Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › mijn grootste fout…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 december 2011 om 17:50 #17957833
ziet er goed uit je astra :thumb
18 december 2011 om 19:00 #17957834@Astraman wrote:
@trashmetal wrote:
@master24 wrote:
mijn grooste fout is dat ik nu weer na 9jaar opel rij altijd vw liefhebber geweest
9 jaar polo gereden :worsnu weer 100jaar roest onder me kont :puke
maar ik zit droog daar gaat het toch om
Dan snap ik niet wat je hier doet………. :hmmz
Gast, je leest toch dat ie een Opel rijdt nu?
begonnen in een opel ben weer terug bij af maar nu lekker diesel onder me kont
nu lekker sparen voor een 2010 model astra diesel :wub
als roest ook vw :swear18 december 2011 om 20:38 #17957835Tja, als er dingen stuk gaan is ook altijd wel irritant, maar als een auto omdat er van alles slecht is ontworpen tegen valt is er vaak ook weinig aan te doen. Met een ‘moderne’ auto ga je niet zo snel zelf knutselen ook natuurlijk.
Wel geinig om dat interieur te zien, heb zelf ook een Astra G interieur in de Kadett en bevalt me erg goed! Heb zelf echt wel een paar keer serieus zitten overwegen om een G te kopen ook, blijft verleidelijk!
18 december 2011 om 21:00 #17957836Jah Astra G’s zijn naar mijn idee ook gewoon superdegelijke wagens. De mijne word behoorlijk intensief gebruikt en ik heb er nog niks raars aan kunnen ontdekken. Alleen de lak die snel dof word vind ik een nadeel maar dat is inherent aan de kleur helaas. Maar dit weekend weer een dikke 400km mee gereden en hij verveeld me na 9 jaar nog steeds niet en hij rijdt nog net zo lekker als toen ik hem kocht.
19 december 2011 om 10:15 #17957837Wij hebben hier thuis ook een leon, een 1.6, vind het toch prima rijden hoor alleen lekt die ook zo, altijd vochtig binnen. En die bobines gaan bijna om het half jaar kapot daar word ik pas moe van :thumbdown Echt ontelbaar vaak vervangen al :thumbdown Dan heb ik toch liever mijn astra haha :wors
19 december 2011 om 10:27 #17957838maar feit blijft, alles van metaal gaat roesten vroeg of laat
als je van plan bent je auto lang te houden
is tectyleren van bodem wielbakken en holle ruimtes een must
VOOR dat er problemen ontstaan
onderhoud is alles, ongeacht merk19 december 2011 om 11:56 #17957839@trashmetal wrote:
maar feit blijft, alles van metaal gaat roesten vroeg of laat
als je van plan bent je auto lang te houden
is tectyleren van bodem wielbakken en holle ruimtes een must
VOOR dat er problemen ontstaan
onderhoud is alles, ongeacht merkMijn buurman heeft een Citroen, zo’n klein schijthok en die heeft al meer dan twee jaar een beschadiging aan het voorste zijscherm. Alle lak is er af! Al die tijd al, en ik dacht eerst dat het een kwestie van weken zou zijn voor de boel zou roesten. Nou er zit nog steeds geen spatje roest op!
Hoe komt dat?
Dat plaatwerk is eerst gegalvaniseerd. Het kan dus net als elke afvalcontainer jaren lang buiten staan ZONDER lak. De lak is puur een optische afwerking eigenlijk..
Dus dat alle auto’s roesten is ZEKER niet waar hoor!
19 december 2011 om 11:58 #17957840@Astra F Vaassen wrote:
Wij hebben hier thuis ook een leon, een 1.6, vind het toch prima rijden hoor alleen lekt die ook zo, altijd vochtig binnen. En die bobines gaan bijna om het half jaar kapot daar word ik pas moe van :thumbdown Echt ontelbaar vaak vervangen al :thumbdown Dan heb ik toch liever mijn astra haha :wors
Zet je er toch een keer een Bosch bobine in?? Die dingen werken allemaal het zelfde hoor, een transformator is een transformator….
19 december 2011 om 12:22 #17957841@Vinci wrote:
@trashmetal wrote:
maar feit blijft, alles van metaal gaat roesten vroeg of laat
als je van plan bent je auto lang te houden
is tectyleren van bodem wielbakken en holle ruimtes een must
VOOR dat er problemen ontstaan
onderhoud is alles, ongeacht merkMijn buurman heeft een Citroen, zo’n klein schijthok en die heeft al meer dan twee jaar een beschadiging aan het voorste zijscherm. Alle lak is er af! Al die tijd al, en ik dacht eerst dat het een kwestie van weken zou zijn voor de boel zou roesten. Nou er zit nog steeds geen spatje roest op!
Hoe komt dat?
Dat plaatwerk is eerst gegalvaniseerd. Het kan dus net als elke afvalcontainer jaren lang buiten staan ZONDER lak. De lak is puur een optische afwerking eigenlijk..
Dus dat alle auto’s roesten is ZEKER niet waar hoor!
dream on…..
19 december 2011 om 12:28 #17957842@trashmetal wrote:
@Vinci wrote:
@trashmetal wrote:
maar feit blijft, alles van metaal gaat roesten vroeg of laat
als je van plan bent je auto lang te houden
is tectyleren van bodem wielbakken en holle ruimtes een must
VOOR dat er problemen ontstaan
onderhoud is alles, ongeacht merkMijn buurman heeft een Citroen, zo’n klein schijthok en die heeft al meer dan twee jaar een beschadiging aan het voorste zijscherm. Alle lak is er af! Al die tijd al, en ik dacht eerst dat het een kwestie van weken zou zijn voor de boel zou roesten. Nou er zit nog steeds geen spatje roest op!
Hoe komt dat?
Dat plaatwerk is eerst gegalvaniseerd. Het kan dus net als elke afvalcontainer jaren lang buiten staan ZONDER lak. De lak is puur een optische afwerking eigenlijk..
Dus dat alle auto’s roesten is ZEKER niet waar hoor!
dream on…..
Hahahaaaah, ik zal er binnenkort even een fotootje van maken, wist al dat dit op ongeloof zou stuiten, maar het is toch echt zo! :ass
19 december 2011 om 12:36 #17957843@Vinci wrote:
@trashmetal wrote:
@Vinci wrote:
@trashmetal wrote:
maar feit blijft, alles van metaal gaat roesten vroeg of laat
als je van plan bent je auto lang te houden
is tectyleren van bodem wielbakken en holle ruimtes een must
VOOR dat er problemen ontstaan
onderhoud is alles, ongeacht merkMijn buurman heeft een Citroen, zo’n klein schijthok en die heeft al meer dan twee jaar een beschadiging aan het voorste zijscherm. Alle lak is er af! Al die tijd al, en ik dacht eerst dat het een kwestie van weken zou zijn voor de boel zou roesten. Nou er zit nog steeds geen spatje roest op!
Hoe komt dat?
Dat plaatwerk is eerst gegalvaniseerd. Het kan dus net als elke afvalcontainer jaren lang buiten staan ZONDER lak. De lak is puur een optische afwerking eigenlijk..
Dus dat alle auto’s roesten is ZEKER niet waar hoor!
dream on…..
Hahahaaaah, ik zal er binnenkort even een fotootje van maken, wist al dat dit op ongeloof zou stuiten, maar het is toch echt zo! :ass
het is niet het ongeloof dat die schade (nog) niet is doorgerot
maar bewerkingen als verzinken en galvaniseren vertragen het proces
en houden het NIET helemaal tegen
dan mag jij anders ff verklaren wrom toen we bij mn oma alles gingen ruimen
de bodems uit de galvaniseerde vuilnisbakken helemaal weggerot waren ;)roestvrij bestaat niet, roestvast wel
19 december 2011 om 16:40 #17957844Ja, ik heb ook op school gezeten en bij scheikunde spijkers en zink/lood aan mekaar verbonden in bakjes met zuur gegooid… Zodra de galvanisering voorbij een bepaald punt is verdwenen dan begint het staal net zo hard te rotten. Het gaat er om dat dit met een dusdanige vertraging gaat dat je auto er maar liefst 10x minder snel door roest.
20 december 2011 om 12:28 #17957845Hier heb je het al, minder snel door roest.
Zoals trashmetal dus zegt, vertragen :D
20 december 2011 om 12:35 #17957846Ik heb ook nergens gezegd dat hij nooit zal roesten, maar dat er nog geen roest op zit….
21 december 2011 om 08:11 #1795784721 december 2011 om 08:31 #17957848Ja kuch kuch, daarmee bedoelde ik dat ze nog niet aan het roesten zijn, niet dat ze dat nooit zullen doen natuurlijk DUH…
21 december 2011 om 08:45 #17957849Perfect, laten we nu stoppen met het welles nietes spelletje.
21 december 2011 om 12:32 #17957850Mijn Coupé is ook compleet verzinkt en toch zit er roest op de deuren, aan beide zijden op precies hetzelfde plekje. Heb het vermoeden dat daar de deur daar aan de haak hing toen hij door het zinkbadje ging….
Heb dit op latere Coupé’s niet meer gezien.21 december 2011 om 21:53 #17957851Heeft het eigenlijk nog effect om zo’n plekken te behandelen als er al roest op is?
bv. met zo’n zwarte coating, des noods door die plek wat af te schuren zodat de roest eraf geschuurd is?
21 december 2011 om 22:16 #17957852ik heb gelukkig op mijn f-je nog geen doorgerotte plekken gevonden
gelukkig is hij ook van na de roestperiode
wel heb ik het een en ander bijgewerkt om erger te voorkomen
met de boormachine met borstelkop roest verwijderd
gegrond met menie, laagje hamerite zwart (had ik toevallig nog en leek me een goede zet) :D
de laatste stap moet ik nog doen en dat is de bodem schoonspuiten
laten drogen, en van voor naar achter in de tectyl bodysafe
volgend jaar als het weer lekker weer is gaan de interieurpanelen er uit om de binnenkant te bekijken
en te behandelen met blanke tectyl
als het aan mij ligt red mijn astra de oldtimerstatus met gemak :wubMario
21 december 2011 om 22:45 #17957853Tectyl is helemaal niet zo geweldig. Alleen als je het vrij vaak er af haalt en nieuwe opbrengt. ML is wel vrij goed nog, maar niet echt dik genoeg voor de bodem en ook niet heel lang houdbaar… Zijn uitvoerige Duitse tests over geweest, de boel rot vooral onzichtbaar lekker door onder de bodysafe, als het wat ouder wordt scheurt het ook en helpt het niks meer, houdt alleen maar vocht en vuil vast dan.
nr1 Timemax, vooral voor de holle ruimtes, maar ook de bodem.
nr2 Mike Sanders….Beide middelen zijn gebaseerd op een vet wat decennia lang zijn werk blijft doen.
Hammerite nog voor het laatst gebruikt op mijn achter as, en nog niet eens zo over de roest, maar keurig kaal gemaakt en ontvet. Bladdert er nu al her en der van af…. Troep is een groot woord, misschien kan ik beter ‘ongeschikt’ zeggen… Voor de holle ruimtes is Hammerite Waxoyl nog wel redelijk, kwam op de 5e plaats…
Wat wel super werkt is Novorox om kleine roest plekjes en blaasjes te behandelen. Even opschuren, vreemd genoeg nat maken en er op smeren, gronden en lakken en dat blijft naar mijn ervaring (8 jaar) heel lang goed.
22 december 2011 om 18:54 #17957854vandaag nog even met de astra bezig geweest, nieuwe asbak geplaatst. en opel bordje op de hoedenplank :D
22 december 2011 om 19:58 #17957855noverox is echt top spul.
dit zet roest om in gezond staal.
echter, hoeft de ondergrond alleen stof en vet vrij te zijn voor de behandeling, dus kinder spel.alle auto’s roesten hoor, maar opel heeft het aardig onder de knie gekregen, mijn astra g heeft nagenoeg geen roest. 1 kaal plekje op de wielrand achter, en 2 kleine blaasjes, lees: 1mm grote
als opel die randen niet anders had gemaakt, zodat er geen rand was, dan was die nu ook niet aan het rotten.
ga wel mijn sideskirts eens los halen volgende week, eens zien of er geen rotte troep achter zit, blijft namelijk toch een opel:Dik denk dat wanneer je de auto met enige regelmaat schoon maakt, 1 keer in de 2 weken ofzo, en de wielkasten en bodum ook afspuit, dat er vrijwel geen kans is op roest.
door het rijden krijg je steenslag, ook in de wielkasten/randen. vuil houd vocht vast, en tast die steenslagplekjes aan. dat is mijn gedachten er achter….22 december 2011 om 21:19 #17957856@Vinci wrote:
Tectyl is helemaal niet zo geweldig. Alleen als je het vrij vaak er af haalt en nieuwe opbrengt. ML is wel vrij goed nog, maar niet echt dik genoeg voor de bodem en ook niet heel lang houdbaar… Zijn uitvoerige Duitse tests over geweest, de boel rot vooral onzichtbaar lekker door onder de bodysafe, als het wat ouder wordt scheurt het ook en helpt het niks meer, houdt alleen maar vocht en vuil vast dan.
nr1 Timemax, vooral voor de holle ruimtes, maar ook de bodem.
nr2 Mike Sanders….Beide middelen zijn gebaseerd op een vet wat decennia lang zijn werk blijft doen.
Hammerite nog voor het laatst gebruikt op mijn achter as, en nog niet eens zo over de roest, maar keurig kaal gemaakt en ontvet. Bladdert er nu al her en der van af…. Troep is een groot woord, misschien kan ik beter ‘ongeschikt’ zeggen… Voor de holle ruimtes is Hammerite Waxoyl nog wel redelijk, kwam op de 5e plaats…
Wat wel super werkt is Novorox om kleine roest plekjes en blaasjes te behandelen. Even opschuren, vreemd genoeg nat maken en er op smeren, gronden en lakken en dat blijft naar mijn ervaring (8 jaar) heel lang goed.
zal van de zomer wel eens op mn gemakje kijken hoe ik het ga aanpakken
het interieur gaat er uit om gelijk goed gereinigd te worden
bumpers en voorschermen haal ik er ook af
de plekjes die ik gedaan heb zijn nog steeds :thumb
heb ook geen roest laten zitten maar alles machinaal weggeborsteld
beter iets als niets zeg ik altijd
zal de tips meenemen in het opstellen van mn plan de campagne :D22 december 2011 om 21:46 #17957857Tja, iets is beter dan niets, maar pas op voor holle ruimtes behandelen, want je krijgt het er nooit meer helemaal uit. Iets wat je kiest zit er dus altijd en voor eeuwig in. En het weegt ook gauw nogal wat…
Tectyl is een aardolie product (uit Nafta) en verouderd dus best snel, na een jaar of vijf is het sterk verhard en bars het en laat de hechting ook los. Het gaat dus bladderen. Vroeger was het meer op basis van teer en was de houdbaarheid beter. Sommige vetten blijven echter mooi lang goed, alleen zijn weer wat temperatuurgevoelig. Daardoor wordt het dus bij heet weer vloeibaar en druipt het naar beneden en soms ook op straat uit openingen.
Wel allemaal -offtopic hoewel de TS er misschien nog wel eens wat aan heeft….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.