niet echt iets slechts aan te zien, ‘t is ook een heel simpel ding.
nooit wd40 op kontacten spuiten, dat dient daar absoluut niet voor, kontaktspray of beter nog opschuren en daarna een dun laagje zuurvrije vaseline aanbrengen om oxydatie in de toekomst te voorkomen….
anders komt je probleem na verloop van tijd gewoon terug.grtz ziggy
15 mei 2011 om 00:49 #17884246goed zo…mooi werk… :thumbup
een witte GSE is nog steeds mijn favoriet… :wub
15 mei 2011 om 10:01 #17884248Gefeliciteerd! Altijd weer leuk, de hele auto uit elkaar slopen en dan blijkt het zoiets eenvoudigs te zijn :afro Zelf ook vaak genoeg gedaan.
17 mei 2011 om 05:35 #17884249En Steef…doet de auto het nog steeds? Is het probleem echt opgelost nu?
17 mei 2011 om 10:46 #17884250nooit wd40 op kontacten spuiten, dat dient daar absoluut niet voor, kontaktspray of beter nog opschuren en daarna een dun laagje zuurvrije vaseline aanbrengen om oxydatie in de toekomst te voorkomen….
Precies heb een keer wd40 op een connectie gespoten van de ontsteking.
Kreeg de motor met geen mogelijkheid aan.Na het schoonmaken/verwijderen van de wd40 liep de motor weer als een zonnetje.
19 mei 2011 om 09:42 #17884251Allemaal bedankt voor jullie leuke reacties……
nooit wd40 op kontacten spuiten, dat dient daar absoluut niet voor, kontaktspray of beter nog opschuren en daarna een dun laagje zuurvrije vaseline aanbrengen om oxydatie in de toekomst te voorkomen….
anders komt je probleem na verloop van tijd gewoon terug.Nee Ziggy.. daar ben ik inmiddels door schade en schande ook achter :D
Ja Rinus, inmiddels rijd ik al bijna een week, dagelijks met m’n GSE en hij blijft het doen…ik begin er ook alweer helemaal aan te wennen.
Ik ga inderdaad nog wel even een contactblokje regelen, voor het geval dat…
Ook mijn centrale deurvergrendeling doet het inmiddels weer, was links ook zwaar geoxideerdWeet jij trouwens zo uit je hoofd of Kees een wit voorscherm heeft liggen??
Heeft iemand misschien een originele GSE sticker liggen, ik kan op marktplaats nl. een hele nette witte motorkap (zo lijkt het op de foto’s) kopen, die van mij heeft een deukje en wat oude steenslagplekken die door de stilstand zijn gaan kruipen.
Moet wel een sticker hebben, want die zit er niet op. Opel 4-ever heeft ze wel in 2 uitvoeringen, maar is niet origineel.
origineel bestaan de letters uit allemaal vertikale streepjes, maar de stickers die zij verkopen zijn gewoon uit folie gesneden.Ik hoor graag van jullie ;)
19 mei 2011 om 09:45 #17884252@monzaruba wrote:
goed zo…mooi werk… :thumbup
een witte GSE is nog steeds mijn favoriet… :wub
Sorrie voor alle andere uitvoeringen, want echt… :wors die mogen er ook best wezen… maar inderdaad… ik vind het ook de mooiste uitvoering/combinatie :wub
19 mei 2011 om 16:39 #17884253Hoi Steef,
Je zal Kees echt even moeten bellen. Ik kan me niet meer herinneren wat voor kleuren had hij liggen, het was zoveel.
Maar het gaat er toch maar om, dat je een goede verkrijgt? Al die witte GSE’s zijn toch Polar Weiss? En wit is vrij makkelijk te spuiten (volgens mijn spuiter, dan). Originele GSE stickers zullen verdomde moeilijk aan te komen zijn, en als je een NOS sticker vindt, vraag ik me af, of dat zo’n sticker nog wel “plakwaardig” is..20 mei 2011 om 06:25 #17884254Oh by the way. Als de Monza toch rijdt, waarom kom je niet met de auto naar Woerden, op de HOCN familiedag op de 29 ste? Kunnen we de auto bekijken en even met elkaar kennis maken. Voor de afstand hoef je het niet te laten.
20 mei 2011 om 22:44 #17884256Ben inmiddels weer in contact met Kees voor een voorscherm.
Rijd morgen even naar hem toe als hij er 1 heeft liggen (jaja.. in het wit.. vind het niet prettig om een tijdje met een groen of blauw scherm rond te rijden :???: spuiten komt later, wanneer ik ook nieuwe achterscherm-eindstukken onder de achterbumper erin heb gelast)
Ik heb met die(witte :D )motorkap inmiddels ook een deal, moet die van het weekend ook even gaan halen.Dus als er iemand nog een motorkap met wat werk nodig heeft…. ;)Wat is dat voor een meeting Rinus…HOCN familiedag??? Heeft het wel iets met auto’s te maken?? :hmmz
Maar….het is inderdaad lekker dichtbij… dat dan weer wel21 mei 2011 om 18:57 #17884236Steef,
De HOCN (Historische Opel Club Nederland) familiedag is de jaarlijkse, grote meeting van de HOCN. Daar komen honderden Opels op af, en allemaal oldies en youngtimers. Het is nu de 30ste editie. Waarom het familiedag heet? Omdat ze ook wat doen voor de andere leden van het gezin. Er zit ook altijd een onderdelen beurs bij. Hartstikke leuke meetingen altijd, en je komt er ook mensen tegen van dit en het Big Opels Forum.
Plaats van deze familiedag:
Bosch Car Service, Touwslagersweg 14, 3449 HX WoerdenJe kan op deze meeting ook nu je auto GRATIS technisch laten keuren.
23 mei 2011 om 10:26 #17884258Okee Rinus,
Lijkt me leuk !!
Mijn vrouw is er dan niet, dus moet alleen even kijken of mijn kids meewillen en anders kom ik wel een uurtje of zo.
Kan ik meteen ff een nieuw contactblokje scoren… want die geeft volgens mij weer problemen.. nu stottert mijn auto zo af en toe en slaat af.. heb ook al een keer langs de weg gestaan…het is net of hij verkeerde signalen van de ontsteking krijgt…maar hij doet het ook weer niet altijd.
Zal wel weer een slecht contact van het contactblokje zijn, want die is wel wat ingevonktHoe laat ga jij trouwens die kant op???
FF wat anders: Ik was gisteren trouwens bij Arthur in Hoofddorp (heb een motorkap van hem gekocht) en die heeft ook een hele nette full option (witte) GSE… hij zal waarschijnlijk ook komen
23 mei 2011 om 18:42 #17884259Steef,
Zo rond een uur of 11 zal ik er zeker wel zijn. Mario komt ook met de Monza.
23 mei 2011 om 21:21 #17884260Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970als de weersverwachtingen bevredigend zijn, komen wij ook,
want het is nogal een stukkie rijden :D :thumbup24 mei 2011 om 06:37 #17884261@MonzaRon wrote:
als de weersverwachtingen bevredigend zijn, komen wij ook,
want het is nogal een stukkie rijden :D :thumbupZover ik kon beoordelen op de lange terijnsweerverwachtig, zal het goed c.q. acceptabel zijn. En trouwens Ron, jij grijpt toch elke gelegenheid aan om in je Monza te stappen, toch? :D :D :D Dat doe ik ook. Met dit mooie weer nu heb ik de Monza ook weer uit de garage getrokken.
24 mei 2011 om 06:45 #17884262Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@rinus de boer wrote:
@MonzaRon wrote:
als de weersverwachtingen bevredigend zijn, komen wij ook,
want het is nogal een stukkie rijden :D :thumbupZover ik kon beoordelen op de lange terijnsweerverwachtig, zal het goed c.q. acceptabel zijn. En trouwens Ron, jij grijpt toch elke gelegenheid aan om in je Monza te stappen, toch? :D :D :D Dat doe ik ook. Met dit mooie weer nu heb ik de Monza ook weer uit de garage getrokken.
kheb meer keuzes hier Rinus, ;)
maar voor een opel familiedag stap ik zekers in mn Monza [A1] :thumbup24 mei 2011 om 08:04 #17884263@MonzaRon wrote:
@rinus de boer wrote:
@MonzaRon wrote:
als de weersverwachtingen bevredigend zijn, komen wij ook,
want het is nogal een stukkie rijden :D :thumbupZover ik kon beoordelen op de lange terijnsweerverwachtig, zal het goed c.q. acceptabel zijn. En trouwens Ron, jij grijpt toch elke gelegenheid aan om in je Monza te stappen, toch? :D :D :D Dat doe ik ook. Met dit mooie weer nu heb ik de Monza ook weer uit de garage getrokken.
kheb meer keuzes hier Rinus, ;)
maar voor een opel familiedag stap ik zekers in mn Monza [A1] :thumbupBy the way… Vanaf zaterdag staat er weer een Opeltje bij Dat wordt m’n daily, kan ik de Rekord ontzien. Ik heb een Corsaatje B gekocht. Een 1.4 8 klepper (ik wilde pertinent geen 16v) met 140 Dkm op de teller. Bouwjaar 1996. Ik heb nog nooit zo’n nieuwe auto gehad, hahahaha.
24 mei 2011 om 11:39 #17884264Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970zo hebben we allemaal onze tik of hobby’s, rinus, tis hier nie veel anders :thumbup
24 mei 2011 om 21:29 #17884265@MonzaRon wrote:
zo hebben we allemaal onze tik of hobby’s, rinus, tis hier nie veel anders :thumbup
…..en ik heb er teveel….. :angel
24 mei 2011 om 21:38 #17884266Lijkt me gezellig mannen.
Zoals het er nu naar uitziet, kom ik… en Ron: het weer wordt heerlijk :agentMario?? is dat “Charlois” :hmmz ??
Maar Ron, waarom niet met je A2.. jammer die wilde ik nu juist eens ff goed bekijken… prachtige uitvoering heb je zeg (heb je fotoreportage gezien)@ Rinus: 4 auto’s inmiddels…wel gaaf maar is best veel ;) , hoeveel stallingsruimte heb jij dan???
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.