mijn grootste fout…

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer mijn grootste fout…

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 136)
  • Auteur
    Berichten
  • #17957833
    bastiaan1981
      Lid sinds:
      29 August 2006

      ziet er goed uit je astra :thumb

      #17957834
      master24
        Lid sinds:
        23 January 2011

        @Astraman wrote:

        @trashmetal wrote:

        @master24 wrote:

        mijn grooste fout is dat ik nu weer na 9jaar opel rij altijd vw liefhebber geweest
        9 jaar polo gereden :wors

        nu weer 100jaar roest onder me kont :puke

        maar ik zit droog daar gaat het toch om

        Dan snap ik niet wat je hier doet………. :hmmz

        Gast, je leest toch dat ie een Opel rijdt nu?

        begonnen in een opel ben weer terug bij af maar nu lekker diesel onder me kont
        nu lekker sparen voor een 2010 model astra diesel :wub
        als roest ook vw :swear

        #17957835
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Tja, als er dingen stuk gaan is ook altijd wel irritant, maar als een auto omdat er van alles slecht is ontworpen tegen valt is er vaak ook weinig aan te doen. Met een ‘moderne’ auto ga je niet zo snel zelf knutselen ook natuurlijk.

          Wel geinig om dat interieur te zien, heb zelf ook een Astra G interieur in de Kadett en bevalt me erg goed! Heb zelf echt wel een paar keer serieus zitten overwegen om een G te kopen ook, blijft verleidelijk!

          #17957836
          Astraman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 July 2004

            Jah Astra G’s zijn naar mijn idee ook gewoon superdegelijke wagens. De mijne word behoorlijk intensief gebruikt en ik heb er nog niks raars aan kunnen ontdekken. Alleen de lak die snel dof word vind ik een nadeel maar dat is inherent aan de kleur helaas. Maar dit weekend weer een dikke 400km mee gereden en hij verveeld me na 9 jaar nog steeds niet en hij rijdt nog net zo lekker als toen ik hem kocht.

            #17957837
            Astra F Vaassen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 February 2010

              Wij hebben hier thuis ook een leon, een 1.6, vind het toch prima rijden hoor alleen lekt die ook zo, altijd vochtig binnen. En die bobines gaan bijna om het half jaar kapot daar word ik pas moe van :thumbdown Echt ontelbaar vaak vervangen al :thumbdown Dan heb ik toch liever mijn astra haha :wors

              #17957838
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                maar feit blijft, alles van metaal gaat roesten vroeg of laat
                als je van plan bent je auto lang te houden
                is tectyleren van bodem wielbakken en holle ruimtes een must
                VOOR dat er problemen ontstaan
                onderhoud is alles, ongeacht merk

                #17957839
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  @trashmetal wrote:

                  maar feit blijft, alles van metaal gaat roesten vroeg of laat
                  als je van plan bent je auto lang te houden
                  is tectyleren van bodem wielbakken en holle ruimtes een must
                  VOOR dat er problemen ontstaan
                  onderhoud is alles, ongeacht merk

                  Mijn buurman heeft een Citroen, zo’n klein schijthok en die heeft al meer dan twee jaar een beschadiging aan het voorste zijscherm. Alle lak is er af! Al die tijd al, en ik dacht eerst dat het een kwestie van weken zou zijn voor de boel zou roesten. Nou er zit nog steeds geen spatje roest op!

                  Hoe komt dat?

                  Dat plaatwerk is eerst gegalvaniseerd. Het kan dus net als elke afvalcontainer jaren lang buiten staan ZONDER lak. De lak is puur een optische afwerking eigenlijk..

                  Dus dat alle auto’s roesten is ZEKER niet waar hoor!

                  #17957840
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    @Astra F Vaassen wrote:

                    Wij hebben hier thuis ook een leon, een 1.6, vind het toch prima rijden hoor alleen lekt die ook zo, altijd vochtig binnen. En die bobines gaan bijna om het half jaar kapot daar word ik pas moe van :thumbdown Echt ontelbaar vaak vervangen al :thumbdown Dan heb ik toch liever mijn astra haha :wors

                    Zet je er toch een keer een Bosch bobine in?? Die dingen werken allemaal het zelfde hoor, een transformator is een transformator….

                    #17957841
                    trashmetal
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2007

                      @Vinci wrote:

                      @trashmetal wrote:

                      maar feit blijft, alles van metaal gaat roesten vroeg of laat
                      als je van plan bent je auto lang te houden
                      is tectyleren van bodem wielbakken en holle ruimtes een must
                      VOOR dat er problemen ontstaan
                      onderhoud is alles, ongeacht merk

                      Mijn buurman heeft een Citroen, zo’n klein schijthok en die heeft al meer dan twee jaar een beschadiging aan het voorste zijscherm. Alle lak is er af! Al die tijd al, en ik dacht eerst dat het een kwestie van weken zou zijn voor de boel zou roesten. Nou er zit nog steeds geen spatje roest op!

                      Hoe komt dat?

                      Dat plaatwerk is eerst gegalvaniseerd. Het kan dus net als elke afvalcontainer jaren lang buiten staan ZONDER lak. De lak is puur een optische afwerking eigenlijk..

                      Dus dat alle auto’s roesten is ZEKER niet waar hoor!

                      dream on…..

                      #17957842
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        @trashmetal wrote:

                        @Vinci wrote:

                        @trashmetal wrote:

                        maar feit blijft, alles van metaal gaat roesten vroeg of laat
                        als je van plan bent je auto lang te houden
                        is tectyleren van bodem wielbakken en holle ruimtes een must
                        VOOR dat er problemen ontstaan
                        onderhoud is alles, ongeacht merk

                        Mijn buurman heeft een Citroen, zo’n klein schijthok en die heeft al meer dan twee jaar een beschadiging aan het voorste zijscherm. Alle lak is er af! Al die tijd al, en ik dacht eerst dat het een kwestie van weken zou zijn voor de boel zou roesten. Nou er zit nog steeds geen spatje roest op!

                        Hoe komt dat?

                        Dat plaatwerk is eerst gegalvaniseerd. Het kan dus net als elke afvalcontainer jaren lang buiten staan ZONDER lak. De lak is puur een optische afwerking eigenlijk..

                        Dus dat alle auto’s roesten is ZEKER niet waar hoor!

                        dream on…..

                        Hahahaaaah, ik zal er binnenkort even een fotootje van maken, wist al dat dit op ongeloof zou stuiten, maar het is toch echt zo! :ass

                        #17957843
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          @Vinci wrote:

                          @trashmetal wrote:

                          @Vinci wrote:

                          @trashmetal wrote:

                          maar feit blijft, alles van metaal gaat roesten vroeg of laat
                          als je van plan bent je auto lang te houden
                          is tectyleren van bodem wielbakken en holle ruimtes een must
                          VOOR dat er problemen ontstaan
                          onderhoud is alles, ongeacht merk

                          Mijn buurman heeft een Citroen, zo’n klein schijthok en die heeft al meer dan twee jaar een beschadiging aan het voorste zijscherm. Alle lak is er af! Al die tijd al, en ik dacht eerst dat het een kwestie van weken zou zijn voor de boel zou roesten. Nou er zit nog steeds geen spatje roest op!

                          Hoe komt dat?

                          Dat plaatwerk is eerst gegalvaniseerd. Het kan dus net als elke afvalcontainer jaren lang buiten staan ZONDER lak. De lak is puur een optische afwerking eigenlijk..

                          Dus dat alle auto’s roesten is ZEKER niet waar hoor!

                          dream on…..

                          Hahahaaaah, ik zal er binnenkort even een fotootje van maken, wist al dat dit op ongeloof zou stuiten, maar het is toch echt zo! :ass

                          het is niet het ongeloof dat die schade (nog) niet is doorgerot
                          maar bewerkingen als verzinken en galvaniseren vertragen het proces
                          en houden het NIET helemaal tegen
                          dan mag jij anders ff verklaren wrom toen we bij mn oma alles gingen ruimen
                          de bodems uit de galvaniseerde vuilnisbakken helemaal weggerot waren ;)

                          roestvrij bestaat niet, roestvast wel

                          #17957844
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Ja, ik heb ook op school gezeten en bij scheikunde spijkers en zink/lood aan mekaar verbonden in bakjes met zuur gegooid… Zodra de galvanisering voorbij een bepaald punt is verdwenen dan begint het staal net zo hard te rotten. Het gaat er om dat dit met een dusdanige vertraging gaat dat je auto er maar liefst 10x minder snel door roest.

                            #17957845
                            kwuyts
                              Lid sinds:
                              27 October 2011

                              Hier heb je het al, minder snel door roest.

                              Zoals trashmetal dus zegt, vertragen :D

                              #17957846
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Ik heb ook nergens gezegd dat hij nooit zal roesten, maar dat er nog geen roest op zit….

                                #17957847
                                kwuyts
                                  Lid sinds:
                                  27 October 2011

                                  @Vinci wrote:

                                  Dus dat alle auto’s roesten is ZEKER niet waar hoor!

                                  *kuch kuch* …

                                  #17957848
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Ja kuch kuch, daarmee bedoelde ik dat ze nog niet aan het roesten zijn, niet dat ze dat nooit zullen doen natuurlijk DUH…

                                    #17957849
                                    kwuyts
                                      Lid sinds:
                                      27 October 2011

                                      Perfect, laten we nu stoppen met het welles nietes spelletje.

                                      #17957850
                                      RISL
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        24 January 2011

                                        Mijn Coupé is ook compleet verzinkt en toch zit er roest op de deuren, aan beide zijden op precies hetzelfde plekje. Heb het vermoeden dat daar de deur daar aan de haak hing toen hij door het zinkbadje ging….
                                        Heb dit op latere Coupé’s niet meer gezien.

                                        #17957851
                                        kwuyts
                                          Lid sinds:
                                          27 October 2011

                                          Heeft het eigenlijk nog effect om zo’n plekken te behandelen als er al roest op is?

                                          bv. met zo’n zwarte coating, des noods door die plek wat af te schuren zodat de roest eraf geschuurd is?

                                          #17957852
                                          trashmetal
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 February 2007

                                            ik heb gelukkig op mijn f-je nog geen doorgerotte plekken gevonden
                                            gelukkig is hij ook van na de roestperiode
                                            wel heb ik het een en ander bijgewerkt om erger te voorkomen
                                            met de boormachine met borstelkop roest verwijderd
                                            gegrond met menie, laagje hamerite zwart (had ik toevallig nog en leek me een goede zet) :D
                                            de laatste stap moet ik nog doen en dat is de bodem schoonspuiten
                                            laten drogen, en van voor naar achter in de tectyl bodysafe
                                            volgend jaar als het weer lekker weer is gaan de interieurpanelen er uit om de binnenkant te bekijken
                                            en te behandelen met blanke tectyl
                                            als het aan mij ligt red mijn astra de oldtimerstatus met gemak :wub

                                            Mario

                                            #17957853
                                            Vinci
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 August 2009

                                              Tectyl is helemaal niet zo geweldig. Alleen als je het vrij vaak er af haalt en nieuwe opbrengt. ML is wel vrij goed nog, maar niet echt dik genoeg voor de bodem en ook niet heel lang houdbaar… Zijn uitvoerige Duitse tests over geweest, de boel rot vooral onzichtbaar lekker door onder de bodysafe, als het wat ouder wordt scheurt het ook en helpt het niks meer, houdt alleen maar vocht en vuil vast dan.

                                              nr1 Timemax, vooral voor de holle ruimtes, maar ook de bodem.
                                              nr2 Mike Sanders….

                                              Beide middelen zijn gebaseerd op een vet wat decennia lang zijn werk blijft doen.

                                              Hammerite nog voor het laatst gebruikt op mijn achter as, en nog niet eens zo over de roest, maar keurig kaal gemaakt en ontvet. Bladdert er nu al her en der van af…. Troep is een groot woord, misschien kan ik beter ‘ongeschikt’ zeggen… Voor de holle ruimtes is Hammerite Waxoyl nog wel redelijk, kwam op de 5e plaats…

                                              Wat wel super werkt is Novorox om kleine roest plekjes en blaasjes te behandelen. Even opschuren, vreemd genoeg nat maken en er op smeren, gronden en lakken en dat blijft naar mijn ervaring (8 jaar) heel lang goed.

                                              #17957854
                                              OscaR-16v
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 May 2009

                                                vandaag nog even met de astra bezig geweest, nieuwe asbak geplaatst. en opel bordje op de hoedenplank :D



                                                #17957855
                                                robert_corsa
                                                  Lid sinds:
                                                  16 May 2009

                                                  noverox is echt top spul.
                                                  dit zet roest om in gezond staal.
                                                  echter, hoeft de ondergrond alleen stof en vet vrij te zijn voor de behandeling, dus kinder spel.

                                                  alle auto’s roesten hoor, maar opel heeft het aardig onder de knie gekregen, mijn astra g heeft nagenoeg geen roest. 1 kaal plekje op de wielrand achter, en 2 kleine blaasjes, lees: 1mm grote

                                                  als opel die randen niet anders had gemaakt, zodat er geen rand was, dan was die nu ook niet aan het rotten.
                                                  ga wel mijn sideskirts eens los halen volgende week, eens zien of er geen rotte troep achter zit, blijft namelijk toch een opel:D

                                                  ik denk dat wanneer je de auto met enige regelmaat schoon maakt, 1 keer in de 2 weken ofzo, en de wielkasten en bodum ook afspuit, dat er vrijwel geen kans is op roest.
                                                  door het rijden krijg je steenslag, ook in de wielkasten/randen. vuil houd vocht vast, en tast die steenslagplekjes aan. dat is mijn gedachten er achter….

                                                  #17957856
                                                  trashmetal
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 February 2007

                                                    @Vinci wrote:

                                                    Tectyl is helemaal niet zo geweldig. Alleen als je het vrij vaak er af haalt en nieuwe opbrengt. ML is wel vrij goed nog, maar niet echt dik genoeg voor de bodem en ook niet heel lang houdbaar… Zijn uitvoerige Duitse tests over geweest, de boel rot vooral onzichtbaar lekker door onder de bodysafe, als het wat ouder wordt scheurt het ook en helpt het niks meer, houdt alleen maar vocht en vuil vast dan.

                                                    nr1 Timemax, vooral voor de holle ruimtes, maar ook de bodem.
                                                    nr2 Mike Sanders….

                                                    Beide middelen zijn gebaseerd op een vet wat decennia lang zijn werk blijft doen.

                                                    Hammerite nog voor het laatst gebruikt op mijn achter as, en nog niet eens zo over de roest, maar keurig kaal gemaakt en ontvet. Bladdert er nu al her en der van af…. Troep is een groot woord, misschien kan ik beter ‘ongeschikt’ zeggen… Voor de holle ruimtes is Hammerite Waxoyl nog wel redelijk, kwam op de 5e plaats…

                                                    Wat wel super werkt is Novorox om kleine roest plekjes en blaasjes te behandelen. Even opschuren, vreemd genoeg nat maken en er op smeren, gronden en lakken en dat blijft naar mijn ervaring (8 jaar) heel lang goed.

                                                    zal van de zomer wel eens op mn gemakje kijken hoe ik het ga aanpakken
                                                    het interieur gaat er uit om gelijk goed gereinigd te worden
                                                    bumpers en voorschermen haal ik er ook af
                                                    de plekjes die ik gedaan heb zijn nog steeds :thumb
                                                    heb ook geen roest laten zitten maar alles machinaal weggeborsteld
                                                    beter iets als niets zeg ik altijd
                                                    zal de tips meenemen in het opstellen van mn plan de campagne :D

                                                    #17957857
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      Tja, iets is beter dan niets, maar pas op voor holle ruimtes behandelen, want je krijgt het er nooit meer helemaal uit. Iets wat je kiest zit er dus altijd en voor eeuwig in. En het weegt ook gauw nogal wat…

                                                      Tectyl is een aardolie product (uit Nafta) en verouderd dus best snel, na een jaar of vijf is het sterk verhard en bars het en laat de hechting ook los. Het gaat dus bladderen. Vroeger was het meer op basis van teer en was de houdbaarheid beter. Sommige vetten blijven echter mooi lang goed, alleen zijn weer wat temperatuurgevoelig. Daardoor wordt het dus bij heet weer vloeibaar en druipt het naar beneden en soms ook op straat uit openingen.

                                                      Wel allemaal -offtopic hoewel de TS er misschien nog wel eens wat aan heeft….

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 136)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.