mijn grootste fout…

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer mijn grootste fout…

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 136)
  • Auteur
    Berichten
  • #17957858
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      De opels gemaakt in belgie roesten stukken minder of vrijwel niet in tegenstelling tot degene die geproduceerd zijn in duitsland.

      #17957859
      kwuyts
        Lid sinds:
        27 October 2011

        En die in italië gemaakt zijn? :D

        Als je naar andere merken kijkt zoals alfa romeo zou ik denken van wel,
        maar heb toch nog niet veel “roest-verhalen” gehoort over een coupé? king:

        #17957819
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          een van mijn eerste opels was een gsi 16v in e-266 gebouwd te bochum in 1992
          tot mijn groot verdriet is hij in 2004 gesloopt, slechts 12 jaar oud dus +- 2ton
          was door de vorige eigenaar al vakkundig geplamuurd :swear

          mijn huidige opel is weer een astra f in e-266 gebouwd in 1994 te antwerpen
          van echte roestvorming nog geen sprake, wat kleine oppervlakkige plekjes behandeld meer niet :wors

          #17957791
          Opelkees
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 September 2007

            Mooie Astra!

            sprekend mijn oude

            #17957860
            OscaR-16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 May 2009

              @Opelkees wrote:

              Mooie Astra!

              sprekend mijn oude

              danku!! :wors

              vanochtend bij de opel dealer geweest, en ff uit laten lezen. blijkt wel de egr klep te zijn die problemen geeft. heb meteen een nieuwe meegenomen. al met al was ik 250 euro kwijt :shock: :shock: :shock:

              bij me vorige astra was de egr klep een stuk goedkoper!! +/- 160 euro en dan de oude inleveren en kreeg ik 40 euro terug. (wel vreemd, is exact dezelfde motor)

              astra rijd nu zoals het hoort, wat een verschil :D :D

              het rare van alles was, met de oude egr klep maakte de auto een vreemd geluid bij het uitzetten van de motor. alsof er een veer werd weggeschoten. dit geluid is nu weg :hmmz

              #17957861
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Dan blijft de EGR klep hangen, en schiet terug bij uitzetten van de motor, bekend verschijnsel.

                Ik heb dit zelfs erger gehad, bij een X18XE1, motor starten, keertje goed gasgeven (warm anders werkt de EGR niet), sleog ie meteen af.

                flinke tik tegen de EGR klep aan, en dan hoorde je ook dat geluid van iets dat verschiet, en dan startte die weer en bleef netjes lopen, tot je weer flink gas gaf, of ermee ging rijden.

                Willem

                #17957862
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Op welk moment gaat de EGR-klep open dan? Ik dacht bij gas lossen op hogere snelheid, als je de auto laat uitrollen, zeg maar?

                  #17957863
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Bij afremmen op de motor, en Constant rijden.

                    Als je in zijn vrij wil dat ie gaat werken ivm testen om diagnose te stellen, moet je een keer de motor tot over de 5000 toeren heen halen en in 1x gas geheel los.

                    Slaat ie daarna meteen af of loopt ie echt beroerd, zit meestal de EGR klep vast door vervuiling.

                    Willem

                    #17957864
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      Okay, ja, ik heb ‘m laatst schoongemaakt, behalve een heel dun zwart laagje was de mijne absoluut niet vies. Ik rem vrijwel altijd op de motor en de motor loopt dan goed.
                      Heb nu het vermoeden dat m’n klepdekselpakking door is en olie lekt naar een bougie toe, waardoor deze niet altijd lekker vonkt. Maar ook de bobine is nog steeds een mogelijkheid, binnenkort maar eens uitlezen. Heb al een opcomsetje in bestelling.

                      #17957865
                      OscaR-16v
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 May 2009

                        @RISL wrote:

                        Okay, ja, ik heb ‘m laatst schoongemaakt, behalve een heel dun zwart laagje was de mijne absoluut niet vies. Ik rem vrijwel altijd op de motor en de motor loopt dan goed.
                        Heb nu het vermoeden dat m’n klepdekselpakking door is en olie lekt naar een bougie toe, waardoor deze niet altijd lekker vonkt. Maar ook de bobine is nog steeds een mogelijkheid, binnenkort maar eens uitlezen. Heb al een opcomsetje in bestelling.

                        heb mijn egr klep 3 dagen terug schoongemaakt met remreiniger. maar ding was zo smerig dat hij pik zwart bleef!!

                        ik heb ook een opcomsetje besteld. ben erg benieuwd of dat goed werkt.

                        #17957866
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Bij mijn werkt ie prima..

                          Willem

                          #17957867
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Bij mij dus ook :)

                            #17957868
                            corsaagsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Had ik ook! Ook mijn auto is van een oud stel geweest.. Nadat ik hem had opgehaald een heel stuk snelweg gereden en nadat ik hem uitgezet had en weer startte een motorstoring. Nieuwe software erin en nooit meer een probleem gehad!

                              #17957869
                              corsaagsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Oh ja, wij hebben een tijdje een Lupo 1.4 16v gehad, net een ton op de teller toen we hem inruilde.. DRAMA! Centrale deurvergr kapot (eerst links, toen rechts), versnellingsbak kapot geweest, 2 keer ruitenwissermechanisme, rauwe motor (verdenk kantelende zuigers), tellers die soms een eigen leven leiden, ABS storingen, motorstoringen (weggevreten zekeringhouders door corrosie en later de temp. Sensor)

                                Verder wel een fijn rijdende auto, lekker pittig, goede wegligging en zo! :jerry

                                #17957870
                                OscaR-16v
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 May 2009

                                  @corsaagsi wrote:

                                  Oh ja, wij hebben een tijdje een Lupo 1.4 16v gehad, net een ton op de teller toen we hem inruilde.. DRAMA! Centrale deurvergr kapot (eerst links, toen rechts), versnellingsbak kapot geweest, 2 keer ruitenwissermechanisme, rauwe motor (verdenk kantelende zuigers), tellers die soms een eigen leven leiden, ABS storingen, motorstoringen (weggevreten zekeringhouders door corrosie en later de temp. Sensor)

                                  Verder wel een fijn rijdende auto, lekker pittig, goede wegligging en zo! :jerry

                                  ligt in zo’n lupo niet hetzelfde blok als de polo? volgens mijn broer gaan de blokjes van de polo ontzettend vaak kapot. blijkt dat de carter ontluchting bevriest waardoor je de boel opblaast :wtf

                                  #17957871
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Zitten in de VAG (Volkswagen Seat Skoda Audi) 1.4 (zowel 8 als 16V) motoren een heleboel slechte punten:

                                    – Bobines vaker dan eens kapot (bij bijna elke andere VW benzine motor ook)
                                    – Kantelende zuigers (rammelen van de motor, hoog olieverbruik)
                                    – Carterventilatie problemen (bij opel resulteerd dit enkel in meer olieverbruik en rot lopen, een VW 1.4 loopt hierdoor vlot kapot)
                                    – Lambda Sonde’s regelmatig kapot.

                                    Willem

                                    #17957872
                                    EppeRRR
                                      Lid sinds:
                                      14 March 2005

                                      @wim-v6 wrote:

                                      Zitten in de VAG (Volkswagen Seat Skoda Audi) 1.4 (zowel 8 als 16V) motoren een heleboel slechte punten:

                                      – Bobines vaker dan eens kapot (bij bijna elke andere VW benzine motor ook)
                                      – Kantelende zuigers (rammelen van de motor, hoog olieverbruik)
                                      – Carterventilatie problemen (bij opel resulteerd dit enkel in meer olieverbruik en rot lopen, een VW 1.4 loopt hierdoor vlot kapot)
                                      – Lambda Sonde’s regelmatig kapot.

                                      Willem

                                      Golf 3 1.4 8v heeft wel last onstekingsproblemen, maar heb 5 jaar 1.4 8v polo (’98) gereden en rij nu 2,5 jaar 1.4 8v ibiza (’00) maar herken deze problemen zeker niet !! Ook niet bij mede medeforummers op het poloforum.
                                      De 1.4 16v zijn idd wel gevoeliger, me zusje heeft dat mogen ondervinden helaas met haar ibiza (probleem wat OscaR-16v beschrijft, maar het is de oliepomp en vochtprobleem). Zelf een 20v golf 4 gehad, meer ellende als dat bestaat er niet. Maar wat betreft de 8v motoren van vw zijn ze bepaald niet storingsgevoelig, de 1.4 is zelf de opvolger van de betrouwbare 1.3 8v.
                                      Vervuilde gasklep ken ik wel, schoonmaken is de oplossing. Versnellingsbakken zijn een drama, maar bij tijdige revisie kost het nog geen €500 euro en is hij beter dan daarvoor. Loopt de bak stuk dan ben je al snel €1000,- meer kwijt.

                                      #17957873
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        Tja, Ik ken wat mensen uit de VW Scene zelf (Dealermonteurs, en garage bedrijven universeel met een Specilisme in VW, denk de jongens wel weten wat wel en niet goede motoren zijn…

                                        Bakken is al vanaf de eerste dwars voorin geplaatste motor een Drama..

                                        Nog maar over de oudere audi (80 90 100 200 V8 en Coupe FWD als Quattro) bakken te zwijgen…

                                        Dan nog de Fijne 1.9TDi pompverstuiver, Mechanisch betrouwbaar en Bere sterk, de Electronica, Bekabeling en Verstuivers zijn hier het grootste struikelblok..

                                        de 2.0TDi is helemaal een onbetrouwbaar apparaat… dat heb ik zelf mogen meemaken we hebben er 2 van gehad op het werk, bijde in een PASSAT, een op hol bij 45.000km, en nog een keer 40.000km verder door een kapotte opvoerpomp

                                        dan nog de Onderwater Computers van de Polo 6N / Caddy-II/ Inca SDI

                                        maargoed, Opel is zeker ook niet Heilig, ook niet kwa electronica, pak maar een een gemiddelde Vectra-C, die hebben nog wel eens een Kapot moduletje hier of daar, en 500+ ben je daarvoor zo kwijt!!!

                                        Ook de M32 6bakken zijn een zwak punt van de Opels…

                                        dan de 1.9CDTi 16V,s ,met hun wervel kleppen, en een algemeen 1.9CDTi probleem de EGR!!

                                        de V6 CDTi is een Probleemgeval opzich, zeker als ie rustig bereden word…

                                        Zo heeft ieder vooral Duits merk zijn nukken en problemen, kan ook wel over BMW beginnen, en Mercedes etc etc…

                                        Willem

                                        #17957874
                                        OscaR-16v
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 May 2009

                                          zo heeft ieder merk inderdaad wel wat.

                                          helaas vandaag het volgende probleem. uitlaat lek :swear :swear

                                          toch knap, auto is 2 week terug gekeurd alles tip top in orde. geen adviespunt over de uitlaat. en nou zo lek als een zeef :hmmz

                                          #17957875
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            Ja als is ie dicht, zal niemand er wat van zeggen, dicht is dicht, al bestaat t apparaat voor 80% uit gungum….

                                            Willem

                                            #17957876
                                            OscaR-16v
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 May 2009

                                              @wim-v6 wrote:

                                              Ja als is ie dicht, zal niemand er wat van zeggen, dicht is dicht, al bestaat t apparaat voor 80% uit gungum….

                                              Willem

                                              ik weet het, het is ff nie anders. nieuwe eronder en rijden!!

                                              #17957877
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                jupzz

                                                #17957878
                                                EppeRRR
                                                  Lid sinds:
                                                  14 March 2005

                                                  @wim-v6 wrote:

                                                  Tja, Ik ken wat mensen uit de VW Scene zelf (Dealermonteurs, en garage bedrijven universeel met een Specilisme in VW, denk de jongens wel weten wat wel en niet goede motoren zijn…

                                                  Ik ga het ook niet ontkennen dat je ze kent, maar probeer alleen maar te zeggen dat ik het niet helemaal met je eens bent. Ik kijk al jaren mee op het opelforum en zit al jaren in de vw scene, maar uiteindelijk blijft er onder de streep een gelijke score over ;)

                                                  085 bakken van de polo zijn ruk en de smallblock motoren in de golf t/m 2002 zijn waardeloos. Verdere baktypes is niets op aan te merken (=lees: andere merken zijn daar zeker niet beter in ;))
                                                  Aantal diesels hebben sensoren problemen, bijna elke diesel van elk merk is een drama wat betreft verstuivers. Vw diesel heeft bijv. weer het voordeel dat het 4 ton kan draaien zonder 2 keer een brandstofpomp te vernielen met een kostenpostje van 1500 euro per keer.

                                                  Heb ook geen zin om opel of vw tegen elkaar weg te strepen, ben tot nu toe nog steeds tevreden met mijn autogeschiedenis aan vw’s, audi’s, opel’s en seat’s ;)

                                                  BMW’s zijn ook niet heilig, komen ook veel dingen bij kijken en die dingen zijn technisch zeker niet meer dan een vw of opel.
                                                  Mercedes is algemeen bekend dat de modellen die de laatste 10 jaar zijn uitgegeven meer en harder roesten dan WELKE auto dan ook, dit is bevestigd door meerder garages en schadeherstellers.

                                                  #17957879
                                                  trashmetal
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 February 2007

                                                    Maar mensen, het is technisch mogelijk een zo goed als onverwoestbare auto te bouwen
                                                    Dit zou het einde betekenen voor veel (dealer) bedrijven
                                                    Veel monteurs op straat, en alle ellende die daar dan weer bij hoort
                                                    Dus als je het economisch bekijkt is het prima zo :thumb :D

                                                    #17957880
                                                    koenelsenaar
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 April 2010

                                                      @trashmetal, ik heb met mijn F nog nooit een storing gehad, dus wat dat betreft :wors

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 136)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.